Jump to content
Jorko.

Проблем с охладителната течност

Recommended Posts

Купих си Civic CTDI 7-ма генерация 2003г. - моторът е на Исузу 16 клапана с турбокомпресор 101 кончета. Нов внос от Италия. Нямаше охл. течност в казанчето - събра 2,5л. От тогава съм минал около 500км., но на всеки 100км, доливам около 150мл. антифриз. В разширителното казанче не се виждат балончета (не надува). Маслото си е добре - значи не го вкарва в картера. Няма бели пушеци отзад на аспуха. Никъде не личи да има теч. Смениха ми ангренажния ремък и ролките в началото и казаха, че водната помпа си е добре :P . Двигателят пали и работи перфектно при всякакви обороти и топъл и студен (много е тих за дизел).Не трябва ли да прекъсва двигателя ако вкарва вода?Да отварям ли главата за гарнитура? - дайте съвет МОЛЯ! АМАН ОТ МАЙСТОРИ :(

Редактирано от jorko74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако нямаш теч,не е зле да провериш капачката на радиатора-ако и е скапано уплътнението при по високи обороти ще хвърля антифриза навън и при загряла кола се изпарява бързо и трудно се хваща.ако ти вкарва вода в цилиндрите няма да работи много добре,но най осезаемо ще е при първо палене-щепали по трудно,с повече въртене.огледай пак за течове на места където може лесно да се изпари.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако нямаш теч,не е зле да провериш капачката на радиатора-ако и е скапано уплътнението при по високи обороти ще хвърля антифриза навън и при загряла кола се изпарява бързо и трудно се хваща.ако ти вкарва вода в цилиндрите няма да работи много добре,но най осезаемо ще е при първо палене-щепали по трудно,с повече въртене.огледай пак за течове на места където може лесно да се изпари.

Пали много добре и студен и топъл двигател.Ще огледам капачката на радиатора. Благодаря.Лошото е, че отвсякъде всичко е натъпкано и скрито от кори - трудно се вижда

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

махаш корите,караш и гледашдруг начин няма.успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и един друг по кофти варинат, след като си я карал огледаи добре радиатора ако можеш и на канал дори на работеща кола докато си има налягане в системата, ако някаде радиатора ти таи от температурата веднага се изпаряваи и затова не ти се явява теч. Ще ти се яви но ще минат още месеци. Гледаи радиатора по краищата по сглобките там наи често стават белите, малко влажно да видиш можеш да се съмняваш. Другото място което незнам при хонда как се проверява е радиаторчето на парното, незнам колко е срещан такъв проблем при вас но на Фиата примерно е чест дефект и от там си таи по малко и си се изпарява точно толкова колкото да сипешщ 150 грама за 500 км :) Ако не го намериш караи си и си следи температурата често да не текне от веднъж от някъде и да я прегрееш, а тя сама ще вземе да тече вс еповече и повече и вече ще е лесно да го намериш. Един съвет не ползва добавка за спиране на течове, верно теча спира веднага след сипването и в радиатора но след около 2 месеца пак теква с нова сила, но не е само това вече си си натрупал и куп нови проблеми, може да запуши тънки водни магистрали и наи вече радиатора на парното. Успех в търсенето :) А щом не пуши бяло сутрин и не надува казанчето също така не меши и маслото караи и си свиркаи :)може да е жадна просто ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

150мл. вода на всеки 100км имах предвидТъкмо мислех утре да сипя добавка за спиране на течове на Валволин - този вариант отпада в такъв случай

Редактирано от jorko74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недеи, с добавка проблем не се решава, добавка да сложиш ако смяташ да я продаваш, макар че няма да е коректно към купувача аз лично не бих го направил, по добре да си види теча от колкото да му отворя беля после. Сипвал съм добавка и наистина спря но след два месеца пак текна. Като доиде зимата установих че парното не духа като хората, захванах се с радиаторчето и го смених ти като надуех през старото и едва духаше. От интерес реших да го разбичкам и вътре открих всичко затлачено като с цемент цвят червен къвто беше цвета на добавката :) мже радиаторчето да не е било в цветущо здраве но тая добавка го довърши, не ми се мисли какво ли става в блока и главата в каналите за водата хубаво че са широки та освен малко налеп друго няма да направи но тънките места ги запушва. Следи си радиатора наи вероятно е от него или пък от някое водно съединиение може да ти капе по малко. Ще го намериш споко, верно доливаш течност ама по добре 10 лева за течност от колкото после пари за маистори и радиатори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз имах същия проблем до скоро. Миналата година си взех колата по Велик ден и периодично ми намаляше течността. Чудих се от какво може да е след като видимо никаде не тече, не я смесва с маслото, но преди една седмица открих проблема. Бях си оставил колата един ден пред блока и вечерта като се прибрах под двигателя се образувало локва. Веднага долях вода и непосредсвено започна да капе от към шайбата на пистовите ремъци от това стана ясно, че тече от водната помпа.Когато сменях ангренаж също нямаще видими проблеми по водна помпа. Миналата събота отворих двигателя за да сменя помпата и на външен вид същата нямаше видим проблем, но е ясно, че тече от нея защото като е правена са предвидили и са и поставили дренажен отвор и когато уплътненията започнат да заминават да отвежда водата далече от лагерите. Моят съвет е да караш докато не почне да тече повече за да се увеличат процентите за вероятен отговор или да смениш водна помпа. Ако е от водната помпа можеш да караш доста докато се скапе освен ако не се чува шум от неня. При този варянт сменяй! И да не вярваш на такива съвети, като "Сменяй веднага, че антифриза е мазен и ще ти прискочи зъб на ангренажа" какъвто беше даден на мен! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз имах същия проблем до скоро. Миналата година си взех колата по Велик ден и периодично ми намаляше течността. Чудих се от какво може да е след като видимо никаде не тече, не я смесва с маслото, но преди една седмица открих проблема. Бях си оставил колата един ден пред блока и вечерта като се прибрах под двигателя се образувало локва. Веднага долях вода и непосредсвено започна да капе от към шайбата на пистовите ремъци от това стана ясно, че тече от водната помпа.Когато сменях ангренаж също нямаще видими проблеми по водна помпа. Миналата събота отворих двигателя за да сменя помпата и на външен вид същата нямаше видим проблем, но е ясно, че тече от нея защото като е правена са предвидили и са и поставили дренажен отвор и когато уплътненията започнат да заминават да отвежда водата далече от лагерите. Моят съвет е да караш докато не почне да тече повече за да се увеличат процентите за вероятен отговор или да смениш водна помпа. Ако е от водната помпа можеш да караш доста докато се скапе освен ако не се чува шум от неня. При този варянт сменяй! И да не вярваш на такива съвети, като "Сменяй веднага, че антифриза е мазен и ще ти прискочи зъб на ангренажа" какъвто беше даден на мен! :)

Мерси - ще доливам и ще гледам :)До неделя се надявам, че ще съм забелязал от къде е (ако е радиатора или водно съединение) - ще махна всички кори и предната маска Редактирано от jorko74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти поти отпред стъклото е от радиаторчето

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти поти отпред стъклото е от радиаторчето

не се изпотява стъклото, парното работи добре

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега е топло за това не ти се потят, това явление се проявява предимно зимата в студовете, безпричинно потене на стъклата. Но не залагаи много на радиатор на парното, за сега гледаи в двигателния отсег и наи вече радиатора за охлаждането. Успех. Хубаво е ако можеш да се качиш на някои канал да я огледаш и отдолу, виждат се доста неща :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко дни смених тампоните на носача и огледах всичко отдолу (цялата кола беше във въздуха на подемен крик) - предната маска обгръща целият радиатор, а отдолу е хваната за корите под двигателя (всичко е скрито). Ако сваля предната маска и покарам така най-вероятно ще си проличи откъде се губи антифриза. Само да не ме гепят полицаи, че така май не е разрешено :fun: .... абе ще се справя и в неделя вечер ще пиша за резултата. :fun:

Редактирано от jorko74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, оказва се че радиаторът на (Civic 1,7CTDI 7-ма генерация 2003г. - моторът е на Исузу 16 клапана с турбокомпресор), няма капачка. Единственото място за доливане е разширителното казанче.Загубата на антифриз май е от кранчето за парното, намира се в двигателния отсек - пластмасово черно на цвят. Когато е затворено не уплътняват маркучите добре, хванати са с едни самозатягащи скоби като за пералня.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бързо си се справил :P ами от връзките с маркучите ли тече или самото кранче, ако е от връзките смени скобите с обикновени, така ще можеш да си ги стегнеш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бързо си се справил :D ами от връзките с маркучите ли тече или самото кранче, ако е от връзките смени скобите с обикновени, така ще можеш да си ги стегнеш.

От връзките с маркучите е, но ще я покарам така до неделя и ще наблюдавам за да съм сигурен. :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дано да е това иначе или водна помпа или най лошото пусната глава :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дано да е това иначе или водна помпа или най лошото пусната глава :lol:

Ако е водна помпа, при паркиран автомобил (не го паля и карам примерно 5 дена), не би ли трябвало пак да пада нивото? - защото при този случай нивото не шава. Намалява само когато я карам.Има ли някакъв начин да разбера дали е пукната главата без да съм отворил двигателя? - някакъв признак :lol: ?Пак ще се повторя - пали и работи перфектно и на топло и студено, и на празен ход и при високи обороти в движение. Температурата я държи идеално на 1/3 от скалата и не шава. Не надува разширителното казанче, няма балончета. Маркучите са меки. Двигателното масло е наред.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като ми омръзна да доливам цяло лято (доливах все до мах), реших зимата да я оставя и да наблюдавам термометъра по-често. След 500км нивото на антифриза беше спаднало до 1см. под мин на разширителното казанче (обикновено изчезваха около 200-250мл. на всеки 100км). След още 500км., забелязах че нивото е спаднало до 2см. под мин. и за моя изненада вече 3000км. не съм доливал нищо и нивото си е все там. Не съм слагал никакви добавки.

Най-вероятно като съм доливал все до мах, при разширяването антифриза си е намирал някое не добре стегнато водно съединение, (капачката на разширителното казанче e 1,1А). Сега при разширяването на антифриза обемът въздух в разширителното казанче е поне с 1,5л. повече, (сравнявам го с обемът въздух когато доливах охл. течност до мах) той се свива много по-лесно - следователно налягането в системата е по-ниско и чудесният факт - не губя антифриз :rolleyes: .

Все още не съм видял от кое водно съединение съм губил охл. течност, но вече съм спокоен, че главата не е пукната :lol: - защото имаше по-горе и такива предположения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...