Jump to content
ivoto

Съвети за избор на гуми

Recommended Posts

Колеги помагайте, защото още тази седмица трябва да си купя нови гуми. В събота направих балон на едната гума, а ми предстоят дълги пътувания...Както трябваше и да се очаква положението при търговците е трагично. Bridgestone Turanza ER300, както очаквах няма (ако пък някой знае място късето има, да го сподели). В "Маргел" май предлагат най-голям избор:Michelin Energy Saver - 127 лв.Michelin Energy E3A - 127 лв.Dunlop SP01 - 122 лв.Falken ST115 - 134 лв.Falken VE912 - 106 лв.Мислех си и за Yokohama C drive, но нещо ме притесняват качествата й на мокър път. Някой знае ли нещо за Falken, освен че са японска марка? Гледам, че единият модел е по-скъп и от Michelin?!А за този размер има ли гуми с усилен борд (предпазващ джантите) или поне такива с по-твърд борд?!Макар, че в тестовете на ADAC за 2009 г. Michelin Energy Saver е на второ място имам някакви резерви и към този и към другия (Energy E3A) модел на Michelin - слаби бордове, недостатъчно поведение на мокра настилка (самият факт, че тези модели се препоръчват само при наличие на ABS?!) За сега от тези модели май съм се спрял на Dunlop SP01?!Благодаря ви предварително за мнеията и съветите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Falken e японска гума, произведена в Япония. ST115 е high performance гума, при това със специфични свойства - твърди се, че е най-тихата гума на пътя. Тя е със усилен борд, до колкото помня. По принцип японските гуми са с по-твърди бордове, особено BridgestoneАз съм с Falken ZE 326, миналата година си ги взех ... мислех, че купувам ST115 ама се оказах накрая с тях ... като не гледам :) Не съм много доволен от тях ... по принцип съм от хората, които се кълнат в японските гуми, но CRX-а ми дойде с Uniroyal, и те държат по-добреYokohama са много добри, но и бързо свършват. Явно са от по-мека гумаMichelin си е сигурния избор, никога не са се излагали сериозно в никой от тестовете. Но там плащаш повече за марката, отколкото за продукта. Dunlop аз лично не бих си купил, за мен това е пежото на гумите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Открих 2 бр. Bridgestone Turanza ER300 от 2008 г., така че слагам тях. Остава въпросът, дали да си купя по-късно когато доставят още 2 бр., защото тези на колата ми в момента са производство 2005 г. (защо ли ги взех миналата година?!). Дали не е опасно да се кара с такава комбинация нови/стари гуми (само на 10000 км. са), особено на мокро в завои?! Да не си видя някой път задницата да изпреварва предницата, а?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и с какво тези гуми са те спечелили?http://www.zr.ru/articles/58905 - на 8мо място

8 местоBRIDGESTONE TURANZA ER 300 (4-е место в классе дорогих шин)ПЛЮС: Лучшее торможение юзом на мокром покрытии, понятная управляемость на сухом; хороший уровень комфорта.МИНУС: Повышенный расход топлива; сложная управляемость на мокром покрытии; небольшие замечания по курсовой устойчивости.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...аз съм с FULDA Carat Progresso добра цена и много добро качество

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Открих 2 бр. Bridgestone Turanza ER300 от 2008 г., така че слагам тях. Остава въпросът, дали да си купя по-късно когато доставят още 2 бр., защото тези на колата ми в момента са производство 2005 г. (защо ли ги взех миналата година?!). Дали не е опасно да се кара с такава комбинация нови/стари гуми (само на 10000 км. са), особено на мокро в завои?! Да не си видя някой път задницата да изпреварва предницата, а?!

сложи старите гуми отпред, тъкмо по-бързо ще ги изхабиш и ще ги смениш. не си мисли, че държат по-зле от чисто новитеняма абсолютно никакви проблеми с това, че са малко по-стари, те летните не стареят толкова като задните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и с какво тези гуми са те спечелили?http://www.zr.ru/articles/58905 - на 8мо място

8 местоBRIDGESTONE TURANZA ER 300 (4-е место в классе дорогих шин)ПЛЮС: Лучшее торможение юзом на мокром покрытии, понятная управляемость на сухом; хороший уровень комфорта.МИНУС: Повышенный расход топлива; сложная управляемость на мокром покрытии; небольшие замечания по курсовой устойчивости.

Миналата година пък бяха на 1-во място в тестовете на ADAC за размер 185/60R14 82 H, сега са на 4-то. Миналата година Fulda Carat Proresso беше на 5-6 място, а сега на 1-во...Знам ли защо съм се спрял на тази гума?! Понеже е една от най-добрите в класа си и за този размер, а най-добра няма... Всеки модел си има предимства и недостатъци, а във всяка партида гуми, която излиза от завода си има качествени и некачествени гуми (май повечето от тези, които идват в България са от последните). Така че какво ще сложи човек на колата си знаят само оня отгоре и група съветски учени...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тия тестове не ги гледайте! едни и същи гуми, но в различен размер дават различни резултати - в единия случай едната е препоръчвана (място в челото), а в другия случай е доста по-назад срещу същите участнициbridgestone е наложена марка, туранца е най-масовата и гума, така че това е сигурен избор, както и при мишелин, лоши гуми не са правилисъс сигурност има гуми, които превъзхождат туранцата по дадени показатели, но пък отстъпват по други

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тия тестове не ги гледайте! едни и същи гуми, но в различен размер дават различни резултати - в единия случай едната е препоръчвана (място в челото), а в другия случай е доста по-назад срещу същите участнициbridgestone е наложена марка, туранца е най-масовата и гума, така че това е сигурен избор, както и при мишелин, лоши гуми не са правилисъс сигурност има гуми, които превъзхождат туранцата по дадени показатели, но пък отстъпват по други

Точно така, това казвам и аз. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Присъединявам се към колегата Magnum, не гледайте класации. Имам 4 Turanza ER300 (само дето моите са 15") от миналата година и навъртях с тях 15000 за летния сезон. Само добри думи мога да кажа. Не са ме подвели нито веднъж, а на мокро съм супер спокоен с тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нещо нещо,което да отговори на 100%-вите изиквания!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера с е4 оборудвах с четири Michelin Energy Saver и на първо четене са прилични - повече отзиви като ги развъртя този уикенд :guns::cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...