respawn 26 #1 Публикувано 21 Март, 2009 Здравейте колеги днес разглобих таблото да видя дали имам лампа за бензина понеже нивото му беше доста ниско а сектора който е за резерва не свети ... Та отворих го аз, видях че няма лампа сложих една ,но на мястото каде се слага нямаше и грам следа да е имало някога беше си като ново одзаде нямаше драскотина от крачетата на предишна крушка, но аз сложих включих на контакт но пак не светна понеже не видях да има илюстрирана картинка с колонка за бензин (не се загледах може и да има но ме съмнява понеже на слънце под различен градус се вижда както и останалите но там не видях такава. Това ме води до мисълта че няма изобщо такава екстра колата а тя е Кончерто 92г) Понеже сложих в момента крушка покарах известно време с доста паднала стрелка на бензина и вече ме истрах да не остана някаде почти на долната граница на червеното е.. Дайте ми савет има някъв датчик който да се слага може ли по някавъв начин да го приспособя да светва когато стрелката отиде в червения сектор или нещо подобно. Благодаря предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #2 Отговорено 21 Март, 2009 трябва да си купиш бензиномер с датчик, и табло с рисунка на колонка от съвместима хонда която 100% е имала такава екстра Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #3 Отговорено 21 Март, 2009 а нестава ли да се върже към резервоара към поплавака и като стигне критични показания (примерно има още 5литра бенз и поплавака е на ниско минава през някакво копченце и да пуска ток на лампичката) това примерно го казвам както ми се върти в главата защото и аз го обмислям но немога да го измисля Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #4 Отговорено 22 Март, 2009 Ами няма ключ на поплавъка който да включи лампата при тази схема. А да се опитваш да сложиш ключ на поплавъка почти сигурно ти гарантира неговото разкалибриране. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
NPN 11 #5 Отговорено 22 Март, 2009 Мисля, че може да се експериментира следната идея, която не изисква интервенции по нивомера. Уредът, който е монтиран на таблото получава сигнал от поплавъка. В зависимост от нивото в резервоара напрежението на клемите на стрелковия уред ще е различно. При наличие на 5-6 л в резервоара трябва да се установи стойността на напрежението и с използване на операционен усилвател да се направи компаратор, който променя състоянието на изхода си, когато се достигне това напрежение. Хората с опит в електрониката знаят за какво иде реч. Тази идея преди години успешно реализирах на 'Москвич' :-)))). Навярно ще се получи и на Хонда, но не съм правил замервания на моята за да видя в какви граници се изменя напрежението. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
respawn 26 #6 Отговорено 22 Март, 2009 тоя датчик по принцип се слага на подплавака... но понеже явно нямам такъв и евентуално ако се сложи грамажа на подплавака ще се увеличи и ще мери грешно или греша ?А да знаете от каде мога да го извадя тоя подплавак или как да разбера дали имам датчик или нямам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
respawn 26 #7 Отговорено 23 Март, 2009 никой ли няма представа ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shadow^Dancer 18 #8 Отговорено 23 Март, 2009 аз съм с 5ген хеч и също нямам такава лампичка много ми се ще да имаше. колегата NPN е на прав път, идеята ми се струва интересна и би трябвало да стане. може да си решим един проблем и да си добавим една екстра. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
respawn 26 #9 Отговорено 24 Март, 2009 по-принцип идеята е такава но.. аз 1во искам да проверя дали имам такъв датчик който да подава сигнал на лампата за да светва и ме итересува каде се намира той, дали е на подплавака или е някаде другаре и самия подплавак подава сигнал при наличието на малко гориво и тя светва ?? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
F20A4 2 #10 Отговорено 24 Март, 2009 Извади бензиномера. Виж дали няма на доста модели това е реализирано с термистор, който като спадне бензина, остава на "сухо" и се загрява- така работи по принцип. И на прелюда е така и не работи обикновено Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
respawn 26 #11 Отговорено 24 Март, 2009 Извади бензиномера. Виж дали няма на доста модели това е реализирано с термистор, който като спадне бензина, остава на "сухо" и се загрява- така работи по принцип. И на прелюда е така и не работи обикновеноИмаш предвид това което е на таблото или нещо в резервоара ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sfu 3 #12 Отговорено 24 Март, 2009 До моето табло бензин не стига. А при теб как е? Аз така си отговорих на въпроса ти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
F20A4 2 #13 Отговорено 24 Март, 2009 Да, в резервоара. Намира се под задната седалка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
respawn 26 #14 Отговорено 24 Март, 2009 Да, в резервоара. Намира се под задната седалка.Там кадето е бензиновата помпа или се бъркам на мен ми е м/у седалката и багажника .. има ли някаква възможност да прецакам нещо с ваденето ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_stz 0 #15 Отговорено 24 Март, 2009 айде дайте да го измислим тва нещо, аз също нямам D15B7 п.с. НЯМА НАЧИН ДА НЯМА НАЧИН Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #16 Отговорено 24 Март, 2009 (Редактирано) тормозете Informer-а ако направи 1 джаджа и аз ще взема ама как ще знае какъв волтаж на бензиномера отговаря на 6литра (което е резервата при сивиците), ше има мерене Редактирано 24 Март, 2009 от manniakk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
harabijta 1 #17 Отговорено 24 Март, 2009 а не е ли по лесно като стигне стрелката доминимума просто да дозаредиш? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_stz 0 #18 Отговорено 24 Март, 2009 тука става въпрос за нещо съвсем различно ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
respawn 26 #19 Отговорено 25 Март, 2009 айде бе колеги как изглежда тоя датчика, да зная какво точно да търся по бензиновата помпа, дайте да измислим нещо мисля ,че ще е полезно за колегите който нямат такава екстра Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #20 Отговорено 25 Март, 2009 а не е ли по лесно като стигне стрелката доминимума просто да дозаредиш? Викаш като бензиновата помпа започне да се чувства като риба на сухо... и да доляваме Майтапа настрана. Колега NPN, аз съм си мислил простотии с компаратор с ОУ,ама датчика като термистор за тая цел нещо не ме кефи. Иначе по принцип са устойчиви и надеждни във времето елементи.Да речем прави се компараторче с един тъп 4558 (или някой с 20ст. по-скъп ) с тримерче за хистерезиса и сработване, обаче си мисля ако се настрой да сработва по сегашната разлика в темпратурите на парите и бензина, какво ли ще стане лятото... вероятно ще ни свети лампата и при пълен резервоар Май с проста схема няма да стане работата за да показва реално и точно... Но ако наистина нещата с поплавъка стоят по този начин както го описваш (хич не съм се ровил там), като нищо може да се използва за сигнал за компаратор и да стане нещо, което да показва задоволително точно. Мерси за идеята. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
NPN 11 #21 Отговорено 25 Март, 2009 Ще се опитам да уточня някои неща по темата.1. Резервоарър заедно с течността в него е една физична система, която условно можем да приемем за затворена. В такива системи настъпва така нареченото термодинамично равновесие. Именно по тази причина не разбирам как парите на бензина и самият бензин ще имат различна температура и как с терморезистор ще се реализира нивомер.2. Нивомерът на Хонда Сивик е от резистивен тип, т.е при промяна на нивото на течността в резервоара се променя съпротивлението му. Стойностите са следните: Празен резервоар- 105-110 ома1/2 - 25.5-39.5 омаПълен резервоар - 3-5 омаОт тук следва, че при различно количество бензин падът на напрежението върху нивомера ше е различно, което ще предизвика протичане на различен по големина ток през стрелковия индикатор на таблото. Самият индикатор е от биметален тип. При протичане на ток през него съответната пластинка се загрява и това води до отклонение на стрелката. Според данни на производителя напрежението в краищата му се изменя в граници 5-8 волта.При наличие на тези данни конструирането на ел. схема за опити не е сложно. Ако някой има интерес от ел. схема за експерименти нека ми пише.И още нещо- според един от колегите през зимата и лятото 10 л бензин в резервоара трябва да водят докоренно различни показания на стрелковия индикатор, ако нивомерът е построен на базата на терморезистор. Няма логика, нали? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове