Jump to content
Tino

Шофирате ли на въртящ момент ?

Recommended Posts

Опита който си направих е по случай последния Топ гиър по Бтв , в който тръгнаха да ускоряват на 4-та предавка защото колата имала ненормален въртящ момент и т.н. Та , Акордчето също има добър въртящ момент и си направих тест да тръгна на 4-та , е стана ;) за 100 метра бях към 40 км/ч . В последствие започнах в задръствания да тръгвам/влача/ на втора предавка без да подавам газ и леко на полусъединител , пробвах и да тръгна на първа и до 4-та пак сменям предавки без да подавам газ ;) До сега всичко наред , но се чуда удачно ли е така да карам в такива ситуации , разхода ми ще падне ли ? Ясно , че мога да си го позволя заради максималния въртящ момент на ниски обороти , но като не подавам газ не вдига оборотите над 1000 ;) Не знам , нека разсъждаваме малко , при повечето коли / бензинки / съм правил подобно нещо , но само на пъра предавка и то с доста полусъединител , дали по-големите двигатели дори бензин няма също да го могат ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ем аз с моита не съм пробвал на големи предавки да тръгвам,маи един път на 3та само и то с усилена музика и на полусъединител(6тото мислех че съм на 1ва, ;) ,не за друго).ама съм карал като тебе-на равно тръгвам на 1ва,без газ сменям 2-3-4-5 и така.на равно си върви с около 1000 об,не повече,ама леко да има неравност и оборотите падат.ама да ти кажа,според мене ефекта от такова каране и трагване на полусъединител ще е само едно-бързо прецакване на съединителя,надали да ти падне разхода и пр.а и ква е тая кола,за кво да я караш така,няма смисъл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

логично е да падне разхода. при подаване на газ моментния разход е много по голям от колкото при 1000 оборота, но не мисля че е удачно да караш така. не знам дали ще се износи по бързо но определено ще отнесеш много псувни от колите зад теб...

Редактирано от manniakk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е хич логично да падне разхода. На празен ход двигателя тъпче повече гориво за да компенсира . При леко натискане на газта вярно че за момент се качва разхода, но веднага след това пада. А да не говорим след смяна на съединителя да ли ще е по евтино ;) А дори да гори с 200 грама по малко е крайно неоправдано да се понася тоя тормоз ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тръгването на четвърта няма нищо общо с въртящия момент!Освен да сменяш съединител друго няма да постигнеш с тези манипулаций!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето и фактите: двама Габровеца казват че не става ;) ;) Какво по - сигурно от това ? ;) ;) ;) сори за ;);)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

за мен лично това си е чупене на кола натоварване на скроостна кутия (съединител) даже като си сложиш раката на скоростния лост ще усетиш вибрацията.

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен съединителя при теб и маховика ще се скапе,ако караш така,защото е демферен.Цената му е меко казано неприятна.......2600лв ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с бензинките не става ;) Моето виждане е, че да тръгваш без газ, сваляш оборотите на двигателя, макар и за кратко под минималните и предполагам няма добро мазане. Така че, давай си газ поне при тръгване. Иначе влаченето в задръстванията (след като си потеглил) без газ е нещо нормално. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично много се стреснах за първи път като го направих... забравих да подам газ след полусъединител и пуснах до край съединителя.. и тя просто си вървеше от празния ход... викам си, абе стига, преди 5000км. смених съединител, айде да не му е станало нещо, ама после ми казаха, че може и така... та, така. Аз лично карам така като се лигавя, като се предвижвам от един легнал полицай към друг...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ми е интересно мнението на хора каращи такива коли , а именно дизелови , да не кажа същия дизелов двигател :huh: Дидо , предполагам , че това което казваш за прецакването е ако тръгвам често на 4-та или 3-та , но си мисля , че в задръствания като тръгвам на 2-ра колата не търпи кой знае какъв тормоз ? Отностно силни вибрации , освен такива на купето / двигател / заради по-ниски обороти не усещам ;) лоста си вибрира доста леко за части от секундата . Само някой да ми обясни защо колата тръгва на полусъединител без подаване на газ - технологично / за дизелите в частност / ;) ? Псувни няма да отнеса защото не се влача и не карам така когато ситуацията позволява по-бързо каране ;) а старта с много леко подаване на газ на втора предавка е значително по-добър на повечето бензинки на първа предавка :bash:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е мен тва ме дразни на моя акорд, мальк вьртящ момент в ниските което в граски условия е шибано.Пример-спящите куки- ни за пьрва ни за втора и няма как втора полусьединител или направо си спирам и пьрва , за справка на брат ми пасатора е с абс мотор 1.8 90 к.с е при него макс вьртящ момент приижда още на 2400 оборота ,почти като дизел , е те тва животно може да си го караш да речем на 3-та навсякьде ,не придьрпва не сяца поема плавно но пьк на4000 оборота умира а там моята баба яга тръгва, така че ........

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Личното ми наблюдение е че колата не бива да пада под 2000 об/мин. иначе разхода се вдига доста, ако имаше разходомер на таблото щеше да се съгласиш много бързо с мен. :) Най-добрите обороти за колата ми са 2800-3000 - разбирасе всичко това важи за бензиновите мотори. При ниски обороти не може да се маже добре двигателя.

Редактирано от chopper1969

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Освен другите екстри при ниски обороти двигателят се смазва недостатъчно,както казва колегата chopper1969.Освен това са възможни детонации, така че никакви икономии не са оправдани.

Редактирано от stiv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Личното ми наблюдение е че колата не бива да пада под 2000 об/мин. иначе разхода се вдига доста, ако имаше разходомер на таблото щеше да се съгласиш много бързо с мен. :) Най-добрите обороти за колата ми са 2800-3000 - разбирасе всичко това важи за бензиновите мотори. При ниски обороти не може да се маже добре двигателя.

Това за 2000 оборота го прочетох във форума преди около 2 години някъде, и дълго време се канех да тествам. Е, тествах. При мен не е вярно изобщо. Между 26.12.2007 и 05.01.2008 съм засякъл 2 пъти, първия път изминати 96 км, втория път 90 км, градско в Пловдив. Целта беше да направя по 100 км с 2-та начина шофирне. Първия път с каране на максимално висока предавка, повечето време под 2000 оборота - 9.86/100км. Втория път с каране между 2000 и 2500 със стремеж да не падам под 2000 - 12.42/100км. Това е на Сивик англичанка 1.6, без vtec, бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


Аз лично съм експериментирал с няколко коли и дизели и бензини
и в двата случая когато леко отпуснеш на 1-ва без газ колата си тръгва
дори сега тествах като изкачих един доста добър наклон без проблеми
то затова служи и моторчето за празния ход, каквото и да му правите да
държи работните обороти +-150, но ако натиснете спирачката над 20-30%
колата ще изгасне докато се тресе

Принципно в задръстване и аз ползвам този метод, най-вече когато се задръсти
околовръстното тръгвам с леко газ на 1-ва веднага мушкам 2-ра но без да
притиса и вече спрямо колата пред мен или ръгам трета по рядкорегулирам със
сединителя но за да ползвате този метод и да не правите задръствания
трябва да имате много добър поглед върху всички коли пред вас за да следите
трафика и да не правите задръствания

Според мен след трета няма смисъл да се ползва защото наистина колата
се мъчи пък и скоростите не са от камък, иначее има варианти да ускорите
стандартно до 50км/ч и после примерно да ръгнете 5-та или 6-та инае ако
чакате да сложите 4-та и да чакате да ускори наистина сединителя ще
свърши курса доста бързо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

.

Редактирано от gin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ми е интересно мнението на хора каращи такива коли , а именно дизелови , да не кажа същия дизелов двигател :( Дидо , предполагам , че това което казваш за прецакването е ако тръгвам често на 4-та или 3-та , но си мисля , че в задръствания като тръгвам на 2-ра колата не търпи кой знае какъв тормоз ? Отностно силни вибрации , освен такива на купето / двигател / заради по-ниски обороти не усещам ;) лоста си вибрира доста леко за части от секундата . Само някой да ми обясни защо колата тръгва на полусъединител без подаване на газ - технологично / за дизелите в частност / ;) ? Псувни няма да отнеса защото не се влача и не карам така когато ситуацията позволява по-бързо каране :( а старта с много леко подаване на газ на втора предавка е значително по-добър на повечето бензинки на първа предавка ;)

Колега , ами всичко е във въртящия момент.Не случайно казват: "Хората плащат за коне, а изпитват удоволствие от въртящия момент".Аз карам един скромен турбодизел 90 коня, който обаче има въртящ момент 200 Нм при 2200 оборота, което е сравнимо с Прелюд 2.3 който има малко по голям въртящ момент - 209 Нм, но чак при 5800 оборота, но за сметка на това е цели 160 кончета....Та какво се получава:Кефа от това, колата да те "залепи за седалката" , се получава точно от въртящия момент.При дизелите , кривата на въртящия момент е с пикова стойност много по- рано отколкото при бензинките и обикновено е в границите, където една ежедневна кола се кара нормално - от 1500 до 2500 оборота.Но както започва от ниски обороти , така и приключва на ниски обороти. Нормално , при условие , че макс. обороти са ти към 5000. Затова е много лесно да потеглиш с дизелов автомобил без да подаваш газ на 1ва или 2ра - имаш по- голям въртящ момент от бензиновия двигател.Същото се усеща и при изпреварване(особено по нанагорнище )- както си карам със 120 км/ч на 5та при 2600 - 2700 само подавам газ и колата дърпа яко, докато на бензиновата сменям на 4та за да съм в някакви по - нормални обороти и да има въртящ момент. Разбира се , пълно щастие откривам само при бензинова турбо кола - там имаш хем як въртящ момент, хем стигаш и до по- високи обороти, което води и до много кончета, тъй като мощността е функция от обороти и въртящ момент.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...