Jump to content
nonamed

Vt контролер

Recommended Posts

За да не се чуди никой - схема на "направи си сам" витек контролер :)Публикувано изображениеС двата потенциометъра се настройват оборотите и прага на скоростта, над който витекът да включва (т.е. ако скоростта е над Х, при достигане на У оборота да...). Масленият датчик се включва с към третия вход, друият му пин се включва към маса.Схемата е изпробвана и работи. Понеже съм на карб, не съм направил AF контрол, но - с малко желание, може лесно да се направи. :)Публикувано изображение

Редактирано от nonamed

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много полезно колега. Ако остане време, може да се заема и да я опитам. Казваш работи добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С едно уточнение - при мен витек суичът е нормално отворен. Ако е нормално затворен (т.е. при достигане на налягането над 3,5 бара прекъсва веригата), трябва леко да се модифицира схемата, така че при отворен ключ на вход 5 на 7412 да се получава единица ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за интересното начинание с което си се захванал ;)Имам няколко неща които искам да споделя и които според мен биха направили устройството по просто и надеждно:1. Сложи защити по захранването и входовете. Все пак това е автомобил и понягога големи ужасии се "разхождат" по жиците2. Комутираш индуктивен елемент >> защита и на изхода3. Махни 2-те ТТЛ-ки и 2-те релетата и сложи 3 диода + 2 ранзистора >> ще работи много по шумозащитено и ще заема 2 пъти по малко място4. При това положение махаш и 7805 защото ще си махнал ТТЛ-ките по-горе5. Провери 7810 който използваш какво му е минималното напрежение на входа за да работи в линеен режим. Евентуално може да намалиш напрежението на изхода. Един диод на захранването ще направи контролера дуракоустойчив6. На компараторите сложи хистерезис и за опорно използвай захранването 10V или колкото се получава ако ще променяш нещо по точка 5Спомена че си на кораб и незнам с каква елементна база разполагаш. Ако тове е нещо като "junk yard project" игнорирай написаното от мен по горе ;)Поздрави

Редактирано от Nasakoto.Yakata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

демек с такова устройство може ли мотор като d15b7 да стане витек с малко модификаций? или пак съм недоразбрал нещо ;) или това май е по-скоро да се регулират оборотите на които да се включва витека

Редактирано от fshit

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

демек с такова устройство може ли мотор като d15b7 да стане витек с малко модификаций? или пак съм недоразбрал нещо ;) или това май е по-скоро да се регулират оборотите на които да се включва витека

По-скоро второто,пьрвото няма как да стане ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За d15b7 се обърни към Емо 1Net. Лесно се преправя за витек и е в пъти по добро решение от подобни доработки.Само с горното устройство няма да работи добре двигателя, трябва да се регулира горивото и изпреварването >> колегата е споменал че предстови направата и на AF контролер

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво КолегаМного сем Благодарни и се радваме че си решил да го споделиш с всичкини.Но нека не забравяме,че промяната на т. на вкл.на VTEC няма да промени вървенето на колата в повече.Ще трябва да се измисли нещо и за промяна на горивните карти в ECUто та наистина да е пълен кефаПредвидил ли се че е задължително точката.на вкл. при "Хв" rpm да е винаги по голяма от точката на изкл."Хи" при покачване и намаляване на оборотите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще трябва да се измисли нещо и за промяна на горивните карти в ECUто та наистина да е пълен кефаПредвидил ли се че е задължително точката.на вкл. при "Хв" rpm да е винаги по голяма от точката на изкл."Хи" при покачване и намаляване на оборотите

Точката на включване няма как да е по-малка от точката на изключване. Теоретично са трябва да са равни - но заради "инертност" на оборотомера, изключването става винаги на малко по-ниски обороти от включването.Иначе за горивните карти е малко по-сложно (и Апекси май не смеят да се набъркват там;), а и не е толкова нужно. ЕЦУ-то е програмрано да поддържа съотношение въздух/бензин 15/1 - т.е. то само при необходимост обогатява горивната смес на база показанията на AF-сензора и ламбда сондата, и ако му трябва, то си подръпва и само...;)Към Nasakoto.Yakata:Отначало го бях направил точно с транзистори и диоди. Като го подкарах обаче се установи, че са инертни - релето изжужаваше, преди да залепи. Нямам идея по каква причина, може би причината е в транзистоите (обикновените БЦ-та) - ако се сещаш нещо - хелп! ;) За защитата си абсолютно прав - ще е по-добре с нея, ако стане по-сериозно...7805 и двойната стабилизация ми дойдоха на акъла заради ходещите по кабела гниди;) За регулирането на горивото - практически ЕЦУ-то си го прави (проверено на Д14З6 ) , според въздушня сензор и дросела. Дори да се пипне, ламбда контолът ще върне АФ ратото на 15/1 (според мен). Така че на практика има смисъл единствено при ритната газ да се поизлъгва ЕЦУ-то, че сигналът от въздушня датчик е малко по-голям, т.е. да се поусили за кратко за по осезаем кик... ;) По принцип най доброто решение е цялостно чипосване (т.е. 1нет). Но ако ЕЦУ-то е примерно П01, или ако на човек му се бъзика само витека... ;) Коригирах схемата горе за нормално затворен витек суич- във вида, в който е сега, може директно да се използва за Д-серията. Редактирано от nonamed

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изключвнето е редно да е с няколко х100 оборота по ниско от включването и точно затова споменах за хистерезиса и другият колега е обърнал внимание. Тази инертност на оборотомера не те спасява ако задържиш оборотите точно на прага особено ако ПЧН-то е от хипер бързите. Затова бръмчат и релетата. Проблемите с транзисторите не би следвало да имаш, мериш и гледаш кое прави мизериите, няма процесор все пак че да се чудиш :D Ако чакаш еку-то да ти направи корекция по кислородният датчик на пълната газ ще е голямо това чакане. За какво слагаш витек като няма да настъпваш педала. Гледам че има някакъв "power" соленоид и ако служи за това което си мисля ще е добре да активираш и него заедно с витека Между другото AF-сензора и ламбда сондата са едно и също нещо което стои на колектора

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изключвнето е редно да е с няколко х100 оборота по ниско от включването и точно затова споменах за хистерезиса и другият колега е обърнал внимание. Тази инертност на оборотомера не те спасява ако задържиш оборотите точно на прага особено ако ПЧН-то е от хипер бързите. Затова бръмчат и релетата. Проблемите с транзисторите не би следвало да имаш, мериш и гледаш кое прави мизериите, няма процесор все пак че да се чудиш :P Ако чакаш еку-то да ти направи корекция по кислородният датчик на пълната газ ще е голямо това чакане. За какво слагаш витек като няма да настъпваш педала. Гледам че има някакъв "power" соленоид и ако служи за това което си мисля ще е добре да активираш и него заедно с витека Между другото AF-сензора и ламбда сондата са едно и също нещо което стои на колектора

Имах предвид Mass AirFlow Sensor и Air Fuel Ratio Sensor. :P На оборотомера може да се разчита - заради заложената инертност. След едногодишни тестове на част от платката (RPM->витек) на няколко различни машини, мога спокойно да кажа, че изключването е винаги в точка с 400-700 оборота по-ниско от точката на включване (зависи от настройката).Стоковото ЕЦУ също не е за изхвърляне:P - количеството на впръсквания бензин се определя от постъпващия въздух. Ако при включване на витека ЕЦУ-то увеличи бензина и (при атмосферка) промени съотношението въздух/бензин, ще имаш просто удавена кола (ефектът "разцентрована газова"). Така че при същото количество въздух, с корекция на показанията на Mass AirFlow сензора (AF контрол) можеш само леко на подпомогнеш ускорението (по-агресивен АФ контрол). Зареждане на нова горивна карта е необходимо след тежък силов тунинг - ако стандартната е прекалено къса (стандартното ЕЦУ поддържа до 6800RPM и не му стигат стойности за по-голям обем засмукван въздух - суап, турбо или по-висок редлайн), или - ако искаш по-агресивна (даваща по-добър респонс и следяща по-плътно промените във въздушния поток) - тогава си трябва чипосване. Иначе - ще поекспериментирам с хистерезиса... Редактирано от nonamed

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kолега къде си видял масов дебитомер при хонда и още повече в D13?Ако имаше MAF бих се изгаврил с едно аналогово ЕКУ от носталгия към предната работа :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kолега къде си видял масов дебитомер при хонда и още повече в D13?Ако имаше MAF бих се изгаврил с едно аналогово ЕКУ от носталгия към предната работа :P

А къде в горния пост съм писал Д13, дебитомер, че се позачудих?На немските бангии е дебитомер. На Хонда е МА..? (довърши сам...:P Редактирано от nonamed

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Д13 предположих от тук

За други ЕКУ-та е глупост да правиш този витек контролер. И в крайна сметка какви са двигателя и екуто щом споменаваш че стандартно е до 6800 и не е П01?

Ако случайно си сложил витек главата на меган печката от подписа ти тогава се извинявам за недоразумението

... Имах предвид Mass AirFlow Sensor и Air Fuel Ratio Sensor. :P

...

Mass Air Flow Sensor >> датчик за масата на потока въздух >> масов дебитомер

Нали спомена че си на кораб, предположих че знаеш за какво говориш но явно съм грешал

А на хонда това което ти не можа да довършиш е

MAP >> Manifold Absolute Pressure sensor >> датчик за абсолютното налягане във всмукателя >> манометър

Не искам да се обиждаш, но трябва да си изясниш някои основни неща. Това което писах в темата беше за цел да те насоча в детайли които биха помогнали да не изглежда това което си направил като ТНТМ, и с които прекалено дълго време съм се занимавал за да не говоря глупости. Стана ми интересно когато видях че правиш нещо в тази насока но вече съжалявам че се включих.

Хау

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре бе приятелю, капацитет си :P не е датчик за въздушно налягане, ами манометър (а механичния дебитомер на какъв принцип всъщност работи?)Ей такива изявления ме карат да не пиша тука. ...поне да беше чел по -внимателно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

(а механичния дебитомер на какъв принцип всъщност работи?)

мазда използват точно механичен дебитомер - една голяма пластмасова джаджа с формата на куршум, която запушва пътя на въздуха, пружина я натиска. колкото повече вакуум има отзад, толкова повече куршума се придвижва навътре, и отваря пътя на въздуха

има потенционометър, който отчита движението на механичния дебитомер

по-масовия дебитомер е със нажежаема жичка, BOSCH (да опази господ, чук-чук, :() много го харесват, там се използва охлаждането на жичката от преминаващия около нея въздух. по този начин се отчита и температурата на този въздух, той всъщност е и Mass Airflow Meter, отчита масата на въздуха. механичния отчита само потока

докато MAP датчика мери единствено налягане, той представа си няма колко въздух преминава. тук вече се включва компютъра, с помощта на други датчици - оборотите, малко положението на дросела, и донякъде и показанията на ламбда сондата, за да прецени наистина колко въздух е засмукан

 

и няма нужда от :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...