pitbuls 21 #1 Публикувано 11 Февруари, 2009 питам се дали е проблем да се изведе този маркуч да не влиза в маркуча на въздуха,а някаде на вън,за да не цапа.на доста коли съм виждал така изведен.това няма ли да реши въпроса с мизериите по дроселовата клапа и пр? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
joro_www_joro 0 #2 Отговорено 11 Февруари, 2009 До колкото знам няма проблем.На по-стари коли/като лада и москвич/ съм го махал и няма проблеми.Има обаче и недостатъци.могат да ти влизат изпаренията вътре.Проблема се решава частично с дълъг маркуч под купето и назад.Ако много духа и маркуча е навън а не води пак към картера както е по принцип ще губиш /ще намаля/ масло. дано да съм ти помогнал. !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
doctor 13 #3 Отговорено 11 Февруари, 2009 Има филтърчета по 8лв. които се слагат на мястото на мъркуча и проблема е решен, във форума имаше обява от колега които внасяше такива. Потърси и ще намериш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #4 Отговорено 11 Февруари, 2009 Има филтърчета по 8лв. които се слагат на мястото на мъркуча и проблема е решен, във форума имаше обява от колега които внасяше такива. Потърси и ще намериш.колега,моето не е маркуч,а тръба.дали ще е проблем ако от тръбата пусна малко парче маркуч-слагам филтръче-после пак парче мъркуч.дали ще е проблем че ще се увеличи дължината на тръбата по този начин? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #5 Отговорено 11 Февруари, 2009 колега, има 2 маркуча за картерни газове. Единия излиза от капака на клапаните другия отзад на двигателя и минава през филтър. Този който е на капака на клапаните не цапа нищо в сравнение с тоя от задната страна. С "1" е този на капака на клапаните (предполагам него имаш предвид), а с "2" е този от задната страна. Този колектор беше лъснат като нов от колегата doctor и след 1-2 месеца каране махах дросела. По самия дросел нямаше мизерия . Следователно от "1" може да се каже че не цапа. Обаче по навътре в колектора беше станало голяма мизерия. Както казваш ти, мисля да сложа един допълнителен филтър, обаче ще го сложа на "2" . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #6 Отговорено 11 Февруари, 2009 ми аз на рекса мисля че ги нямам тези маркучи които си дали с 2 и до него които са.тази тръбичка която влиза в маркуча от въздушния филтър(на снимката малко след маркуч 1)нея имам в предвид,но не се вижда от снимката дали тя е края на маркуч 1.а за другия-2 ще погледна утре,но мисля ,че нямам такъв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragi4 1506 #7 Отговорено 11 Февруари, 2009 Аз съм с маркуч който съм пуснал зад кутията,мисля да разпробивам капака на клапаните на още 2 места и пак изведени на някъде маркучи.Моя мотор няма много опции за картерна вентилация и това си е моето решение Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Magnum 7 #8 Отговорено 11 Февруари, 2009 имаш го, това е от PCV клапана (Positive Crankcase Ventilation), това е нещо, което ладите и москвичите го нямат. на ладите много тъпо, вентилацията на картера излиза точно над картера, и при по-охлабени сегменти (а то нямаше как да е иначе) надуваше масло от там, и запушва дюзите на карбуратора а от там такива гадости излизат, и съответно влизат в купето на ладата от всички възможни и невъзможни дупки по колата, и тровят шофьора и всички пътници имайки на предвид, че от там излизат основно въглеводороди, нищо лошо няма да се изгорят проблема е маслените пръски. то за това в PCV има и клапан, и някакви гадости, които улавят и връщат обратно в картера маслото. а вентилацията на картера е Positive, защото е положителна, има принудителна циркулация - през маркучето 1 влиза свеж въздух, а през 2 излизат гадните пари, засмукани от вакуума във входящия колектор но при дълго каране на пълна газ, няма вакуум в колектора (налягането при точка 1 и точка 2 е равно) и картерните газове започват да излизат и през маркуче 1, и цапат дросела ако има малко филтърче пък го омазняват могъщо ако искате да не ви се цапа дросела и колекторите, може по средата на маркучето да сложите oil catch can на маркуче 1 ще се самопочиства, като се появи вакуум, и ще се изсмуква маслото обратно в двигателя. на маркуче 2 ще трябва да се излива маслото периодично, за това е по-добре да се сложи или прозрачно канче, или такова с индикатор на нивото п.п. описание на картерната вентилация - препоръчвам да не се 'побългарява' Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
войводата/cls 3 #9 Отговорено 12 Февруари, 2009 (Редактирано) Карал съм с "oil catch can" близо 2 години.Нито един път не се оцапа с маслени пръски.Най-много имаше по 1-2 черни сухи прашинки около милиметър големи.Зимите на 2-3 пъти се появяваше и малко жълтеникав конденз.Аз го инсталирах по същата причина - притеснявах се за колектора,пръските масло и т.н.Според мен на атмосферна кола ефекта е никакъв до минимален.На турбо кола има смисъл,защото т.нар. "blow-by" е по-голям.Бях учуден,защо така се получава при мен и се разрових малко из Интернет.Установих,че "blow-by" всъщност са изгорели газове,които минават между сегментите след запалване на сместа по време на отдаването на енергията й в цилиндъра.Ако са позаминали сегменти съответно "blow-by"-я е повече.Всъщност това е едно от нещата,които гледате като купувате кола - дали "духа" през капачката на маслото.За турбо колите това за сегментите важи също, но там най-вече се получава заради наляганията,на които работят. Редактирано 12 Февруари, 2009 от войводата/cls Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nasakoto.Yakata 5 #10 Отговорено 12 Февруари, 2009 През капачката за маслото или щеката няма как да духа >> оттам се засмуква въздухМагнума много добре е обяснил всичко Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
To sloW 0 #11 Отговорено 12 Февруари, 2009 колега, има 2 маркуча за картерни газове. Единия излиза от капака на клапаните другия отзад на двигателя и минава през филтър. Този който е на капака на клапаните не цапа нищо в сравнение с тоя от задната страна. С "1" е този на капака на клапаните (предполагам него имаш предвид), а с "2" е този от задната страна. Този колектор беше лъснат като нов от колегата doctor и след 1-2 месеца каране махах дросела. По самия дросел нямаше мизерия . Следователно от "1" може да се каже че не цапа. Обаче по навътре в колектора беше станало голяма мизерия. Както казваш ти, мисля да сложа един допълнителен филтър, обаче ще го сложа на "2" . Колега аз имам д13-ка , точно този маркуч които излиза от капака на клапаните влиза в карба,там го посреща едно дунапренче което попива мазнините и си е доста мазничко,притеснително е ако имаш проблем маслото и газовете..омаслява кутията на карба...но това е само при д13ките...иначе незнам при другите мотори каде отива този мъркуч! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
To sloW 0 #12 Отговорено 12 Февруари, 2009 През капачката за маслото или щеката няма как да духа >> оттам се засмуква въздухМагнума много добре е обяснил всичко Доста си в грешка Преди да си взема хондата гледах една Мазда Ф323..... много добра кола......направо я бях взел....вдигам щекичката и ......опа бял дим от вътре ми разби мечтите за тази кола Незнам какво е било но....sux! А лошото е ако пръска масло .... попаднах на такава (Alfa Romeo 156 2.4 JTD) която си пръскаше по стъклото масло от щеката при задаване на газчица...!Такаче НЕМОЖЕ ДА ДУХА/ПРЪСКА - няма такива неща! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shotgun LUDA 38 #13 Отговорено 12 Февруари, 2009 имаш го, това е от PCV клапана (Positive Crankcase Ventilation), това е нещо, което ладите и москвичите го нямат. на ладите много тъпо, вентилацията на картера излиза точно над картера, и при по-охлабени сегменти (а то нямаше как да е иначе) надуваше масло от там, и запушва дюзите на карбуратора а от там такива гадости излизат, и съответно влизат в купето на ладата от всички възможни и невъзможни дупки по колата, и тровят шофьора и всички пътници имайки на предвид, че от там излизат основно въглеводороди, нищо лошо няма да се изгорят проблема е маслените пръски. то за това в PCV има и клапан, и някакви гадости, които улавят и връщат обратно в картера маслото. а вентилацията на картера е Positive, защото е положителна, има принудителна циркулация - през маркучето 1 влиза свеж въздух, а през 2 излизат гадните пари, засмукани от вакуума във входящия колектор но при дълго каране на пълна газ, няма вакуум в колектора (налягането при точка 1 и точка 2 е равно) и картерните газове започват да излизат и през маркуче 1, и цапат дросела ако има малко филтърче пък го омазняват могъщо ако искате да не ви се цапа дросела и колекторите, може по средата на маркучето да сложите oil catch can на маркуче 1 ще се самопочиства, като се появи вакуум, и ще се изсмуква маслото обратно в двигателя. на маркуче 2 ще трябва да се излива маслото периодично, за това е по-добре да се сложи или прозрачно канче, или такова с индикатор на нивото п.п. описание на картерната вентилация - препоръчвам да не се 'побългарява' Браво! Рядко се срещат компетентни мнения напоследък. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
войводата/cls 3 #14 Отговорено 12 Февруари, 2009 През капачката за маслото или щеката няма как да духа >> оттам се засмуква въздухМагнума много добре е обяснил всичко Да, Магнума е обяснил всичко много добре.Това,което си написал обаче далеч не отговаря на истината.Виждал съм го на много коли и сигурно ще го виждам още на много То е нормално да се усеща полъх,но като развиеш капачката и леко я надигнеш(защото може да излезе масълце) и като видиш как излизат едни сини пушеци...Това е в най-лошия случай,де Тъй като няма как да ти покажа на живо поразрови в Интернет и ще видиш.Ето една темичка набързо: ЦЪКП.С. Надявам се темата да не прерасне в излишен спор.Просто поразпитай и ще разбереш . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nasakoto.Yakata 5 #15 Отговорено 12 Февруари, 2009 (Редактирано) @To sloWИ какво като пръска масло >> колата е за боклука??При празен ход за да излезе бял дим от щеката означава че е запушен клапана на картерната вентилация и тогава преди дросела става голяма боза. Ако беше чел внимателно по горе щеше да разбереш че когато дросела е напълно отворен разликата в налягането на двата маркуча за вентилацията е минимална, отделянето на газове е на мах и е възможно да се получи така.@ войводатаТози полъх е от засмукването на въздух. Запуши с една хартийка отвора и пиши какво си видял. Този номер съм го показвал на не един Редактирано 12 Февруари, 2009 от Nasakoto.Yakata Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
войводата/cls 3 #16 Отговорено 12 Февруари, 2009 (Редактирано) ...@ войводатаТози полъх е от засмукването на въздух. Запуши с една хартийка отвора и пиши какво си видял. Този номер съм го показвал на не единОттам не смуче постоянно и това май си е практическата истина .Всъщност пулсира във такт със,който цилиндър е запален в момента(смуква после духва и т.н).Това имах предвид в горните си постове под "духа през капачката".Сега съгласен ли си с мен Редактирано 12 Февруари, 2009 от войводата/cls Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #17 Отговорено 12 Февруари, 2009 През капачката за маслото или щеката няма как да духа >> оттам се засмуква въздухМагнума много добре е обяснил всичко Е това е абсолютна глупост.Между другото да добавя малко по темата. Дори при каране на пълна газ, би трябвало да има лека циркулация от капака на клапаните през картера и към колектора. Ако сте си сложили лъскав интейк, циркулацията няма как да е в тази посока по скоро е в обратната Главната причина дросела да се омазва е в ПЦВ клапана който след няколко стотин хиляди милиона километра се затлачва. При изрядна фабрична система и малък блоу-бай, дросела не се цапа. Втория проблем е доста от хондите които наблюдаваме си имат проблеми със сегментите. Това увеличава блоу-бая и фабричната ПЦВ система не смогва.никой не спомена прекрасната скосена тръбичка пред дросела, която всички махаме като сложим лъскав интейк най-чистото решение си е ползване на малко филтърче + кеч-кен с голям дебит, но последното е необходимо само за високооборотни атмосферки и турбалани. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nasakoto.Yakata 5 #18 Отговорено 12 Февруари, 2009 Пулсациите на празен ход са по големи отколкото осредненият поток през отвора на капачката. Затова предложих номера с хартийката за да се увери всеки че сумарното количество въздух което преминава през отвора е навътре към двигателя.Работата е малко завъртяна и много лесно може да излъжеш някой индианец с огледалце в зависимост от това дали продаваш или купуваш конкретна кола с номера с "духането" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Magnum 7 #19 Отговорено 12 Февруари, 2009 През капачката за маслото или щеката няма как да духа >> оттам се засмуква въздухМагнума много добре е обяснил всичко Е това е абсолютна глупост.не е глупост, ако извадиш щеката на работещ двигател, и засмуква леко въздух от там - по същия начин, по който засмуква от тръбичката 1, само че няма съпротивлението на въздушния филтър. по същия начин е и ако развиеш капачката на маслото - но от там хвърля масло от разпределителните валовезасмукването не е толкова в такт с цилиндрите, колкото в такт с PCV клапана. ако го няма този клапан, двигателя ще работи на доста високи обороти на празен ход - през тръбичките 1 и 2 може да мине доста въздухcls: ако си сложил каната на пътя на тръбичка 1, нормално е да не хване много. особено ако мотора ти е в добро състояниено на тръбичка 2 ще хване повече, въпреки че в черната кутия отдолу, от където тръгва тази тръбичка, има нещо (вата ли е, не знам), която спира голяма част от пръските. но въпреки това тръбичката 2 цапа смукателния колектор и клапани. но не мисля, че е проблем това Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #20 Отговорено 12 Февруари, 2009 преди тръбичка 2 е просто обем... няма нищо улавящо пръски. май само една преграда имаше вътре. Дебита през този маслоуловител е сравнително малък и там просто пръските изпадат от потока щото потока си забавя скоростта заради увеличения обем. Единствените препоръки за тръбичка 2 които знам са да са дебели маркучите и да сочат нагоре. Това разбира се е валидно когато се ползва кеч-танк и ПЦВ клапана се премахва. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Magnum 7 #21 Отговорено 12 Февруари, 2009 да така е, наистина 1/11/12 е куха кутия, която забавя скоростта на газовете, и съответно пръските остават на дъното. и като се загаси двигателя, се изцеждат обратно в картера 13 е PCV клапана Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
To sloW 0 #22 Отговорено 12 Февруари, 2009 През капачката за маслото или щеката няма как да духа >> оттам се засмуква въздухМагнума много добре е обяснил всичко Е това е абсолютна глупост.Между другото да добавя малко по темата. Дори при каране на пълна газ, би трябвало да има лека циркулация от капака на клапаните през картера и към колектора. Ако сте си сложили лъскав интейк, циркулацията няма как да е в тази посока по скоро е в обратната Главната причина дросела да се омазва е в ПЦВ клапана който след няколко стотин хиляди милиона километра се затлачва. При изрядна фабрична система и малък блоу-бай, дросела не се цапа. Втория проблем е доста от хондите които наблюдаваме си имат проблеми със сегментите. Това увеличава блоу-бая и фабричната ПЦВ система не смогва.никой не спомена прекрасната скосена тръбичка пред дросела, която всички махаме като сложим лъскав интейк най-чистото решение си е ползване на малко филтърче + кеч-кен с голям дебит, но последното е необходимо само за високооборотни атмосферки и турбалани.Напълно правилно! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
войводата/cls 3 #23 Отговорено 12 Февруари, 2009 @MagnumГоре-долу така го бях изпълнил: ЦЪК Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове