murdera 384 #1 Публикувано 23 Януари, 2009 Колеги,докато се ровех из нета намерих следната формула за изчисляване колко точно вдига колата на различните скорости и обороти.Разликата при смяна с по-големи гуми става наистина доста голяма !Ще се опитам най-простичко да покажа как става:1)трябва да знаем final gear ratio(ще използваме за мостра моя люд4) 4.27:1,след това gear ratio-to на предавката на която искаме да видим колко вдига-слагаме 5та предавка и 0.81:12)Умножаваме 4.27*0.81=3.45873)Пресмятаме гумите(в момента сложих 215/45/17) 215*0.45=96.754)Умножаваме полученото от 3) по 2 след това делим на 24.5 и прибавяме цолажа на гумата(17) и се получава(96.75*2/24.5)+17=24.89795)Вече сме готови за цялата формула((оборотите * диаметъра на гумите / новото gear ratio * 336)) * 1.6(да пресметнем в км/ч вместо в милиИ какво се получава ((6 500 * 24.89700) / (3.4587 * 336)) * 1.6 = 222.80667 на 5та при 6500 оборота на двигателя. До прекъсвач(7200) отива на 246.8 км/ч Само за сравнение,ако сложа размера на стандартните гуми(205/55/15)при 7200 об. получавам макс. скорост от 239 км/чНадявам се темата ще бъде полезна за всички Ако нещо не сте разбрали-питайте Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #2 Отговорено 23 Януари, 2009 (Редактирано) хаха, информацията е много полезна ама се съмнявам че някой ще се наеме сам да си смята затова аз като един мързелив програмист се включвам на помощ:http://tyrecalc.hit.bg/ Редактирано 23 Януари, 2009 от manniakk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nasko 1.4is 2 #3 Отговорено 23 Януари, 2009 Брей звучи много логично. А дали е така на практика ми е интересно и къде мога да си намеря за мойта кола това final gear ratio Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #4 Отговорено 23 Януари, 2009 (Редактирано) Брей звучи много логично. А дали е така на практика ми е интересно и къде мога да си намеря за мойта кола това final gear ratio http://www.knology.net/~jediklc/gearratiosdseries.htmпри мен изкара че на 6500 съм на 261 ама тя на пета не мое дигне толкова посмъртно Редактирано 23 Януари, 2009 от manniakk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
murdera 384 #5 Отговорено 23 Януари, 2009 (Редактирано) Там където намерих инфото бяха дали за пример d16z6 и пишеше ,че вдига макс скорост на 4та,защото заради скоростната кутия няма сила за 5та.... Редактирано 23 Януари, 2009 от murdera Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nasko 1.4is 2 #6 Отговорено 23 Януари, 2009 Мерси колега! При мене излезе 230км/ч ама и на мен на 5-та хич не ми се вярва да стане а и може гумите да съм обуркал нещо. И все пак добре звучи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
murdera 384 #7 Отговорено 23 Януари, 2009 ами толкова ще вдигне ако я пуснеш от баир с голям наклон иначе-201км/ч на 4та.Дано някой дето е пробвал да вдига топ спеед с малколитражна да напише 2-3 думи,за да имаме представа дали е толкова точно.Поне при мен е точно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nasko 1.4is 2 #8 Отговорено 23 Януари, 2009 Карам отскоро и ме е страх още да пробвам и все пак си мисля че резултатите от тия формули са малко завишени за по малките двигатели Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #9 Отговорено 23 Януари, 2009 Скоростните кутии имат потенциал , защото пета е за икономия и е така сметната че колата да не може да направи 6000 оборота на 5-та.Та подсилвайте си моторетките и ше вдигате по 260. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 923 #10 Отговорено 23 Януари, 2009 Много интересно,на 7000об/м съм на 212км/ч, на 8000об/м на 242.На километража ми пише 220 и има още едно отделение до 230, пълнил съм го ама дали е вярно? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #11 Отговорено 23 Януари, 2009 резултати са реални. При мен на първа ми даде 52км. на 6500 оборота, което би било почти вярно ако го сметнеш с заводския размер на гуми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivu 0 #12 Отговорено 23 Януари, 2009 Може и аз да пропускам нещо, но тези формули не са ли актуални само в идеални условия (не видях да взимат впредвид въздушното съпротивление при високите скорости) ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #13 Отговорено 23 Януари, 2009 Какво общо има въздушното съпротивление със обороти/предавки/гуми/скорост в случая? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivu 0 #14 Отговорено 23 Януари, 2009 Мисълта ми е, че дори теоретично скоростната кутия да има потенциал да вдигне 300км/час, реално не може да вдигнем толкова с колите си? Може пък и аз да чета темата през ред, за което се извинявам (на работа съм.. ) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #15 Отговорено 23 Януари, 2009 Въздушното съпротивление , триене и т.н ще имат отношение като смяташ колко коня ти трябват за да ги достигнеш тия 300км/ч. А това за което става въпрос е друго. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Orlin 43 #16 Отговорено 23 Януари, 2009 Странно ми се струва, че никъде не участва ПИ. Как ще намерим обиколката на колелото? А това 336? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
k_u_d_o_s 49 #17 Отговорено 23 Януари, 2009 Какво общо има въздушното съпротивление със обороти/предавки/гуми/скорост в случая?Колега - що за въпрос е това? Гуми/предваки/обороти нямат нищо общо с това, но за скорост как може да твърдиш че няма? Това което се получава е теоретичната максимална скорост наистина в идеалния случай. Като вземеш предвид че имаш тегло, от там съпротивление от търкаляне м/у гумите и настилката и форма от която идва и въздушно съпротивление и от там следва реалната максимална скорост на дадената кола.Какво се опитвате да сметнете всъщност? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #18 Отговорено 23 Януари, 2009 (Редактирано) http://en.wikipedia.org/wiki/Gear_ratio еми това са формулите основно.Искате да ми кажете че с попътен вятър на първа мога да вдигна 80 ли какво.... това е за пресмятане на максимална скорост на дадена предавка. а не реално колко можете да вдигнете. Редактирано 23 Януари, 2009 от manniakk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #19 Отговорено 23 Януари, 2009 Уф, почвате да губите идеята на темата. Тук не става въпрос за това колко мощност ти трябва за да достигнеш определена скорост. Дори да имаш 800 коня при тези предавателни числа на скоростната кутия и тези гуми, пак няма да можете да вдигнете повече от 220км/ч или там колкото идва във сметката (стига ограничителя да не е пипан). В темата се говори теоретично с нашите скоростни кутии на какви скорости отговарят. Блаах.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
murdera 384 #20 Отговорено 23 Януари, 2009 да точно това е идеята на темата,няма значение дали си 300к.с или 150,пак ще вдигнеш 220 при 7000 об. само,с 300кс ще е доста по-бързо.Вече е друг въпроса дали на 300к.с ще можеш да вдигнеш оборотите=>скоростта.пс. говоря условно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mam 0 #21 Отговорено 2 Февруари, 2009 (Редактирано) Още откак взех шофьорска книжка ме вълнува този въпрос!Знаех,че километражът е направен да отчита правилно само при предписаните за модела гуми,но да изчислявам отклонението от реалната скорост беше невъзможно,а като по-малки постоянно спорихме с тайфата и си показвахме на кой автомобила вдига повече!Темата е супер,ще изпробвам формулата!Шест от мен за ъпа! Редактирано 2 Февруари, 2009 от mam Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове