Jump to content
Влади

Монтаж на ИНТРЕКОЛЕР на турбо дизел

Recommended Posts

Здравейте колеги, от известно време ми се върти в главата да си монтирам интерколер. Карам Honga Civic 2.0 TD 1997 година с мотор Rover заводско и макар че като тръгна да си тарся части, модела се води TDI, аз ниамам интерколер. Като гледам има достатъчно място за радиатора, но не знам как да свържа маркучите. Ниакой да може да ми каже каде да се включа в маслената система - вход и изход? Очаквам да подходите сериозно към темата, за да послужи на повече хора за в бъдещте. Благодариа на отзовалите се с компетентно мнение по темата.

Редактирано от Honda 2.0 TD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интеркулера се монтира м/у изхода на турбината (на студената част) и смукателния колектор. Няма нищо общо с масло.(Освен ако турбината много се е сбъгясала и по4не да го пълни с масло :cry: ). Целта му е да понижи температурата на въздуха който постъпва в двигателя тъй като турбината го загрява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интеркулера се монтира м/у изхода на турбината (на студената част) и смукателния колектор. Няма нищо общо с масло.(Освен ако турбината много се е сбъгясала и по4не да го пълни с масло :cry: ). Целта му е да понижи температурата на въздуха който постъпва в двигателя тъй като турбината го загрява.

Благодаря за бързия отговор. Само да те питам радиатора на интерколера не е ли пален с масло, та нали целта на интерколера е да охлажда маслото или аз имам грешна информация? Редактирано от Honda 2.0 TD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, като не знаеш какво точно представлява и каква му е функцията на интеркОлера, как точно реши че ти трябва. Няма никаквао масло в него, а въздух под налягане(буквално). Освен това имаше същата тема пусната от колега със Сивик като твоя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, като не знаеш какво точно представлява и каква му е функцията на интеркОлера, как точно реши че ти трябва. Няма никаквао масло в него, а въздух под налягане(буквално). Освен това имаше същата тема пусната от колега със Сивик като твоя.

Мерси пич, прочетох другите теми ,но Alien VENOM явно е с чист дизел. Както и да е. Защо мислиа да си слагам интерколер?! Ще ти кажа, шурек ми и един приятел който поразбира от дизели, както и монтйора на сервиза катето беше вкарана за ремонт колата ми казаха 4е ще е хубаво и може да се сложи и 4е ще дърпа повече на старт,понеже сега е малко тромава. Т.е. ще и ждигна конете - поне така разбрах. В другата тема четох, че интерколера е пълен с сгъстен въздух, но и там беше задажан вапроса за интерколер на маслото. Правилно ли сам разбрал и какав точно интерколер ми е нужен на мен ако е така (предполагам, че този с сгъстен въздух). Питам защото имам един от едно ¨Ducato¨ и с опоменатите по горе мислим, че може да стане. Знам, че има чип за целта, просто исках и друго мнение дали тожа е така преди да предприема ниакакви действия. Благодариа още веднъж и дани не задажам прекалено тапи въпроси! Извинявам се на колегите, които биаха пуснали подобни теми. Редактирано от Honda 2.0 TD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката е моя, мислех че съкращението TDI означава турбо дизел интерколер, но явно съм грешал:TDI е съкращение от Turbocharged Direct Injection diesel engine, което в превод от англииски означава турбодизелов двигател с директно впръскване на горивото. Това съкращение се използва главно от концерна Volkswagen за означаване на турбодизеловите двигатели с директно впръскване на автомобилите от марките Volkswagen, Audi, Skoda и Seat.При по старите дизелови двигатели горивото се впръсква в предкамера или вихрова камера свързана с главната горивна камера чрез малки отвори. Този вид дизелови двигатели са с индиректно впръскване на горивото. Дизеловите двигатели с индиректно впръскване работят по-меко, могат да развиват повече обороти, но за сметка на това разходват повече гориво, по тежки са и се стартират по-трудно от дизеловите двигатели с директно впръскване. За това всички нови дизелови двигатели са с директно впръскване на горивото, които са по-икономични, по-мощни и се палят по-лесно при ниски температури.Системата се състои от турбо компресор и специално топлоотделящо тяло (най-често радиатор). Това топлоотделящо тяло е разположено на място, където въздушната струя може лесно да го охлади - най-често в предницата на автомобила. За какво точно служи то? При засмукването от турбокомпресора на въздух същият повишава драстично температурата си поради високото налягане. От тук следва, че съдържанието на кислород, необходим за възпламеняването на горивото се намалява драстично. Ето защо, за да се намали температурата на въздуха е необходимо неговото охлаждане. На помощ идва топлооделящото тяло, което чрез въздушната струя, причинена от движението на автомобила, охлажда въздуха и съдържанието на кислород се увеличава. С това се увеличава и КПД на двигателя, а сместа изгаря пълноценно. Някои хора смятат, че означението TDi означава също "Turbo Diesel Intercooler", което е грешно.Мотора ми е английски 2.0 TDI като на Rover 420D и Rover 45, само че без intercooler. Благодариа за информатсиата за сварзването!Aко ви интересува гоя генерациа Ви е колата и код на мотора вижте: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A5%D0%BE%...%B2%D0%B8%D0%BAДано да съм бил полезен и на някой друг с тази тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2.0 SD моторите на Rover / до 99г. / има и oil cooler, където маслото се охлажда от антифриза на системата.

На Rover 25, 45, 75 - дизеловите двигатели са на BMW / след 99г. /.

Редактирано от sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ти една идея за монтиране на интеркулерIntercooler idea

Мереси, тожа и мисля да направя само да се постопли малко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еи тва ще ти е най голямата грешка, ако сложиш там кулера,1во че ще удължиш пътя на въздуха с доста а при тоз малък надув който прави мотора ще имаш по голяма турбо дупка,другото което е никой не ти каза че кулера ти трябва да е далеч по малък защото не че ще имаш турбо дупка а ще е огромен трап :)Там е удачно ако имаш по сериозен надув и то на бензин,твоя мотор е с малко коне 90 кончета мисля.Аз имам ровър 620сди който си има фабричен кулер и ако желаеш мога да ти напарвя снимки каде е монтиран и колко е голям ,мотора е същия но 105 коня вече :) а ако имаш под ръка некаде ровър 620сди помоли да го отворят и го разгледай :lol: ,м/у другото те съветвам да си намериш такъв кулер защото е наистина хубав целия е алуминиев дори и казанчетата :lol: Иначе ето тук се намира при моя ровър следователно виж ти дали има място и при теб там .Снимката е примерна но общо взето е толкова голям и така изглежда :

Публикувано изображение

Редактирано от JeepersCreepers

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еи тва ще ти е най голямата грешка, ако сложиш там кулера,1во че ще удължиш пътя на въздуха с доста а при тоз малък надув който прави мотора ще имаш по голяма турбо дупка,другото което е никой не ти каза че кулера ти трябва да е далеч по малък защото не че ще имаш турбо дупка а ще е огромен трап :)Там е удачно ако имаш по сериозен надув и то на бензин,твоя мотор е с малко коне 90 кончета мисля.Аз имам ровър 620сди който си има фабричен кулер и ако желаеш мога да ти напарвя снимки каде е монтиран и колко е голям ,мотора е същия но 105 коня вече :lol: а ако имаш под ръка некаде ровър 620сди помоли да го отворят и го разгледай :lol: ,м/у другото те съветвам да си намериш такъв кулер защото е наистина хубав целия е алуминиев дори и казанчетата :) Иначе ето тук се намира при моя ровър следователно виж ти дали има място и при теб там .Снимката е примерна но общо взето е толкова голям и така изглежда :

Публикувано изображение

 

Явно този който ми дадоха в такав случей няма да ми свърши работа понеже е голям. Хайде ако не те затруднявам, когато имаш време направи някоя снимка,за да видя приблизително размера и патя на въздуха. Мерси

Редактирано от Влади

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК ще ти наснимам .За кулера не че няма да ти свърши работа той ще свърши но няма да е толкова полезна :) просто колкото е по голям кулера трябва ти и повече надув иначе няма смисъл само лаг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, като не знаеш какво точно представлява и каква му е функцията на интеркОлера, как точно реши че ти трябва. Няма никаквао масло в него, а въздух под налягане(буквално). Освен това имаше същата тема пусната от колега със Сивик като твоя.

Има масло. И едното и другото са с еднакви наименования, но са за охлаждане на различни неща, съответно - въздух и масло. Монтирането на втория, би подобрил единствено по-доброто охлаждане на лубриканта, като динамика, едва ли ще усетиш разлика. За монтаж на първия прочети по горния пост на Джийпър Чийпър.

Публикувано изображение

Редактирано от Matheo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...