Aleksandyr 17 #1 Публикувано 16 Декември, 2008 Двигателя притропа ,оказа се развит бутален болт и сега ще трябва да се отваря. Ще ми трябва помощни материали за отварянето и с какви нютон метри се затягат болтовете. Някой ако може да помогне ще съм много благодарен.За сега знам само това сигурно ще имам и още много проблеми и ще пиша в тази тема ,ще съм много благодарен ако ми помогнете ,мерси ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #2 Отговорено 16 Декември, 2008 как разбра че е това ?!... тоя мотор е бил отварян и преди ..сигурно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Aleksandyr 17 #3 Отговорено 16 Декември, 2008 Беше при майстор ,на 2000 об/мин тропа много горзно ,на по-високи обороти не се усеща.Отзад вади черен пушак и при смяна на предавки ,не винаги но понякога излиза огън.И друго което прави е когато го карам на 2000об/мин на 2ра и започна да подавам мнооого плавно газта колата започва да пука в аспуха и да забива муцуната ,като през това време аз продължавам да подавам газта плавно и гърмежите се увеличават и изведнъж се събужда и почва пак да върви както си трябва но това не трябва да го прави.Мислехме че е центровка и това тропане идва от гърмежи които стават в колекторите но явно не е това Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jamo 93 #4 Отговорено 16 Декември, 2008 Кой ти прави колата, това с новата глава нали така...? А центровката би трябвало да е друга като смениш главата. Тези гърмежи поне аз незнам как по друг начин да си ги обесня Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #5 Отговорено 16 Декември, 2008 Двигателя притропа ,оказа се развит бутален болт и сега ще трябва да се отваря. Ще ми трябва помощни материали за отварянето и с какви нютон метри се затягат болтовете. Някой ако може да помогне ще съм много благодарен. За сега знам само това сигурно ще имам и още много проблеми и ще пиша в тази тема ,ще съм много благодарен ако ми помогнете ,мерси ! Развит - разбит си имал в предвид, предполагам.С какви нютон метри се затягат кои болтове ? Разбитият бутален болт и гърмежите на 2к оборота нямат нищо общо... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ombre 221 #6 Отговорено 16 Декември, 2008 Според мен диагнозата е грешна.Да не говорим ,че колегата Себулба е прав.(едното няма общо с другото).При износен бутален болт симптомите не са такива. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Aleksandyr 17 #7 Отговорено 16 Декември, 2008 (Редактирано) Двигателя притропа ,оказа се развит бутален болт и сега ще трябва да се отваря. Ще ми трябва помощни материали за отварянето и с какви нютон метри се затягат болтовете. Някой ако може да помогне ще съм много благодарен. За сега знам само това сигурно ще имам и още много проблеми и ще пиша в тази тема ,ще съм много благодарен ако ми помогнете ,мерси ! Развит - разбит си имал в предвид, предполагам.С какви нютон метри се затягат кои болтове ? Разбитият бутален болт и гърмежите на 2к оборота нямат нищо общо... Да знам че нямат нищо общо но казвам какво става общо взето , и до колкото разбрах целия мотор ще се разглобява тъй че почти всички болтове .. като се почне на главата че биелите ... коляновия вал .. ох не ми се мисли към края на седмицата ще се разглобява но искам от сега да си набавя накакви технически данни именно за болтовете на колко се затягат и т.н. намерих в интернет един мануал ама искат пари за да го изтегля. Редактирано 16 Декември, 2008 от Aleksandyr Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pit 1 #8 Отговорено 16 Декември, 2008 http://www.psytronix.org/xo/modules/mydown...wcat.php?cid=19тук има ръководства Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
doggy 183 #9 Отговорено 16 Декември, 2008 (Редактирано) Първо си разглоби двигателя и виж какво се случва вътре.Ако коляновия вал е дроб нито един менюал няма да му помогне.Дай едн маил ще ти пратя менюал,кво да правя нали трябва да се спасяваме пак ще вадя тайните Редактирано 16 Декември, 2008 от doggy Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jamo 93 #10 Отговорено 16 Декември, 2008 Извинявам се за оффа... НО защо първия път си завел колата на майстор и след като е объркал нещо трябва ти да разглобяваш двигателя и да търсиш какво става... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #11 Отговорено 16 Декември, 2008 Колега съветвам те да отидеш при човек , който разбира достатъчно от коли и най-вече Хонди в противен случай дори оправен проблема ти или локализиран ще изкочи друг Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
slav1983 0 #12 Отговорено 16 Декември, 2008 здравейте ще се намеся и аз малко защото на колегата алксандйр нещо не го обяснява точно и така историята е следната тяхната кола си беше с нормален едновалов мотор след което едно момче докара един прелюд х22 с десен волан оттам доиде в нашия сервиз сменихме двигателите и те закараха колата за да и преправят електрониката това е общо взето което знам знам и още че този прелюд от който сваалихме х22-ката беше в привидно добро състояние мотора не е пушел чукал или такива неща работеше идеално момчето си беше дошло с него на ход от англия просто не беше обслужен маслото което беше вътре беше черно като катран те не пожелаха да го сменим и си мисля че не са го и сменили изобщо туй че къв бутален болт кви 5 лева според мен проблема е другаде ама все пак никой не е вътре в мотора че да знае какво му е.Пожелавам бързо оздравяване на мотора ама мисля че причината е била маслото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
doggy 183 #13 Отговорено 17 Декември, 2008 (Редактирано) Ееее то ако е таквата работата,сам си е виновен,тва не е жигули да го караш с квото ти падне,без тва са капризни за масло Редактирано 17 Декември, 2008 от doggy Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krelion 42 #14 Отговорено 17 Декември, 2008 Явно това ви е било грешката......колата колко време беше стояла в Англия преди да я докарате? Не забравяйте, че тези масла не само издържат 10-15000 км. но държат вискозитет до 1 година!От там нататък са за боклука!НИКОГА не правете компромиси с маслото особенно на Х-серия. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spas21 48 #15 Отговорено 17 Декември, 2008 Сашо извинявам се за оффа и да не те засегна, но дано да не ти отварят двигателя в Хасково.Не, че искам да обиждам някои "майстор" в нашия град, но на всички им дай нещо италянско, френско и най-вече германско и ги остави.Аз в тоя град където и да съм ходил и като им кажа, че карам Хонда и първите им думи са "оооохххххх, ам к'во и има, ам чи хонда не се развалят".Просто умствения им капацитет не достига за да ти направят качествено колата, какво да се прави, че японците са мислили като правят нещо.Успех в ремонта.И трябва да иден на Shell-а някоя ве4е най-накрая да я пробваме .П.П.Ако не е тайна кажи каде ще ти правят двигателя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aλexandro 12 #16 Отговорено 17 Декември, 2008 Адаш, ако съм на твое място, бих й метнал ласото и бих я закарал дори в друг град, но при някой който знае какъв двигател отваря за ремонт. Взимай сериозни мерки да не изгориш като колегата jivaka... Много съжалявам за теб. Дано се оправи колицата. Никакви компромиси не прави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Aleksandyr 17 #17 Отговорено 17 Декември, 2008 (Редактирано) Пуснал съм темата не за да наклеветя някой ,а за да получа информация .... !! Не съм правил компромиси с маслото ни най малко !! Колата последно е в Пловдив точно за смяна масла и т.н. исках там да го сменя защото знам един сервиз за който 100% съм сигурен че ще ми сложат оригинален Castrol !!Днеска беше свален картера и източено старото масло, картера беше чист маслото също не беше "катран" има снимки ще покажа! Няма проблеми по коляновия вал утре ще свалят и главата за да видим какво става от горе.А за по нагоре няма да цитирам ,но когато и да я карах колата винаги беше със скъсана мека връзка ,няма как да разбереш ако пуши. След като оправихме меката връзка в Пловдив и сложихме такава каквато трябва да бъде колата определено тръгна ,вървенето беше коренно различно от това когато беше скъсана мека връзка. След като беше оправена отидохме до Стара Загора и после до Хасково и тогава претропа ...Не искам никой да се засяга и не искам да се караме ,пак повтарям темата съм я пуснал за инфорамция не да клеветя и да се оплаквам ,търся повредата а не кой е виновен затова. P.S. Видях достатъчно постове и достатъчно се изнервих за което сега съжалявам че пуснах тази тема. Моля модераторите да изтъкрат темата , ще си се оправям сам в това ...Колата не се разглобява в Хасково ,бъдете спокойни. В нашия край няма на кой да се доверя ,че да му дам да ми отваря двигателя.МЕРСИ за ръководствата ! Редактирано 17 Декември, 2008 от Aleksandyr Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krelion 42 #18 Отговорено 17 Декември, 2008 Брат, не се ядосвай просто така бяхте поставили въпроса, че мен ме докара до тоя извод.Сега като изясни ситуацията нещата са по-ясни.Свалиха ли петите на биелите?Предполагам са ти видели лагерите на вала?Това което обикновенно се случва е "замазване" на дупчиците за масло на лагерите на коляновия вал.От там лагера спира да се омаслява и превърта.Тук сме правили ремонт на Х23 с такива проблеми и намерхме части на момчето на доста добри цени.Дано твоя проблем е по-лек.Ако имаш нужда от помощ свиркай в Сливен има човек който разбира от Хонда.Ако ще отваряш мотора погледни и балансиращите валове които също имат пръст в тая работа.Всичко идва от разпределението на маслото по тея мотори. Успех, и ни дръж в течение!ПП: Кога са ви срещите в Хасково, че доста често идвам там по работа? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aλexandro 12 #19 Отговорено 18 Декември, 2008 Вземи: http://tranz.it/load.php?id=ASlcex5YBAAj9836207266 това е линк към ръководството за американските модели (F22, H23 и H22A1). Дано ти е от полза. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Aleksandyr 17 #20 Отговорено 18 Декември, 2008 Оказа се че двигателя е прегряван ,от там запекани сегменти ,ще трябват нови биелни лагери и шлайфане на колянов вал.Амгренажния ремък не е бил зацепен както трябва следователно нагари по клапаните ,явно от там са идвали пушаците.Само че до колкото знам на тия двигатели коляновите валове са по специални и може ли да се шлайфа или ще трябва да се търси друг ?? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
doggy 183 #21 Отговорено 18 Декември, 2008 Въобще не се захващай с шлайфове,не стават,съжалявам пич но оглеждай се за здрав вал,ако го шлайфаш не знаеш какъв х.й си навираш.Биелите на изтропалите лагери също не стават.Съжалявам но това е болезнената истина Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Aleksandyr 17 #22 Отговорено 18 Декември, 2008 Ееее.... не .... Аз сега къф х.й си наврях и колко в борчеве влезнах и... охххх.. Весела коледа и честита H22-ka... P.S. А къде изобщо може да се намери читав вал и биелни лагери ? Някакви идеи ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
doggy 183 #23 Отговорено 18 Декември, 2008 Лагери можеш да си купиш от Щатският дилър,за вал обърни се към Иво(Prelude)не знам дали няма да ти даде някоя идея,другият ти вариянт е х23+главата от х22(става)това са ти вариантите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jamo 93 #24 Отговорено 18 Декември, 2008 (Редактирано) Явно е бил каран със старо масло и после не е каран известно време... Като си сменил маслото е почнало да чисти нагара иии... МАЗАЛО ядох го същия преди 3 години, но с друга марка кола Много съжалявам Обърни се към Омбре, надявам се да ти помогне с каквото може Редактирано 18 Декември, 2008 от jamo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krelion 42 #25 Отговорено 19 Декември, 2008 Въобще не се захващай с шлайфове,не стават,съжалявам пич но оглеждай се за здрав вал,ако го шлайфаш не знаеш какъв х.й си навираш.Биелите на изтропалите лагери също не стават.Съжалявам но това е болезнената истина Доги, защо да не може да се шлайфа вала бе брат?Аз съм шлайфал на Х23 без проблем.В Сливен са най-добрите шлайфисти в региона сигурно и на Ф1 мотор вала ще направят....пробва ли ли сте?Някой си е изпатил ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivaka 164 #26 Отговорено 20 Декември, 2008 Съжалявам за случката колега , но за вал за н22 просто забрави ,само ако вземеш блока+вала аз едвам намерих за н23 вал и то пак + блока, успех и знам как се чувстваш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Aleksandyr 17 #27 Отговорено 20 Декември, 2008 (Редактирано) Ще се размина май без шлайфане ,благодаря на @bobi_honda който ми намери блок от Н22!! Редактирано 20 Декември, 2008 от Aleksandyr Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragi4 1506 #28 Отговорено 22 Декември, 2008 (Редактирано) [quote name='Krelion' Няма кой да направи карбонитрация на вала Редактирано 22 Декември, 2008 от Dragi4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Aleksandyr 17 #29 Отговорено 13 Януари, 2009 Въпрос: Може ли да се избият буталните болтове при нагряти бутала и след това отново да се сложат същите или ще трябва нови да поръчвам ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LAMER 82 #30 Отговорено 14 Януари, 2009 (Редактирано) Какво представлява карбонитрацията? С какво е по-добра от поресто хромиране или никелирането на шийките с последващо шлайфане на номинален размер? Редактирано 14 Януари, 2009 от LAMER Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
doggy 183 #31 Отговорено 14 Януари, 2009 (Редактирано) Карбониитрацията е повърхностна закалка,супер твърда,защото японците нямат суровини и валовете дефакто ги правят от много мек претопен материал,според мен използват такава закалка за да не изкривят самия детайл.Повярвайте тук в българия няма да се намери човек който да успее да възстанови такъв вал,навремето съм опитвал при уж най-големите майстори,резултата е пробег от ~5000км.преди пак да изтропа валапп.Да допълня че в 99% от случаите на изтропал вал има и прецакани биели,те също не се възстановяват Редактирано 14 Януари, 2009 от doggy Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LAMER 82 #32 Отговорено 19 Януари, 2009 doggy, мерси за инфото. Предполагах, че е повърхностна закалка. Въпросът ми е, с какво е по-добра, от хромирането на шийките, например? При него, отново, имаме повърхност с повишена износоустойчивост, а ако е поресто, хромирането остават и микро "кладенци" с масло. То е ясно, че щом японеца го е направил така, е по-добре, но все пак? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове