Jump to content
Wolfcry

За " световната криза ", или

Recommended Posts

много ми се ще да посъбера малко мнения, относно тая американска и вече уж светооовна парична криза.. отвсякъде се чува и се пише какво ли не.. междувременно бензина продължава да пада, но това е друг въпрос. какво мислите относно автомобилния пазар ? мн хора, които с това се занимават, говорят едно и също - януари/февруари цените на колите щели да паднат много, нищо в момента не се внасяло и какво ли още неща не се чуват напоследък. какво мислите вие ? кой какво е чул ? дайте някакво мнение, интересно ми е какво се случва и възможно ли е наистина да се случи нещо такова с цените ? точно в момента се ориентирам да търся още една 5тичка, и се замислих, дали не е разумно да изчакам 2 месеца ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да поефтинеят разни кочини и недобре подържани коли. Според мен цените на читавите коли няма да се променят коренно. Аз не бих купувал кола в поледици и студове, ако не ми се налага спешно. Пазарът за колите се раздвижва чак април май, дотогава всичко е в застой ;) Според мен изчакай поне до март ако не ти е спешно. А относно цените на бензина, не е добре да пада толкова рязко и толкова много, до 2-3 години ще стане страшно с цените за сметка на сега :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е да паднат цените на автомобилите, но е по-малко възможно да паднат цените на старите автомобили. Цените имат идея да паднат само на новите производства, за да могат производителите да държат положително салдо на производство. На старите могат да паднат, но в рамките на разумното. В криза е хубаво човек да се държи за имуществата си с дълготраен актив, защото само те могат да го избавят от неизбежен падеж.НО, в духа на темата да кажа - сега уча финанси и в момента точно - макроикономика. Имам обособен отделен раздел за кризите, наречен "периодичност на финансовите кризи". От това заглавие всеки средно интелигентен човек може да си направи извода, че една финансова криза не е нищо нередно и е съвсем нормално явление, което се случва едва ли не всеки ден, месец, година. Сега кризата в Америка удари по-силно, и затова света трябва да го разбере. По-голямата част от джабалата е вдигната за сплашване на населението и PR. Това е моето мнение, и аз лично като образоващ се в тази сфера съм за сега спокоен, защото финансовите кризи имат своята цикличност. ;) Не се коркайте :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За кризата, едни умни хорица днес ми подшушнаха че кризата ще продължи 6 до 9 месеца. Американската икономика за разлика от нашата си има изграден имунитет за тези неща, и е въпрос на време за да удари червената лампа и да започнат да се регулират нещата. За петрола, там незнам точно как са нещата, според има доста спекулация на цената породена точно от кризата и производителите на автомобили и превозвачите. Колкото до колите и техните цени - може би тези втора ръка ще паднат поради нуждата за оцеляване на търговците, а може би не поради претрупването на пазара. Помислете колко коли са продали те близката една година, аз ако съм и не ме притискат финансите както предполагам че е положението, бих запазил умерено ниво на цените. П.С. А шефчето много внимава на лекциите ми се струва. :)

Редактирано от Animal

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже от 4-5 месеца следа "отблизо" всякаква информация във връзка с финансовата криза в бг и чужди медии и форуми...

 

Относно пазара на колите, може да се запитате следното:

 

1. Защо всяка година януари-февруари падат цените?

2. Какво кара хората да си продават колите?

3. Има ли излишък от коли по автокъщите?

4. Колко още са потенциалните купувачи?

 

Ценообразуването на употребявани автомобили или познат още като вторичен пазар става единствено и само при намирането на баланс между търсенето и предлагането... Та януари-февруари няма купувачи, а някои от продавачите им трябват пари...

 

 

По принцип в икономическото развитие на света са известни различни дългосрочни вълни...

 

http://www.kwaves.com/kond_overview.htm

 

Според този господин, долу-горе за 75 години се случват 2 рецесии и една депресия. Депресия е нямало от 29-33 г., та може да сметнете...

 

В една депресия доходите на домакинствата, падат главоломно поради падане на заплатите или поради съкращения. Може да прецените това дали има заченки на подобен процес по света и в частност при нас...

 

Много БГ семейства са теглили кредити при условията на подем на БГ икономиката, но разликата отпреди е, че сега тези кредити са в евро и държавата не може да направи инфлация за да ги обезцени... Та, когато започнат да падат доходите, на хората ще им трябват пари, за да обслужват своите кредити и намалят текущите разходи.

 

Темата затова, доколко засегната ще е БГ от кризата е много обширна и едва ли мога да я обхвана в момента. БГ се вкара в такова приключение с тези имоти, че просто не е истина... БГ в последните 4-5 години трупаше частен дълг, за да храни болона си на имотния пазар, който от своя страна съпътстваше балон при заплатите на строителите на предприемачите 300-400% печалби. Много хора се "забиха" в този сектор, привлечени от високите печалби/доходи и сега там ще има много "болка". Също така много имигранти от строителният сектор в Испания ще се завърнат, които са съкратени и заедно с нашите, цифрата на безработицата ще стане изключително висока... Това би натиснало заплатите на останалите хора надолу... Това означава, че пешо работника, няма да харчи пари в кръчмата и сервитьорката няма да може да изплаща ипотеката си на жилището и т.н...

 

Очаквам кризата в БГ да се усети в пълният и размер след 6-9 месеца, последиците очаквам да са сериозни... БГ финансира своя икономически растеж последните години с кредити, които използваше да направи имоти, а не нещо, което ще донесе доход за бъдещото им обслужване... Сега новите кредити обслужват старите такива и финансират дефицитът ни по търговското салдо... Много от вас ще кажат, че не са теглили кредити и това тях не ги засяга... Е да де, ама не... Тези хора са купували с кредит/лизинг нови коли и втора употреба, апартеминти, техника и др. Тези хора са увеличили заплатите/печалбите на заетите в този сектор и те са харчили парите си при вас под една или друга форма...

 

Таа, накратко очаквам:

1. Да падат цените на колите

2. Да падат цените на имотите

3. Хора да започнат да се връщат по селата, за да могат да се изхранват, тъй като няма да могат да се намерят работа

4. Хора да продават коли и да се качват на градския транспорт, за да закрепят бюджета

 

Много мрачен ми е поста, но повярвайте ми ни най-малко имам интерес това да се случва, най-малкото защото имам имот, който сега се строи и ме чакат кредити... Може би имам желание евентуално да сменя колата, но за съжаление нямам спестяванията, а нещо ентусиазма ми за потребителски кредит с цел покупка на кола се изпари...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Таа, накратко очаквам:1. Да падат цените на колите2. Да падат цените на имотите3. Хора да започнат да се връщат по селата, за да могат да се изхранват, тъй като няма да могат да се намерят работа4. Хора да продават коли и да се качват на градския транспорт, за да закрепят бюджета

Аз съм напълно съгласен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според лектора ми по макроикономика цените на имотите в София в частност НЯМА да паднат, защото тук ще останат все още най-вероятните места да си намериш работа. Следователно хората няма да се върнат по селата, а тъкмо обратното, ще идват тук още повече за да търсят работа за жълти стотинки. Тук в нашия град кризата няма да се усети с пълната си сила, но със сигурност ще ни погъделичка. Относно прогнозирането, което са дали хората на енимъл - това според законите на икономиката е невъзможно - една криза не може да се прогнозира кога ще свърши, защото не се знае точно кога ще стигне дъното държавата и кога ще се сети да почва да дърпа нагоре-надолу лостовете за регулация на БВП. Америка сега стабилизираха кризата си, и ще я стабилизират както винаги го правят - изкуствено. Имат голям федерален резерв, и когато настанат черни дни, държавата бърка в хазната си и вади един тлъст хонорар от няколко млрд. и закрепва положението... за малко. Защото рязко оправяне на криза по друг начин не става, освен чрез намеса на държавата от регулация на основните лостове, най-важен от които - свободното спонсориране от самата нея на всеки отрасъл. Туй то според моите финансистки знания :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според лектора ми по макроикономика цените на имотите в София в частност НЯМА да паднат...

Незнам къде учиш, но силно се замисли за диверсификация на източноците на информация! Това, което описваш означава голяма безработица и от това наскане на доходите надолу! Замисли се защо Англия, Испания и други Европейски страни силно съкратиха програмите си за квалифицирани имигранти... Просто нямам време сега.., но долу ще посоча няколко полезни статии и се замисли за кадърността на лектора ти...

 

 

ХРОНИКА НА ЕДНА ПРЕДИЗВЕСТЕНА СПЕКУЛАЦИЯ - 12.2004 година "Капитал" - разгледайте посочените индикатори и всеки да си прецени дали съществуват...

 

 

http://www.geocities.com/petrov_krassimir/ - тук има още от този господин

 

 

WORSE THAN THE GREAT DEPRESSION - пак от същия, но в днешно време, само че на английски...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и моето скромно мнение като първокурсник в УНСС. Още около 1800 година Жан - Батист Сей формулира " опитмистичния закон за свободното пазарнокапиталистическо стопанство". На кратко той изключва кризите в следствие на "свръхпроизводство", като смята че капитализма сам създава пазара си. 29-33 година позовавайки се на "великата депресия" Кейнс, опровергава теорията на Сей за липсата на кризи. Основният проблем обаче "дали капиталистическата икономика може да абсорбира постоянния прираст на производството", теорията на Сей е твърде красноречива. Защо казах всичко това. Много хора правят аналогия на случващото се днес с това 29-33 година. Най-лошото в тази връзка е , че много от най-сериозно засегнатите страни тогава силно милитаризират икономиката си и последиците са ясни- Втората Световна Война. Лично аз смятам, че за тези 70-80 години човечество се е развило доста. Смятам, че иконимика като американската при всички случаи е била подготвена за подобен крах. Ясно е, че много хора ще пострад от кризата. Най-вече хората от строителния сектор и тежката промишленост. Аз лично си мисля, че тамън като завърша висше кризата вече ще е история, а пред нас ще са възможности безброй. отново капитала ще се натрупва "първоначално" и така....както всъщност живее света 2000 години :Д P.S аз лично съм по- притеснен от андронодня ускорител в Церн да не земе да гръмне преждевременно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много книжки четете. И аз съм ги учил разните му там икономически теории, ама днес е доста смело да се правят преки аналогии. Света е разпределен не от икономиката на държавите, а от политиката на ТНК, които притежават държавите. Кризата че ще ни удари е ясно. Нямаме действаща икономика, която да се противопостави, нямаме работещ свободен пазар, нямаме свестни политици, които да измислят нещо смислено, освен как да се нагушат. С две думи: "We are Screwed!". Някои естествено ще съумее да се налапа покрай кризата както става винаги, както стана и в БГ преди 15 години. Колкото до автомобилната промишленост - ами те щатските фирми май са пред фалит.

Редактирано от ZaRRicK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изтрийте!

Редактирано от fenixsz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Blood_Red, ако си първокурсник бакалавър, имаш доста добър фундамент... Или си чел добре стопанска история и макроикономика или някой преподавател ви е разказал накратко за какво иде реч...

 

Лично аз смятам, че за тези 70-80 години човечество се е развило доста.

Но, точно това твърдение често се споменава в разговорите между хората, а за мен е много грешно... Какво е по-различно от преди? Незабравяй, че всяко ново е добре забравено старо! А основните показатели, посочени в статията "worse than the geat depression" са по-лоши от тези на 29-33 г.

 

Разликите между преди и сега, че сега пазарите са много повече интегрирани и свободни и това веднага се отразява при всички... Липсват и пазари, с потенциал, на които развитите държави да продават своята продукция... Всички са на мнение, че Китай ще помогне на света да се оправи с неговият потенциал за консумация(защото всъщност на това се гради една икономика). Само, че Китайците и те ще глътнат вода, тъй като техният растеж/доход се дължи на износа им към развитите държави, който съответно ще намалее поради обясними причини.

 

САЩ имат:

- имат рекорден дълг

- огромен дефицит

- силна валута

 

Те финансират своето благодентствие, благодарение на силната валута, която им дава възможност да печатат пари и да задлъжняват до безкрай, като създават огромни дисбаланси... Кои са най-големите държатели на доларови резерви и американски ценни книжа? Китай, Япония и Арабските страни(петрол)- тези същите, които експортират към тях продуктите си за "ненаситния американец", който е готов да задлъжнява до безкрай... Дълга на САЩ е в долари и това им дава свободата да си правят "каквото си искат", тъй като тези страни, които имат техни ценни книги, няма да ги пуснат на пазара, тъй като ще срутят цените им и ще се окажат с просто едни хартийки без стойност... Но това нещо няма да продължи до безкрай...

 

 

Колкото до автомобилната промишленост - ами те щатските фирми май са пред фалит.

Ако не беше американското правителство, отдавна да са във фалит...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а точно в кризистен момент не е ли по-добре да " инвестираш" парите си в нещо като имот или ако щеш друг автомобил, или е точно обратното ? просто съм пеша в момента и полудявам, но четейки навсякъде за тия кризи и не знам какво да правя..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а точно в кризистен момент не е ли по-добре да " инвестираш" парите си в нещо като имот или ако щеш друг автомобил, или е точно обратното ? просто съм пеша в момента и полудявам, но четейки навсякъде за тия кризи и не знам какво да правя...

В криза, кеша е цар! 96 г. при нас проблема беше друг... Но, на който спестяванията са му били в долари и е имал акъл и подготовка е направил чудеса в последствие...Колата никога няма да бъде добра инвестиция... може би се сещам за Бугати Вейрон, които на вторичният пазар са с по-високи цени :).1. Ако имаш спестявания за кола2. Ако тези спестявания не представляват повече от 6-месечната ти заплата/доход3. Ако не очакваш да имаш финансови затрудненияТоо, при намирането на добра кола и съответния пазърлък купуваш и си свиркаш... Но вече, ако купуваш кола за 30-40 хил. и това представлява 2-3 годишни заплати, е тогава въобще не си и помисляй!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

никога не е имало изгода(икономическа) човек да инвестира в лек автомобил и никога няма да има такава.това като цяло е една от най-глупавите инвестиции, която съществува.и със четвърта генерация можеш да стигнеш от Бургас до Видин и със 7-ма можеш да го направиш.....ноооооо.......кеф цена няма.това е инвестицията в лек автомобил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как нещо да е инвестиция, като ти носи предимно пасиви - само плащаш бензин, данък, застраховки, вноски по погасяване на лизинг... но може да бъде разумен начин да замразиш определена сума кеш пари ако колата може по-късно да се продаде на същата или по-висока цена. Вярно, това е почти невъзможно, но все пак... а и да, наистина колата никога не е била актив, винаги пасив. Може да е актив ако я пръснеш жълта :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже от 4-5 месеца следа "отблизо" всякаква информация във връзка с финансовата криза в бг и чужди медии и форуми...

 

Относно пазара на колите, може да се запитате следното:

 

1. Защо всяка година януари-февруари падат цените?

2. Какво кара хората да си продават колите?

3. Има ли излишък от коли по автокъщите?

4. Колко още са потенциалните купувачи?

 

Ценообразуването на употребявани автомобили или познат още като вторичен пазар става единствено и само при намирането на баланс между търсенето и предлагането... Та януари-февруари няма купувачи, а някои от продавачите им трябват пари...

 

 

По принцип в икономическото развитие на света са известни различни дългосрочни вълни...

 

http://www.kwaves.com/kond_overview.htm

 

Според този господин, долу-горе за 75 години се случват 2 рецесии и една депресия. Депресия е нямало от 29-33 г., та може да сметнете...

 

В една депресия доходите на домакинствата, падат главоломно поради падане на заплатите или поради съкращения. Може да прецените това дали има заченки на подобен процес по света и в частност при нас...

 

Много БГ семейства са теглили кредити при условията на подем на БГ икономиката, но разликата отпреди е, че сега тези кредити са в евро и държавата не може да направи инфлация за да ги обезцени... Та, когато започнат да падат доходите, на хората ще им трябват пари, за да обслужват своите кредити и намалят текущите разходи.

 

Темата затова, доколко засегната ще е БГ от кризата е много обширна и едва ли мога да я обхвана в момента. БГ се вкара в такова приключение с тези имоти, че просто не е истина... БГ в последните 4-5 години трупаше частен дълг, за да храни болона си на имотния пазар, който от своя страна съпътстваше балон при заплатите на строителите на предприемачите 300-400% печалби. Много хора се "забиха" в този сектор, привлечени от високите печалби/доходи и сега там ще има много "болка". Също така много имигранти от строителният сектор в Испания ще се завърнат, които са съкратени и заедно с нашите, цифрата на безработицата ще стане изключително висока... Това би натиснало заплатите на останалите хора надолу... Това означава, че пешо работника, няма да харчи пари в кръчмата и сервитьорката няма да може да изплаща ипотеката си на жилището и т.н...

 

Очаквам кризата в БГ да се усети в пълният и размер след 6-9 месеца, последиците очаквам да са сериозни... БГ финансира своя икономически растеж последните години с кредити, които използваше да направи имоти, а не нещо, което ще донесе доход за бъдещото им обслужване... Сега новите кредити обслужват старите такива и финансират дефицитът ни по търговското салдо... Много от вас ще кажат, че не са теглили кредити и това тях не ги засяга... Е да де, ама не... Тези хора са купували с кредит/лизинг нови коли и втора употреба, апартеминти, техника и др. Тези хора са увеличили заплатите/печалбите на заетите в този сектор и те са харчили парите си при вас под една или друга форма...

 

Таа, накратко очаквам:

1. Да падат цените на колите

2. Да падат цените на имотите

3. Хора да започнат да се връщат по селата, за да могат да се изхранват, тъй като няма да могат да се намерят работа

4. Хора да продават коли и да се качват на градския транспорт, за да закрепят бюджета

 

Много мрачен ми е поста, но повярвайте ми ни най-малко имам интерес това да се случва, най-малкото защото имам имот, който сега се строи и ме чакат кредити... Може би имам желание евентуално да сменя колата, но за съжаление нямам спестяванията, а нещо ентусиазма ми за потребителски кредит с цел покупка на кола се изпари...

Хареса ми този пост доказва, че има зрели хора.

Да в БГ всички избягахме от селата имам толкова плодородна почва, но едва ли студента Пешо, който пие в плазата ще се върне и ще се качи на трактора ако не "завърши" единствено земята ще може да ни изхрани: ние до сега последните 20 години не произвеждаме а режем заводите на скрап.......(това е другия проблем ),(ЗА МОМЕНТА Е ДОБРЕ НЯМАМЕ СЕКТОР ЗА ЗАСЯГАНЕ)

Относно колите мисля че цените на евтинките(ВТОРА РЪКА) ще се повишат!Защо?

Италианеца е заплашен от фалит по кредитите си и няма да изкара нова на кредит(лихвата скача) а ще кара колата си

от това следва да скочи цената защото "горублянеца" няма от къде да вземе друга и съответно за изкара и закърпи ще натовари повече.......а и преди горублянеца има и други които поради тази причина ще повишат цената.

Редактирано от iskamvitec

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с парите в кеш че са силата на новата година е безспорно, Но не за някакви дребни и по - дребни потребители/консуматори като нас/ а за Големите - хората правещи бизнес, така да се каже въртящи нещата, които са си осигурили по всяка вероятност това преди 6 - 12 месеца, когато ние блаженно незнаещите виждахме в розово, купувахме и купувахме и засилвахме колелото.....Та мисълта ми е колега, като имаш някой лев, падне ли ти нещо на сърцето, вземай без да му мислиш, тъй като според мен евтините коли ще поевтинеят, но незначително, голямата обезценка ще бъде при лизингови, скъпи автомобили, чиито собственици са си повярвали и ............ :D При ефтинките, прости автомобилчета до към 7 -8 хиляди надали ще има такъв драстичен срив, сигурно и те ще поевтинеят, но кризата предопределя търсене на именно такива возила, та нали Пешо "бизмесмена", като няма кой да му купи ното един апартамент от кооперацията дето строи на кредит, връща също така взетата на кредит примерно Джипка / пак примерно някаква корейска/ и той ще търси нещо евтинко, не вървят работите ама пеша ли да тръгне.....Та както каза колегата ЙорданИванов КЕФА ЦЕНА НЯМА ! купувай и не му мисли, без кредити и пари назаем само!А ние дребните хорица в Голямата Лоша Криза ще си кръстим ракийката Кешовица и щи си продължим живота, кой по- добре, кой по- зле, но със сигурност няма да се облажим от далаверкато/ако изобщо има такава/ в което силно се съмнявам! Желая ти успех в дилемата ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

никой не говори за 40-50 хил, а за 4-5, за поредната точилка 5та г :D продължавам да издирвам нещо читаво, ако не намеря скоро ще пусна и във форума една темичка, та ако може някой да помогне ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как нещо да е инвестиция, като ти носи предимно пасиви - само плащаш бензин, данък, застраховки, вноски по погасяване на лизинг... но може да бъде разумен начин да замразиш определена сума кеш пари ако колата може по-късно да се продаде на същата или по-висока цена. Вярно, това е почти невъзможно, но все пак... а и да, наистина колата никога не е била актив, винаги пасив. Може да е актив ако я пръснеш жълта :D

а така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно колите мисля че цените на евтинките(ВТОРА РЪКА) ще се повишат!Защо?

Италианеца е заплашен от фалит по кредитите си и няма да изкара нова на кредит(лихвата скача) а ще кара колата си

от това следва да скочи цената защото "горублянеца" няма от къде да вземе друга и съответно за изкара и закърпи ще натовари повече.......а и преди горублянеца има и други които поради тази причина ще повишат цената.

Тази теза я чух и по телевизията от авто-джамбазите... По принцип има някаква логика, но какво ме кара да не мисля така е следното:

 

1. Замисли се дали търсенето на коли в криза ще се запази(това е фактора, който би довел до повишаване) или по скоро силно ще се свие ;)

2. Замисли се дали много хора няма да продават СПЕШНО коли за да покрият някой кредит (ако си спомняш, взети от банките жилища се намираха с връзки... а, вчера видях във вестника 2 страници с имоти-ипотеки на Булбанк ;) )

3. и други неща има, които сега не се сещам

 

За другото си прав! :D

 

 

П.П. Иначе има и друг проблем, който може да се появи - хиперинфлация на евро и долари - The Death of Money (първата част е теоритична, втората от Highway to Hell е практичната)

Редактирано от fenixsz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, ако се развихри кризата тук, ще падат цените на всичко, и на нови, и на стари автомобили. Ако сте забелязали, последните 2 години България се задръсти от коли, познавам семейства които вече имат по 2-3 коли и при най-малкото финансово затруднение ще гледат да се отърват от излишните. По тротоарите виждам все повече коли с обяви за продан. Много хора се набълбукаха с ипотечни, потребителски кредити и коли на лизинг. При положение, че цели сектори на икономиката се сриват, хората ще гледат да ликвидират пасиви.Между другото, лятото в мобиле.бг имаше 60,000 обяви, сега са 100,000.Според мен след 5-6 месеца ще има много изгодни оферти за 2-3-4 годишни автомобили

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

интересен материал който намерих в интернет.

До какво доведе изпълнението на прословутия план "Ран-Ът"?Атлантическата солидарност е тема, която заема челно място във водещите български медии през последните няколко години. По неписано правило те винаги вървят след силните на деня, подчинявайки се на максимата “Който плаща, той поръчва и музиката”. Ежедневно ни повтарят, че съюзът със задокеанския “голям бял брат” е безалтернативен и единствено той ще донесе благоденствие на българския народ.Дали това е реалност днес преценете сами: Още в началото на “Студената война” през 1947г. Алън Фостър Дълес – тогава шеф на ЦРУ заявява: “Ние ще хвърлим всичкото злато на САЩ, цялата сила на САЩ за измамване и оглупяване на хората от социалистическия свят. Незабелязано ще подменим човешките ценности с фалшиви. КАК? Ще намерим единомишленици в тези страни и Русия. Ще разгърнем грандиозна по мащаби разложителна работа, ще изтръгнем социалната същност на литературата, ще насърчаваме автори, които втълпяват в човека култ към секса, насилието, садизма, предателството – тоест безнравствеността. Нужни са писания, осмиващи честността и почтеността като архаични отживелици. Простащината, наглостта, лъжата и измамата, пиянството и наркоманията, животинския страх сред хората, безсрамието, доносничеството и още много пороци заложени в човека трябва да се раздвижат. Така ще разклащаме поколение след поколение, ще предизвикаме ерозия и развращаване на младежта. Ще създадем човек с консумативна психика на елементарен потребител. Всичко това ще извършим под девиза: ЗАЩИТА ПРАВАТА НА ЧОВЕКА И ГРАЖДАНСКИТЕ МУ СВОБОДИ”. Текстът е със съкращения.През 1990 г. по времето на второто луканово правителство е поканен екип от 22-ма специалисти от Фондацията на националната камара на САЩ, начело с Ричард Ран и Роналд Ът, за да разработи Проект за прехода към пазарна икономика. Към тях се присъединява и екип от 29 български специалисти. Сред тях са хора като: Проф. Иван Ангелов – старши икономически съветник на Андрей Луканов (сега на Станишев), Д-р Венцислав Димитров – бъдещ депутат от СДС, Стойо Дулев – тогавашен министър на икономиката, Димитър Костов – зам. министър на финансите, Д-р Иван Костов – бъдещ министър - председател, банкера Емил Хърсев, Д-р Димитър Иванов – съветник на бъдещия президент – Петър Стоянов, Атанас Папаризов – сега депутат от БСП, Д-р Иван Пушкаров, Проф. Стефан Стоилов, Проф. Тодор Вълчев – бивш директор на БНБ и т.н. Те подготвят всестранен план за прехода на България към демократичен капитализъм.Програмата на второто правителство на Луканов се базира на плана “Ран – Ът”. Ако човек си направи труда да ги съпостави ще установи, че единият документ е оригинал, а другият – копие. Както повелява правилника на Великото народно събрание програмата на правителството се обсъжда на съвместно заседание на икономическата и законодателна комисия. Почетен гост там е изпълнителния директор на МВФ – Мишел Камдесю.При представянето й в пленарната зала, Андрей Луканов заявява: “Трябва да заявя, че програмата съдържа рационални елементи и от двете платформи – на БСП и СДС, както и съгласуваните между двете основни политически сили идеи в периода преди и след изборите”. Това заявление идва да потвърди факта, че и сини, и червени са работели заедно с екипа на националната камара на САЩ в ущърб на България. На шефа на фирма “Програмни продукти и системи” – Рашко Ангелинов е възложено бързо да организира превода на български език и да издаде доклада по проекта на Ран и Ът. От него се научава, че проектът има и поверителна част. Това е разделът за цената на прехода най – общо казано.През този период не може да се мисли за запазване на досегашното жизнено равнище – пише в явната част на доклада. То неминуемо ще спада, каквито и мерки да се вземат. А какво пише в поверителната част? Какво ли трябва да понесе българския народ? Очаква го невиждан глад, все по трудно ще намира храна, на пазара ще се появят всякакви ментета. Най – уязвимата част от населението – децата и възрастните, ще получават тежки хипертрофични увреждания от системното недояждане. (За жалост това вече е факт). Непрекъснато ще се увеличава дистанцията между цените на стоките и заплатите: Цените ще гонят европейските стандарти, а заплатите ще кретат след тях с патериците на жалките увеличения. Покупателната способност на населението неспирно ще спада и ще стигне до нивото нужно само за биологичното оцеляване. Ще се появи огромна безработица – предвижда се нивото й да стигне до един милион. Най – квалифицираните млади българи ще напуснат страната, ще възкръснат отдавна забравени болести. Особено силно ще избуят социално значимите – сърдечносъдовите, раковите, мозъчните и психиатричните. Демографския срив ще усложни още повече нещата: броят на населението ще продължи да намалява и не е изключено след няколко десетиления да се впишем в книгата на изчезващите видове.Всички тези “благинки” могат да породят сериозни обществени сътресения, за това трябва да се въвеждат постепенно, като се държи непрекъснато сметка за прага на издръжливостта на народа. Мизерия, глад, болести и нищета – това прокобява поверителната част от плана на Ран и Ът. Грабителската корумпирана клика от НДСВ, начело със Симеон Сакскобургготски и от ДПС – на Ахмед Доган, е поредната управляваща, която след БСП и СДС, служи задкулисно на чужди господари, във вреда на българските национални интереси.Петнадесета година от началото на прехода гибелния план за ликвидирането на нацията безмилостно се реализира.Мнозина биха си задали въпроса: кому е изгодно оптималното реализиране на плана “Ран – Ът”? Управлението на поредната марионетна шайка, оглавявана от Кобургготски, дава категоричен отговор. България като важен икономически кръстопът, а също така и като мост между цивилизациите винаги е била и продължава да бъде арена на сблъсък между интересите на “Великите сили”. Ето защо те най – често ни възприемат като територия за удобен трафик на хора, стоки и капитали, а не като нация със своя суверенна държава.През 1992 г. държавният секретар на САЩ Джеймс Бейкър заяви пред техния конгрес: “Ние изразходвахме над 30 хиляди милиарда долара, за да победим в студената война срещу СССР и неговите сателити, за да предизвикаме материален и духовен срив”.Сега политическата ситуация у нас не прави изключение от правилото: Днешните масонски господари на света в лицето на САЩ и Израел, употребяват страната ни като евтина проститутка с любезното съдействие на управляващите наместници, които само формално можем да наречем демократично избрано правителство на суверенна държава. Планът за 15 години превърна България в треторазрядна колония на международните финансови институции /МВФ и Световната банка/ и така днес тя не е в състояние да вземе нито едно самостоятелно политическо решение. Икономическото разорение на българина му попречи да формира съпротивителни сили за отпор срещу бандитската, управляваща класа, която е безусловно единна в политиката си, насочена срещу българските национални интереси.До какво доведе изпълнението на прословутия план? В увода му четем: “Основната постановка, залегнала в този план е установения факт, че пазарната икономика, в която правата на частната собственост са напълно гарантирани, а движението на цените е неограничено, се отличава с максимално ефективно използване на труда, капитала, суровините и предприемчивостта, което от своя страна увеличава непрекъснато ръста на доходите и благата”. Облажават се обаче само управляващия елит и клиентите му.В същност крайната цел беше да се трансформира /по точно заграби/ общонародната собственост, обявена от правителството на Луканов за държавна, в частна, при това на 100%, докато в същото време в страните от ЕС държавната собственост се запазва в границите от 35% - за Франция, до 65% - в скандинавските страни.Последователно бяха ликвидирани селското стопанство, промишлеността, транспорта /речен, морски и въздушен/, военно – промишления комплекс, телекомуникациите и атомната ни енергетика. Настоящия премиер заяви най-безцеремонно, че за да влезем в ЕС са необходими и “некои жертви”. На българина обаче му писна 15 години да прави жертви все в името на “светлото бъдеще”, което и самият Ахмед Доган му обеща тези дни. Остава само да поиска да нахлупим феса, за да се сбъдне неговото пророчество: “Пътят на България за Европа минава през Босфора”.В крайна сметка в България бе установено антинародно управление на така наречения политически елит и неговата престъпна клиентела.Англосаксонците и техните израелски партньори ясно съзнават, че България е една от най – старите държави на Балканите, че православието е атрибут на българското национално самосъзнание и че народът ни цивилизационно принадлежи към Европа. В контекста на тези факти трябва да е ясно на всеки българин, че пътят към глобалното англо – американско господство минава през пълното заличаване на българската държава от политическата карта на света. Гореописаната стратегия на бившия шеф на ЦРУ Дълес най – ярко свидетелства за горното, а част от плана за ограбването на народите /макар и в конкретния случай относно България/ се явява плана “Ран – Ът”.Крайно време е днес – ние, българите, да престанем да вярваме в илюзии за някакво “Светло бъдеще” или в идването на месия. Единствения път за промяна е да вземем съдбата си в собствените ръце.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Срив на автомобилния пазар в Италия

 

Истински крах на автомобилния пазар беше регистриран през ноември в Италия, съобщиха медиите на Апенините.

С близо 30 на сто са спаднали продажбите на автомобили в сравнение със същия период на миналата година. През ноември са били продадени едва 138 хиляди коли, докато през ноември 2007 техният брой е бил 196 хиляди возила. Това е най-негативният период на италианския автомобилен пазар от 15 години насам, според италианското Министерство на транспорта.

През октомври спадът е бил от 19 на сто. В периода от януари до края на ноември 2008 в Италия са били регистрирани общо 2,18 милиона нови коли и това е с 13,40 на сто по-малко от същия период на 2007-ма.

Пазарът на коли втора ръка също е отбелязал спад в продажбите от 12,45%, в сравнение с ноември миналата година.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото до автомобилната промишленост - ами те щатските фирми май са пред фалит.

Ако не беше американското правителство, отдавна да са във фалит...

 

“Дженерал мотърс“поиска 18 милиарда долара за да не фалира

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Японският автомобилен пазар на най-ниски нива от 34 години насам :lol: Повече информация по въпроса ето тук Само Хонда отбелязва ръст при продажбите си които се увеличават с 6,4% спрямо 2007 :lol:

Редактирано от Георги

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...