Jump to content
spas21

Adac:налягането в гумите влияе до 30% върху разхода на гориво

Recommended Posts

Това, което ще прочетете по-долу го намерих в един сайт.За моя голяма радост е преведено :rolleyes: .Надявам се да го прочетете.Аз смчтам, че е полезно да се знаят тези неща.АКО НЯКОЙ НЕ Е СЪГЛАСЕН С ИЗЛОЖЕНОТО ПО-ДОЛУ, НЯМА ПРОБЛЕМ ДА КРИТИКУВА СТАТИЯТА И ДА ИЗРАЗЯВА МНЕНИЕ.Ето и статията:Това, че основното предназначение на автомобила е да се движи, звучи банално, но само по себе си представлява малко техническо чудо. Защото, за да стигне от точка А до точка Б, автомобилът трябва да преодолява невероятно съпротивление. В най-общи линии можем да кажем, че има четири големи съпротивителни сили, които усложняват живота на шофьора (без да броим дали се движите по наклон). Това са аеродинамичните сили (въздушното съпротивление), триенето (съпротивление при работата на мотор и скоростна кутия), съпротивлението произтичащо от масата на автомобила и това, което произтича от триенето на гумите. Ако при бързо каране дялът на аеродинамичното съпротивление е много висок, то при каране в градски условия, където непрекъснато натискате спирачката и пак тръгвате е от много по-голямо значение масата на автомобила. От тази гледна точка дялът на съпротивлението, което произтича от триенето на гумите варира от 30% при каране в градска среда до 20% при каране по магистрала. Преодоляването на съпротивлението коства енергия, която усещате директно по съдържанието на резервоара на вашия автомобил. Ето един пример, който е изчислен от експертите на ADAC: ако даден автомобил има среден разход от 6.7 л/100 км, дялът на гумите в този разход варира от 1.4 литра (магистрала) до 2.6 литра (градско). Защо е толкова много? Да предположим чисто хипотетично, че ако "гумите" бяха напълно гладки и произведени от метал, съпротивлението им щеше да е нула. Само че автомобилът нямаше да може да спира, нито щеше да може да завива, за твърдост на возенето да не споменаваме... Не, това го може само "гумената" гума с широка повърхност, качествени грайфери, профил срещу аквапланинг и напомпана добре с въздух. Еластичните свойства на гумите са много важни за сигурността при шофиране, въпреки че това коства гориво. Всяка промяна на формата на гумата, всяко допълнително огъване, всяка минимална промяна на съпротивителната повърхност на гумата коства допълнителна енергия, която се отделя при съпротивлението с повърхността на пътя като топлина. Следователно съпротивлението на гумите е необходимо зло, а индустрията, ангажирана с производството на гуми, се опитва да го оптимизира. Чрез използването на нови съставки и чрез промяна вътрешната структура на гумата се правят опити да се минимизират нежеланите промени във формата и свързаното с тях повишение на температурата. На пазара има гуми с допълнителното обозначение "Energy" или "Eco" които претендират да са постигнали успехи в това отношение. Истината е, че и Вие като шофьор може да облекчите ролята на гумите в движението. Разкарайте излишния баласт от багажника, избягвайте високите скорости – при скорост над 120 км/ч процесите водещи до промяна във формата на гумата се увеличават значително, проверявайте редовно налягането в гумите. Според анализаторите на ADAC един бар по-малко от необходимото налягане в гумите се равнява на 5% по-висок разход на гориво. Това вреди на околната среда и бърка във вашия джоб.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това го знае всяко хлапе :) иначе е факт. nice copy&paste job :tease:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не съм убеден че всеки един знае как стоят нещата чак в проценти както е казал колегата.Мерси за информацията :tease:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

едно допълнение (поне до колкото съм запознат): при скорост над 100-120 км/ч челното съпротивление е най-големия проблем. Значително по голямо натоварване на колата от колкото триенето на гумите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това го знае всяко хлапе :) иначе е факт. nice copy&paste job :)

Колега аз съм работил на ОМВ и мога да ти кажа от опит, че 90% от шофьорите не знаят, че гумите им са меки и до какво води това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добра и полезна статия, за което трябва да благодарим на Спас. Мисля че трябва да се коментират по-често такъв тип теми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това го знае всяко хлапе :worthy: иначе е факт. nice copy&paste job :worthy:

Колега аз съм работил на ОМВ и мога да ти кажа от опит, че 90% от шофьорите не знаят, че гумите им са меки и до какво води това.
Това е си е така .. някои ги мерят на око,а други знаят, че на Москвича едно време 2.5 атмосфери е било добре ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се чудите колко да напомпате гумите на колата си, имате таблица със стойности на гредата на шофьорската врата (точно под механизма на бравата е при мен). Нормалното налягане в гумите на Civic 5 ген хеч например е 1.9-2.1 в зависимост от това колко е натоварена. Не си мислете че като си напомпате гумите на 2.5 ще преметнете системата и ще карате по-икономично, москвича е друг вид автомобил :D Прекалено напомпаната гума е много неприятна в студено време на мокри пъпища.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе направо не знам, някой път ме шашкат тия от бензиностанциите, помпя както пише на гредата 2.4/2.3 или при натоварена 2.5/2.4, 195/55R15 и те като ме запитат - това да не е джип че толкова много го помпиш? направо ме убиват и гумаджиите като при смяна или нещо ми ги сложат на 2.0... та оттук въпроса ми:за по-голям обем трябва ли по-голямо налягане? или за по-висок профил трябва по-голямо налягане? каква е зависимостта по принцип, демек с колко коригирам ако дигна профила до 195/60R15?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тойотата ми 195/60R15 ги дават 2.1/1.9. Аз ги правя 2.2/2.0 , за да имат малко аванс ако спадат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз на моята ги помпя на 2 винаги ;) смисъл само 1път сим ги помпил след като ми смениха гумите ;) да чукна на дърво не ми са е налагало да помпя ;) но ми изглеждат меки винаги ;) ама са на 2 бара... нз защо така

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...