Jump to content
ShEfA

Искате ксенон?

Recommended Posts

От автора: Този пост е създаден единствено и само с цел обучение около HIDs. Какво правите на автомобила си е единствено ваша отговорност и аз не съм отговорен за каквито и да е грешки, които допуснете. Като четете това и този пост, Вие сте се съгласили с това правило. Наслаждавайте се ;)

 

Искате HIDs?

 

Добре, та сега от къде да започнем? Да започнем от началото. Нека да научим а HIDs системите и как да изберем правилната такава. Има толкова много варианти, голям избор, затова какво значи всяка една опция? 4300K? 6000K? 10000K? Какви са тези К числа? Цветът на отдадената светлина се измерва на Келвинова скала.

 

Публикувано изображение

 

Снимката отгоре показва някои PIAA крушки, които са асоцирани в цветови аспект. Автомобили, които са произведени с ксенон използват 4300К HIDs крушки. Това е най-близката до "бялото" светлина. Бележка: колкото по-близко е числото до синьото, толкова по-малко лумени /lumens/ отдава крушката. Такаче, как се измерва силата на светлината?

 

Силата на всяка светлина се измерва в единици, наречени лумени /lumens/. Един лумен е равен на 30 квадратни сантиметра осветено пространство от свещ. Това е относително ниска стойност на отдадена светлина. Обикновените халогенни авто светлини в днешно време отдават средно в рамките на 1500-2000 лумена. Ето къде т.нар. ксенон системи изпъкват! Оригинална ксенон крушка с цвят 4300К отдава около 3200 лумена. Това е почти 50% повече светлина! Имайте предвид, че колко по-високо достига крушката в температурната скала на Келвин, толко по-малка е нейната ефективна отдадена светлина. Това е така, защото се достига края на видимия светлинен спектър.

 

Най-оптималния цвят е в температурната граница 4300К-5300К. Това е най-добрия компромис между бяла светлина и ефективност. Аз препоръчвам тази температура.

 

Добре, след като преминахме през ефективността и цветовете, нека обърнем внимание и на самата система.

 

Ксенон системата има три основни компонента:

-Баласт

-Крушка

-Окабеляване

 

Баласт - това е основния компонент, който създава огромните 23,000 волта, които да запалят крушката. Това е основния компонент на HIDs системата. Той стартира крушката и поддържа заряда й. На старите системи запалителя беше отделен компонент, но на новите, сегашни, системи, запалителя е в самия баласт. Този запалител е подобен на свещ, която да създаде напрежението в HIDs крушката.

 

Крушка - На крушката не й трябва особено обяснение, освен, че има различни свосйства от обикновената халогенна крушка. Вместо да загрява жичка в затворен газ, HIDs крушката е пълна само с газ. HIDs крушката има подобна конструкция като флуресцентната крушка. Електричество е прекарано през тръбичката, което създава дъга от светлина, когато газта се наелектрезира /зареди/. Това е най-обикновеното обяснение, което мога да дам. Няма да навлизам в детайли, защото темата не е ориентирана на това как работят ксенон системите. Има два вида HIDs крушки: D2R и D2S. D2R е за рефлекторна обвивка, а D2S за проекторна обвивка на фара.D2R има нанесен керамичен слой върху самата крушка, който да помогне за овладяването на заслепяването. Този вид има също различна база на крушкат,а но може да бъде модифициран на шасне на D2S система чрез дремел.

 

Публикувано изображение

 

D2R отгоре

 

D2S отдолу

 

Публикувано изображение

 

Окабеляване - Това мисля, че няма нужда от обяснение, тъй като целта му е да даде ток на отделните компоненти.

 

 

Новите системи имат специална функция, наречена Би-ксенон. Това е, когато чрез соленоид се отваря преграда, когато са включени дългите светлини. Тази преграда позволява допълнителната светлина, която е била блокирана да освети горната част на вашата видимост. Това е нова фукнция, която много хора харесват, защото получаваш HIDs и на дългите си светлини също. МНОГО полезно на тъмни пътища в средата на нищото.

 

 

 

Ами всичките тези комплекти, които можеш да купиш от ибей или илиенци?

 

- Аз лично не препоръчвам тези комплекти. Защо? Ще обясня когато стигнем до повече за фабричните HIDs системи.

 

 

Според правилата за регулация DOT и ECE, светлините идващи от автомобил не трябва да имат заслепителен ефект, защото насрещните шофьори могат да бъдат заслепени. Ако ги нямаше тези правила, има голяма възможност да Ви удари насрещна кола на двупосочен път, защото шофьора ще бъде заслепен от тези HIDs, тъй като имат 50% повече яркост от обикновени халогени.

 

DOT и ECE и JDM законите са измислили специални "отрязващи лещи", които да помогнат в тази ситуация. Има повече светлина от страната на пасажера, която да помогне с разчитането на регулативни табели. RHD /коли с дясна дирекция/ трябва да имат по-висок лъч от дясната им страна, а LHD /коли с лява дирекция, ние/ трябва да имат лъч от дясната страна. Отдолу има картинка, която да покаже отрязването на лъча.

 

Публикувано изображение

 

Както можете да видите, това спомага за незаслепяването на насрещното движение, тъй като имате ненормално ярки ксенони. Такаче сега разбирате какво трябва да върши правилно една ксенон система, и мога да обясня защо тези китайски комплекти "не ста'ат".

 

Обикновените рефлекторни фарове и насочени обикновени фарове не са конструиурани за светлината на ксенон крушката. Начина на работа на ксеноновата крушка е различен от тази на халогенната и фарове, които не са предназначени за ксенон ще предизвикат нежелан заслепителен ефект, често - фатален за насрещното движение.

 

Публикувано изображение

 

Както можете да видите отгоре, обикновения фар не насочва светлината, а просто я изстрелва на посоки. Това със сигурност ще заслепи насрещно идващите шофьори, както и шофьорите пред вашата кола.

 

Ето така трябва да изглежда ако сте извършили ретрофит.

 

Публикувано изображение

 

Това е моята персонална настройка, и както можете да видите, горната част на светлината е точно отрязана, и насрещното движение ( и куките ) няма да бъдат заслепени. Проекторните лещи са специално за ксенонови крушки, и са конструирани да отдават светлината правилно върху пътя, вместо да я рязпръскват из небето и да правят по-силни и по-слаби петна от светлина.

 

 

На Сивик 5ген. стандартните фарове са направни от рефлектор за халогени, изцяло проектиран, или по-точно НЕ проектиран за ксенон крушки. Това означава, че ще имаме възможно най-лошия ефект чрез тези "китайски" комплекти ксенон. Затова, как да предотвратим този нежелан ефект? Ако искате да се позабавлявате, и искате да извлечете максималното от вашата ксенон система, извършете ретрофит.

 

Що е то ретрофит?

 

 

Ретрофита е инсталиране на фабрична ксенон система във вашите фарове, чрез персонални модификации. Има много опции на разположение, такаче няма да навлизам в детайли как да направите ретрофит.

 

Защо трябва да направя ретрофит?

 

-Най-добрия възможен ефект от ксенона, защото е проектиран специално за такава система.

-Няма да заслепява останалите от движението.

-Изглежда ЯКО!

 

Та, какви части ви трябват?

 

-Проекторни лещи от кола, снабдена с ксенон система.

 

Принципно, има много различни ксенонови проектори.LS430, S2000, Mercedes, BMW, и т.н. имат много проектори, от които да избирате. Размера може да очертава границите на това, кое да използвате.

 

-Баласти и крушки. Двойка D2S или D2R крушки + баласти.

-Окабеляване

 

Тук става трудно. Тъй като Вашата кола не е произведена с ксенон, трябва да си направите окабеляване за баластите и то да работи с вашата система. Това може да значи релета и диоди, или винаги можете да си купите от дилъри на ксенон. Бъдете сигурни какво ви трябва преди да купувате кабеляци.

 

Всичко на всичко, ретрофит ще ви даде по-добра производителност, но не задължително бюджетна такава. Може да е доста скъпичко, но помнете...

 

Ксенон системите са луксозни аксесоари. Могат да са много скъпи.

 

 

Ако искате да си направите ретрофит, обърнете се към hidplanet.com за повече информация за това какво и как трябва да направите.

 

 

 

 

 

Това е пост за тези, които планират да си купят китайско компектче за да видят как свети. ДА, Вашата китайска система е по-ярка от стандартните Ви крушки, но... помислете за другите шофьори, които заслепявате. Помислете, че някой заслешен шофьор може да врътне гервека и да се нахака директно във вас.

 

////Това е преведо от ТАЗИ тема в американсия форум за Сивик 5ген. Нанесъл съм малки авторски редакции за по-добро усвояване на материала, а някъде ме мързеше да търся смисъла и превеждах буквално, дано се разбира. Аз да повторя думите на автора, че всичко, което правите си е на Ваша отговорност и материала е само с цел разбиране на ксенон системите.////

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво за труда много е полезна тази тема мерси колега ;) ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до колкото четох, проблема не е в китайските ксенони, а в самия фар (или проектор) които не е направен за HID, нали правилно съм разбрал? ;)Т.е. ако си сложим хубав фабричен проектор, можем да си ползваме китайските ксенони, или? ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздрави, страхотна статия. Аз бях писал тема с питане за ксеноните скоро, точно от такава информация имах нужда. Дано скоро се появят и колеги с житейски опит, които да кажат:Какво са сложили?От къде са го взели?Как са го приспособили?Да не забравяме и за снимков матерял.Така ще успеем да съберем за най-караните модели, едно прекрасно "Know How". Каквито сме направили в темите за тунинг и суапове. В такива моменти се кефя много на идеята да се съберем и споделяме опит във форум. Защото темите от рода на "Дали ще бия и Как се сгоних, Дали ще ме дръпне?", ме направиха доста по слаб потребител на форума от преди. Айде, че се вече отплесвам в офтопик ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз нещо не разбрах какво общо имат китайските ксенони т.е. заслепяват както и марковите ако фара не е с лупи или пък стъклото му е набраздено. Пък и не виждам сила на този свят (освен 6ица от тото) да ме накара да си купя ксенон комплект за >1000лв. при положение, че китайския е 80-90лв. Ако в комплектовката на марковите ксенони влизат и т.нар. протектори ок но се съмнявам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до колкото четох, проблема не е в китайските ксенони, а в самия фар (или проектор) които не е направен за HID, нали правилно съм разбрал? ;)Т.е. ако си сложим хубав фабричен проектор, можем да си ползваме китайските ксенони, или? ;)

Така е колега. Много от хората ползващи фабрични системи, знам че при повреда или изгаряне на крушки са заменяли повредените детайли с китайските аналози. Качеството на светлината на фаровете след това не се е променяло, но като цена за новите компоненти е имало голяма разлика. Да не говорим, че в Китай се правят може ви всички маркови системи и да не говорим също, че се правят в един и същи завод. Това неофициално го знам от един вносител. Едните обаче се продават като марка, а другите NONAME, са им дали китайски марки и са на по-ниски цени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така... значи. Там, където съм писал "китайски" в темата беше написано "компекти от и-бей и някакъв-сайт.ком" или "плъг енд плей", което буквално преведено значи "включваш и то тръгва". Тоест да, става дума за първобитното кльопване на ксенона в стандартния фар и започването на гъзарията. Съветите, които е дал автора са си негови, не съм ги изменял, тоест той съветва американските си братя, но аз го препращам този съвет и тук. От разбраното от темата мога да кажа, че наистина ако се намерят лупи от ксенон и се сложат в настоящия фар БИ трябвало снопа да се отреже как си трее. На места вместо лупа беше използвана и думата "хаузинг", което трябва да значи обвивка. Тук считам, че автора е имал предвид специален контейнер, ако мога така да го нарека, който да съдържа крушката, а пред него да стои лупата.В поста има адрес за подробности около монтирането на ретрофит на фаровете. Не е трудно, но според мен е скъпо и пипкаво. Това е. !!!Много се радвам, че Ви харесва темата, това ми беше и целта - да предам знанието нататък.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фаровете ейнжъл айз, или ангелските дзъркели, НЕ са предвидени за ксенон, четох някъде из същата тема. НО са ПО-лесни за ретрофит, тъй като трябва да се намери само правилната лупа и да се подмени, ествествено, пак чрез сложен процес на отваряне на тялото на фар-а и т.н. и т.н. Въпреки това обаче, един индивид от американците беше казал, че някакъв си вид ангелски очи давал очудващо добър резултат, като режел снопа 90% по-добре от останалите.РЕДАКЦИЯ: дясната дирекция трябва да има по-висок лъч на ЛЕВИЯ фар, и обратното за лявата дирекция. Малко съм сгрешил и избързал при превода - поправката идва от Калмарчето !!!

Редактирано от войводата/cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дясната дирекция трябва да има по-висок лъч на ЛЕВИЯ фар, и обратното за лявата дирекция.

не, гласят се равни двата фара помежду си. повдигането отстрани (дясно или ляво) е индивидуално във всеки фар.между другото тези приказки отгоре са верни дотолкова че рефлектора е доста жалък откъм качество на "изрязването", спрямо лупите. между другото ако още тече полемиката до ден-два ще постна снимка как реже китайска лупа с китайска ксенон крушка на стена, доста задоволително е (практически погледнато). с рефлектора за жалост не съм го снимал, но мога да кажа че определено е по-зле.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега джин, аз говоря как гласят регулациите, а това как може да се настрои и как почти всеки в нашата мила държава кара с нерегулирани фарове - е друг въпрос. :worthy: Ясно е, че можеш да си нагласиш и левия и десния да светят по-нагоре, но дали според закона е редно - това беше идеята, трябваше да прочетеш леко нагоре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А по добре ли е да блъснеш някой пешеходец от колкото да заслепиш някой?всички знаем колко добре са ни осветени улиците и всички знаем колко ни светят фаровете на хондитеа и не виждам защо трябва да заслепяваш някой при добре регулирани фарове-HID

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

знам да чета и съм се интересувал как се гласят и по DOT и по ECE. всъщност доста съм се вманиачил по това да ги имам правилно нагласени, и не говоря за гаражни настройки, простете че такава презумпция се е породила.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен поне няма голям смисъл да си слагаш ксенон без да си с лупи,просто се пръска и ми изглежда грозно.До колкото съм чувал за момента най-добър е ксенона предлаган от Луксима,не е изключено да има и от други места да са сполучливи.Китаиските на по-ниска цена ксенони палят по трудно и бавно, при по-ниски температури.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, тамън търсех темата на sand0 за този сайт, там има цена на прожектори FX35 - 75$ комплекта http://customlightz.com/?p=p_114&sName...enon-projectorsШефе, като казват "housing" това имат предвид според мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, тамън търсех темата на sand0 за този сайт, там има цена на прожектори FX35 - 75$ комплекта http://customlightz.com/?p=p_114&sName...enon-projectorsШефе, като казват "housing" това имат предвид според мен.

Housing e отворът в който настаняват прожектора :lol:Демек приюта на самия ксенон :dry: Демек лупата и частите и. Редактирано от sand0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много полезна тема.Едно мога да кажа за себе си.НИКОГА няма да сложа нещо което да заслепява другите(и мамка им на тия дето вадят моите очи нощем с гадно изпълнени ксенони),ако не мога да си позволя това което трябва да е.Хубаво е да си подобряваш фаровете,ама нека не става за сметка на насрещно движещите се?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен поне няма голям смисъл да си слагаш ксенон без да си с лупи,просто се пръска и ми изглежда грозно.До колкото съм чувал за момента най-добър е ксенона предлаган от Луксима,не е изключено да има и от други места да са сполучливи.Китаиските на по-ниска цена ксенони палят по трудно и бавно, при по-ниски температури.

Да ти кажа честно има смисъл. (се искам да се заяждам :ppp )Аз съм точно с луксима и с фабричния фар и досега не съм заслепил никой.Когато са добре настроени няма грижи.Е не ги вирваш много даже ги свалям с едно деление по долу спремо халогените както са били но на моклър асфалт имам видимост не е както преди все едно че нямам фарове.Исках да ти кажа това защото аз съм доволен от моя HID.И защитавам това което ми харесва макар и незаконно в някой страни. Както каза човека пуснал темата всеки сам си отговаря за стореното. лек ден

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно правилно и лгично, да не говорим, че в такъв "хаузинг" и халогенна крушка ще свети много, мого по-добре, защото светлината не се разпръсква, а свети там където ти гледаш!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Тази тема е увековечена при важните техничеси теми!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма по-голяма селяния от ксенон сложен на обикновенни фарове, който не е съгласен да попътува нощно време из провинцията и като му излезне някой насреща с такива "модерни" фарове ще се чуди в дерето ли ще влезе или ще се блъсне в него.

Редактирано от veno

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всеки ден и нощ пътувам из провинцията и не мога да разбера защо трябва да ме заслепи ксенон :lol: но виж един не добре реголиран фар може и халогенен може да ме заслепи и във ВИЕНА :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то пък нали гражданите дет' не са в провинцията не слагат ксенони на обикновени фарове :lol:

Редактирано от Ogi_Stoev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, много се отнесохме да разделяме на "селяни" и "граждани" мераклиите да карат с ксенон. Аз съм един от тях и осъзнах отдавна, че тези светлини си искат различни фарове. Нека да пишем по темата и ако някой може да допълни нещо полезно, което е пропуснато или да даде истинска техническа информация с какво и как може да се приспособи при нас ксенона, да го направи. Във форума има много малко полезна информация за тези светлини. Да направим теми "Как се правят нещата...", така все по-малко хора ще карат както НЕ трябва. :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

писал съм - на мен левия фар понегже щипките са му лепени не може да се вдигне , максисимума е малко под нормалното (мисля), десния си е регулиран както му е реда.За пробата една вечер карах на дълги.НИТО една кола не ми мигна!А един съсед с Г3 - на къси колата му бие толкова високо че е неприятно за пешеходец камо ли за шофьор в ниска кола.... :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо лично към колегите от провинцията, аз също съм от там нищо че живея в София, просто имам пресни впечатления, наложи ми се преди 2 седмици да пътувам в района на Ивайловград и да карам вечерта, еми пълна трагедия по пътя след Пловдив, незнам колко пъти насрещни и зад мен "рейсъри" с "ксенонови" фарове монтирани в задния двор ме заслепиха, нормалните хора като мен с нормални халогени не стига че не виждат кой знае какво по пътя, като ти изкочи един такъв както казах карам на магия без да знам накъде отивам, дори попаднах по пътя на 2ма които се теглеха и 2мата бяха с "модерни фарове", е незнам на този в предната кола как не му се запали косата, този отзад така го осветяваше че му се виждаха космите в ушите. Проблема е не в ксенона, а в това че всеки си го монтира както му скимне, а и доколкото съм чувал могат да се регулират с каква сила да светят, явно българина е на принципа колкото повече толкова повече.

Редактирано от veno

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лични впечатления от Н4 - къси, 6000К евтин ксенон на прелюд 4г. - общо взето всичко е ок поради: сравително малките рефлектори на фаровете, прозрачно (ненабраздено) стъкло и ниска позиция на фаровете - ясно се отличава границата на светене на фаровете - разсейването е минимално - никой не примигва че го заслепявам.Фаровете са сток и предполагам никой не им е променял регулировката от завода.

Редактирано от Ogi_Stoev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да добавя нещо. Днеска се сдобих с Н4 6000к ксенон с халоген. Еми какво да ви кажа просто прогледнах къде карам, супер е. Малко ме притиснява тази расейка. Казвам тази, защото никой не ми светна, никой ненаправи каквото и да било да ми подскаже че го заслепявам. В момента съм с обикновените фарове на сивика 5г. Как да напрявя така че дори и да има расейки (макар и мали) да не преча на хорицата (гадничко ми е за тях)? Да сменям фарове ми се вижда доста солено. Идеята е как с един вид подръчни материали, да одрежа на 100% (или поне там някъде) горната част както е показана на втората снимка? Ако пък има някъде където се продават такива фарове, а не да търся от тоз и онзи и да се чудя как аджеба да ги направя тези лупи, моля кажете. И пак искам да кажа с ксенона направо прогледнах къде ходи тази кола през ноща. Моля някой с конкретно мнение и малко обяснени да ли може да направя корекции по сноповете да каже. Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, няма как да не сменяме фарове в един момент. Но за сега да ти кажа аз как реших проблема. Взел съм си H4 bxenon 6300 келвина, но сега ще сменя крушките за 4300К. Наистина от 4300 нагоре се слагат повече за гъзария и не се вижда по-добре с тях. За съжаление, когато ги купих нямаше кой да ми каже, а това ми препоръчаха и после след като ги купих съжалих, че не са 4300К. От мерак даже си купих два чисто нови фара, но тогава пак много неща незнаех и са сток. След като настроих всичко, усетих че заслепявам с фаровете си насреща идващите автомобили. За това реших да видя какво мога да постигна "подобря" в текущата си конфигурация, за да намаля заслепяващия ефект. Моите крушки са със система за къси-дълги, чрез преместване позицията на крушката с магнит. Те са малко по-благоприятни, защото си вървят с вградена ламаринка против разсейване на светлината (не се лъжете, чудеса не стават) и пак си заслепяват. Реших да отворя вечер срещу стена фаровете и да се опитвам да ги регулирам. Оказа се, че моите крушки мога да ги завъртам на различни позиции в рефлектора на фара. Което не е много нормално май, но за момента е фичър. Така успяха да нацела позиция в която металната пластина максимално да премахва разсейването и максимално добре да свети на пътя. Имаше позиция в която напълно го премахна, но не осветяваше добре пътя. За сега карам така и минимално заслепявам. Нямам друг избор за момента, за това събирам информация и съм решил да сменя фаровете с подходящите. Чудя се кога ще пуснат наистина фарове за ксенони в eBay?п.п. Това, че не ви присветкват колите отсреща, не занчи, че не ги заслепявате. Факта, че виждате по-високо от колкото трябва като се разминавате. Или когато завива кола пред вас, виждате водача й добре осветен. Сам по себе си доказва, че заслепявате насреща движещите се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тези които мрънкат че не виждали нищо осрам +90% и си решават проблема. Демоне, намери стена да си ги премериме :) Не че очаквам нормалните крушки да светят кой знае колко, но мисля нещата ще са близки :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да сложа ксенона, бях с такъв Осрам. По-добре са от обикновените крушки, даже май са най-добре от всички халогенни варянти за крушки на нормален фар, но не са по-добре от ксенона. Да не говорим на ксенон как се отличава маркировката и таблелите. А все пак аз съм с ксенон 35W, има 45W и 55W. Но до колкото знам последните два варянта не са разрешени и въпреки това ги продават. Над 35W са прекалено силни и заслпяват дори и при добре регулиран фар. Друг недостатък при прекалено силните ксенони е при каране в мъгла. При тях разсейващата светлина е прекалено силна и в мъглата се получава ефекта на бялата стена. Въпреки това, доста от хората, които познавам са си сложили по-силен, за да светело ощ по-силно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм, интересна тема ...

Миналата година се бях запътил към тази черна магия наречена H.I.D. ... исках да виждам, исках да светя като слънце на пътя и да не заслепявам никой ... и много време си мечтаех, че е възможно, но всяка среща на междруградски или градски път с такива фарове от някоя "супер спортна" кола (няма да назовавам марки ;) ) ме връщаше в първи клас... в доста дългите моменти в които се опитвах да прогледна след такива срещи, имах и достатъчно време да си помисля и най-вече да се откажа от идеята за вабричен фар, с набраздено дебело стъкло и рефлектор, в комбинация с Made in China H.I.D крушки.

Когато ме настигат коли с подобна комбинация от фарове, просто пускам аварииките и отбивам за да ме пропусне и да си свети на спокойствие ...

Да карал съм коли с такива крушки, разликата не е фрапиращо голяма в стандартен фар направен за халогенна крушка. Карал съм и коли с фабрични ксенон системи, разликата е потресаваща.

 

Поразгледах тогава какво предлагат американците по-въпроса, стигнах до същите теми за Retro Fit. Самия процес не е сложен, но цената ... комплект фарове TYC (или който и да било модел фарове с лупи, стига да му харесат на човек как ще му стоят на колата)

Публикувано изображение 250-400 лв

комплект H.I.D. от някой автомобил с фабрични такива фарове BMW, Nissan, Honda или от някоя фирма която предлага качествено осветление за серийно вграждане в атомобили като Hella или Valeo

Публикувано изображение 500-700лв

 

 

и къде отиваш ти може би... 1000+ лева , но това ми изглеждаше единственото решение за качествено осветление

фабричния фар също може да се retro fit-не с bi-xenon от Акорд, но остава проблема със стъклото на фара, което е набраздено отвътре ...

 

Помислих и още малко, как е възможно японски производители, които са изпипвали колите си до най-дребните детаили, да имат ужасни фарове? Това ми изглеждаше нелогично...

В крайна сметка си взех Osram All-Season, светят леко в жълто, което е за предпочитане в дъждовно време, защото все пак се вижда асфалта ;)

И!! пререгулирах фаровете, левия го направих да свети на 20 метра пред колата, а десния го направих да свети по-ниско ... странно нали ;)

Това се оказа единствената комбинация, в която фаровете осветяват равномерно цялото платно и се вижда прекрасно. Левия фар когато се движа на двупосочни еднолентови пътища, осветява с отрязана светлина банкета от ляво, което е много помага особенно при липса на маркировка на пътя ...

И разбира се когато вече недовиждам, спирам и бърша финния слой прах и кал от тях, и пак светят перфектно ;)

 

ето един Link за seller на ефтини ретрофит комплекти

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина японците обмислят всичко колега, но фаровете малко са ги попропуснали в нашите модели. Аз харесвам много колите ни, но знам всичките им слаби места. Фаровете са едни от тях. Принципно левият фар има една малко гадна сянка на едно место, точно пред колата. Ти си го компенсирал с подходящата малко нелогична настройка. Оправя се и с допълнителни халогенни фарове. Относно виждането повече с други крушки на фаровете, съгласен съм, че се постига ефект. Но със сигурност не е решение на проблема. И въпросът не е "има ли смисъл от ксенон........на мен и това ми стига?" А как да се направят добре светлините на ксенона. Аз определно мисля, че видимостта ми се подобри след слагането на ксенона и след известни опити успях да ги накарам да не заслепяват много. Сега обаче искам да направя наистина читав фар, но не ми се експериментирам, ами да вървя по отъпкана пътека.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда... има начин да го подобриш ... с RetroFit

 

това е HID от Honda S2000 Retrofit KIT, в Civic

 

Публикувано изображение

 

Монтирането на ксенон крушки във фабричния ти фар е аналогично на монтирането на 100W крушки или каквито и да било крушки за които не е проектиран рефлектора на фара, получават се много паразитни лъчи, които не вършат нищо полезно освен да заслепяват хората срещу вас ...

 

Но това си е моето мнение ;) Съжалявам за негативизма, но още не съм видял ксенон във фар за халогенна крушка, който да не ми бърка в здравето вечер ... Не случайно са забранени в много страни.

 

И ще направя снимки в нощно време за да ти покажа, че фаровете на 5-та ген. не са слабите места в тези коли ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с поста ти колега. Явно решението е да се вземе ксенон от S2000 и да се монтира във фар от типа англески очи. Не съм споменал нито веднъж, че решението на ксенона седи в обикновения фар. Дори напротив!Иначе относно показването как свети обикновения фар с халогена, не съм съгласен. За мен фабричните фарове на сивик 4Г,5Г не са добри. Не, че са много лоши, но има много по-добри. За 6Г не мога да кажа, защото повечето, които съм виждал как светят са със замъглени стъкла пред фара. Мога да дам примери, особено има аудита, които са ми скривали топката, като седна да се возя и видя как светят. Няма и в какво да ме убеждавате с Парадокса, защото карам същата кола, имам 2-а чивта фарове, да не говорим колко като наще сивици съм виял как светят :wub: Знам всички слаби места на фаровете ни, а не е хубава настройката и с вдигнатата високо лява светлина. Защото не веднъж съм карал срещу коли, на които ми вади очите само левият фар на къси и са с халогенки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И каква марка са ти 2-та читави фара? :offtopic:

Едните са оригинални на Хонда, здрави и перфектни, другият чивт е на Депо!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех си от Hallfords едни крушета "Брилиънс"(на книга до 90% по-силни от нормалните 55W Н1), собствена марка на магазина. Да не казвам голяма дума, ама си отворих очите с тях, щот Пацата хич го няма с оригиналните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за темичката! Ксенона, че свети повече свети, но наистина ми става гадно като видя как осветявам темето или скалпа на човечеца пред мен, макар и да съм го забил максимално надолу. Явно следващият проект ще е да си намеря фарчета от акорд със заводски ксенон и така ще има повече смисъл и светлина от ксенона а не като сега пръснати лъчи нагоре - надолу. До момента така наречения "рейсърски ксенон" не ме е заслепявал до положение да карам на фантазия за сметка на мерцедесите с техните къси,халогени и допълнителни фарове, ей тях ги мразя много като ми ги ублещи насреща :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А фаровете на прелюд 4г ,как са в това отношение ?? Много се чудя какво да правя ,вече 1 година търся информация и съм се возил в други прелюди с ксенон ама нещо не ме кефи. Няма го това рязане на светлината... Фара мисля че сте го виждали какво представлява... http://www.rextudio.com/po/bb1headlights-1c.jpgПрочетох цялата тема ,разбрах за сивика как свети. Някой ако има малко повече инфо за фаровете на прелюдите нека да сподели.Какво ще стане ако сложа в обикновенния фар D2R ксенон крушка ?*Знам, че желания ефект като абсолютно рязане на светлината няма да стане ,но поне да не преча на останалите участници в движението.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...