Jump to content
Guest ozonbg

Проблем със свободните обороти на газ

Recommended Posts

Guest ozonbg

Прочетох подобна тема, но там става въпрос за 5-то поколение, моята е 4-то. Та в какво се състои точно проблема. Като карам на 5-та и примерно спра на кръстовище и освободя от скорост оборите са много ниски и почва след минута да тресе и особено ако съм включил стереото още бързо тръгва да гасне. Не се случва много често гасненето, но съм забелязал че винаги става при рязко намаляване и спиране от 5-та. На по-ниска скорост при спиране оборотите са нормални, не тресе. Няма проблем с паленето после. Но е много досадно, не мога да си пусна сд-то докато си карам из града. А през октомври като вземем да караме на фарове ще стане трагично. Четох в другата тема че имало някаква врътка на изпарителя(ловато) за празните оборотите, дали е там проблема или да сменям въздушния филтър? Благодаря предварително за съветите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest sebulba

Смени филтъра и тогава си оправи оборотите от изпарителя.На бензин как е ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest patrick

Прочетох подобна тема, но там става въпрос за 5-то поколение, моята е 4-то. Та в какво се състои точно проблема. Като карам на 5-та и примерно спра на кръстовище и освободя от скорост оборите са много ниски и почва след минута да тресе и особено ако съм включил стереото още бързо тръгва да гасне. Не се случва много често гасненето, но съм забелязал че винаги става при рязко намаляване и спиране от 5-та. На по-ниска скорост при спиране оборотите са нормални, не тресе. Няма проблем с паленето после. Но е много досадно, не мога да си пусна сд-то докато си карам из града. А през октомври като вземем да караме на фарове ще стане трагично. Четох в другата тема че имало някаква врътка на изпарителя(ловато) за празните оборотите, дали е там проблема или да сменям въздушния филтър? Благодаря предварително за съветите!

При мен с друга марка автомобил го правеше същото, но само когато загрее и се включи перката за охлаждане и други ел. консуматори. Не го оправих проблема, но се успокой че зимата няма да го прави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ozonbg

На бензин няма спадове на оборотите и не ми е гаснала никога. Сега, може би с лекото застудяване забелязвам нещо друго отново обезпокоително при газовата уретба. Примерно карам 5 км, спирам и гася двигателя за 5 минути. После опитвам да запаля, пали но за миг и гасне, отново усещам как оборотите са ужасно колебливи. За да я подкарам трябва да натисна педала на газта в момента в който я запаля и да не го пускам поне 20-30м след като потегля иначе угасва. От друга стрна разхода ми на газ е доволно нисък, смесено градско-извънградско 6.5 литра, чисто градско - 8. И се чудя ако се развинти изпарителя дали няма да се дигне много разхода?

Редактирано от ozonbg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а автомобила тяга има ли ????

Редактирано от malchiki

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а автомобила тяга има ли ????

Извинявай ама не разбирам точно въпроса ти. Ако става дума за проблемното запалване тягата е слаба, трябва да натисна педала на газта за да не изгасне. Иначе като тръгне се стабилизира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен причината за нестабилните обороти в ситуация на бързо спиран след каране с по-висока скорост и постоянни обороти е че притока на въздух рязко намалява и изпарителя не може да реагира адекватно бързо за да осигури оптимална гориво-въздушна смес. Проблема може да са и поостарели мембрани на изпарителя.Едно възможно решение е да се премести мястото от където се засмуква въздух на такова което по-малко се влияе от скороста.Временно решение е след такова спиране да се подава леко газ няколко пъти докато се нормализира работата.Но преди това е добре да се смени въздушния филтър и да се направи настройка на газовата уредба.На мен ми е интересно дали някой който има газова с ламбда контрол (с един стъпков мотор който управлява дебита на газта от дебелия маркуч) има този проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поостарелите мембрани на изпарителя ги изключваме, тъй като е чисто нов, на 2 месеца само. И съм сигурен в това, тъй като видях как го разпечатаха от кутията преди да го монтират.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

привет и от мен колега та на вапроса ти имах същите дертове като теб .... основно правило по не за мен е да ходя само пре един човек да ми бара колата или аз сам си я барам :) 1.5 пълна инжекция сам с плочка ... плочката е 28 или 38 мм ще те излажа сас спортен филтар сам даже сам отстранил... кутията за панелния филтър с оригиналният маркуч сложил сам за момента пвц траба ако не се лажа е Ф/70 има няколко важни фактора който не трябва да спазваш ако мога така да се изразя... на време да си облужваш изпарителя смисъл че мембраните който са ватре са доста капризни особенно ако не са качествени .... свещите са много важен фактор ... при каране на газ ако на дадени свещи им дават 40хил километра или повече на половината се сменят не ги ли смениш почват ядовете при изфорсирване на мотора колата прекусва получават са нежелани детонаци които може да доведат.. до доста по сериозни проблеми... пробвал сам с Денсо и NGK Оригиналните сток свещи еми след 25 ьил километра може и по малко зяминават просто се усеща признака прекасване не добро работене на празен ход ... Кабелите на свещите също ако един от тях ти прави отечка демек ти пръска ток-а пак няма да работи добре ... тях наи лесно можеш да забележиш ако има проблем вечер на тамно дигаш капака ако има някой кабел не в час ше има цветомузика... Мембрани-те при смяна на мембрани се кара малко по леко не се дава много тяга за да може да олегнат-разработят иначе може както аз на 2 рия ден да ги накасаш и се усеща една миризма на газ се едно имаш лек теч. относно самия изпарител Аз сам с Ловато .... знам че и също така има няколко вида изпарители ... но за тях не мога да кажа нищо конкретно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата blueeye:Аз съм с ламбда контрол, и както писах в предния ми пост проблема с оборотите си го имаше и с Ламбда контрола. Но понеже в началото бях само с емулатор след слагането на Л.контрола се усети голяма разлика.(аз така го усещам , макар да съм малко неграмотен по техн. теми)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен причината за нестабилните обороти в ситуация на бързо спиран след каране с по-висока скорост и постоянни обороти е че притока на въздух рязко намалява и изпарителя не може да реагира адекватно бързо за да осигури оптимална гориво-въздушна смес. Проблема може да са и поостарели мембрани на изпарителя.

Някаква идея след колко време е добре да се сменят тези мембрани и ориентировъчна цена на процедурата? Ловатото ми е на 4.5години и се чудя дали не е време за профилактика :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

xexe ми те ше са станали чорба :) 35-45 лв струва поне в Б-с обслужването сас смяната след това 2-3 дена караш и отиваш да го реголират защото с новите мембрани разхода се мениИ по принцип се сменят на 15000км но с наща хубава промишлена ГаЗзЗ...

Редактирано от ecs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.п. А за мембраните. Първо е добре да се източат мръсотиите от изпарителя. Има един дренажен отвор отдолу (май пластмасов с шестограм при Ловато). Спирате газта и след това го отваряте, трябва да изтече една много тъмно кафява и доста гъста гадост.

хм, това източване го правя на 6месеца, но газта откъм бутилката(предполагам?) не съм спирал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи мисълта ми беше: - в началото бях с Ламда емулатор, и понеже компа се ошашкваше след 30-50 км. каране на газ, затова реших да сложа Л.Контрол с надеждата че ще се оправи този проблем. Факт е че след слагането пак си даваше грешка и оборотите пак си падаха(на моменти дори загасваше), но вървежа се подобри (стана по динамична на газ, престана да го има давенето при потегляне и подобни), е не е като на бензин, но усетих разликата веднага. Вече съм минал над 1500км с Л.К. и досега нямам никакви проблеми, като цяло съм доволен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Черната врътка е за регулиране на газта на празен ход. Тя подпира мембраната за да не се затвори и да не прекъсне газта, когато не е достатъчно подналягането от всм.колектор.За да спреш газта към двигателя се завърта корната врътка означена със трелката сочеща навън от нивомера.Така както е заъртян изпарителя не ми се вижда много добре, защото онзи дренажен отвор не се пада в най-долната точка и почистването на гадостите които се отлагат там ще е трудно. По-добре го завърти така, че този отвор да е най-отдолу - дебелите маркучи ще се паднат отгоре, а врътката за празния ход по средата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тези отлагания ще му мисля по-нататък, все пак газовото е ново. Като му дойде времето(тук е мястото да попитам след колко време трябва да се прави тази процедура) може би най-добре ще е да сваля целия изпарител и да го оставя някъде да се оттекат гадостите.А това за антифриза, дали може да е причината да не пали като е загрял двигателя?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ozonbg

Антифриза не реши проблема, и като не остана друга възможност реших сам да повъртя въпросната врътка на изпарителя и на едно положение, както колата постепенно се давеше изведнъж оборотите й се нормализираха, престана да друса отведнъж. Днес я карам няма никакви проблеми при спиране на светофари с включени консуматори - музика, фарове, парно, благодаря на всички за отговорите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...