Jump to content
Guest Shadow^Dancer

Колата изстива когато пусна парното ...

Recommended Posts

Guest Shadow^Dancer

Здравейте колеги, от както смених радиатора, забелязах че колата ми много бързо изстива когато включа парното. Ония ден бях малко поизмръзнал сутринта рано и реших да си пусна парното да се стопля, изчаках колата да достигне работната си температура и пуснах парното на 4. По едно време обаче след като колата се затопли относително, усетих че "топлото" намалява и вече не е топло. Стрелката за температурата на водата беше паднала почти до долу. Как мислите, къде може да ми е проблема? Нещо да съм оплескал обезвъздушаването или ... ;) то не че сега ми трябва кой знае какво парно, но зимата просто ще измръзвам яко.Иначе колата си загрява нормално, не прегрява и ако не пипам парното всичко е точно :thumbs2:

Редактирано от Shadow^Dancer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако караш и температурата ти пада - Термостат!

Ако седиш на едно място и неподаваш гас е нормално да пада малко стрелката.Защото двигателя работи мн икономично и неможе да загрее. Това става и ако спускаш по надолнище. Тогава спира бензина и температурата в буталата значително намалява. Тогава дори и да ти е здрав термостата пак пада темп. защото двигателя се охлажда през парното. НО ако подадеш гас (да си караш нормално) температурата трябва пак да се вдигне. Това съм го виждал само при минусови температури , затова си мисля че по скоро термостата се гаргари.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest sebulba

Термостатът е със сигурност.Ако е наред, независимо от режима на работа и външна температура трябва двигателя да е в оптимална температура. / на бас с терориста /

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest teror1sta

Термостатът е със сигурност.Ако е наред, независимо от режима на работа и външна температура трябва двигателя да е в оптимална температура. / на бас с терориста /

казвай по какво ? :ppp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

карал съм всякак и никога, при никакъв случай не ми е мърдала стрелката там. Вярно е че не съм карал 50км по инерция, ама се съмнявам друг да го е правил. 100% е термостат

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То че е термостат го констатирахме още в началото с policeman :ppp Към колегата sebulba (и който иска о

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тази зима която мина - форд орион 89' 1.6 дизел --- вадя го от гаража и докато оправям гаража го чакам да загрее .. после потеглям пускам парното на 3 и докато карам стрелката пада надолу и почва да намаля топлия въздух а термостата и сичко по парното му е изрядно! казвам само какво ми се случи :D( в продължение на цяла зима :D )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се пусна вечер от копитото и до НДК стрелката на таблото е залепнала за минимума!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

голяма дискусия е станала :D благодаря на всички за мненията. няма какво да се хващате на бас, дайте да решим проблема и като стане ще пием по една бира по случая :D забравих да спомена, понеже съм си направил въздушния филтър да смуче само студен въздух и съм с коничен K&N, дали проблема не е от това че колата се охлажда през филтъра прекалено много?обезвъздушаването го отхвърляме, така ли излиза?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се пусна вечер от копитото и до НДК стрелката на таблото е залепнала за минимума!

Колега ако не е мн студено и да бичи парното си за смяна на термостат. Ако парното не е пуснато и ти пада стрелката го сменяй.

 

Shadow^Dancer ако ти пада температурата докато караш (нищо че си пуснал парното) си за смяна на термостат.

 

 

п.п. Май баса е разрешен. Сега е хубаво загубелите да се извинят и да изпълнят баса. И дано за напред не се изказват неподготвени, чули-недочули , разбрали-недоразбрали.

 

п.п.п. Една истинска случка: Седим си с InsaneP и идва един от квартала. Тоя преди караше хонда д15з1. И идва и почва да ми се прави на разбирач. Много бил знаел за хонда бла бла и ми вика "ти знаеш ли какво прави в-тека и за какво е" , при което почваме да се хилим с френда. Аз почвам да се правя на идиот и ония почва да развива някакви теории от 1001 нощ. По едно време вика "моята Хонда е двувалка" и ние му викаме "много ясно 1 разпределителен и 1 колянов =2 ".

Той: А как да не е двувалка нали е 16V ?

- при което ние избухваме в пълен смях ;

Ние: не е бе човек , с 1 разпределителен ама пак си е 16 В;

Той: Не е вярно сега ходих при МАЙСТОР да я гледа и ми каза че е двувалка. Вари го питай.

-при което ни отне доста време да излезем от оркестъра. Поне ни развесели истински. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правим експеримента с мойта кола, при твойте условия и тогава пак ще говорим.Това да не е повече от 1.5л. защо ?За това става въпрос : "5. Двигателя да е на хонда и бензинов(да не е повече от 1.5, това е пробвано и с пежо 306 1.4);"

Редактирано от sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тия термостати каква пара са ? ;) за д15б2 става дума. горе-долу информативно ще ми е полезно да ме ориентирате. интересното е че проблема ми се появи след като смених радиатора и за това ми се струва че може да съм объркал нещо ... м/у другото радиатора не е с оригиналната капачка и няма клапанче за преливника, макар че не виждам връзка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правим експеримента с мойта кола, при твойте условия и тогава пак ще говорим.Това да не е повече от 1.5л. защо ?За това става въпрос : "5. Двигателя да е на хонда и бензинов(да не е повече от 1.5, това е пробвано и с пежо 306 1.4);"

защото по големия двигател като "смучка" повече бензин може и да оспее да насмогне , което все пак мн ме съмнява. И все пак губиш баса . Оправдания не се приемат ............ КРАЙ ПО ТЕМАТА!!!

тия термостати каква пара са ? ;) за д15б2 става дума. горе-долу информативно ще ми е полезно да ме ориентирате. интересното е че проблема ми се появи след като смених радиатора и за това ми се струва че може да съм объркал нещо ... м/у другото радиатора не е с оригиналната капачка и няма клапанче за преливника, макар че не виждам връзка.

за моята като го сменях отидоха 36 лв (ако не се лъжа ама беше там някъде), ина4е съм чувал че и по 70-80 лв има. (ама незнам за твоя модел). !!! по добре си намери оригинална капачка за този радиатор !!! Незнам от какво ти е радиатора ама капачката трябва да е от 0.95 до 1.25 бара(най често са на 1.1бар) . И задължително си закачи разширителния съд !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На D15B2 капачката е на 1.1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз ще изчакам по студено време за да направя теста. И все пак за 3 години нито 1 път не ми се е случвало да ми падне температурата. Интересно ми е в реални условия колко дълго можеш да караш с парното на макс. Аз до сега само на климатик съм пускал на макс. Имам следния въпрос към teror1sta (ако знае де...): Защо на хондите стрелките винаги им седят на 1 ниво? Съмнява ме че мотора успява да държи точно 90 градуса постоянно. Примерно на жената тиграта си загрява до 95 и като пусне перката сваля пак на 90 (евентуално, ама това е друг въпрос) :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D :D Хондите са на 82 градуса . Ами незнам да ли си заглеждал ама в най голямата жега перката се пуска за мн малко и двигателя се охлажда, въпреки че радиатора е на половина от другите коли. Аз си го обяснявам така: двигателите на Хонда имат по-добро КПД и по-добре направена охладителна система.

 

И на други коли съм заглеждал, че температурата се качва малко(не чак 95 градуса :D ) и като се отвори термостата пада. Може би и при Хонда е така ама като нямаш разграфения на стрелката и не се забелязва. Има и друг вариант: от първата чертичка до средата(там където си стои стрелката) не се знае колко е температурната разлика. Ако 1-вата черта е примерно 50 градуса, а средата 82 то разлика от 2 градуса няма да се забележат. Ама ако е примерно 1-вата черта 70 градуса, а средата 82 тогава би трябвало стрелката да мърда повече при промяна на температурата. Ама явно никой още не е тествал колко е 1-вата чертичка. Преди имах Тойота беше по същия начин :забива малко под средата и до там.

 

"Интересно ми е в реални условия колко дълго можеш да караш с парното на макс." : ами ако караш - докато ти свърши бензина :D ако подаваш газ(дори и малко) температурата непада(ако е здрав термостата). пада само на празен ход или ако спускаш по дълга урва на скорост (без да подаваш газ и парното на 6).

 

п.п. Мразя модемите на бтк, само се рестартират скапаните боклуци .... :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

teror1sta- При изключено парно колата се охлажда, като тръгна на дълаг път стрелката не помръдва! т.е. термостата работи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

докато е топло времето термостат се хваща трудно. Трябва да е студенаколата, да я запалиш да загрява на място , и да следиш кога е загряла по стрелката и да ли се е отворил термостата преди това.... Закона на всеобщата гадост е : термостата си проличава кога е заминал винаги зимата . Тъжно но факт :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги, това че колата ми смуче само студен въздух дали не може да е причината, как мислите? както споменах, със спортен филтър к&н съм и топлия въздух към него е напълно изолиран.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest nakata_g

Споредмен колеги проблема може и да е в термостат но по-принцип при всички коли този проблем се поражда от не добро обезвъздошаванедори и нова кола пак може да бъгне заради малка грешчица

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest teror1sta

колеги, това че колата ми смуче само студен въздух дали не може да е причината, как мислите? както споменах, със спортен филтър к&н съм и топлия въздух към него е напълно изолиран.

не е от това, то студен студен нали е пак 25 градуса. Все пак не е зима, а дори и зимата само по трудно загрява(малко). При карбовете мисля че температурата която влиза беше около 36 градуса, а при теб несмуче топъл въздух ама все пак се загрява от колектора и дросела. На мойта талига няма фабрично маркуч за топъл въздух. Смени термостата .!!!оправи ли си капачката ???!!!(не е майтап работата).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колата ми смуче само студен въздух

"Колкото по студен въздух, толкова по добре " така казаха едни майстори :lol: извинявам се за оффа Смени термостата и тогава виж как е положението

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи виж сега по принцип ролята на термостата е да поддържа оптималната температура на автомобила той така е направен като една тапа когато охлаждащата течност на автомобила все още не е достигнала висока температурна стойност тази вода не се варти, и тя започва да загрява и вече си имат температура термостатите да речем 85 когато сзапочне да стига температурата на охлаждащата течност тази температура този термостат започва да се отваря иводата започва да се върти през системата на автмобила и като преминава през радиатора, който се охлажда от перката на охлаждащата течност температурата започва за спада и когато падне под 85 градуса се повтаря същото , а за парното когато го включиш водата започва да преминава през системата и на парното и се охлажда значително повече течността--------- за мен този термостат не може да затвори и за това когато пуснеш парното водата пада яко надолу, но все пак се консултирай за по сигурно със чичо доктор :lol:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

повече от лесно е . само гледай като си купиш термостата да има уплътнение, че някой път ги забравят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest joexx

Здравей колега1 - за процедурата , ходих в сервиз понеже дори не знаех къде точно се намира, не изглеждаше трудно, дори напротив но аз съм с D14Z2. В сервиза за около 15-на мин, ми го смениха.2 - Цени в - Japan parts : ако не се лъжа ми искаха около 45лв. в - Хонда (Горубляне) около 45лв. за неоригинален и 76лв за оригинален.Аз лично предпочетох оригинален!(но всеки си прави сметката)Дано да съм ти бил полезен. Поздрави :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега незнам дали си го сменил термостата , но аз снощи смених моя... че даде фира колата и замалко да прегрея... сменя се за 10 минути (без източването на антифриза) термото се държи на два болта и се намира зад дистртибуторната капачка ще го видиш може да го проследиш като следиш долния маркуч на радиатора той влиза направо там в термостата, също и изходящия маркуч на радиатора на парното. аз хубаво го смених ама се оказа че няма парно още... може въздух да има още в системата щото незнаех че се обезвъздушава на ръка. (мн гадно за мен ) ако искаш мога да цъкна няколко снимки каде се намира джаджата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...