Jump to content
Yasen6275

Помогайте че нищо не разбирам.

Recommended Posts

Курсовете съм ги карал преди 10-на години на лада. След това съм карал по-малко някакъв опел, един роувър и основно Москвич 12-ка. Я имам 5-6к пробег зад волана я не и то предимно в градски условия. Напоследък пътуването до работа с градски транспорт стана невъзможно. 1:30 във всяка посока и реших да си взема кола. Но понежи не разбирам практически нищо и не намерих кой да ми помогне просто скочих в дълбокото, на късмет.Резултатът е Кивик 1,6 16в произведен края на 95г. за 3,7 хилки.Докарвайки го от Лом до София съответно започнаха да изникват проблемите:1. Паркирайки в къщи и спирайки двигателя чух някакво особено пукане клокочене, което се оказа кипнала охладителна течност(вода предполагам). Оказа се че вентилатора на радиатора не се върти. Не е блокирал, на ръка се върти перката, но при запалване не завърта. Възможно ли да карам 200км(средна скорост 80, оборотите рядко са превишавали 4к) без сериозно охлаждане? Повредил ли съм нещо по двигателя?2. Четейки в последствие хубавата тема за коли втора употреба установих, че двигателя гори масло. (Бял дим при по високи обороти, черен мазен налеп по ауспуха, течение над капачката за маслото при работещ двигател) Какви може да са причините за това? Колко би ми струвало отстраняването при всеки вариант? Това може ли да е свързано с "невъзможноста да си сложа кафето" :) върху двигателя?3. Направих теста със запушването на ауспуха с ръка и двигателя не заглъхна.До колко сериозен може да е проблема? И ли това е дреболия която просто трябва да имам на ума?Ще съм благодарен на всякакви съвети и мнения.

Редактирано от Yasen6275

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега първо дано да не си прегрял колата. Поглеждаше ли от време на време индикатора за температурата? На дълъг път с неработеща перка чат пат колата успява да се охлажда. Подай на вентилатора директно захранване от акумулатора - ако върти, провери си предпазителя (има голяма вероятност да е изгорял). Това ще е най-лекия вариант. Има и много други причини, поради които перката ти може да не завърти. Отностно маслото ... приготви се за сегменти... ремонтът най-често включва комплект сегменти, биелни лагери, гарнитури. Провери си много добре охладителната система за течове (пукнати тръбички и т.н) Термостата работи ли ти?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да хвърлях поглед, но не и средоточено. Не минаваше половината на скалата. Но като се замисля май изобщо не е помдръдвал от положението в което застава след подаване на контакт.Предполагам че е е пипван :).Термостат как мога да разбера дали работи?Ориентировка за за цената на един такъев ремонт можеш да кажеш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами в радиатора ти нали влизат 2 тръби? ако тръбата, която излиза от долната част на радиатора не е гореща трябва да значи, че термостата ти не отваря. ама нека да не те обърквам, някой по вещ да се изкаже. А и най-добре е на място да се коментират нещата според менРемонта зависи от, които купуваш и как майстора си оценява труда :) обикновено частите излизат около 250лв и труда е някаде около 200-250, но...има и изключения. Комплект оригинални сегменти от Бултрако до колкото помня е около 500лв (скъпо, но със сигурност без компромис)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Води се Сивик не кивик :) кой двигател 125 кс или 160 кс ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК ще го имам в предвид.Така като гледам май са ме метнали с вида на двигателя. Или пък в талона не пище истинската мошност. 83 KW което май е малко повече от 111 коня.Прилича по показатели на D16Y3, но номера в талона започва с D16Z7...В понеделник ще я водя на доктор да и каже какво и е. Безопасно ли е лекичко да се смъкна до Горубляне или не е желателно с този неработещ вентилатор?

Редактирано от Yasen6275

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

125 кс е :) Провери предпазителят за вентилатора (отпред при двигателят до акомулатора - черната кутия )нивото на охлаждащата течност също ,ако трябва долей в радиатора и разширителният съд.Ако предпазителят е здрав тествай вентилатора с подаване на допълнително захранване, ако работи значи е от термоключа.Относно термостата колегата ти е казал , при работиш двигател провери долният маркуч излизащ от радиатора дали е топъл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в градски условия особено за софия с тия задръствания ДА :) освен да следиш пушекът от капака щом не ти работи стрелката :) или добър вариант е да направиш перката да работи постоянно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а збих предложил колега да си сложи6 едно клю4е ватре докато разбере6 какав е проблема от там да си я вклю4ва6 и изклю4ва6 перката!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, въобще не рискувай да не прегрееш колата! Преди да отидеш на майстор вържи електромотора на перката директно от акумулатора, нека върти постоянно, по е добре така. А Ако е термостат и не пуска големия кръг - тогава пускаш парното на максимум и вентилатора на максимум /оттам да охлажда/.Относно разхода на масло - хич не е добре това. Колегата каза за сегменти, можеш обаче и да се разминеш с тях, от майстори знам че около 50 % от колите се разминават само със смяна на маслообиращите семерини на клапаните.Отивай при майстор и дано имаш късмет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Яска, Колата ти е супер и цената и е мн.добра...Машината е много корава и нищо особено не може да й се е слу4ило. Аларма, застраховка и тн. Обслужи си я и я покарай преди да тръгнеш по ремонти. Просто си гледай стрелката на температурата по-често в началото и си проверявай маслото редовно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента съм около последната споирка на Младост 4. Така че пътя няма да е много.

 

Проверих бушоните. Има един 7.5 ампера който е заминал. Надписа на кутията е "back up" което според ме няма връзка с вентилатора.

 

Направих теста с загряването на тръбите и изходящята от радиатора не се загрява. Тякаче явно термостата е проблема.

 

Мога ли да направя нещо в полеви условия или по добре да ме изтегли някой?

 

Освен хамалския начин, с жички към акомулатора, има ли друг начин да пусна вентилатора?

 

// chavdu мисля че кипяща течност в радиатора е доста показателна.

Редактирано от Yasen6275

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...аз само не можах да разбера защо решихте, че колата има проблем с охлаждането.

Да хвърлях поглед, но не и средоточено. Не минаваше половината на скалата. Но като се замисля май изобщо не е помдръдвал от положението в което застава след подаване на контакт.Предполагам че е е пипван :)

я се замисли пак ... нещо параноя май, а ??? :D да не минава половината е нормалното ... както при теб. А да е фиксирана там ... според мен много малко вероятно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бушона го смених.Трябва ли пак да изчакам малко на празен ход да видя дяли ще се завърти?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...