Jump to content
ShEfA

Как мисля, че трябва да караме

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Преди да започна да изливам мислите, които имам над шофирането като цяло и шофирането в дъждовно време трябва да спомена, че хората, случките и събитията в тази тема са напълно фиктивни и всяко съвпадение с истински индивиди и събития от истинския живот са чиста случайност, никой да не се засяга, и дано никой не види комплекс в темата ми. ;):cool:

 

Та имало един в дъждовен ден едни хора, които карали в колонааа... времето било мокро, улиците били заляти с вода, реки се стичали по прекрасните български друмове. На чело на тази малка колонка стоял един младеж, след него една млада дама умело го следвала по петите. Младежа карал от скоро, дамата - опрделено по-дълго. Но парадокса в ситуацията бил, че момчето забелязало безразсъдно шофиране в девойката. Въпреки езерата по пътя и вечерната обстановка, момичето не изглеждало да се съобразява с пътните условия. Водача на групата карал в ограниченията, не превишавал 60км/ч., а на участъците, в които се изисквало повече внимание той карал дори с 50. Девойката не смятала това за редно и вместо да спазва дистанция, съобразена с възможността за аквапланинг при дори плавно натискане на спирачния апарат, карала с превишена скорост и не изчаквала водача да показва пътя до уреченото място. Това се сторило нередно на нашия герой и той решил да запите девойчето защо кара така безразсъдно. Въпреки неговите опити да я вразуми, и да й обясни, че не трябва да кара на 1метър от задната броня на когото и да било, тя не го слушала. Той стоял зад мисълта, че колкото и опитен шофьор/ка да бъдеш, е невъзможно при възникване на ситуация /да кажем, че мокро клошарче иска да премине през пътя непосредствено преди колата на водача/, е невъзможно тя да спре безопасно, а не в задната му броня, като кара на такова малко разстояние и с превишена скорост. Той натяквал ли натяквал, овещавал я, че в ЗДвП пише, че скоростта и дистанцията трябва да се съобразява с пътните условия, но тя не отбирала. :) Тогава тя го обвинила, че въпреки младите му години, той кара като възрастен човек - дядо. Той нямал против това изказване, но й обяснил, че трябва да прочете правилника и да разбере, че в него пише, че един шофьор трябва да кара с ДО 60км.ч в града, освен ако това не е опоменато различно със знак. Тя се възмущавала и го бедяла, че карайки в ограничението, той имал наглостта да "притеснява" другите водачи, като бивайки разумен и карайки спокойно, разумно и легално своята кола, създавал опасност на пътя. Те така и не стигнало до консенсус, тъй като момичето настоявало той да започне да нарушава правилата, само и само другите участници на пътя да се чувстват добре в своето прегрешение. ;):cool::)

 

THE END

Какъв е вашия коментар, колеги и колежки? Трябва ли човек да нарушава реда и закона, само и само хора, които не харесват правилата да се чувстват добре в застрашаването на техния и чуждия живот? Трябва ли, когато видим празна улица да караме със 130км.ч? Трябва ли да спазваме в дъждовно време дистанция 1м., или може би е по-разумно да караме на поне 7-9м. от бронята на предната кола?

Мнението оставям на вас, тъй като аз нямам такова.

 

 

Още веднъж, ситуациите, героите, случките, местата и всичко останало са измислени и нямат нищо общо с реалността. От съображения за сигурност, за втори герой е избран женски пол, въпреки, че това дори може да не е така. :P :P ;)

 

Темата е с цел осъвършенстване на уменията и вниманието на шофиране в лоши условия, моля НИКОЙ да не свързва случки от неговия живот и приятели с моята тема. Искам САМО мнения за това как да се кара, а не кой как бил карал. НЕ искам темата ми да се затвори поради глупостта на другите. Благодаря!

Редактирано от ShEfA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Съгласен, че трябва да се кара на дистанция и една идея по-бавно когато е мокро, вали, запотени стъкла, локви и т.н ! И ако на някой му пречим, ляв мигач и това е :cool: пускаме го напред, да не го бавим !P.S-> снощи валя много, много, много и имах подобни проблеми, теб кой така те ядоса :cool:, на мен ми светкаше някакво Ауди в локви по 4 педи, а ЦРХ-а беше до вратите във вода и си помислих точно като теб :)

Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Държа да отбележа, че мнението ви, колега, е може би малко пристрастно (нищо лично :cool: )Може би, с оглед пътната обстановка, е по-добре да се кара по-бавно и на съобразена дистанция, с цел предотвратяване на ПТП. Но аз имам един такъв въпрос... ако цяла колона коли се движи с, например, 80км/ч, а един примерен шофьор от тази колона се движи с максимум 60км/ч, кое трябва да стане...той да се съобрази с колоната, или тя с него? Кой е по-опасен - той, защото кара всички да го изпреварят, и така създава опасност от ПТП, или те, защото го изпреварват, защото "някакъв бавен" им разваля динамиката на шофиране?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спазвай ограниченията ще си ОК!Иначе на пътя Сл.бряг Варна има абсурди ограниченя от сорта на 30 и 40км/ч.С лада ги взимам с 60/70!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично мое мение е, че трябва да се кара в ограничението, и ако на някого му преча нека и той намали. А ако тези шофьори карат със 130? И аз ли трябва да се съобразявам с тях и да застрашавам собствения си живот заради тяхната нетърпеливост да съсипят своя?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Morrinda, а я си представи, че на този дето кара със 60 са му зле спирачките, защото е за смяна на накладки примерно или някой друг проблем и кара така, защото при 80, няма да може да намали на първия завой и ще отнесе някой :cool:По тази логика да забранят тировете и автобусите, те се джижат със 60 и при повече коли правят задръстване или колона - всеки изпреварва когато може и е длъжен да не застрашава с това другите :cool:

Редактирано от tazzz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като са му за смяна спирачките да си ги смени първо. Къде е тръгнал без спирачки.По темата: Моето лично мнение и на много други предполагам в една такава ситуация е, че е виновен естествено водещия на колоната. Защото първо като е млад шофьор къде е тръгнал в това време, като ще караш с 60 км/ч поне карай по- в дясно да могат тези които са по-опитне да те изпреварят по-лесно/ не ставайте от типа шофьори копелета аз карам с 60 и вие ще карате/ защото все пак трябва да се съобразяваме един с друг. На всеки му се налага да бърза не отричайте. И най-важното пътните знаци не са реформирани от 70 години така, че за ограничения в България не ми говорете. Това е моето лично мнение без да искам да те засягам пич, но по-този начин на шофиране винаги може да изнервиш някого-повечето предполагам, и някой най-умишлено да ти сече пътя, така че моя съвет е плътно в дясно като си решил да караш по-този начин. :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спазвай ограниченията ще си ОК!Иначе на пътя Сл.бряг Варна има абсурди ограниченя от сорта на 30 и 40км/ч.С лада ги взимам с 60/70!

това е тактика - ако бяха сложили знаци 60/70 щеше да се пробваш със 90/100 и да са пребиеш :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

гледай да си предвидим, и всичко ще е наред. мисли далновидно, реагирай спокойно, без отмъстително каране, само размерено, и си подготвяй маневрите. отдавна не приемам обяснението "засякоха ме". засекли са те, защото не си бил позициониран недвусмислено в пътната обстановка, и си им дал възможност. при това положение слаломистите мога да им пожелая следващият завой да е техен, но без да се мушат около мене.железните нерви отказват тези дето карат на 1 метър зад тебе. третирай ги все едно не съществуват, и те го разбират. притеснението се издава по действията ти. отдавна мога да правя психологически профил по наблююдение от 5-10 секунди върху произволен субект от движението.

Редактирано от gin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ShEfA

mEtaka, както гледам само твоето мнение е такова. Млад шофьор не трябва да излиза никъде, освен ако не е събота или неделя ли? :cool: Някой да е споменал къде съм карал, карах си в дясната лента. :) Това кой кога и как е мислил ограниченията нито теб, нито мен ме засяга. Такива са - такива ще ги спазвам. ;) Всеки бърза, вярно е. Но с бързането си не трябва да застрашаваш другите. Ами като трябва да се съобразяваме един с друг, защои вие не карате като мен в ограничението. Никога не съм пречил на някого, който бърза да се натресе по-бързо в задръстване, или както ми се е случвало - с 20км/ч. по-висока скоросто от моята и го виждам после как се е хванал за главата, която кърви, и гледа колата нещастно. А това с изнервянето е български манталитет, защото всеки си мисли, че пътя е негов и ограниченията видиш ли за него не важат. Никой не може да ме убеди, че аз съм грешния, при положение, че спазвам закона. Ако иска някой да си заложи колата, да направим една такава сценка до края - нека аз карам с 59км/ч. в дясна лента, след това някой от заложилите да ме изпревари, да се натресе някъде и после да търсим виновни, да видим по закон кой как ще се оправи. :cool: А, той колегата е от Севлиево. Сега виждам, там наистина не съм карал, признавам си, но и там да отида, дори с 55 ще карам, че не се знае някой рацер от къде ще ме натресе. :P Това е моето мнение. :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значение в момента кой от къде е няма, аз пътувам постоянно из чужбина така, че знам кой как кара и за всяка държава си има определен тиртип на каране, ти живееш в България следователно е да спазваш тукашните правила.

Абе не знам къде пише че в България разрешената скоросто е 25км/ч над написаната на знака?!Има си места където дори се срагат знаци за минимална скорост...Който иска да се самоубива и покрай другото няма нищо против да отнесе някой друг със себе си най-малкото може да се опита да не рекламира подобно поведение.Вчера в дъжда един мерцедес ме изпревари на пешеходна пътека, защото му се видя тъпо, че намалявам - ами ако човека на пешеходната се беше затичал, аз ли щях да съм виновен ?Като на някой "динамиката на шофиране" му е по-важна от живота на хората около него - да кара на писта или бог знае какво, се ще намери начин да изпусне агресията, която го гризе отвътре.Айде колегата дето кара в чужбина да сподели с колко кара в Германия? Що ли не знаех че там в града разрешената скорост е 130 с цел по-динамично шофиране :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама колега mEtaka, чети моля те, недей само да гледаш буквите. Писал съм, че на никого никога не съм пречил да кара бързо, просто не карам с него. Ако карам в лява лента и някой кара зад мен с 203км/ч., веднага се мърдам, това трябваше да ти стане ясно. :) Имаш грешна информация за чужбина и тези две години с придружител ;) Смешно е да говориш неподготвен, недей така. ;) Хората в чужбина имат и те интернет, и те си пибликуват ЗДвП-тата по сайтовете. Най-малкото, един много близък приятел, вярно, с 2 години по-голям от мен, взе книжка там и вече кара едно Пеженце... ама пусто, там дали времето бърза, или просто след 3 дни се качи в колата. Говорим за Англия в частност. За другите "западни" държави, за които мога да гарантирам думите си, че не се кара след 2 години са Испания, Германия, Хърватска, Словения и Италия. За другите нямам информация, но съм готов да ти намеря законите им, да се образоваш. ;) Преди да си взема книжката четох целия превилник няколко пъти, такаче си го знам. И там пише, че с 25 при ограничение 60 е неправомерно да се кара. Точно затова с такава скорост не карам. Да, колегата restless добре се изказа за динамиката. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Държа да отбележа, че мнението ви, колега, е може би малко пристрастно (нищо лично :) )Може би, с оглед пътната обстановка, е по-добре да се кара по-бавно и на съобразена дистанция, с цел предотвратяване на ПТП. Но аз имам един такъв въпрос... ако цяла колона коли се движи с, например, 80км/ч, а един примерен шофьор от тази колона се движи с максимум 60км/ч, кое трябва да стане...той да се съобрази с колоната, или тя с него? Кой е по-опасен - той, защото кара всички да го изпреварят, и така създава опасност от ПТП, или те, защото го изпреварват, защото "някакъв бавен" им разваля динамиката на шофиране?

И аз си задавах съ6тия въпрос първите дни когато запо4нах да 6офирам в Англия.Карам си камион4ето с макс 40 мили/ч зад мен колона в някои слу4аи 6-7 коли никой не ме изпреварва,трябва да е някъв път с видимост 1км за да рискуват( не говоря за магистралата).Оба4е явно системата ба4ка. Ве4е по4ти 2000 мили навъртях тука и катастрофа не съм видял.Сори за офа Редактирано от Dragi4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Много философии се изпизаха, много философии изчетох и не стигнах до никакъв полезен извод ...

Иска ми се да заема нечия страна, но няма да го направя защото поле ще речете пък че защитавам тоя и оня ... просто ще отбележа една много стара поговорка. (не съм сигурен дали е точно така оригиналния и контекст, но така е достигнала до мен)

 

"Бавно се стига най-далеко."

 

Вие си я обмислете ... изтълкувайте си я както ви карат да тълкувате литературните произведения, разгледайте я от всички възможни страни.

Аз няма да я коментирам, каквото съм искал да кажа - казал съм го с нея. ;)

 

п.п. Шефче - не се ядосвай само, щом колегата е решил да се прави на камикадзе само за да угоди на останалите в 3-километричната колона ... be my guest. Аз не бих. Има и една (друга) много мъдра поговорка ... "Не спори с глупака, защото хората може и да не забележат разликата."

 

п.п.2 Относно колегиалността на пътя - щом си начело на 3 километрична колона, значи би трябвало при нормални обстоятелства (НЕ-България) хората да разчитат на теб за преценката напред пътя какво представлява, защото имаш най-хубава видимост ... ако прецениш че е добра обстановката и няма опасност като увеличиш скоростта и те ще последват, ако не - щом си караш кротичко и внимаваш с локвите би следвало и те да последват твоя пример, ама пуста България... :)

Редактирано от kalmara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Спирам да отговарям на мЕтака, че колегата kalmara е прав с тази поговорка, засрамих се. А и превърнах собствената си тема в чат.Радвам се, че Dragi4-а писа, та да се види как действа системата.

Редактирано от ShEfA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest mEtaka

Значи аз до сега никого не съм обидил и не съм нападнал. Смятам, че коментарите ми бяха най-умерени и не засягащи, просто съм изразил мнение. И в Германия няма ограничение на скороста по аутобан/ на влизане имате знак с препоръчителна скорост от 130 иначе на места има ограничения спор няма/ По национал там съм карал много малко, но тук един колега четох, че карал със 110 някакъв мустанг. Явно вие сте доста раздразнителни личности. Аз специално камиончето си го карам с 91-92 км/ч. Обичам си работата и за това гледам да я карам сериозно, карам малко камионче и винаги сме двойка шофьори което изисква от нас да спазваме срок доставка и ако се влачим в дъжд, сняг или слънце това означава загуба на пари/ Само да вметна, че уча висшо информатика да няма реплики от сорта на прост тираджия и тн/. Хората които имат фирми и чакат стока от някаде си винаги искат тя да е на време при тях, нали. Винаги гледам да бъда максимално внимателен на пътя, като винаги намалям преди кръстовище, пазя децата, участниците в движението, но където позволява карам на макс. Не ме наричайте хулиган при положение, че не ме познавате, а още повече глупак. Погледнете си ако обичате другите теми където все се хвалите, че сте карали с по над 200 било то и по магистрали / това не се отнася за всички защото има и печени момчета тук/ , а предполагам, че знаете колко е ограничението в България за магистралите. И нека за момент стана като вас: "Ами ако случайно ти поднесе колата с тази скорост и убиеш някого, как може да си толкова безрасъден", това сте тези които сега ми пишете как карате със 60, а пък утре ще ми напишеш колко максимално ти е вдигнала колата. Обаче понеже съм човек мога да кажа, че никой не е застрахован от злополука, а не като вас някой като катастрофира и веднага има реплики от сорта: ЕЙ СУПЕР ЕДИН РАЦЕР ПО-МАЛКО-ТОВА Е БЪЛГАРСКИ........... Това е проста селяние та ако искате живейте и на МАРС.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен колкото и опитен да си трябва най-малкото да се съобразяваш с условията на пътя вчера имаше страшна буря в София и така се случи ,че ме хвана на път за вкъщи не виждах на повече от 5-10 метра пред мен пътя да не говорим за дупките по наще пътищя та реших да отбия спрях и изчаках докато понамалее . Като човек не се чувства сигурен в такава ситуяция по обре да спре отколкото да съжелява после.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest darius

Я вижте ТОВА после ще си говорим!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

60-20-според схемата на маиор Костов/при ограничение 60,а и не само,по-безопасно ще е 20км.ч по-малко/-в нашия завод ограничението е 5км.ч.-не знам на задна ли да карам според схемата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...