Jump to content
wwwolfish

Силата на двигателя Хонда

Recommended Posts

Всеки знае ,че двигателите на Хонда са бързи...Зачетох се в характеристиките на моя Д16А8 и виждам ,че достига максимална мощност при 6800 оборота,а максимален въртящ момент при малко по ниски обороти..Преглеждайки други мотори Хонда виждам подобни характеристики-все двигателя достига максималната си мощност на високи обороти в сравнение с други марки коли.Какво означава тва? След като един тъп Фиат достига максимална мощност при 3500 оборота защо не ускорява по бързо.Какво се печели от това че мощността идва при по високи обороти.Та аз рядко вдигам до тази граница оборотомера,означава ли това ,че не съм си карал колата с пълния капацитет на двигателя?Изобщо ме интересува тази концепция на Хонда ,какви са предимствата и недостатъците?Благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

и аз си задавах подобни въпроси , но мисля ,че е по добре да прочетеш първо ето тази тема http://forums.hondabg.com/index.php?showto...mp;#entry181590

Редактирано от activity

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-простичко казано ей тая снимка май обяснява долу горе положението :

Публикувано изображение

че на колкото по високи обороти се постига макс. въртящ момент, толкова повече к.с. ще има двигателя

поне аз така разбрах :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки знае ,че двигателите на Хонда са бързи...Зачетох се в характеристиките на моя Д16А8 и виждам ,че достига максимална мощност при 6800 оборота,а максимален въртящ момент при малко по ниски обороти

това принципно е лошо, защото ако разсъждаваме само с толкова информация, излиза че хондовите двигатели са "пикови" а те не са за което свидетелстват множество дино графики.Силата на нашите мотори обикновено е в големия диапазон на приличен въртящ момент. Добър пример за това за Д16 без втек където въртящия момент се променя много малко от 1500 до около 5500. Няма особено голямо значение къде в този диапазон е пика, по-важното е че това са 4000 оборота в които колата върви еднакво добре.

..Преглеждайки други мотори Хонда виждам подобни характеристики-все двигателя достига максималната си мощност на високи обороти в сравнение с други марки коли.Какво означава тва?

отново, това нищо не означава защото разглеждаш само едно число, което извадено от контекста пак не означава нищо.имаики обаче предвид че хондите имат доста равен въртящ момент можем да заключим че високите обороти на макс. мощност означават че колата доста дълго време си запазва въртящия момент.

След като един тъп Фиат достига максимална мощност при 3500 оборота защо не ускорява по бързо.

Първо защото мощността не ускорява колата. Въртящият момент го прави и второ защото пак гледаш само едно число а при едно число никой не може да ти каже коя кола ще ускорява по-добре.

...аз рядко вдигам до тази граница оборотомера,означава ли това ,че не съм си карал колата с пълния капацитет на двигателя?

Да разбира се. Максималния "капацитет" е при максимална мощност но обикновено тогава е и максималния разход :) така че като се возиш няма какво да правиш около максималната мощност, но пък ако се дърпаш с някого, мястото ти е горе (на черешата, в лютеницата или някой друг цветущ термин)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въртящият момент е силата която ускорява колата. Колкото повече от тази сила произвежда двигателят, толкова по бързо ще ускорява, но поради множество причини, тази сила (въртящият момент) не е еднаква при различните обороти, т.е. тя нараства до един момент и после спада. За да е ефективен двигателя е важно при колкото се може по-широк оборотен диапазон въртящият момент да е в стойностти близки до максумума. По просто казано - конските сили показват колко ефективно двигателя произвежда въртящ момент. Затова има двигатели с по 100нм въртящ момент и 90кс и такива 200нм., и пак 90кс. (давам примерни данни). При втория пример 90-те коня ще идват в по ниски обороти. Това не е достатъчно за да се каже коя кола ще укорява по бързо, защото има още много променливи. Но при равни други условия би следвало колата с първия (100нм. и 90кс.) двигател да ускорява по добре

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой беше казал една много умна сентенция:"Конските сили продават коли, а въртящият момент печели състезания"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Izanagi

Хубаво де , ама нали се сещате , че тая кола с 200нм дето е ефективна до 3500 ще има прекъсвач на 4000 и скоростната кутия ще е съобразена с това и няма да вдига 20 на първа и 100 на 5-та , ами пак ще си ходи до 100-тина на първа и 200+ на 5-та

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest CryoGen

мда, до преди малко си мислех, че всъщност всичко е една огромна взаимосъвкупност, и не всичко зависи само от двигателя ... но като ти изместят този прекъсвач на 4000 RPM (не знам дали има такава кола с толкова нисък прекъсвач, освен ако не е дизел) ... и ти преместят предавателното число на скоростната кутия, колкото повече го изместват, толкова повече се губи КПД-то на тази мощност ... и говорим за еднаква мощност от 2 различни двигателя (90кс). като изместиш предавателното число, на колелата ще идва все по-малка мощност. В смисъл, ускорението намалява :rolleyes:тук по-скоро се получава, два различни двигателя с 2 различни предназначения ... бих избрал този с по-големия въртящ момент на ниски обороти за в града,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до преди малко си мислех, че всъщност всичко е една огромна взаимосъвкупност

Нормално. Иначе нямаше да слагат на два "почти" идентични като спецификации мотори, различни скоростни кутии с различно предавателно отношение една спрямо друга...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bat_gogo

Хубаво де , ама нали се сещате , че тая кола с 200нм дето е ефективна до 3500 ще има прекъсвач на 4000 и скоростната кутия ще е съобразена с това и няма да вдига 20 на първа и 100 на 5-та , ами пак ще си ходи до 100-тина на първа и 200+ на 5-та

така е, точно за това съм писал "при равни други условия". предавателната кутия е изключително важна, затова инженерната мисъл е родила нещото CVT (continuously variable transmission) при която предавателните числа не са фиксирани и е възможно двигателя да работи почти постояно в оборотите с най - голям въртящ момент. Тука идва истината, че не е важно само колко енергия се произвежда, но и как се преобразува и използва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...