Jump to content
Guest Alexandro

Swap на всмукателен колетор на F20a4

Recommended Posts

Guest Alexandro
Публикувано (Редактирано)

Привет!

 

Скоро вече ще съм собственик на всмукателен колектор и дросел от H23 двигателя ня Прелюд 4. Това ще ми е първото подобрение което правя по колата си и разчитам на помощта на форума за да го осъществя. Тук където съм не успявам да намеря съмишленици за тази трансплантация и май ще се наложи да си я правя сам. :fun: Тъй като Прелюда все пак е първата ми кола, може да се сетите че не съм много наясно с нещата кое, къде, какво.

 

Първият въпрос е какво трябва още да си купя преди да започна? Гарнитури (колко и кои по-точно)? Друго?

 

В тази тема ще се опитам да слагам и снимки по всичко, което се случва. Само някой по-опитен да ми даде едно рамо за да започна.

 

 

Fuцk, пообърках леко заглавието, някой мод, ако би бил така добър, нека го оправи :worthy:

Редактирано от Alexandro

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

колектора пътува ;):fun: :fun: :worthy::fun: пожелавам ти прелуда да стане стрела ;)

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато си взех си викам "133 коня - доволно, колата вози много комфортно, климатик, автоматик, нищо няма да й пипам".

 

Сега обаче... тая кола е ебаси манията :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest JeepersCreepers

еееееееееееее най сетне някой да се престраши да го направи жалко че си автомат :D трябв ада си качиш и 500 оборота границата :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Alexandro
Отговорено (Редактирано)

Меката част после. Кажете на първо време какво да си купя още, че като съм в Серозападнала БГ всичко намирам трудно и бавно и искам да имам всичко че като я почна да я докарам до положение да върви - все пак това ми е единствената кола и не мога да се лиша от нея за много време. Риск да не запали винаги има, но предпочитам да съм напълно подготвен :-)А за автомата няма да говоря, само ще кажа че това му е най-готината екстра на тоя автомобил. Особено приятно е чувството като натиснеш педала на газта до края и той върне две предавки надолу (от 4-та на 2-ра) :D

Редактирано от Alexandro

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как върви прелюда с новия колектор, има ли резултати :ph34r: ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Alexandro

Тц.. :ph34r: Чакам да ми пристигне гарнитурата на дроселовата клапа от САЩ, и тогава ще преминем към монтажа. Задължително ще се опитам да направя снимки и ще кажа какъв е ефекта. Така като гледам конверсията ще е лесна и не би трябвало да имам никакви трудности (мисля сам да си го правя).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така... След една година чакане, новия колектор вече е монтиран. Първо да кажем че освен гарнитурите, друго което трябва са няколко (мисля че само 2) маркуча от охладителната система на H23 (колектора, който купих от Кирил си беше с тях).Нямам много снимки, а то няма и какво да се снима. Колектора си го сменявах сам, въпреки че не съм пипал преди двигател и автомобил и бях целия в масло и мърсотия и не беше много удобно за снимане.ПОЯВИХА МИ СЕ НЯКОЛКО ПРОБЛЕМА И СПЕШНО ИСКАМ ПОМОЩПояви се грешка в ECU, която според инфоборда е 7 - TP Sensor. Предполагам, че става въпрос за датчика за положение на дроселовата клапа (Throttle Angle Sensor). Предполагам че е възможно да има някаква разлика в двата (стария и новия) защото колата ми е автоматик все пак. Засега съм забелязал само ралзика в това на която се закача жилото за газта - старото ми беше за две жила - едното е за газта а другото мисля че отива към скоростната кутия. Та въпроса за този Throttle angle Sensor e може ли да се сваля по някакъв начин и да си го сменя с оригиналния? Има ли нещо друго за което да внимавам?Вторият проблем е че оборотите ми на тихи са около 1300, но нека караме с проблемите един по един.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TPS-a на Х23 е закачен на коша (зад дросела), а на Ф20А4 е закачен на самия дросел. За по-лесно можеш да си ползваш твоя дросел - абсолютно еднакви са. Всички го правят така. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Как ще са еднакви? Моя е 57 мм, а този новия е 63Друго което не разбрах е как така на H23 TPS (TAS - има ли разлика) е закачен за коша като при мен си е на самия дросел, там където е и на F20-ката.

Редактирано от Alexandro

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата седмица го обсъждахме с Боги (WeaponR) на седмичната среща. Той беше с такъв суап на стария прелюд и го питахме защото Калоян (xtuners) има същия проблем и се чуди как да го монтира. От него знам, че на Х23 не е закачен на корпуса на дросела, а на стената на коша (под предното стъкло - зад всм. колектор). Та той обясняваше че трябва да се ползва стария дросел, но нямало проблем, защото са еднакви като размер. Сега като се замисля обаче наистина няма логика. Остава варианта да е ползвал този вариант за по-лесно. Може би е така, защото когато аз мислех да го правя на предния ми прелюд спомена, че няма кой знае какво подобрение освен тротъл респонс. Най-добре му драсни едно лично да го питаш. Все пак работи в сервиз на Хонда и го е правил няколко пъти - за себе си и за клиенти. Освен това не е изключено и заради автоматика да има някакви разлики.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорих с Боги. Каза ми, че точно заради сензора се ползва дросела от ф20-ката. Другия вариант бил прекалено сложен. Дано намериш решение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Вече можем да кажем че суапът е почти завършен. Колата мърка като котенце все едно никога нищо не съм й правил.

Първо да кажа, че не знам дали Димитър Коев не е разбрал или този Боги не знае, но дроселите на F20 и H23 нямат почти нищо общо.

Общ изглед. Вляво е дросела от H23, вдясно този от F20

Публикувано изображение

На долната снимка се вижда една от сновните разлики между дроселите. Отдолу на дросела на Х23 е монтиран Fast Idle Valve, който при F20-ката се намира в другия край на всмукателния колектор. Освен това двата Fast Idle Valves са съвсем различни и не могат да се заменят по какъвтоо и да е начин. Това означава че, сложим ли всмукателя от Х23 трябва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да ползваме неговия дросел защото иначе оставаме без Fast Idle Valve :boxed:

Публикувано изображение

Ето тук се вижда втората основна ралзлика и основна причина да правим този суап - дросела на Х23 е 63 мм...

Публикувано изображение

... а този на Ф20 - 57 мм

Публикувано изображение

Ето го спорният TPS. Както се вижда и на двата дросела ТПС сензорите на външен вид както и начин на работа са еднакви. Различни са само номерата им но мисля че със подходяща настройка може да се ползва който и да е от тях. Аз използвах този от F20-ката защото тогава още не знаех какво е това ТПС и как се настройва.

Публикувано изображение

Болтовете с които е захванат ТПС сензора нямат глава. Затова взимаме едни клещи и леко завъртаме шайбата под тях. Болтовете са от някаква сплав която не ръждясва и след това лесно се отвиват на ръка. След това запазваме само шайбите. Намираме си нови болтове М5х8 и си ги завиваме с гаечен ключ. Аз нямах под ръка точно такива но намерих два болта с глава за права отвертка, които бяха точно 5х8

Публикувано изображение

Ето го свален ТПС сензора. Нищо повече от един потенциометър. Вътре е мизерия която почистваме. Гарнитурата е станала на нищо.

Публикувано изображение

Тъй като нямаме гарнитура, намираме от приятел силикон за гарнитури мажеми слагаме ТПС сензора. Той се слага леко под ъгъл за да влезе чопа на онова място там.

Публикувано изображение

 

Линк към цялата галерия:

http://img15.imageshack.us/gal.php?g=p1040016o.jpg

 

Сега вече започна трудната част. Сложихме ТПС сензора но нещата не се оправиха. Отново даваше грешка 7 - TPS eroor. След доста четене, четене установявам че този ТПС сензор не е случаен. На единия му пин се подава маса, на другия + 5 волта а средния трябва да е настроен така че при напъллно затворен дросел да е 0,45 волта ,а при напъълно отворен - 4,5. Речено сторено, но забравям една подробност. Настройвам ТПС сензора така че само при затворен дросел да показва 0,45 без да гледам колко е при напълно отворен (много глупаво от моя страна). След 10-тина пъти монтиране и демонтиране на дросела стигнах до там че оборотите не просто бяха високи както преди, а постоянно се мняха между 1300 и 2000. Ставаше късно, трябваше да пътувам и в крайна сметка потеглих така. :hondarulez:

Днес вече реших че ще го сваля за последно тъй акто вече се бях сетил да измеря колко показва при напълно отворен. Свалям, меря - 4,25. Ясно че трябва да е 4,5 - 4,55. Веднага се сетих откъде идва проблема.

Първо когато почиствах всмукателя не знам къде ми беше акъла, но за по-хубаво реших да сваля дроселовата клапа от оста й (НИКОГА НЕ ГО ПРАВЕТЕ). Естествено понеже съм пълен лаик след това не съм я сложил както трябва. На последното сваляне днес Я погледнах срещу слънцето и о, чудо - тя свети от единия край. Леко разхлабих болтчетата и я наместих в центъра. Сега се появи друг проблем. Отникъде не затваря плътно. Тогава се сещам че заради жилото на автоматика, което служи за кикдауна, смених този ротор който е връзката между жилата и дросела. На пръв поглед двата ротора изглеждат еднакви с разликата че този моя има два канала за жила. Оказвва се че са различни точно с тези няколко милиметра които ен ми стигат за плътно затваряне на дросела. Този ротор го ограничава отзат една мъничка шпилка с навита гайка на нея. Тя има в средата дупка с шестограм за контра. В ръковоството изрично пише тази шпилка да не се пипа. Нашия случай обаче е друг и веднага всичко се настройва да лепне, като след това оставям съвсеееееем малък процеп колкото косъм за да не е плътно. Следва нова настройка на ТПС сензора и вече границите на затворен - отворен дросел са между 0,45 и 4,53 волта. Перфектно.Монтираме всичко обратно като чак сега се сещам че мога да си взема и стария прекрасно работещ EACV. Когато свалих този от H23-ката го видях чече пълен с мизерия. Сложих си моя след като почистих хубаво дупките. Ще спомена че номерата на двата EACV's са различни, но не знам дали имат функционална разлика. Монтираме всичко палим, и чувам че дросела леко смуче въздух (разстоянието от един косъм, което оставих по-рано). След като позагря завъртях вината за регулиране на тихите с един оборот и нещата заспаха :hondarulez: . Сега колата ми работи като чисто нова.

 

Искам тук да благодаря на Неволята която ме научи на много неща по време на това "приключение". :angry:

 

Поздрави на всички и се извинявам ако някъде имам слепени думи, правописни грешки и т.н. защото нямам време да преглеждам всичко отново.

 

 

 

ПП: остана да накарам байпас клапаните да заработят, като опъна два кабела, но нямам време сега за това. Ако някой ми помогне "наготово" преди да започна с четенето ще съм му много благодарен  :hondarulez:

 

ПП2: препоръчвам на всеки който проявява интерес да прочете и тази тема: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=12815 Едва днес я видях и то след като свърших вече работата сам.  :hondarulez:

Редактирано от Alexandro

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер полезен материал си написал. Ще спестиш доста четене в чужди форуми на много хора. Аз не разбирам чак толкова и затова питам. :hondarulez: Просто пре-предадох информацията. Боги не вярвам хич да не разбира. Той ми обясни, че варианта, който ти си направил е "голям филм", затова е останал със стария дросел. Съжалявам, ако съм те подвел нещо. Още веднъж поздрави, а сега отивам да си напиша хвалбата за километражите. :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такова нещо като голям филм. Ако сега тръгна да го правя, същата процедура ще ми отнеме 1 час. Най-бавната и пипкава работа е демонтирането/мнтирането около главата. Там всичко е неудобно о става много трудно. Реденето после на маркучите и вакуумите е съвсем лесна работа. Настройваш си после оборотите, наливаш антифриз (източва се рпеди това) и си вече на коня. Пак казвам 1-2 часа работа.Забравих да напиша че от колектора на H23 се ползват двата маркуча които свързват EGR-a с Fast Idle Valve и с EACV-то. Всичко останало пасва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хмм .това не ми се вижда толко просто. Запази ли гарнитурата, тази която си заменил със силикон? Не каза най-важното. Има ли смисъл от мода? Можеш ли да я премериш колата с инфоборда когато е готова, за да видим какво ще покаже?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има ли новини? ще е добре темата да има някакъв край...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sorry но от една седмица насам гърнето ми е тотално избушено и чакам ново. Заедно с него ще сменя тръбите на Ф55 и може би ще сложа колектор от H23. Тогава ще има резултати или поне най-рано когато сложа гърнето. Освен това тези дни пиша дипломна работа защото закъснявам и нямам никакво време да се занимавам с колата. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sorry но от една седмица насам гърнето ми е тотално избушено и чакам ново. Заедно с него ще сменя тръбите на Ф55 и може би ще сложа колектор от H23. Тогава ще има резултати или поне най-рано когато сложа гърнето. Освен това тези дни пиша дипломна работа защото закъснявам и нямам никакво време да се занимавам с колата. ;)

Колега написа ли дипломната работа, че чакаме да кажеш има ли ефект? ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Дипломна написах и деже вече съм дипломиран инженер :lol:Тръбите ги смених с по-дебели преди време, но остава да сменя изпускателя със заводски от H23. Освен това по-нагоре не съм написал, но заводската тръба за въздуха е твърде малка. Много е трудно да се натика около новия дорсел. Отначало мислех да ползвам заводска тръба на H23 понеже така и така филтъра ми е K&N и не ми се разделя с него. Сега ми е влязло в главата да сложа Short Ram. Второто което още имам да оправям е да задвижа вторите клапи на всмукателя (IABs). В момента са оставени на произвола. Като цяло ми трябват още доста неща за да довърша този етап - intake, изпускател, настройка (може би нов компютър). И сега бих го замерил, но едва ли има някакъв ефект сам по себе си. Просто нещата при мен стават много бавно иначе ги движа и не се отказвам :lol: Дори си бях спазарил колектор от един пич от форума, трябва да му звънна да видя дали не го е продал :lol:

Редактирано от Alexandro

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре колега, ще те подсетим догодина да обясниш до къде си стигнал. :lol: Но го правиш като истински инженер, за което благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Второто което още имам да оправям е да задвижа вторите клапи на всмукателя (IABs). В момента са оставени на произвола. 

Ти ако фанеш да си довлечеш гз един ден на някоя сбирка, да си поговорим лице в лице и може и да се реши тоя въпрос, ама те - пуст инат, неще и неще! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:)  Аз ще започна да идвам по-редовно... скоро :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде близо година мина и ефекта е? :blink: Поотпуши ли се ф20-ката, че като гледам д13-ски се точат на прелюдите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:lol:

 

Цяла генерация неръждавейка стои в гаража и чака да я монтирам. Освен това съм с ново жилище и всичко отива за него в момента, а иначе бях спазарил от едно момче от форума колектор от H23.

 

А и ако успея утре най-накрая да ида на срещата във Враца ще питам Ники (kalmara) може ли да се прави нещо по ECU-то или да си търся друго което може да управлява IAB. Просто нещата вървят много бавно, въпреки че не искам да е така. А и на първо място за мен е да си поддържам колата в добро техническо състояние и след това подобренията. Все пак края му се вижда - колектора е спазарен, стига момчето да не го е продало и генерацията е налице. Остава само компа и ще се замери.

 

Имам и други идеи за колата, но просто има и по-неотложни неща преди кефа по нея :bounce:

 

ПП: може би не е тук мястото, но да питам - къде в София най-добре могат да ми сгънат тръба на Ф60 с която да свържа новата генерация от неръждавейка с гърнето (т.е. да ми направят тая кривата част). Гърнето е OBX Evo. Накратко - искам някъде да ми сгънат тръба, да ми сложат правилните фланци и да ми върнат катализатора (малко прекрояване по генерацията)

Редактирано от Alexandro

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...