ShEfA 70 #1 Публикувано 1 Май, 2008 (Редактирано) Много се чудя над този въпрос. Аз много обичам, не знам защо но спирам винаги така и само накрая за да я поставя в покой натискам леко спирачката /това за светофарите/. Таа се чудя дали вреди на колата, дали се ебава с маслото в скоростната кутия. Дали помага на колата, дали харчи докато сме на моторна спирачка /защото по пътя на логиката можем да стигнем, че двигателя оперира на компресия/декомпресия/. Ей такива... някой да поясни ако може, за да знам дали да продължавам с честото спиране с мотора.Благодаря Редактирано 1 Май, 2008 от ShEfA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ceco85 60 #2 Отговорено 1 Май, 2008 Мисля, че е по-добре да спираш с двигателя. Пък и май ще харчи по-малко бензин (то не че е много голяма разликата). Доколкото знам ако колата работи на обороти харчи повече отколкото ако е на скорост. Слизал съм от балкана на 2-ра и от време на време на 3-та на по-правите отсекчки само заради самият експеримент да видя дали ще харчи бензин и до долу колата беше леко загряла и не беше изгоряла почти никакъв бензин. Това надолнище е 5-6 км. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Most_Wanted #3 Отговорено 1 Май, 2008 Абе аз не съм разбирач, ама със сигурност като караш на скорост ти гори повече отколкото ако си на свободна, а относно дали вреди - на мен със сигурност ми вреди щото скоростната ми кутия не става и я чакам да се счупи всеки момент, но по принцип не би трябвало да има проблеми Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Restless #4 Отговорено 1 Май, 2008 Абе аз не съм разбирач, ама със сигурност като караш на скорост ти гори повече отколкото ако си на свободнаточно наопаки http://www.google.com/search?q=%D1%89%D0%B...amp;rlz=1I7AMSA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Most_Wanted #5 Отговорено 1 Май, 2008 Мда, има логика. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ShEfA 70 #6 Отговорено 1 Май, 2008 Абе аз не съм разбирач, ама със сигурност като караш на скорост ти гори повече отколкото ако си на свободнаточно наопаки http://www.google.com/search?q=%D1%89%D0%B...amp;rlz=1I7AMSA Бе то хубаво, ама я ми обяснете, аз съм от новото поколение, и мен не са ме заставяли да уча Руски. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PeXa 0 #7 Отговорено 1 Май, 2008 има логика и аз съм сагласен това не го знаех и се 4удих един пат като слизах по буаза на лед на 2 ра що не ми изхарчи повече но имам и едно питане:ако вклуча 2-ра например и оборотите скочат на 6-7к пак ли няма да ми изхарчи грам гориво??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Katsko 1 #8 Отговорено 1 Май, 2008 ППХ (принудителен празен ход) се нарича и поне на теория е следното - на скорост при някои карбураторни и май всички съвременни полу и пълни инжекциони при обороти над тези на празен ход, ако колата е на скорост и педалът на газта е напълно отпуснат, не се подава гориво и съответно разхода е нула Отделен е въпроса, дали евентуално това износва съединителя по някакъв начин, особено както колегата прави почти до спрял ход и превключване надолу. Вие как мислите? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PeXa 0 #9 Отговорено 1 Май, 2008 би трябвало износването на съединителя да е по малко,отколкото при режим РАБОТЕН на двигателя.все пак когато ускоряваме натоварването е по голямо така че и да има износване то ще е сведено до минимум. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dj_freak 38 #10 Отговорено 2 Май, 2008 Качете се на кола която има бордови компютър и я сложете на режим моментен разход и пуснете по наклон на скорост и ще видите че моментния разход е 0 след това освободете от скорост и ще видите че харчи около 2-3л. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Shadow^Dancer #11 Отговорено 2 Май, 2008 Полезно или вредно е спирането, с моторна спирачка? аз в първия момент прочетох "... с моторна резачка" ... и се позагледах така малко зачуден викам, баф маааму, пак съм назад с материала пък то "спирачка" е писал колегата иначе по темата, при спирането на скорост, моментния разход на двигателя е 0. 100% проверено. аз дори зимата като пусках балкани и в колата ставаше доста студено, защото колата изтиваше. измръзнахме яката на два пъти миналата зима. щом няма загряване, няма и горене Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Most_Wanted #12 Отговорено 2 Май, 2008 Леле колко заблуден съм бил, аз все си мислех, че като карам на свободна и пестя гориво Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest ManiaK #13 Отговорено 2 Май, 2008 (Редактирано) Ще си позволя да цитирам 1net защо при спиране на скорост колата не гори никакъв бензин (има си цяла тема по повода): защото ЕЦУ-то гаси инжекторите и ако 100м спирам на скорост от 4000 до 1500 оборота на 3-та примерно, за тия 100м двигателя ми не изгаря и 1грам гориво На около 1000-1500 оборота обаче, ЕЦУ-то отново пуска инжекторите и колата спира да намалява. значи това с инжекторите много нагледно мога да ви го демонстрирам: първо, ако ЕЦУ-то не ги спре, колата почти няма да намалява на скорост. вкарайте една 2-ра с 3000 оборота и оставете колата да намалява.... до около 1000-1500 оборота колата ще си намалява стабилно, но щом падне под тези обороти ще усетите едно придърпване или липса на забавяне. придърпването е когато двигателя се мотае около прага при който ЕЦУ-то включва/изключва инжекторите. Идеята е че на много ниски обороти, ЕЦУ-то се опитва да потдържа минимални обороти и да не загасне двигателя, нищо че дросела е затворен.дано съм бил полезен Редактирано 2 Май, 2008 от ManiaK Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #14 Отговорено 2 Май, 2008 (Редактирано) за спирането с скорости да понякога е добре но при вси4ки слу4аи натварва ск.кутияколата на Скорост БЕз натисната ГАс не гори нищо ТОВА е по книжка на хонда сивик 2007ако е изклу4ена от скорост влиза в режим на празен ход и гори 0.7-8 (Това тествано по борд комютъра и. Редактирано 2 Май, 2008 от K1r1L Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf #15 Отговорено 2 Май, 2008 При мен иключването на горивото е над 1900 оборота и под 4 % газ. Предпоалгам така е и при другите хонди. Така че при спускане на скорост може да не хачри нищо докато по инерция би хачрила това което е напразен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest CryoGen #16 Отговорено 2 Май, 2008 (Редактирано) при моноинжекционите компютъра не подава гориво докато оборотите не паднат под 1300 ... при инжекциите до колкото помня беше около 950, всеки двигател си имаше различни обороти на който ECU-то отново започва да пръска гориво Редактирано 2 Май, 2008 от CryoGen Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rust 5 #17 Отговорено 2 Май, 2008 Мисля , че горе-долу стана ясно вече , но да кажа и аз обощено ... От техническа гледна точка , не е по-добре защото имаш по-голяма амортизация /не знам разликата дали изобщо е значителна , но все пак/От друга страна каране на скорост ти дава по-нисък разход от една страна и по-добра управляемост от друга . Абе с 2 думи .... ДА - използвай двигателната спирачка. И не само за спирачка , принципно е по-добре винаги да си на скорост . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stancho 4 #18 Отговорено 2 Май, 2008 .... , принципно е по-добре винаги да си на скорост .това последното мога да го подкрепя с факта, че преди време в правилника за движение по пътищата е пишело, че е забранено изключването от скорост по време на движение ! (това са ми го казвали по-опитни и възрастни шофьори) п.п. и аз много съм се чудел за горенето и веднъж с на баща ми колата която има борд. компютър върнах от 3-та на 2-ра с цел намаляне и без никаква газ естествено и в момента в който върнах компютъра отчете леко вдигане на разхода (до 3-4л/100 ) след което си падна на 0л/100. а когато е на изключена от скорост също показва 0л/100 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rust 5 #19 Отговорено 2 Май, 2008 Aко колата се движи , изключена от скорост ... дори да показва 0 .... няма как да е 0 . Иначе в покой борд компютрите показват 0 , но реално би трябвало да показват безкрайност , тъй като харчиш гориво без да изминаваш никакво разстояние . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mr_petroff 1 #20 Отговорено 2 Май, 2008 Някой спомена ли че налягането на маслото на обороти е по-малко и съответно мазането е по-лошо,това се отнася най-вече за поизносени двигатели и за калпаво масло/което не оставя траен филм по лагерите/,относно разхода-ако впръскването се определя от компютър карането и спирането на скорост е ПО-ИКОНОМИЧНО. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lz2lps 0 #21 Отговорено 2 Май, 2008 (Редактирано) Реална графика от моето купе:http://lh4.ggpht.com/lz2lps/SBtGeKC0GpI/AA...%20shutdown.jpgЯсно се вижда че малко след като TPS стане 0 - продължителността на импулса към инжекторите става 0 милисекунди. При около 1085 оборота ECUто отново пуска инжекторите (TPS e все още 0). Спирането на инжекторите се вижда и от широколентовата ламбда сонда ( LC_1_O2 (AFR) ) - горивната смес обеднява. Редактирано 2 Май, 2008 от lz2lps Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest bat_gogo #22 Отговорено 2 Май, 2008 при продължително спускане винаги трябва да се кара на скорост с мин. или никакво подаване на газ, защото ако цялото спускане го изкарате на спирачки ще прегреят. То за това има табели "ПРЕМИНИ НА ПО-НИСКА ПРЕДАВКА". Аз винаги комбинирам двигателната и обикновената спирачка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest bat'koko #23 Отговорено 2 Май, 2008 Правило което знам от тираджий с дълъг стаж и много километри пробег гласи: Спускането по наклон се извършва на предавката която е необходима за изкачването на същия наклон. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jamo 93 #24 Отговорено 2 Май, 2008 Правило което знам от тираджий с дълъг стаж и много километри пробег гласи: Спускането по наклон се извършва на предавката която е необходима за изкачването на същия наклон.Това не важи при леките автомобили особенно при бензиновите. Компресията на дизелите е по-голяма и големите камиони дори по надолнище спират да натискат спирачката когато трябва да намалят а не да поддържат някаква скорост. На големия камион както му пуснеш гаста и направо намаля до обороти празен ход, освен ако не е претоварен.Иначе мисля, че всичко друго в темата се изясно. Аз от година разбрах за това и наистина вече и на 2-те ми коли свалих по литър разход Също така да спомена, че при колегите с газови уретби дори при пуснат педал на гаста, разхода е като на празен ход. Там няма какво да спре гаста която влиза заедно с въздухът. За газовите инжекциони немога да кажа дали е така, но при обикновените мисля, че съм прав. Нека някой по-запознат да ме уточни ако бъркам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest mr_petroff #25 Отговорено 3 Май, 2008 Също така да спомена, че при колегите с газови уретби дори при пуснат педал на гаста, разхода е като на празен ход. Там няма какво да спре гаста която влиза заедно с въздухът. За газовите инжекциони немога да кажа дали е така, но при обикновените мисля, че съм прав. Нека някой по-запознат да ме уточни ако бъркам При газовите инжекциони впръскването/и на газта/ се управлява от ЕCU-то,следователно е точно като на бензин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ShEfA 70 #26 Отговорено 4 Май, 2008 Много благодаря за отговорите на всички. И аз имах подобна на вашата информация и затова така правех, но реших, че е редно да се посъветвам с "масата". И тъй... днес се връщам от провинцията. 170км. по подбалканската линия и ми даде разход шест и по-ниско. Много интересно, и СТРАШНО доволно. 11.2 литра бензин налях на Казанлък, до София едва премигна лампичката като влезнах в центъра, но бях под наклон. Сега со стои 1-2мм. над минимума. Това прави един перфектен разход, защото колата не е видяла неутрална скорост, винаги моторна спирачка. Айде, със здраве! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
eddy 214 #27 Отговорено 7 Май, 2008 Още на шофьорските курсове ме учеха да спирам предимно с двигателя с цел пестене на гориво и накладки и да карам само на скорост, само ако спря на сфетовар да излючвам от скорост за да не си прецаквам съединителя .. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
slus4o© 26 #28 Отговорено 8 Май, 2008 А кой вариант е по-ниско разходен при голям спускане - наклон без нужда от спирачки:1) Пускане на свободна - колата започва да ускорява, след като наклона свърши и колата започва да забавя форсираме и пъхаме 5-та2) Спускаме целия наклон на 5-та с леко подаване на газ в началото и доста преди края с цел поддържане на скорост Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Izanagi #29 Отговорено 8 Май, 2008 Явно не е свиканл на наклони , като тези из моя роден край , където на 2-ра със спирачка се спускаш.Иначе по въпроса ти , ако на 5-та губиш скорост не го брой за наклон Това е особен случай. Пък и ако се позасилиш на свободна малките сини човечета може да ти спрат нискоразходното спускане Ако на 3-та примерно ти намаля бутни 4-та и така , номера е да вкараш предавката на която ти потдържа желаната скорост без да се налага да даваш газ или да натискаш спирачка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest cekleov #30 Отговорено 8 Май, 2008 нищо не харчи като пускаш на скорост по наклон а, че няма парно с това поне аз нямам проблем Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Miroslav.Ivanov 0 #31 Отговорено 9 Май, 2008 Резултата според мен е равен. Спускаш на скорост по голям наклон но губиш инерция, товариш туй онуй и т.н. и това за 1 литър на 100 км. - лично за мен не си струва усилието. Пускай си я по инерция да си се засили колата, да се кротне двигателя, че така или иначе не сме добре обезшумени и малко тишинка да се усети . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest slus4o© #32 Отговорено 19 Май, 2008 Дам за нещо такова говоря:Когато спускаме по голям наклон и нямаме за цел спиране:Ако колата се движи по инерция не на скорост харчи около 1л. на часдали ако си караме с лека газ и изминем същото разстояние на 5-та скорост ще бъде изхарчен само въпросният разход или и в повече Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Magnum 7 #33 Отговорено 5 Ноември, 2009 понеже се даде линк към тази тема от една нова, подновявам дискусията тукпърво искам да кажа, че винаги съм бил фен на спирането на скорост. даже по едно време и сменях предавките докато намалям, така че винаги да съм над 1200 оборота, и колата да не гори нищонаистина като се върне газта на скорост, и оборотите са над 1200, се спира подаването на гориво, и колата не гори нищоно една дискусия в друг форум ме накара да се замисля малко повече над факта, и то с аргументите, които слусчо дадеситуацията е такава - спускаме наклон на извънградско, и този наклон е достатъчен да поддържа разрешената скорост на колата по инерция. ако караме на скорост, имаме 2 възможности - пускаме газта, колата не гори нищо, но и намаля доста под ограничението. а колата намаля, защото двигателя действа като спирачка, върти се напразно от гумите. а двигателната спирачка е толкова по-силна, колкото оборотите са по-високии тогава трябва да дадем газ, за да възстановим изгубената скорост - и реално губим от спестеното горивоето го и конкретно в цифри: 50% от времето караме на 0л/100км разход, а останалите 50% на 5л/100км (все пак е наклон и разхода е нисък) - общо 2.5л/100кмдругия вариант е да се мъчим да закрепим с дросела такова положение, че колата да не ускорява и да не намаля. тоест положението е същото като да сме изключили от скорост, но да поддържаме 3000 оборота с газта. тогава разхода ще е тройно на разхода на празен ход, или 3л/час - при 100км/ч движение се получава 3л/100кма при каране по инерция на изключена от скорост кола, разхода е 1л/час, при 100км/ч се получава 1л/100км - в тази постановка това е най-икономичното караневъпреки това, карането по инерция е опасно и не го препоръчвам на никого. контрола над колата е по-слаб, при намаляне трябва да се използва спирачката, която е доста по-опасна да блокират гумите и колата да се завърти. при рискова ситуация понякога е по-добре да се ускори, за да се избегне удар - а по инерция това става доста по-трудно и бавноизобщо използването на спирачката означава изгубена енергия, енергия, която би могла да бъде оползотворна по друг начин - най-добре е вместо да се спира със спирачката в последния момент, по-отдалеч да се върне газта и да се спре на двигателна спирачка. но смятам, че е излишно, дори с обратен ефект, да се сменят скоростите надолу - дори и на 5та горивото се подава чак под 30км/ч. излишно се натоварва съединителя, синхронизаторите и като цяло колата, за да се спести 1-2 грама гориво и малко спирачки (които струват 30лв и карат над 30 000 км)Но тук забравих да пиша за един негативен ефект от спирането на скорост. Както сте забелязали от доста от темите в техническия, възрастните хонди изяждат маслозаборния сегмент, и почват да горят масло. при нормална работа на двигателя, 1 от тактовете е вакуум, и този вакуум успява да засмуче масло покрай изхабените сегменти. но следващите 2 такта са под налягане, и малкото процедило се масло покрай сегментите се избутва обратно в картера.докато при каране на принудителен празен ход няма горене, и в цилиндрите е вакуум в 3 от 4те такта, като 4тия е в нормално атмосферно налягане. и така засмуканото масло няма кой да върне обратно в картера, и се натрупва в цилиндъраза това и при подаване на газ след дълго време каране на върната газ, особено от високи обороти, колата изпушва лекоНо при кола в нормално състояние, особено на ниски обороти, този ефект го няма или е абсолютно нищожен 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
joro_bul 1 #34 Отговорено 5 Ноември, 2009 (Редактирано) [quote name= Но тук забравих да пиша за един негативен ефект от спирането на скорост. Както сте забелязали от доста от темите в техническия, възрастните хонди изяждат маслозаборния сегмент, и почват да горят масло. при нормална работа на двигателя, 1 от тактовете е вакуум, и този вакуум успява да засмуче масло покрай изхабените сегменти. но следващите 2 такта са под налягане, и малкото процедило се масло покрай сегментите се избутва обратно в картера. докато при каране на принудителен празен ход няма горене, и в цилиндрите е вакуум в 3 от 4те такта, като 4тия е в нормално атмосферно налягане. и така засмуканото масло няма кой да върне обратно в картера, и се натрупва в цилиндъра за това и при подаване на газ след дълго време каране на върната газ, особено от високи обороти, колата изпушва леко Но при кола в нормално състояние, особено на ниски обороти, този ефект го няма или е абсолютно нищожен Точно по тази схема на каране се тестват гумичките на клапаните. Ако изпуши малко след продължително спускане и подаване на газ, значи са гумички. Ако закъди кат кумин за няколко сек., значи бъркаме и по -надолу. Редактирано 5 Ноември, 2009 от joro_bul Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
WILDMAN 1 #35 Отговорено 5 Ноември, 2009 Абе колеги стига с гледна точка "как харчи по малко" Да така е спирането с моторната спирачка е по ефективно .мотора потдържа и обороти при който е лесно контролируем ,но по голяма поредица от завой незабравяй контролно да натискаш сипирачката особенно в този сезон .По този начин ги подсушаваш и държиж в оптимален работен режим. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 733 #36 Отговорено 5 Ноември, 2009 ...аз да попитам, тези които спират на скорост.Случвало ли им се е: хлъзгава настилка (зимата сняг/лед), колата е без АБС, спираш на скорост и натиснеш леко спирачката(защото ти се иска малко по-бързо да намалиш), гумата губи сцепление, колелото блокира ... двигателя угасва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Barba 21 #37 Отговорено 5 Ноември, 2009 (Редактирано) ...аз да попитам, тези които спират на скорост. Случвало ли им се е: хлъзгава настилка (зимата сняг/лед), колата е без АБС, спираш на скорост и натиснеш леко спирачката(защото ти се иска малко по-бързо да намалиш), гумата губи сцепление, колелото блокира ... двигателя угасва. Chavdo има го и тоз момент. Обаче мисля че прекалено го обърнахме на диспут с разхода на гориво - което в случая не е заглавие на темата.Полезно или врезно ? Според мен най-добре е при : [*] Спускане да се комбинират, скорости / спирачки , за да се избегне прегряване на накладки / дискове или пък хлътване на педала от прекалено втечнена спирачна течност. [*] Равен път доколкото са ме учили пък и съм разбрал от опит ,че е добре да се спира на скоростта , на която си до достигане на ниски обороти 800-900 и чак след това премахване от предавка или смяна , естествено комбинирана със спирачка . Защото по този начин имаме контрол газ/спирачка и ръцете ни не са на лоста , а на волана . [*] Изкачване миля ,че ясно - само двигател. Износването на двигателя и ск-кутия е по-голямо естествено и според мен не адекватно да го правим, за да спестим 100мл бензин с използването на двигателя постоянно за спиране. Един бе казал " двигателя е да те дърпа , спирачките да спират." Редактирано 5 Ноември, 2009 от Barba Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #38 Отговорено 5 Ноември, 2009 (Редактирано) За самото износване на двигател , ск-кутия предполагам е ясно, че е по-голямо и според мен не адекватно да го правим, ако можем , само и само да спестим 100мл бензин.....това не го разбрах ?А колко е важно спирачките да не прегреят - http://hardwarebg.com/forum/showthread.php?t=165856 Редактирано 5 Ноември, 2009 от Restless Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Magnum 7 #39 Отговорено 5 Ноември, 2009 не са им прегрели спирачки, просто при пълна газ няма вакуум в смукателния колектор, и сервото не работи. педала на спирачката трябва да се натиска яко с 2та крака докато почне да се огъва седалкатамежду другото спирачките (поне предните) блокират по-трудно ако си на скорост, заради маховика и ротационната инерция на целия двигател - за да блокират гумите, трябва да се преодолее целия момент, натрупан в тях, което е по-трудно, по-бавно. докато само на спирачки разликата между блокирали и отпуснати спирачки е малка, и човек по-трудно дозира спирачката (АБС-а се справя) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #40 Отговорено 5 Ноември, 2009 Аз да се включа с един въпрос ни в клин ни в ръкав:Защо като се спускам на скорост без газ по малко по-стръмен наклон оборотите ми се повишават и колата ускорява доста (пак трябва да натискам спирачката, дори на ниска предавка)? Да не би да имам проблем с компресията или друго? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове