Jump to content
Sebulba

Шлайфане на цилиндри?

Recommended Posts

Препоръчително е да смениш и четирите бутала. Едва ли ще намериш бутало със същото тегло като другите - затова се продават комплект... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчително е да смениш и четирите бутала. Едва ли ще намериш бутало със същото тегло като другите - затова се продават комплект... :lol:

Е то по тая логика и колянов вал трябва да сменям щото противотежестите няма да са точни. Предполагам че разликата е незначителна и няма значение на практика. 4-цилиндорв двигател без стабилизиращи валове по принцип има втори род вибрации нагоре-надолу (при тръгване от ГМТ буталата се ускоряват по бързо от колкото при тръгване от ДМТ, което дръпва целия двигател нагоре).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest sebulba

Минимална разлика в теглото на някое бутало води до дебаланс, вследствие на който натоварването върху основните лагери на коляновия вал е различно и скъсява живота на лагерите.При тръгване от ГМТ и ДМТ буталата се ускоряват по един и същи начин, защото върху коляновия вал действа двоица сили / справка - "Теоретична механика І част" /. :lol: п.п. Всъщност правиш каквото си решил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде ще ти го нарисувам

 

Публикувано изображение

 

буталата изминават различен път за едно и също време тръгвайки от спряло положение -> ускоренията са различни.

Нали затова слагат балансиращи валове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама, това последното сериозно ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама, това последното сериозно ли?

Абсолютно сериозно. Може да видиш че не съм лъгал с дължините.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В училище не сте ли учили подобни триъгълници, Питагорова теорема?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В училище не сте ли учили подобни триъгълници, Питагорова теорема?

а?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което си нарисувал нищо не ми говори.

ГМТ и ДМТ не са в точките, които ти си указал, но това е друга тема.

Зелената линия е една права /равнина/, дали има някаква разлика в движението на пресечните точки от окръжноста на същата линия с червените.... :lol:

 

п.п. За blueeye : Питагоровата теорема не беше ли за правоъгълен триъгълник ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което си нарисувал нищо не ми говори.

ГМТ и ДМТ не са в точките, които ти си указал, но това е друга тема.

Зелената линия е една права /равнина/, дали има някаква разлика в движението на пресечните точки от окръжноста на същата линия с червените.... :lol:

 

п.п. За blueeye : Питагоровата теорема не беше ли за правоъгълен триъгълник ?

Сините линии са положенията на мотовилките когато едното бутало е в ГМТ другото е в ДМТ (това са върховете на двете сини линии), а червените са мотовилките в положение 2 когато коляновия вал е завъртян. Знам на пръв поглед изглежда нелогично, но е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се ,че се намесвам в темата(Аз съм Геодезист и Картографист по образование),но нещо тука ми намирисва.Верно ли има такива неща в двигателите ?Интересно........едно бутало ремонтно а другите STD? ЛУДНИЦАУспех в начинанието.P.S. Схемата е меко казано абсурдна

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За буталата ще видим, не съм решил още.

 

А за схемата, нарисувал съм го бе хора, повече от това не мога да направа. Ето линк в уикипедиата, който иска да превежда.

http://en.wikipedia.org/wiki/Balance_shaft

 

и по спецялно тоя пасаж

 

...the movement of the connecting rods in an inline engine is not symmetrical throughout the crankshaft rotation; thus during a given period of crankshaft rotation, the descending and ascending pistons are not always completely opposed in their acceleration, giving rise to a net vertical inertial force twice in each revolution

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Буталото няма как да изминава различен път.Ако под едно и също време се разбира един и същи ъгъл на завъртане тогава ще се съглася.п.п. по темата. До колкото знам не е препоръчително да се шлайфа блока защото е закален повърхностно и този слой ако се махне, тогава много бързо се износва. Ако не съм прав, някой да ме поправи

Редактирано от blueeye

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

буталото се ускорява от ГМТ по бързо отколкото от ДМТ и изминава по голям път в началото - това се вижда ясно от схемата в тоя момент двигателя изпитва дърпане нагоре - когато има балансиращи валове в тоя момент ексцентриците им са насочени надолу да компенсират, по късно буталото движещо се надолу забавя ускорението си а това нагоре го увеличава. в рамките на половин оборот на коляновия вал естесвено че двете бутала изминават един и същи път равен на хода на буталото в цилиндъра, но тук става въпрос че в отделни моменти от тоя път ускоренията са различни и не се уравновесяват взаимно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК, така се съгласявам.В първия пост прозвуча много странно "различен път" :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

оки, аз няма повече какво да кажа по тоя въпрос освен това което вече съм показал - защо изглежда така на схемата мотовилките са с равна дължина позициите им са правилни и очевидно около ГМТ буталото изпитва по голямо ускорение (и изминава по голямо разстояние). Линка в уикипедиятя го потвърждава, както и факта че се слагат балансиращи валове на по големите двигатели. Наистина няма какво да добавя към това, затова без да обиждам никого приключвам с тази тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мир !Дали няма да ти излезе по тънко закупуването на друг мотор, втора ръка, от колкото да ремонтираш твоя качествено ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка ще се шлайфат всички цилиндри и сега се оглеждам за бутала. Кажете какви бутала, от къде и за какви пари... За сега съм намерил на ACL, Teikin, Toto и някакви безмаркови таивански, всичките за около 200лв за 4те. За гарнитурата - взел съм трислойна метална. Оригиналната е графитна, та се чудя да сменям ли болтовете на главата (Хонда го препоръчва но те играят съвсем на сигурно, притягането е едно и също с графитната), да слагам ли меден спрей (главата е шлайфана блока също ще се шлайфа).За сега това се сещам, надявам се че има хора минали по тоя път да споделят опита си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хонда го препоръчва

Дай линк ако може. Мерси предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Срещал съм го в по-пригледен вид, но сега попаднах на товаhttp://www.rebuiltautoengines.com/honda-civic-articles.html Head Gasket Leaks On 1985-95 Honda 1.5L, D15B1, D15B2 EnginesThe AERA Technical Committee offers the following information on head gasket oil or coolant leaks on 1985-95 Honda Civic 1.5L D15B1 & D15B2 engines. This condition of the head gasket will allow coolant into the combustion chamber or external oil leaks. A head gasket allowing coolant into the combustion chamber or oil leaks externally, should be replaced by a new style head gasket and new head bolts. Honda offers the following parts to resolve either above-mentioned condition. A cylinder gasket kit: H/C ***0031 kit includes one cylinder head gasket (new-style) Part # 12251-P01-004 H/C 4489530, cylinder head bolts (10 required to be used with new style gasket only) Part #90005-PM3-004 H/C 2894988. Follow the steps listed below to successfully resolve leaks and install the new-style head gasket.1. Carefully remove all gasket material from the head and the block with gasket solvent and a heavy-duty scraper. Head and block mating surfaces must be clean, flat and smooth for the new gasket to seal properly.1. Note: DO NOT use power tools or abrasives to remove the gasket material; they would damage the head and block surfaces, causing the new head gasket to leak. 2. Before the gasket solvent dries, rinse any pieces of the gasket from the coolant passages in the head and block with water. You must remove all of the gasket material to prevent engine overheating.3. Install the cylinder head with the new-style gasket. Do not use any gasket sealers.4. Apply engine oil to the threads and washers of the new cylinder head bolts. Install the bolts, and torque them in the sequence and steps shown in Figure 1. DO NOT use the head bolt tightening steps listed in the service manual when using this new-style gasket.CYLINDER HEAD BOLT TORQUE SEQUENCE:1. Tighten all 10 bolts to 14-ft lbs. (20N.m).2. Tighten all 10 bolts to 36-ft lbs. (49N.m).3. Tighten all 10 bolts to 49-ft lbs. (67N.m).4. Tighten all 10 bolts to 49-ft lbs. (67N.m).Note: If you are replacing a non-leaking head gasket during a routine engine repair on these 1988-95 engines, using an original-style head gasket along with the old head bolts is acceptable. For those instances, install the cylinder head using the torque & procedures commonly published in service manuals.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това е, при пробила гарнитура съветват да се смени с нова MLS 12251-P01-004 и нови болтове 90005-PM3-004.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

буталото се ускорява от ГМТ по бързо отколкото от ДМТ и изминава по голям път в началото - това се вижда ясно от схемата ...

1. Търси се учебник по физика за 8-ми клас!2. Едно време даскала ми по геометрия ме учеше, че верен чертеж е наполовина вярна задача. В твоя случай - грешен чертеж = изцяло грешно тълкуване и .... с тая логика и разсъждения направо всичко до тук е за Recycle Bin ;) Колега, не се заяждам с теб, ама преди да цитираш пасажи от wikipedia, опитай се да разбереш за какво аджеба служи това и как се използва. ;) П.С> Не съм спец по Хонда двигатели, ама все пак съм чувал за смяна на ризи, смяна на сигменти, ама ти ще си първия, който ще си ремонтира дигателя като на Балканче 50сс. Сега остава да си търсиш бутала за 2-ри или 3-ти "шлайф". Вземай си един D15 блок (да не казвам двигател) втора употреба и си свиркай!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не сменяй болтовете. Да, от хонда го препоръчват, но сериозно, не ги сменяй.Колегите нещо много те нядоха и за малко и аз да изпраскам един доста заядлив пост, ама си прав за всичко което казваш.за буталата не помня до какъв извод стигна, но сложи 4 фабричен или 4 ремонтен размер. Няма грижи да смениш само едно бутало, стига то да е същото (фабрично или ремонтно) като останалите 3.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не сменяй болтовете. Да, от хонда го препоръчват, но сериозно, не ги сменяй.Колегите нещо много те нядоха и за малко и аз да изпраскам един доста заядлив пост, ама си прав за всичко което казваш.за буталата не помня до какъв извод стигна, но сложи 4 фабричен или 4 ремонтен размер. Няма грижи да смениш само едно бутало, стига то да е същото (фабрично или ремонтно) като останалите 3.

Няма проблеми за наяждането, който не разбрал си е негов проблем. Благодаря ти за отговора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целият път изминат от буталата е еднакъв, но в определен момент от време те могат да изминат различни пътища :angry:

Нищо лично, но горното не е вярно... Ако някой си направи труда, спокойно може да измери изминатия път от две бутала при движението им от ГМТ и ДМТ.Във всеки един момент изминатият път е еднакъв, ако петите на биелите са разположени на 180 градуса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

който не разбрал си е негов проблем

ъъъ ... моя грешка. :angry: Подведох се за тези разстояния:

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

emod, мерси и на теб за подкрепата.

Ето още един жокер - разгледайте движението на долния край на мотовилката като сума от вертикална и хоризонтална компонента.

 

При тръгване от двете мъртви точки долния край на мотовилката се отделя от вертикалната права, това е хоризонталната компонента и ефекта от нея е че буталото се дръпва надолу.

 

Разликата между ГМТ и ДМТ е, че при ГМТ долния край на мотовилката тръгва надолу което заедно с хоризонталната компонента има същия ефект - дърпа буталото надолу. При ДМТ долния край на биелата тръгва нагоре - ефекта от това е че буталото се бута нагоре .т.е противоположен на ефекта на хоризонталната компонента. Няма никаква физика тука, нито механика, само геометрия.

 

Ето няколко графики показващи за какви цифри става въпрос, разликата в ускорениата в двете МТ не само я има но и никак не е малка.

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

А между другото с тия 44700 m/s^2 (това са 4557 пъти g) в ГМТ, F20C е уникален двигател, едва ли има друг сток двг който да надвишава това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момцииии, вчера 2 часа си скубах косите щото бях решил че "Това не може да е вярно"

:P направете си малко проучване и ще разберете че е АБСОЛЮТНО вярно, колкото и странно да звучи.

Дори преди малко чертахме на SolidWorks щото не мога да намеря закона за движение на КММ.

 

Целият път изминат от буталата е еднакъв, но в определен момент от време те могат да изминат различни пътища :angry:

Нищо лично, но горното не е вярно...

Ако някой си направи труда, спокойно може да измери изминатия път от две бутала при движението им от ГМТ и ДМТ.

Във всеки един момент изминатият път е еднакъв, ако петите на биелите са разположени на 180 градуса.

 

Напротив, вярно е и си направих труда да го измеря. Пробвай и ти да го измериш или да го намериш аналитично.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

упс, само съм сгрешил с легендите, червената е скоростта, синята е ускорението

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хахаха така по-бива :angry: тамън се чудех как еджеба става тоя номер :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, графиката на ексцентрика (буталото) е синусоида, а не триъгълнообразна (и това се учи в 7-ми, 8-ми клас). Макар, че тези разстояния, който съм показал са еднакви и за едната и за другата посока, разликата в движението на буталото идва от разликата в скоростите на изменение на ъглите на биелите спрямо вертикалата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всъщност буталото вобще не се движи по синусов закон :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдението, че буталото изминава различен път при едно и също завъртане на коляновия вал в зависимост дали е в ГМТ или в ДМТ е абсолютно вярно! Може, на който му се занимава да изведе формулата за изминатия път като функция от ъгъла на завъртане.Във всеки един момент сумата от двата пътя е равна на 2 пъти отместването от края на окръжноста (долен или горен няма значение защото те са равни)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest emod

Надявам се и това да е полезно:ЛекцияТърсете в текста коляно-мотовилков механизъм!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, това е от лекцията на колегата emod :

 

Фиг.18.4. Крайни положения на централен коляно-мотовилков механизъм

При отсъствие на ексцентрицитет (фиг.18.4) и при равномерно въртене на коляното, движението на плъзгача от ляво на дясно и обратно е съвършено симетрично. В този случай , и коефициентът на производителност е равен на 1.

 

Погледнете и фигурата, никой не спори за скорости и ускорения, изминатият път е пак казвам - един и същ, независимо от къде се движи буталото...

Редактирано от sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Hronos

Биелните лагери са си консуматив направо, така че сменяй и тях за да не ги вадиш от картера после.

Редактирано от Hronos

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Биелните лагери са си консуматив направо, така че сменяй и тях за да не ги вадиш от картера после.

Ок, тия отиват в коша. И без това шлайфиста излиза в отпуск и блока ще е готов чак на 7ми :unsure: поне до тогава ще се съберат пари.

 

Малко снимки на новите бутала, може да е от полза на някой

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Ще пусна инфо за шлайф базата като вида каква работа свършат, но днес ме учуди че майстора НЕ погледна изискванията на сегментите за гладкост на хонване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...но днес ме учуди че майстора НЕ погледна изискванията на сегментите за гладкост на хонване.

Това е положението за съжаление. Такова животно като различни видове хонинг май не съществува сред българските майстори.Нищо, и без тази информация, някак си се справят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...