Jump to content
GGG

Силов Тунинг на D серията - от едно - на дву валка

Recommended Posts

Колеги - моля по-знаещите за акъл (но моля и да не смеят същите ако ми е глупав въпроса...), та иде реч за следното:Имам едновалов D16Z7 125 к.с. Витек и искам да го понадуя в известни граници. Изхождайки от идеята че двуваловия "батко" B16A2 е 160к.с., а другия двувалов Д16А9 е 130 к.с. и то без да има Витек - си мисля: Може ли да се инсталира глава от Д16А9 - но какво ще стане със Витека тогава???А глава от "В" серията - знам че не става - тя пък е с Витек???... или да се направи някакъв хибрид ако главата от Д16А9 става и Витека от В16 - ката - възможно ли е това - какви преработки са необходими. Малко ми е сложен въпроса ама ме блазни идеятя за двувалов Витек...Благодаря предварително за всяка конкретна информация! :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако инсталираш глава от А9 цункаш втека бай-бай. Сваляш Z7 главата - сваляш втека с нея. До колкото съм чел няма съвместимост между главите на Д и Б сериите, тъй че ... или събираш парици за нов мотор + кит за конверсия (тампони и там още какво се взима, не съм много запознат) или преодоляваш стреса и сваляш втека...но незнам има ли смисъл, имаме един колега който на д15б2 е сложил глава от А9, при него определено е имало файда, но за твоя случай не съм сигурен дали ще има въобще някакъв смисъл да се занимаваш. Също така при Д-серията едноваловите двигатели са напълно съвместими ... ако слагаш двувалова Д-глава на друг Д-блок ще се наложи известно преправяне. Потърси колегата Tino да ти пообясни накратко, той е със D15...A9. :rolleyes: Втека се слага само на едноваловите двигатели от Д-серията, ако искаш двувалов втек - B,H... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

направи го с три глави като змея горянин :) , та да слагаш д19а9 няма смисал твоя е горе долу толкова мощен че и ще останеш без втек просто незнам и аз какво да те посъветвам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инвестирай в твоя двигател - валове , раздвижни ролки , пружини , и всички останали периферии :) По-евтино ще ти излезне , а и ефекта според мен ще е по-добър :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инвестирай в твоя двигател - валове , раздвижни ролки , пружини , и всички останали периферии :unsure: По-евтино ще ти излезне , а и ефекта според мен ще е по-добър :)

Благодаря на всички които писаха!Разбирам че е трудна работата - за евтино незнам.... Една глава А9 отремонтирана пълен комплект я продават за 300лв., а само един вал (стейдж 1) е 600лв. ... да не говорим за другите части. :) Ясно ми е че стойността на 1 к.с. е около 100 - 120лв. и ако със жертване на Витек-а стана 130к.с. (при монтаж на А9) това са 5 к.с. за 350-400лв. (всичко) - което е добре - пък майната му на Витека дето ми се включва чак на 4 800 оборота... моята глава е също много търсена - така че ще ми струва около 0лв., но това е друг въпрос. Мене ме интересува чисто технически - да се получи ДВУВАЛОВ ВИТЕК ОТ D - серията...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колегата GGG, забрави да споменеш че твоят дзвер е 4х4,това доста променя нещата и swap c B16A2,ще изолира задното задвижване.И аз си мечтаех за 4х4 с B16A2 engine,ама не става.Според мен не си струва да жертваш Vtec-a зареди 5 кончета(от 125 на 130)!Vtec-a е голямо предимство като се юркаш,а като си караш нормално не го включваш и караш икономично :unsure: ! Послушай Тино и прави подобрения иначе сбогом 4х4!Забравих,а една турбинка на 0,5 бара ще те дигне на 170кончета без проблем.(2000лв)! :) Пък и опита на колегите слагали турбо не е за пренебрегване.

Редактирано от darius

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Начи за 2-валката няма много части, едновалковия втек е доста разпространен в уса. Съвета ми е остави си едновалката втек. Това бих те посъветвал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Начи за 2-валката няма много части, едновалковия втек е доста разпространен в уса. Съвета ми е остави си едновалката втек. Това бих те посъветвал.

Чувал съм и за "строукър китове" дето вдигат кубатурата ама това е друга тема...

Кофти е че май никой не го е правил - щото не намирам отзив по въпроса...

 

Кефи ме идеята за турбо - но наистина искам да си остана на атмосверка - по 10 причини, затова събирам инфорнация и идеи по въпроса:

ХИБРИД - ГЛАВА ОТ Д16А9 + ВИТЕК от В16А2 - ВЪЗМОЖНО ЛИ Е ТОВА???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest policeman

ХИБРИД - ГЛАВА ОТ Д16А9 + ВИТЕК от В16А2 - ВЪЗМОЖНО ЛИ Е ТОВА???

Колега ти кви ги говориш?! :blink: ВТЕК системата е вградена в самата глава! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest hondÑŽ

ХИБРИД - ГЛАВА ОТ Д16А9 + ВИТЕК от В16А2 - ВЪЗМОЖНО ЛИ Е ТОВА???

Колега, не го казвай това никъде че ще ти се смеят.

Някой май трябва да прочете малко книжки или техн. теми във форума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не ме разбирай грешно - всеки конструкторски екип с нужната екипировка може да го направи при съответното финансиране :thumbs1: което свежда избора ти до 1-2 такива в българия ... - v-tec е технология за оправление на газоразпределянето и като такава слабо се влияе от блока на колата => е въпрос на глава ... НО това означава да започнеш главата от самото начало т.е. да я изпроектираш и произведеш заедно със куп електроника , която ще има нужда най-малкото от преправяне ... един вид загубена кауза :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...