paio 0 #1 Публикувано 10 Март, 2008 (Редактирано) Здравейте , не ми работят 1-ва и 2-ра степен на парното /климатика/ отворих копчето ,почистих го , но всичко изглежда наред , но не работи . Някой имал ли е такъв проблем ?Колата е Шатъл 94 год. Редактирано 10 Март, 2008 от paio Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Phillip #2 Отговорено 10 Март, 2008 (Редактирано) Здравейте , не ми работят 1-ва и 2-ра степен на парното /климатика/ отворих копчето ,почистих го , но всичко изглежда наред , но не работи . Някой имал ли е такъв проблем ?Колата е Шатъл 94 год.Да имах същия проглем намра се до перката на вентилатора(по точно от горната страна на кутията) а всичко това което ти обяснявам е зад жабката едно капаче се маха и отдолу има съпротивления и те са си заминали трябва да сложиш нови Редактирано 10 Март, 2008 от Phillip Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest paio #3 Отговорено 10 Март, 2008 Значи , трябва да махна жабката и зад нея..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Stefan Milev #4 Отговорено 10 Март, 2008 Точно така, зад жабката са. Аз ги смених преди два месеца. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
paio 0 #5 Отговорено 10 Март, 2008 ми махнах жабката но не намирам нищо такова http://www.album.bg/paio/images/2538464/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slayer 25 #6 Отговорено 10 Март, 2008 (Редактирано) И аз ги смених скоро тези съпротивления.Около 70 лв. бяха в Карада. На снимката, която си дал-махаш тая черна "преграда"и се вижда кабела къде влиза в дясната страна на снимката - и е там. Има два болта отсрани на кабела, махаш ги и го вдигаш нагоре и го огледай дали са прекъснати тънките жички - те са за степените 1 и 2 Редактирано 10 Март, 2008 от Slayer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #7 Отговорено 10 Март, 2008 Тънките жички са кантал. Желателно е да се подменят с канталови съпротивления които можеш и сам да си направиш без пари. Не е нужно да се дават 70 лв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Phillip 1 #8 Отговорено 10 Март, 2008 Виж ако както казват колегите 70 лв са ти много има и алтернатива можеш да си ги направиш сам аз направих така и знам че няма да имам проблеми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
paio 0 #9 Отговорено 10 Март, 2008 Намерих го ето и снимка http://storage2.album.bg/982/dsc00013_1_ae4d1_2540286.jpg, сега остава да разбера колко ома са съпротивленията и да си ги купя от някъде . Някой да има идея ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Olmy 35 #10 Отговорено 10 Март, 2008 ....Как го оправи, колега? Със същите съпровления ли? И запои ли го канатала, щот' то май не се пои.....И аз трета година карам с ремонтиран от мен резисторен блок! А и на трима колеги съм ги ремонтирал и никой няма забележки до момента. Май доста караме с "Направи си сам" резисторчета! Не става със същите правят се нови от кантал! А за запояваването някои казват, че не става а други..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #11 Отговорено 10 Март, 2008 За първа степен мисля че беше 1.5 ома, а за втора 1 ом. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vasko_8151 0 #12 Отговорено 10 Март, 2008 Тук ше намериш отговор по твовят проблем.http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=10598&hl=степени+вентилатор+на+парно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nikolai_fox 2 #13 Отговорено 10 Март, 2008 какви 70 лв - колеги вземете се в ръце - аз ги взех за 70 стотинки - керамични съпротивления - в магазините за електронни елементи-малко са големи но се събират в кутийката - Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
paio 0 #14 Отговорено 11 Март, 2008 Цяла сутрин търсих съпротивления в Несебър но няма , /срамота/ , и накрая "направи си сам" намерих 1 стара духалка отрязах си малко кантал и го запоих и стана едното стана 1,5 ома , другото 2 ома и засега работи стабилно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Stefan Milev #15 Отговорено 11 Март, 2008 Браво колега, с кантал е най добре. Тези в керамичните тела не се охлаждат добре и сдават багажа много по бързо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slayer 25 #16 Отговорено 11 Март, 2008 (Редактирано) Мерси, колеги и ние с бащата оправихме съпротивленията на маздата му. Трудно се намират канталени, ама намерихме, премерихме съпротивлението, навихме, трудно запоихме, ама сега работи чудно. Мисля, че стана супер.Чак ме е яд, че и на моята не направих така преди няколко месеца, ама.....кой да чете Въпроса е , че "направи си сам" - работи много яко Редактирано 11 Март, 2008 от Slayer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Lord_Mitio 3 #17 Отговорено 9 Февруари, 2009 Колеги, благодаря за темата.Днес спряха и моите първи две степени. Та вече знам какво е. Още утре ще сваля жабката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
miroslavpetrov 1 #18 Отговорено 10 Февруари, 2009 И аз колеги като много от вас си поправих степените с "направи си сам". Използвах резисторен блок от друга кола. За връзката на новите резистори към моя блок използвах части от кабелни обувки (само тръбичката). Мушкаш двете жички в тръбичките, стискаш с клещи и е готово. По принцип знам от ел. техник, че трудно се запоява кантал. Дано ви е полезен моя скромен опит. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #19 Отговорено 10 Февруари, 2009 Много ми е полезен опита ти (ви). Купих колата с неработещи 1 и 2 степен и смятам още края на тази седмица да се хващам за работа. Само трябва да видя тия кантали как се продават - на метър ли, на дебелина (съпротивление) ли...Хубавото е, че тъста е ел. инженер и ще помага да не осе** нещата. Като свърша работата ще пусна и детайлни снимки, за да се разкраси още темата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #20 Отговорено 22 Февруари, 2009 (Редактирано) Изваждам темата от ковчега само за да добавя снимките от моя ремонт на степените на парното. Снимките са от моя Сивик 6 англ, надявам се да са от полза на такива ливади като мен, които обичат всичко да им е нагледно: Първо се сваля жабката - развиват се двата винта в долната й част. Най-добре ако има "неща" в нея да си стои затворена, докато развивате винтовете, за да не се озоват на пода Ето го прословутия резисторен блок с куплунга отгоре. Отвиват се 2-та винта (където са стрелките), откача се куплунга от щипката и гадорията вече е в ръцете ви Разкарвате прогорялите кантали (навити са на спирала - най-тънкия проводник е за първа степен, по-дебелия за втора и най-дебелия - за 3-та) и прикрепяте други такива или запоявате на тяхно място резистори. Аз лично наблъсках 3 резистора от 1 ом (5 ватови) за втора степен и 2 резистора от 2 ома (пак 5 ватови) за първа степен. Сигурно не отговарят съвсем съпротивленията, но такива намерих, а и исках да се получи по-мощна система като ватове. Спиралата на 3-тата степен (стрелката) не съм я закачал, защото си работи. Ето готовия резисторен блок си отива на мястото Може и да съм постигнал по-слаба сила на 1-ва и 2-ра степен с тия големи съпротивления, но според мен е добре. Ако изгорят пак - ще пробвам друга схема . За да доспамя темата - както сте свалили жабката не е зле да смените и филтъра за купето, защото моя като го гледам може и да е оригиналния, с който колата е напуснала завода и предполагам това товари доста вентилатора, а и миризмите не са приятни. Първо се сваля ей тая метална гад, на която по принцип се хваща и жабката: После се сваля това капаче на кутията на филтъра: И мръсотията излиза навън: Чистия филтър отива да спаси положението и да отърве хората от смрадта: Надявам се снимките да доунагледят нещата за някой вързан в ръцете като мен. Редактирано 22 Февруари, 2009 от Slade 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sjekov 1 #21 Отговорено 23 Февруари, 2009 И аз съм дал нещо на форума. http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=15066&hl=За колегата който каза че керамичните не държат много, бих казал че съм сменил само съпротивлението за 1-2 степен с 1,5 ома (10 вата) и вече втора зима си карам така. Не мисля че ще има проблем все пак то е в въздуховода а там е доста студено зимата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #22 Отговорено 23 Февруари, 2009 10 вата може, но 5, като тези на снимката не е добре идея специално за мен, подчертавам за мен. Защо? Защото вие не държите на естетиката и го правите колкото да работи, а аз държа и да е както трябва. Това си е моя начин на работа, не карам никой да го прави както искам аз. Някой ще се запита: "Защо са го направили с тези грозни канталови съпротивления, не е ли по добре да са от тези хубавите бели съпротивления?" Веднага ще кажа, целта е да се обдухват по добре и да са по малки. Тези 2-те ефекта липсват при горната конфигурация. Няма лошо ще си кажете, нали работи? Така е, но ако със всичко в тази кола се правиха такива компромиси, щяха да я нарекат голф. Погледнете как е оригинално и ще добиете представа как съм го направил. За колегата sjekov. Колега, ток през тези съпротивления минава не само зимата. Като причина за изгарянето им си мисля, че може да е стареенето на материала и не навременна смяна на филтъра на купето, поне за тези които го имат. Макар че това е само предположение, ако филтъра е много затлачен, струята е по малка и се охлаждат по лошо. Макар че не виждам особена причина да си блъскаме главите повече по този въпрос, след като има такова лесно решение. Правете както искате, аз просто давам съвет. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fonzis_ 35 #23 Отговорено 23 Февруари, 2009 Здравейте колеги...за да непускам нова тема ще използвам тази...по някога като пусна парното вентилатора недуха на нито една степен и когато чукна (ударя) кутията под жабката се включва и работи перфектно и на 5-те степени и може да нямам проблем и 2-3 седмици...някой да се е сблъсквал с такова животно?ще съм много благодарен за съвети Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #24 Отговорено 23 Февруари, 2009 Колега, ако при акорда има буксата от по горните снимки, може да прави лош контакт. Не съм сигурен дали е по този начин, но подозирам че е. Просто е най добре да разглобиш и да погледнеш. Сещам се и за още един сценарий. Разпоена или студена спойка там, където са самите съпротивления или лош контакт към моторчето. По малко вероятно, но възможно е да има лош контакт в зоната на бушоните. Колегите с акорд да кажат дали са правили тази интервенция. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #25 Отговорено 23 Февруари, 2009 За колегата sjekov. Колега, ток през тези съпротивления минава не само зимата. Като причина за изгарянето им си мисля, че може да е стареенето на материала и не навременна смяна на филтъра на купето, поне за тези които го имат. Макар че това е само предположение, ако филтъра е много затлачен, струята е по малка и се охлаждат по лошо. Макар че не виждам особена причина да си блъскаме главите повече по този въпрос, след като има такова лесно решение. Правете както искате, аз просто давам съвет. И аз виждам филтъра като основна причина при мен - как може да са търпяли толкова време на тая смрад, а и възд. поток беше никакъв! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
plamen_h 2 #26 Отговорено 23 Февруари, 2009 Здравейте колеги!Съгласен съм с колегата Стефан Милев, че е по добре да си е с канталова жица направена резисторната плочка. Все си мисля, че инженерите от Япония са познавали и резисторите от по 5 и 10 вата доста добре, но щом са решили да е кантал, значи кантал трябва да е! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #27 Отговорено 23 Февруари, 2009 Ако някой може да ми намери същите диаметри кантал, да ми ги запои за плочката и да ми ги мацне с оная гадост, с която бяха наклепани (явно ги държи да не се разпаднат веднага щом прегорят ) ще е много добре, но за момента - толкова. А кантала грее също толкова, колкото и керамичния резистор и дори последния да изкара 1 вместо 5 години - все ми е тая - свалянето запояването и монтирането става за макс. 20 мин... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SH3M37A 5 #28 Отговорено 10 Март, 2009 то явно на всички теми са закача Имам и проблем с парното на 2-ра степен ми прай чакмак смисал колкото повече газ подавам толкова по силно духа повишава оборотите и откача другия проблем е,че нещо му стана и зе да вдига яко шум и немога да разбера защо,другия проблем е нз каде се намира филтара който обира боклуците отвънка като листа клонки и такива глупости да не влизат ватре ... и откадето мина има ли листа навън имам и вътре искам да добавя че съм 2-рия собственик на тази кола ама 1-вия е бил голям марляч ...... пак най-страшното е че си нямам идея от коли смисал тепарва се сблъсквам с тези проблеми или проклятияБлагодаря предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #29 Отговорено 28 Декември, 2009 На колегата Стефан Милев, и на другия, който се изказа против керамичните резистори ще кажа следното - ако японските инженери бяха безгрешни, резисторите в колите ни нямаше да горят масово.Сега, дали е заради по-лошо обдухване при задръстен филтър, или по друга причина не знам, но след като аз си смених резисторите с подходящо подбрани керамични такива, проблеми нямам. Колкото до естетиката, според мен керамичните не са по-грозни от навитите и висящи оригинални.Единственото, което ме притесняваше, че керамичните тежат повече, а се крепят механично само на изводите си. Но работят, и проблеми няма. Може да се направи елементарна сметка колко вата топлинна мощност се отделят в резисторите. Оригиналните колко могат да разсеят не знам, но те се обдухват, керамичните обаче от 5 или 10 вата са в състояние да разсеят тази мощност и без принудително охлаждане. Ако нямаше полза от керамиката, всички мощни резистори щяха да са без корпус.Сега ми хрумна нещо - може би навитите оригинални резистори изгарят защото както са нагрети и обдухвани, може би по-бързо се окислява материала и изтънява. Керамиката пази от това. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spooner 11 #30 Отговорено 17 Януари, 2010 Аз ги на правих както си бяха с кантал .Сигурно са имали нещо в предвид за да ги направят така. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Red 4 #31 Отговорено 4 Декември, 2010 Аз също купих моята с неработещи 1 и 2 степен, след четене във форума , пробваш да заместя прекъснатата канталова намотка с резистори 1,5 ома 10 вата - става ама работят 1 седмица и после изгарят (два пъти го пробвах и двата изгоряха) .Реших проблема като използвах металните сърцевини на две клеми с които закрепих за стърчащите канталови краища на старата намотка парче от реотан от електрическа печка. Вече карам една година така и нама никакъв проблем, а също и скоростите на отделните степени станаха перфектно ( 1,2,3,4 - плавно покачващо се обороти на вентилатора )Ако има някой от Варна с този проблем ще му помогна на място. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shpeer 53 #32 Отговорено 14 Март, 2012 С две съпротовления от магазина за 0.80 лева ( не-канталени ) проблема беше и е решен ! Мина цяла зима с новите съпротиления проблем никъкъв ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове