Jump to content
Ironstone

Концептуален въпрос за Vtec

Recommended Posts

Момчета не съм техничар, ама на tuning форума имаше въпрос как работи vtec и аз "много компетентно" се изказах. Кажете ми дали съм писал правилно, ако не да взема се поправя...

Ми значи по-моите разбирания и информация идеята на Vtec-а е да оптимизира работата на двигателя от гледна точка мощност и икономия като осъществява на практика variable valve timing или на български варираща работа на клапаните/цилиндрите. Оптималната работа като точка на отваряне на цилиндъра, повдигане и време на задържане (колко дълго седят отворени) на клапите варира спрямо това дали си във високи или ниски обороти. Първоначалната цел на Vtec системата е била достигане на 100 к.с. от литър двигател. По късно версиите на системата и специфични двигатели са създадени предимно с цел икономия или мощност. Така например има така наречения икономичен vtec или e-vtec 1.5 двигател 114 к.с., така наречения малък vtec 1.6 125 к.с. и VTI vtec инжекциона 1.8 160 к.с. . Не зависят от поколение и модел, по-конкретно всеки модел се предлага с няколко двигателя. На практика системата работи чрез различни профили на разпределителния вал като работата на система и превключването между двата е контролира от ECu-to, което взима в предвид налягането маслото в двигателя, температура на двигателя, скорост на колата, скорост на двигателя т.н.т. .Като сметне, че работата на двигателя ще се подбри ECu-to превключва на другия вал. Това за DOHC двигатели. Задвижва се някакъв соленоид, което позволява налягането от маслото в някакъв клапан да мръдне някакъв щифт, който от своя страна наглася вала за по-високи обороти в някаква позиция. В последствие от Хонда развиват SOHC, DOHC VTEC-DI, три фазов vtec, i-VTEC, i-VTEC I и през септември 2006 Advanced VTEC. Advanced VTEC влиза в производство от 2009 година.Най-модерното, с което разполага Хонда в момента е Variable Cylinder Management система, която държи затворени част от цилиндрите в ниски обороти и ги отваря един по един или и двата (в случай на четири цилиндров двигател) при високи обороти и предавки.

Надавям се не съм се изложил или нещо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Ironstone, знам те, че хващаш английски.....http://everything2.com/index.pl?node=VTEC

Редактирано от Slayer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горе долу,с добавка 1.6 DOHC VTEC-160hp -185hp(tipe-r),1.8 DOHC VTEC 169hp,170,185,200hp-при Интегра и т.н. ;)

Редактирано от policeman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ужас колега. По-добре да не беше писал.

variable valve timing

Това го съкрати и ще се сетиш за коя марка се отнася ;)

ECu-to превключва на другия вал.

;) Както и да е ;) И без това малко хора ще разберат неточностите. Ако трябва да си точен и да опишеш всички витеци, поста ти ще е поне 10 пъти по-дълъг ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Колегата е превеждал доста буквално :ranting: Вече имаме готов превод на статия за VTEC която все още постна от към информация но те първа ще расте. Е туй за другия вал хмммм VANOS????

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ужас :wacko: Ама така става като не знам думите на български :ranting: Повече нема да пиша по въпроси извън моите компетенции

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:huh:;) май по-добре да беше превел нещо от интернет....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...