Ironstone 0 #1 Публикувано 7 Февруари, 2008 Момчета не съм техничар, ама на tuning форума имаше въпрос как работи vtec и аз "много компетентно" се изказах. Кажете ми дали съм писал правилно, ако не да взема се поправя... Ми значи по-моите разбирания и информация идеята на Vtec-а е да оптимизира работата на двигателя от гледна точка мощност и икономия като осъществява на практика variable valve timing или на български варираща работа на клапаните/цилиндрите. Оптималната работа като точка на отваряне на цилиндъра, повдигане и време на задържане (колко дълго седят отворени) на клапите варира спрямо това дали си във високи или ниски обороти. Първоначалната цел на Vtec системата е била достигане на 100 к.с. от литър двигател. По късно версиите на системата и специфични двигатели са създадени предимно с цел икономия или мощност. Така например има така наречения икономичен vtec или e-vtec 1.5 двигател 114 к.с., така наречения малък vtec 1.6 125 к.с. и VTI vtec инжекциона 1.8 160 к.с. . Не зависят от поколение и модел, по-конкретно всеки модел се предлага с няколко двигателя. На практика системата работи чрез различни профили на разпределителния вал като работата на система и превключването между двата е контролира от ECu-to, което взима в предвид налягането маслото в двигателя, температура на двигателя, скорост на колата, скорост на двигателя т.н.т. .Като сметне, че работата на двигателя ще се подбри ECu-to превключва на другия вал. Това за DOHC двигатели. Задвижва се някакъв соленоид, което позволява налягането от маслото в някакъв клапан да мръдне някакъв щифт, който от своя страна наглася вала за по-високи обороти в някаква позиция. В последствие от Хонда развиват SOHC, DOHC VTEC-DI, три фазов vtec, i-VTEC, i-VTEC I и през септември 2006 Advanced VTEC. Advanced VTEC влиза в производство от 2009 година.Най-модерното, с което разполага Хонда в момента е Variable Cylinder Management система, която държи затворени част от цилиндрите в ниски обороти и ги отваря един по един или и двата (в случай на четири цилиндров двигател) при високи обороти и предавки.Надавям се не съм се изложил или нещо... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pinhead 0 #2 Отговорено 7 Февруари, 2008 Много рабъркана и непълна Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bat_gogo 1 #3 Отговорено 7 Февруари, 2008 в общи приказки си го обяснил Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slayer 25 #4 Отговорено 7 Февруари, 2008 (Редактирано) Колега Ironstone, знам те, че хващаш английски.....http://everything2.com/index.pl?node=VTEC Редактирано 7 Февруари, 2008 от Slayer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1046 #5 Отговорено 7 Февруари, 2008 (Редактирано) Горе долу,с добавка 1.6 DOHC VTEC-160hp -185hp(tipe-r),1.8 DOHC VTEC 169hp,170,185,200hp-при Интегра и т.н. Редактирано 7 Февруари, 2008 от policeman Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
johnyboy 1 #6 Отговорено 7 Февруари, 2008 Ужас колега. По-добре да не беше писал. variable valve timingТова го съкрати и ще се сетиш за коя марка се отнася ECu-to превключва на другия вал. Както и да е И без това малко хора ще разберат неточностите. Ако трябва да си точен и да опишеш всички витеци, поста ти ще е поне 10 пъти по-дълъг Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #7 Отговорено 7 Февруари, 2008 Колегата е превеждал доста буквално Вече имаме готов превод на статия за VTEC която все още постна от към информация но те първа ще расте. Е туй за другия вал хмммм VANOS???? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ironstone 0 #8 Отговорено 7 Февруари, 2008 Ужас Ама така става като не знам думите на български Повече нема да пиша по въпроси извън моите компетенции Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #9 Отговорено 8 Февруари, 2008 май по-добре да беше превел нещо от интернет.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове