Jump to content
skotie

"Въздушната" кола на пазара тази година?

Recommended Posts

Тия удариха всички производители в земята! :) Водород, дизел, газ... ей те т'ва вече е иновация... 3500 евро за кола, която ти струва НИЩО на ден? Пфффф, уникат! Аз ще си купя и щя е префасонирам да мяза на Хонда :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шефчето е прав, ако това е истина и го направят арабеските ще пикаят газ ;) Аз веднага си запазвам една. Няма значение че вдигала 100км/ч за без пари ми е добре дошло ;):) Много теории съм чувал по темата с алтернативно гориво за без пари, но докато не го изкарат на пазара .... някак си невярвам ;) Обаче със сигурност петрола ще бъде заменен с нещо, това е ясно. Седя и тръпна в очакване защото да ни е честита 2.10 лв. / литър A95, за останлите 98 и 100 октана още по-големи новогодишни увеличения ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баща ми навремето много се ядосваше че след полското фиатче не са измислили нищо хубаво и ето изгря и неговата звезда :) Действително изглежда като автобус за двама човека но определено бих си купил такава. Кабриото е идеална за плажа и като се замисля какви тунинги ще почнат да се правят .....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие луди ли сте да недоволствате бре :) ???Това нещо е златно!Представете си колко ще поевтинее транспорта??Колко ще ви струва един превоз с такси,а?А да отидете до близкото градче ?Но,не вярвам "големите" да разрешат този проект да стане реалност ;) .Защо ли ?Ами войната в Ирак,ще се окаже че се е водила за нищо,да не говорим за сривът,който ще настъпи в световната икономика .Само времето ще покаже.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, на мен това специално ми се струва малко абсурдно. Тука нещата вървят към перпетуум мобиле ;). Единственият алтернативен метод за задвижване за мен си остава слънчевата енергия защото е неизчерпаем източник (поне на този етап) и най-важното: БЕЗПЛАТНA Е! Нека обърнем внимание на колите с водород и тези, които се зареждат от мрежата. Ами за добива на водород се изисква енергия, която все трябва да си набавяме от някъде... изразходена енергия = ПАРИ. Същото е и с електрическите коли зареждаме си акумолатора и... после като ни дойде сметката за тока ;) . Тази кола ми се струва че или няма да работи даже и на 20% процента от това което е представена или зарядката и ще е безбожно скъпа. Замислете се резервоарите се пълнят с въздух, въздуха идва от компресор, компресора черпи ток, а тока струва ПАРИ. И пак сме на изходно положение. Също така за да издържи тази кола 200 км пробег или резервоарите трябва да са огромни, което явно не е така или ще трябва да се зареждат с някакво невероятно високо налягане. Обаче замислете се че нормалните компресори по бензиностанциите не правят повече от 8-9 атмосфери. А на мен това ми се вижда доста малко ;) . Цялата ми идея е че дори и да може да се зарежда колата и дори да изкарва 200 км, тези 200 км далеч няма да струват 1,5 евро, а ще надвишават еквивалента си в бензин многократно. Но това си е мое мнение де... Може и да греша, но тази кола ми се струва жив та*ак, както обичаме да казваме българите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тока произвеждан от ТЕЦ/АЕЦ е доста по-евтин от крайната ценаКПД на ел централите е доста по-висок от този на ДВГ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно че ако това се развие като технология ще има "компресорни станции", но това ще стане в далечното бъдеще, а до тогава ще си е скъпичко да караме такава кола. От друга страна дори и да има такива станции, въздухът им ще се нагнетява с някакъв вид компресори, компресорите ще черпят ток, тока се произвежда в електроцентрали (голям процент от които ТЕЦ), ТЕЦ-а има нужда от горива... От където и да го погледнеш горивата са си изчерпаем източник и пак се връщаме на момента с бензина... Или защо да правим въздух от въглища, като можем да горим бензин (не съм сигурен, но мисля че ресурсите на въглищата няма да изкарат много повече от петролните такива) и един вид цялата идея се губи ;). А като се върмен назад по нишката все едно правим парни локомотиви, но въглищата се изгарят не в колите а в централите ;). Другият вариант е да се увеличи процента на ел. енергията произведена от АЕЦ. Поне уран имаме на корем :D .

От всичко това единствено за АЕЦ съм съгласен. Няма да коментирам всичко освен това че въглища ще има и след 100години, а нефт ... ;) Мислите ли че ще падне цената на бензина някога?Обърнете внимание колко тежи този автомобил, с каква скорост се движи и тогава коментирайте дали е реално постижимо. 22квч са грубо около 2л бензин като енергия. За 200км пробег идва 1л/100км. В момента не е проблем за ДВГ да даде 3л/100км а какво остава като намалим теглото 2 пъти и не топлим гаргите. Никой не би пръснал огромна сума пари да разработва автомобил който е сапунерка и да се надява че ще го купуват ако действително не върви почти без пари. Сгъстеният въздух и сгъстеният водород, метан и т.н. се различават и хората са го описали в статията. 300 атмосфери въздух в карбонова бутилка е много по безопасно отколкото 230 метан в метална или карбонова. Автомобил изцяло на слънчева енергия за масово ползване едва ли ще има близките 10 петилетки поради куп недостатъци. Индийците са се сетили за доста ефективен и евтин метод за придвижване. Колко пари струват и тежат LiPo акумулатори за електромобил и колко бутилка с въздух? Иначе приципа е същият -> плащаш за ток и после се возиш. Тока е много по евтин от бензина иначе всеки щеше да има един агрегат в мазата. А и това че ще имаш и климатик без пари е гот :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е значи аз съм в грешка ;) . Все пак ще е готино, ако тази кола е това, за което я представят... даже бих си купил :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Сгъстеният въздух и сгъстеният водород, метан и т.н. се различават и хората са го описали в статията. 300 атмосфери въздух в карбонова бутилка е много по безопасно отколкото 230 метан в метална или карбонова.

Виждал ли си каквко могат да направят само 3/ТРИ/ атмосфери вода на 4мм черна ламарина на водна ризна? С разпонки през 20 см? И цъфнала бутилка с въглероден двуокис, която се пълни само на 100 атмосфери и е около 20мм дебела също като тези за метан? Флуид под налягане винаги крие рискове и ВИНАГИ има опасност. Най просто казано това означава натиск на единица площ в този случай да кажем няколко тона на квадратен сантиметър.За карбоновата бутилка мога да кажа само че броят на зарежданията и е в няколко десетки пъти по-малък от този на металните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм казал че флуид под налягане е безопасен, а че въздух под налягане (как звучи само :) ) е по безопасен от метан под налягане. В този случай налягането е 300бар -> 300кг/см2 а не няколко тона както споменаваш. Не че е малко но все пак да не преувеличаваме. Лом на метал и композит се различават МНОГО, както и самият механизъм на разкъсване. Тук е хонда фенклуб и невиждам смисъл да задълбавам в материалознание :oops: . Вероятно аз съм единственият който си мисли че ако гръмне метан или пропан бутан може да се запали, и там вече е големият ... Енергията от горенето е много по голяма от потенциалната от сгъстяването. В първият линк не открих нищо съмнително и преувеличено и там се обясняват доста неща.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

В този случай налягането е 300бар -> 300кг/см2 а не няколко тона както споменаваш.

И по (умножено) площта на бутилката не забравяй :oops:. А повечето са и със разпонки които от един момент на татък действат като серво-усилвател:) За лом-овете на композита и на метала (извън това което си описал) идеята е по малко поражения при евентуален инцидент като се намалява драстично масата. За енергията от горенето при гръмване на бутилката в следствие на свръхналягане при пропан-бутан или мета първо няма самият газ ще се преохлади (ендотермична реакция) и няма да има повторна експлозия на самата газ (ако се разпръсне в атмосферта). Опасната експлозия на метан или на пробан бутан в съдове под налягане е когато има пробойна и и изтичане на газ и се възпламени там тогава става големия бум. Разликата е че при сгъстения въздух ще има само разпръскване на ломовое (който в този случай и в случая на запалимия флуди са си шрапнели), а при експлозия от запалим флуид ще има и запалване на флудиа, който ще изогри бързо и ще се разсее без особени поражения. Това е разликата между двата случая - единят може да гръмне по два начина, първят идентичен на този със сгъстения въздух а вторият доста по опасен и неприятен! Редактирано от Al_Capone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък друга сметка направих. Казват, че едно зареждане струва 1,50 Е, което са ~ 3лв. При цена на ел.енергията в момента от порядъка на 8 ст. за 1 кВт/ч (средно), това прави около 37 киловат/часа. Това значи, че тази кола би трябвало да може да отдава мощност 37 киловата в продължение на 1 час на 100% натоварване. 37 киловата са около 50 коня. Звучи прилично и е напълно постижимо с тази мощност при оптимално използване да изкара 200км, само че тези хора обърнаха представата ми за акумулиране на енергия. Ако зареждането трае 1 час, знаете ли кво ще представлява "компресорчето", което ще тъпче с 37 квт. :blink: Дано цялата работа не излезе "въздух под налягане" :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Ако зареждането трае 1 час, знаете ли кво ще представлява "компресорчето", което ще тъпче с 37 квт.

Аз имам компресор 25 KW Който тежи към 600 кила. 35 KW Който е следващият по големина 850 кг габаритие им са еднакви 100х80х140 см, но и двата компресора са до 10 бара а ме съмнява на колата да и стигне после този дебит който може да се получи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. The recharging of the car will be done at gas stations, once the market is developed. To fill the tanks it will take about to 2 to 3 minutes at a price of 1.5 euros. After refilling the car will be ready to driver 200 kilometres.2. The car also has a small compressor that can be connected to an electrical network (220V or 380V) and will recharged the tanks completely in 3 or 4 minutes3. How do you refill the compressed air tanks? How much does it cost? The car's air tanks will be refilled thanks to the same internal engine working in compressor mode. This will take about four hours and 22 Kwh of electricity are needed as energy. Otherwise the tanks can be refilled with high pressure in three minutes at an air station. The cost of refueling with the generator will be approximately 1.5 Euros. Очевидно точка 2 е объркана в сайта и не е 3-4 минути а часове. 22кв/ч за 4 часа е 5.5кв двигател. Като се има предвид азиатският произход >> малко кпд >> малка маса на двигателя. То и без това харчи малко ток и защо да се прави "желязно" когато може да е евтин и лек електродвигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако ти свърши горивото ше 'духаш' буквално :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази кола не е измислена от няколко слу4аини 4овека запознали се в някои си форум. Кои знае колко 10-ки инжинери са мислили, обмисляли и премисляли по тази кола. Пак и като се замисли 4овек, инвестирани са доста пари по този проект едвали има балъци от тях да си хварлят пари4ките за един проект без възращаемост на средствата. Така4е това си е факт има я тази кола и както пише още тази година ще е на пазара. За нас остава да 4акаме и да видим.п.п. Хаиде със здраве ,и маи ще си купуваме наи после евтини 4исто нови коли ;):cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази кола не е измислена от няколко слу4аини 4овека запознали се в някои си форум. Кои знае колко 10-ки инжинери са мислили, обмисляли и премисляли по тази кола.

Време е да пренебрегнат горивата от нефт,че арабелите току виж превзели финансово света :huh: .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, мама му стара, защо тая проклетия трябва да е толкова покъртително грозна?!?!?За не знам кой път се убеждавам, че индиец кола не може да направи.Иначе силата която ще го избута това на пазара (ако изобщо това стане) е факта, че е екологично чиста. Освен, че се возиш евтино де. :) П.П.Обаче колко е грозна:huh: Не е истина, след 20 секунди взиране в снимката ме заболя главата. :):)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest NASAKOTO.YAKATA

предполагам че ще я продават с чохъл като соц возило да не я гледаш след като я паркираш :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някакво развитие по темата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...