Jump to content
ManiaK

Как да си направим Shift Light

Recommended Posts

Запленен от идеята в списание MAXI tuning да си направя shift light! Не знам защо но нещо не ми се нравят тези големи допълнителни оборотомери с прожектор на него (не съм чак такъв състезател). Искам някаде на самото табло да светва идникатор в момента в който трябва да превключа предавката! Примерно нещо такова

Публикувано изображение

Затова се разровех в нета и намерех доста неща и за Honda, заедно със схеми гафики и всичко необходимо, но има два проблема: първо:написани са на английски (за някой това не е проблем но...) и второ нямам ел.образование !

Ако някой може да го преведе и някой електричар да обясни на по прост език как се прави ще съм му много благодарен а предполагам че и останалите колеги ще се възползват от това!!!

Ето линка към към това КОЕ, КЪДЕ И КАК!!!! =>ТУК А ето и самите схеми ТУК!!!

Ако някой намери и някаква друга информация в нета или където и да е моля побликувайте я!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest johnyboy

Това трябва да го види L&R :) Просто и ефтино :P С удоволствие ще си бодна едно :cool: Ако някой направи платЧИЦИ, с удоволствие ще ги нацвъкам за фенове-МАНИЯЦИ :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest REDPOWER

Това трябва да го види L&R :) Просто и ефтино :P С удоволствие ще си бодна едно :cool: Ако някой направи платЧИЦИ, с удоволствие ще ги нацвъкам за фенове-МАНИЯЦИ :)

И аз искам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не са кой знае колко много желаещите...аз мога да се заема с печатната платка. Тъй като програмата която ползвам и с която съм свикнал не я поддржат повечето български платкаджии и мога единствено да си екстрактвам в PDF и да ги правя по един метод наречен ЮЛТ (Ютийно-Лазернопринтерна Технология :)) Джони може да я е чувал, щом изяви желание.Примерно...до 5-10 платки като за проба...знам ли. :) Ако стане нещо въобще и има още мераклии ще помислим по въпроса...така и така си нямам работа по цял ден. :cool: Т'ва ми е силната страна...преди да навляза в HondaBG форумите бях заклет DIY-ър...и все още съм, но рядко си изявявам "уменията". :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Chrome нямаше ли някаква функция, която слагаше шифт лайт и светваше Check engine лампата ? при мен поне е така :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЮЛТ (Ютийно-Лазернопринтерна Технология )

Технологии много, времето е малко :cool: L&R явно има и от двете. Та за това исках да чуем той какво ще каже :) Ако не го грабне идеята, винаги можем да си спретнем някаква циганийка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Chrome нямаше ли някаква функция, която слагаше шифт лайт и светваше Check engine лампата ? при мен поне е така :cool:

Като се пипне малко компютъра може да се направи да светва check-а при достигане на определени обороти, но засхто триабва да е "чека" като може да светва специална лампичка някаде другаде!

Ще бъда благодарен на колегата kalmara ако се заеме да сглоби една платчица и да пробваме!

След малко ще добавя още сайтове за повече инфо!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Посочените схеми просто следят оборотите и ако превишат определена граница палят диода. На мен ми звучи като "готово палто, ама без ръкави". Да не говорим за първият линк където използваната платка е направо разхищение за такава глупост, която може да се направи и с 4-5 чарка.ЕКУ-то си има специален изход за шифт лампа. Не съм го пробвал дали е наситен и работи, най добре бате Емо да ни светне дали е използваем. Друго си е да знаеш какво е налягането в колекторите, оборотите, скороста на каруцата и положението на газта (евентуално и на коя скорост е с малко повече изчисления) и според това ЕКУ-то да даде оценка кога е най добре да превключиш скоростите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЮЛТ (Ютийно-Лазернопринтерна Технология )

Технологии много, времето е малко :cool: L&R явно има и от двете. Та за това исках да чуем той какво ще каже :) Ако не го грабне идеята, винаги можем да си спретнем някаква циганийка :)
Джони ако остане време и ви грабне идеята за звуков сигнал заедно с лампата :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда звука по желание е просто задължителен, ама само за два светодиода струва ли си цялото това нещо.Иначе не е проблем да се помисли по въпроса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако е за 10бр, даже 20 не си заслужава правенето на платка - на пробна ще се съберат тея неща с прилични размери, човекът даже е показал layout. Дръг е въпросът за чий ни е некалибрирана shift light, ама изглежда яко ве дагоева :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дръг е въпросът за чий ни е некалибрирана shift light, ама изглежда яко ве дагоева :lol:

:lol:за съжалени си е точно така. Не съм против идеята, просто ползата от такава реализация няма да е голяма

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В какво се изразява калибрирането, ако е задаване точни обороти на запалване на led-а не е проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest big bad wolf

точно в това - кои са точните обороти?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest L&R

точно в това - кои са точните обороти?

Може да се направи като ключовете газ бензин даваш газ до където трябва натискаш бутон и се запомня стойнноста на оборотите за палене на светодиода.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, на тебе пак PICове са ти в главата :lol: Врътни едно да видим за какво иде реч :lol: п.п. За манияците на тема точност.Можете да се обзаложите че показанията на лампите или диодите ще са в пъти по-точни от тия на оборотомера :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest big bad wolf

ти и оборотомер ли гледаш? :lol:Ся за да не съм напълно офтопик - тоя уред взема честотата от оборотомера. Може да се направи и от кабелите за свещи да взема (като АГУ), може и от ECU да взема информация, относителна е работата, според мен напълно безсмислена за разлика от DRL, но пък може да си поиграе човек за крастата. Аз имам дрг проект за вършене като се стопли обаче :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest kalmara

Миии...аз съм готов с едно елементарно разположение на елементите за тая първата схема най-простата със следенето на оборотите...Ако смяташ, че ще ти върши работа само оборотите да наглежда, а не всички други фактори които бяха изброени мога да ви направя една пробна и да я пратя на някой (СЪС КОЛА) да я пробва...ама айде да дойде понеделник да взема чарколяк (ако въобще ни бачкат магазините на 24-ти). Чак след пробата ако ви устройва може да се мисли и по другите въпроси...към тая схема да се надгражда по желание звуков сигнал или цифровите контролери както L&R спомена...но мисля че те ще бъдат само разхищение за такава простичка функийка, която може и със потенциометрите да си мине. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако смяташ, че ще ти върши работа само оборотите да наглежда, а не всички други фактори които бяха изброени мога да ви направя една пробна и да я пратя на някой (СЪС КОЛА) да я пробва...

Ако си нахвърлил вече елементите по платката могат да започват тестовете. Ако няма каде да я пробвате може да я изпратиш насам, да видим ще светне ли АДЖАБА тази лампа! :confused:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от мен ламба с 3 жици за монтаж от тебе акъл кога и как да свети :confused: В сряда на лучано може да обсъдим тая работа. Все още ме гложди че не съм проверил дали от екуто излиза използваем сигнал за шифт ламба и ако е така не виждам смисъл от тези платки. Като се постопли и не мърдам никъде с бракмата ще сваля и разгледам еку-то дали чарковете за шифт-та са там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest KU4E_DUX

Зхачи да чакаме на пролет развитие по въпроса хахаха :confused:. офф. Еи тоя снаг и тия коловози така ме притисняват данеси оставя броните :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

офф. Еи тоя снаг и тия коловози така ме притисняват данеси оставя броните ;)

Рови, рови, таман ша има повече студ за кулера. :)Иначе по въпроса...аз все още чакам да се посъберат мнения от мозъците...и дали някой е навит и ще може да се оправи да го свърже и пробва...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отказахте ли се от идеята за лампата бе колеги :) Лепи една платка и драсни ЛС да ми я пратиш да я пробвам. Щом няма мераклии да свържат и пробват схемата;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги и колежки :) В събота свалих ЕКУ-то и основно ги прегледах. Намерих къде трябва да бъдат елементите за шифта но не бяха запоени :) Забучих временно едно зумерче да бръмчи и днес я пробвах. Работи добре общо взето но забелязах че понякога на принудителен празен ход се лъже и пищи. Както и да е, доволен съм от резултатите и не смятам да се занимавам с глупости и да правя платки за които вече мога да твърдя че няма да работят както фабричното ЕКУ. Аз съм с P07, има 2 процесора (единият е за ламбдата) а шифта изглежда че се управлява от допълнителен контролер доколкото можах да се ориентирам щото нямах интернет като правех тези интервенции. Сигнала излиза на Д18 и цветовете съответстват на американската инсталация въпреки че моята каруца е правена за европа. Не ми остана време да проследя къде отива жицата, но като се стопли времето и разглобя основно таблото за следващият ми проект ще я пусна до таблото както направих и с ламбата за алармата. Определено звуковата сигнализация е от полза, какти предложи Dragi4-a.При мен шифта се задейства около 2200rpm. Моята каруца е с D15Z1 икономичният витек и този шифт май служи за да превключиш на по икономична предавка, а не за по бързо ускорение. На мен и така ми върши работа. На срещата в сряда ако някой може да домъкне някое друго ЕКУ мога да погледна дали има предвидени такива елементи. В къщи имам и Р04 от D15B2 но още не съм се прибирал и ако остане време довечера ще проверя дали е идентично както Р07.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..макар че не съм убеден дали трябва да се превключи на 2200 оборота..

Моето мнение за икономично светване на лампата е с пряка връзка с кривата на въртящия момент.Така на всяка предавка може да се определи някаква точка където да сигнализира shift light-а.Дано съм бил полезен :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest KU4E_DUX

Колеги днес видях ,че навън изгря слънцето и веднага се зарових в колата :lol:. Та смъкнах таблото на колата и се чудех дали няма начин по който да се свърже така наречената шифт лампа ;). Значи позамерих с уреда трите места кадето е захванат оборотомера " + / - и ТА " по надолу ще кача снимка. Мерих между всички зада видя променя ли се нещо на волтове ,съпротивление и на диод сега несе сещам как се казваше точно. Единствено между + и ТА на диодно мерене се променяше с настъпване на гаста стигаше на 1.345 на 6200 оборота горе долу.Та мисалта ми е някои от по голямите гении и по навътре в нещата дали немогат да измислят нещо например при достигане на тази стоиност 1,345 да светка лампата и вече с един потенциометар да се регулира кода да се запалва той т.е. определетана стоиност да му деиства като сигнал за запалване или да се отпуши лампата . Несъм много на ясно сега позабравил съм ги вече. http://img134.imageshack.us/my.php?image=picture275by4.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ManiaK

Не сме я занимарили, аз дадох идеята за това но си признах че не съм толкова в час че да направя това което искам (а аз искам една лампа да светва малко преди критиците независимо как и откаде ще се взема сигнала)! Затова се надявах някой да помогне но.......!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз излезнах от играта, тъй като стана ясно че за да работи добре един шифт лайт е необходимо да се наглеждат и други показатели, а не само критичните обороти...аз нямам под ръка кола (да не говорим за ЕЦУ) където да експериментирам, тъй че надеждата остава при колегата Живко. (или иначе казано - скрита в яката на сакото... :) )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.raptorperformance.com/index.html

 

Edit:

1. Инструкции http://www.raptorperformance.com/shift_lig...st%20_revE_.pdf

2. Дали поддържа конкретен модел http://www.raptorperformance.com/Installations.htm

Редактирано от stanislav_stz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Т'ва е същия х%й...разбрахме вече, че шифт лайта не следи само оборотите...тва се включва пак към жицата за оборотомера. :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За в момента и аз бия отбой. Временно съм в бокса и използвах възможността да подкарам на мойто ЕКУ тази адванснина, начесах си крастата и когато пак ме прихванат карастанчовите ще добавя още една лампа да светва малко преди ограничителя на оборотите. Определено с звуковият сигнал е по добре, но когато се кара нормално (по тихо) е хубаво да може да се изключва.Това което KU4E_DUX е измерил като напрежение няма да е много полезно защото ще зависи от напрежението на акумулатора. Има начин да се компенсира, но ако се сложи на друг двигател (различна продължителност на импулса от бобината) ще показва различно. Само по 3 жици - маса, обороти и +12V най добре е да се направи както е описано в първият пост: ПЧН -> компаратор -> LED. Цената на елементите които биха се спестили е пренебрежителна на фона на крайната такава, затова най добре е да се направи както трябва. Процесорният вариант е още по интересен и като труд и цена май се получава пак същото :thumbs1: Относно следенето на останалите параметри нямам достатъчно информация, но за икономичният шифт лайт забелязах че не светва абсолютно винаги на едни и същи обороти :devil:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ManiaK

М*мка му.... така ме е яд че не разбирам от токове...... :lol: досега щях да съм направел толкова много неща ..... ама......съдба!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук има. Кво му плащаш :thumbs2:

абе колега друго си е да си го направиш ти тук не става въпрос за икономика а за хоби

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех четох с такава надежда че някой ще се похвали с готов и изпробван продукт. Аз като фен на икономичното каране много исках да си имам една такава лампа която да ми светка кога е най-добре да се смени предавката с цел икономично каране. Ей път карах на приятел колата. Мисля Фиат беше и имаше една екстра на таблото светка една бензиностанцийка в зелено или червено според това дали караш икономично или не. Много ме изкефи .Ако случайно някой се реши да направи такова нещо бих предоставил моята кола за проба. Само дето аз сам немога да го свържа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като фен на икономичното каране много исках да си имам една такава лампа която да ми светка кога е най-добре да се смени предавката с цел икономично каране.

Баце, за тая цел не знам до сега некой да е измислил нещо, дето да бърка в мозъка на ецу'то за да ти светка точно такава лампичка за точно такава функция. Има едно нещо дето му викат икономичен витек, неговото ецу е *по-умно* от останалите специално във връзка с икономията, има си лампа "Еcono", даже някои модели имат и екстрата икономичен шифт лайт. Това сичкото дето се описва в тази тема е ламбъ, която да светка при предварително зададени обороти. (примерен вариант е 500 оборота под прекъсвач, за да не губиш ценни стотни при агресивна смяна на предавка)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де. Аз просто дадох пример за подобна функция. Ако аз имам такава лампа която да светва при определени обороти бих искал да светва примерно около 3000 . За да ме предупреждава че минавам 3000 оборота и е време за смяна на предавката. Не че неможе да карам и с над 3000 но тогава при повечето коли разхода става малко по-висок. Не съм специалист но това съм забелязал от 4-5 години зад волана и над 150 000 км. Ако карам в порядъка на 2500 3000 км колата е доста по-икономична от колкото над 3000. За това такава джаджа бих я ползвал с цел икономично каране.Просто горе малко сбито намятках доста неща които мислех и затова се е получило малко неразбрано...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...