V-tec 1 #1 Публикувано 29 Ноември, 2007 Здрасти как я написа тая тема помислих, че някой ме вика))) Шегата настрана.... Не се озадачавай "Силна" промяна няма при твоя мотор, но въпреки това трябва да я усещаш поне аз го усещах!.Още по-малко се усеща ако си със сток генерация.Ако съдя по думите ти твоят приятел не е карал коли с тези 2 мотора за да ти каже така. При големия си има рязка промяна "рев" и не можеш да не разбереш като се включи... докато при малкия е по тегаво както казах и ако си с сток генерация и колата е(тихичка) доста по трудно ще усетиш.ПП:Влез в подлез(тунел) на отворени прозорци и дай газ примерно на 2-ра мисля, че трябва да намериш разликата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DjSprite 48 #2 Отговорено 29 Ноември, 2007 Махни вуздуховода ......и форсирай на място ..така наи добре се усеща разликата в звука а и аз не съм 4увал за преебана такава с/ма Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #3 Отговорено 29 Ноември, 2007 Махни вуздуховода ......и форсирай на място ..така наи добре се усеща разликата в звука а и аз не съм 4увал за преебана такава с/маАз до колкото знам, vtec-a се включва при определени условия - температура на двигателя; натовареност на двигателя; скорост на автомобила; обороти.Има начини да си вържеш светодиод които светва като се включи vtec-а, някои ден с повече време съм решил да си сложа такъв Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Z-Ro 55 #4 Отговорено 30 Ноември, 2007 При мен се влючва при 4к обороти и звука ми изпълва душата, двигателя е ф23з5. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest misho #5 Отговорено 30 Ноември, 2007 Доколкото аз съм запознат ВИТЕК-а на празен ход не се включва, усеща се когато включва колкото и да е малко, щом аз го усещам на тъпият икономик, какво остава за нормалният витек!Включва се при определено налягане, затова и до витек клапана има един датчик за маслото!Не съм много сигурен, но май при студен двигател не се включва (при мен е така зададено от чипа, на фабричният не съм сигурен!).Светодиод се свързва успоредно на витек клапана и ако включва (т.е подават се 12V към витек клапана-светодиода светва)!Ако греша моля по-запознатите да ме котигират Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest batkosio #6 Отговорено 30 Ноември, 2007 Доколкото аз съм запознат ВИТЕК-а на празен ход не се включва, усеща се когато включва колкото и да е малко, щом аз го усещам на тъпият икономик, какво остава за нормалният витек!Включва се при определено налягане, затова и до витек клапана има един датчик за маслото!Не съм много сигурен, но май при студен двигател не се включва (при мен е така зададено от чипа, на фабричният не съм сигурен!).Светодиод се свързва успоредно на витек клапана и ако включва (т.е подават се 12V към витек клапана-светодиода светва)!Ако греша моля по-запознатите да ме котигират Точно така е! В-ТЕК соленоидът подава плюс към диода, разбира се, при изпълнени всички условия: двигателят да е загрял, да е над определени обороти, колата да е в движение и над определена скорост (затова на първа няма В-ТЕК по принцип). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sonse 1 #7 Отговорено 30 Ноември, 2007 (Редактирано) Здрасти как я написа тая тема помислих, че някой ме вика))) Точно така! Викам те да се обадиш! Искам да те чуя как ревеш Благодаря за отговорите, а сега се надявам моя тек да си е наред и да работи :Pedit: Ако на 2-ра постеренно ускорявам с равно подаване на газ, а не кик даун, при определените обороти ще усетя ли промяна? Редактирано 30 Ноември, 2007 от Sonse Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1673 #8 Отговорено 30 Ноември, 2007 (Редактирано) Колеги, според мен има вероятност въпреки, че се подава 12В към В-тек клапана, той да не сработва (да не отваря).Може би най-добре е да се свали клапана и да му се подаде 12В за да се види че сработва.Възможно е също така налягането на маслото да е ниско или да е запушено филтърчето на В-тек клапана - какво се случва тогава? - клапана не отваря ? няма В-тек.Възможно ли е някой от правилите такава проверка да сподели опит по проблема?П.С По принцип misho и RIP са напълно прави. Редактирано 30 Ноември, 2007 от emod Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
miHo 0 #9 Отговорено 30 Ноември, 2007 (Редактирано) Така една жица от акумулатора на плюс към в-тек клапана и при цъкане на жичката на акомулатора трябва да цъка клапана .....така проверявахме дали работи моя клапан.....на контакт се прави тва .......действа безотказно Редактирано 30 Ноември, 2007 от miHo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
r2d2 6 #10 Отговорено 30 Ноември, 2007 (Редактирано) А сега да добавя и аз не6то.На празен ход подай "12в+" от акумулатора и ако вси4ко ти е ок с Втека колата трябва да угасне.Towa za D16z6. Редактирано 30 Ноември, 2007 от r2d2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1673 #11 Отговорено 30 Ноември, 2007 (Редактирано) r2d2 когато се прави тази проба, куплунга на В-тек клапана трябва ли задължително да е разкачен или мога да си изкарам допълнителена жичка и да му подам 12В при неразкачен куплунг !!! Ако му подам 12В при неразкачен куплунг мога ли да думна ЕЦУ-то !!! Редактирано 30 Ноември, 2007 от emod Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
r2d2 6 #12 Отговорено 30 Ноември, 2007 Изключиго за да си сигурен!Ако искаш пробвай за да ни кажеш със сигурност !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bobo21 0 #13 Отговорено 30 Ноември, 2007 По звука на двигателя се познава най-лесно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #14 Отговорено 30 Ноември, 2007 Ей диванета с диванета..... 15 пъти сме го коментирали и пак говорите глупости.... Махни вуздуховода ......и форсирай на място ..така наи добре се усеща разликата в звукатака нищо няма да разбере защото втек-а няма да включи. При подобен опит дори на кола която ВИНАГИ включва, пак не усетих разлика в звука преди 3-4 дена.Включва се при определено налягане, затова и до витек клапана има един датчик за маслото! Мишо, тоя датчик няма нищо общо с включването а с аварийното му изключване ако нещо по налягането на маслото не е наред.(затова на първа няма В-ТЕК по принцип) Напротив, има втек на 1-ва... стига да си в движение и да си му стъпил на втара на тоя прелюд !!! жичката на акомулатора трябва да цъка клапана .....така проверявахме дали работи моя клапан.....на контакт се прави тва .......действа безотказноТози експеримент се прави без контакт по тъпи съображениа за сигурност !!!На празен ход подай "12в+" от акумулатора и ако вси4ко ти е ок с Втека колата трябва да угасне Е да де, ама в последно време се оказва че доста хонди на празен ход не им стига налягане .. клапана цъква ама нищо не се случваКолега, направи следните 2 експеримента:1. без контакт, без нищо, откачаш сивия куплунг с едната жица и подаваш 12в на клапана... трябва да цъка.2. палиш колата и караш някой да ти задържи на 2-2500 оборота. заслушваш се в свука от двигателя и както си работи подаваш пак 12в.... звука обикновено се "изчиства леко"... не знам как да ти го обясня, но понеже си близо до двигателя, определено ще чуеш промяната.тези тестове са ти достатъчни, щото ако имаш други проблеми ще ти светне ЧЕК-а. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sonse 1 #15 Отговорено 30 Ноември, 2007 (Редактирано) Колега, направи следните 2 експеримента:1. без контакт, без нищо, откачаш сивия куплунг с едната жица и подаваш 12в на клапана... трябва да цъка. 2. палиш колата и караш няко Редактирано 30 Ноември, 2007 от Sonse Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #16 Отговорено 30 Ноември, 2007 стига с това леко ускорение... дай и всичката газ и слушай.Накой вече ти препоръча да откачиш тръбата за въздуха... така наистина се чува промяната в здука много по-добре.иначе къде е клапана.... поглеждаш задната част на главата в левия и край (като гледаш двигателя отпред)там има малко метално цилиндърче с 2 куплунга. единия е зелен с 2 кабела.. Мишо говореше за него, а другия е сив с един кабел... е това е кабела на втек клапана. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sonse 1 #17 Отговорено 30 Ноември, 2007 Нещо такова се получава: А нещо такова НЕ се получава: 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
r2d2 6 #18 Отговорено 30 Ноември, 2007 Ако не ти бачка Втека колата при 6-6500об. започва да умира! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
r2d2 6 #19 Отговорено 30 Ноември, 2007 Моля колегите газова уредба или по скоро със смесител да не се ослушват за Втек щото почти ни6то не се 4ува. Да не кажа 4е и по4ти нямат Втек ама както и да е! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sonse 1 #20 Отговорено 30 Ноември, 2007 Ако не ти бачка Втека колата при 6-6500об. започва да умира!Мисля, че точно при тези рпм колата я чувствам като ХОНДА !!! Ускорява си супер в интервала 4000-7000, като спокойно си я газя до 7500... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #21 Отговорено 1 Декември, 2007 Ако не т Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Бай Гуджан 0 #22 Отговорено 1 Декември, 2007 Моля колегите газова уредба или по скоро със смесител да не се ослушват за Втек щото почти ни6то не се 4ува. Да не кажа 4е и по4ти нямат Втек ама както и да е!Напротив, много добре си се чува, когато минеш 4000 об./м. какво се случва, но ми е интересно, защо и при 2500 об/м колата изведнъж дръпва. Иначе преди 2500 об/м си е мъртвец. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KamiKadzeDelSolTypeR 0 #23 Отговорено 1 Декември, 2007 уууууууууууууу бре как на 1-ба няма Втек уа батей? Я споделей те 4е съм невеш Аз карам начи уникалийен ХОНДАК На първа кът мини 4200 6те се изяде гумите (МРАЗИ ГИ) а пък звукъ " ако съм на Тодор Алyксандръв ме чуват на руски паметник уа" Уникален кът фирари уа бате Поздрави от Първа с шут във вратът хахахаха Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
r2d2 6 #24 Отговорено 2 Декември, 2007 Моля колегите газова уредба или по скоро със смесител да не се ослушват за Втек щото почти ни6то не се 4ува. Да не кажа 4е и по4ти нямат Втек ама както и да е!Напротив, много добре си се чува, когато минеш 4000 об./м. какво се случва, но ми е интересно, защо и при 2500 об/м колата изведнъж дръпва. Иначе преди 2500 об/м си е мъртвец. Махни си смесителя и я сръ4кай и 6те види6 за какво говоря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest ando #25 Отговорено 2 Декември, 2007 колта на брат ми (д16з6) като мине 4 и не6то 5000 оборота по4ва да предрапва сеедно не и стига бензина мои ли тва да е от в-тека сно6ти стана таи и ло6ото е 4е при мене стана Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Civic-D15B2 #26 Отговорено 2 Декември, 2007 (Редактирано) За да включи VTEC-a ЕКУ-то взима следната информация: обороти на двигателя, скорост на колата, позицията на дросела (TPS), натоварването на двигателя, MAP сензора и температурата на охлаждащата течност. Сами си правете изводите как да се тества и дали може на празен ход. Редактирано 2 Декември, 2007 от Civic-D15B2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
keel 19 #27 Отговорено 2 Декември, 2007 На мен ми стана интересно за индикатора за включен VTEC и се поразгледах малко из интеренет. Изглежда доста елементарно - взима се + от ECU-то (към ВТЕК клапана отива жълто-зелена жичка) свързва се към диод и се замасява. Видях няколко човека които са си сложили индикатор на таблото пишат, че става и работи, някъде пишеше че трябва да има и резистор след диода, на друго място пък че забавя включването на втек-а понеже диода черпи част от тока за клапана. Аз не съм много навътре в електрониката и искам да питам дали ще окаже някакво влияние на системата. Аз така и така си имам лампичка еконо, поне да си лепна до нея и една "пауър" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nasakoto.Yakata 5 #28 Отговорено 2 Декември, 2007 Моля колегите газова уредба или по скоро със смесител да не се ослушват за Втек щото почти ни6то не се 4ува. Да не кажа 4е и по4ти нямат Втек ама както и да е!Напротив, много добре си се чува, когато минеш 4000 об./м. какво се случва, но ми е интересно, защо и при 2500 об/м колата изведнъж дръпва. Иначе преди 2500 об/м си е мъртвец. Махни си смесителя и я сръ4кай и 6те види6 за какво говоря!Уточни в крайна сметка със или без смесител че вече се обърках Можеш ли да ми обЯсниш как компа ще разбере че караш на газ и няма да иска да включи vtec-a ако имаш читави емулатори (газовите инжекции да не се обаждат)Направи ми впечатление че за моя двигател D15Z1 vtec-а се включва и на студен мотор t>-5.3°C, a прага на оборотите е 2500rpm Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nasakoto.Yakata 5 #29 Отговорено 2 Декември, 2007 ...................За светодиода задължително ще ти трябва резистор иначе 100% ще го опукаш, и с много по малка малка вероятност и еку-то. 1к върши работа за целта.Това със забавянето на включването е пълна глупост. С тока на клапана ще светнеш поне 50 LED-а Слагай ламбата че вдига поне 2 коня Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
activity 8 #30 Отговорено 22 Януари, 2008 незнам дали сте виждали тази тема , която отгорава на вашите проблеми http://www.clubcivic.com/board/showthread.php?t=133744 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове