vmom 1 #1 Публикувано 9 Ноември, 2007 Здравейте,Прегледах доста теми за трудно палене, но уви не намерих никой колега с подобен проблем. Проблемът се е случвал 1-2 пъти и преди (за около 3 години), но в последната седмица зачести и сега вече го прави всеки път когато е студена. Колата е Сивики D13B2 (карбуратор).* Завъртам ключа и запалва, както винаги с подаване на малко газ (колата никога не е палила без да подавам газ)* Двигателят запалва, без да върти да се мъчи без никакви необичайни звуци* Работи около 1 или максимум 2 секунди и загасва, без значени колко газ подавамТова може да се повтори 10 пъти без никакъв успех. До сега винаги съм успявал да запаля след това, като двигателя работи съвсем нормално не издава никакви странни звуци има равномерна работа и не се усеща загуба на мощност. Паля като изчакам поне 1 минута след 10-15 подобни припалвания и съм дал на контакт или като задържа ключа поне за 2-3 секунди, въпреки че двигателя вече работи така, за да мине момента в който загасва.Притеснението ми е, че това може да е знак за по-сериозен проблем, така че искам да го идентифицирам и отстраня. Ще се радвам ако ми дадете някакви насоки какво мога да проверя, преди да я закарам в сервиз и да им обесня точно същото нещо, защото ще е загряла и няма да мога да го демонстрирам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #2 Отговорено 9 Ноември, 2007 Привет,предната ми беше същата, 1.3 карбураторче. Никога не съм имал проблеми при палене на студено, освен може би да вдигне малко повече обороти от обикновенно към 2к. При карбуратора е добре, преди да запалиш да натиснеш 1-2 пъти педала на газта до краи, и да го отпуснеш плавно, за да се отвори добре дросела. След такава операция, никога не съм имал проблеми със паленето независимо от температурата.Възможно е да е от подкачване на гориво (горивен филтър?), но не мога да твърдя със сигурност. Не се сещам дали не можеше да се почисти и EVAC клапана... и провери дали няма някое вакумче разкачено.. по принцип има една система която се активира при палене на по ниски температури. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shadow^Dancer 18 #3 Отговорено 9 Ноември, 2007 Здравей, не ги разбирам много тия работи, но имам един познат който имаше същия проблем с неговата кола и се оказа че ламбда сондата му се е скапала и за това докато загрее му гореше много, прекъсваше му и му гаснеше. Сменихме я и всичко се оправи. Твоята как е ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marcinqra 0 #4 Отговорено 9 Ноември, 2007 как може да се разбере дали сондата е за смяна???? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest vex #5 Отговорено 9 Ноември, 2007 как може да се разбере дали сондата е за смяна????Евентуално да разкачиш сондата, и при запален двигател и при форсиране - мериш на кабелчетата със мултимер... само не знам съпротивление или напрежение Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Явор 3 #6 Отговорено 9 Ноември, 2007 (Редактирано) Виж чек-а на компютъра. Ако светва по веднъж на около 4-5 сек. значи е ламбда сонда. Пробвай да го рестартираш да си изчисти грешките и виж след това ако пак така свти - сменявай ламбдата.Симптомите който описваш ми приличат на "давене" с бензин, така че има голяма вероятност да е ламбда. Успех! Редактирано 9 Ноември, 2007 от Явор Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #7 Отговорено 10 Ноември, 2007 Махни предпазителя на ECU-то ако колата си работи и пали като нормален карборатор значи е от допълнителните джунджурии ако не най-вероятно ти е от автоматичния смукач друг вариянт е да е от регулатора за въздуха към карборатора ако дърпа от подкалника а не от въздуха при изходящите колекторни тръби на мутора му е студено. А и както каза колегата леко припомпай колата на контакт а случайно да се пробваш да я палиш на газ ако имаш газова де Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marcinqra 0 #8 Отговорено 10 Ноември, 2007 при мен оборотите са досста ниски като е студена,но като загрее колата си работи перфектно но разхода ми се покачи много,дали е от сондата??? Махнах буксата и и я запалих но оборотите си бяха пак ниски Как да разбера защо е така??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vmom 1 #9 Отговорено 15 Ноември, 2007 Благодаря на всички колеги за информация:* Не съм на карал на газ и никога не е слагана на колата газавоа уредба* Маслото е между двете линии* Свещите предполагам са за смяна (!) - ще ги сменя при първа възможност, защото вече са на 30'000км* Проврих и чека на компютър и не даде никакви грешки (следвах инструкциите от темата (http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=7245)Направи ми обаче впечатление, че диодът не примигна нито един път, когато дадох на контакт - изчаках около 30 секунди. До колкото видях от постовете в цитираната тема, при липса на натрупани грешки диодът трябва да свети постоянно или да присветва един път - не ми стана ясно кое от двете твърдения е вярно.Някой може ли със сигурност да потвърди как присветва диодът на D13B2, ако няма натрупани грешки? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest vtec #10 Отговорено 19 Ноември, 2007 Като за начало моят съвет е да смениш бензиновия филтър,напръскай с почистващ спрей карбуратора,зареди с високооктанов бензин и сложи добавка за карбуратор в бензинеца.Ако това не помогне чак тогава потърси по сериозните причини като автоматичен смукач,грешки в компа и.т.н.....Цялата процедура поне ще се отрази добре на колицата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest vmom #11 Отговорено 21 Ноември, 2007 Благодаря на всички колеги за помощта.За радост проблемът се оказа съвсем банален, получителен, но и доста потресаващСвъших целият резервоар зареден от голяма бензиностанцията на Цариградко шосе. Спестявам й името защото целта ми е не да правя анти-реклама, а да дам идеи на други колеги, които ще имат подобен проблем. Сега вече втори резервоар зареждам там от където обикноевено зареждам и познайте какво: разходът падна от 10-12 литра на 8-8.5 (нормалното за маршута, който пътувам зимата) и проблемът с паленето изчезна! По принцип винаги зареждам до горе и си нулирам киломтеража така че съм 100% сигурен за рахода. За паленто е повече от очевидно!Това е според мен поредното доказателство, че липсва абсолютно какъвто и да е било контрол в България и единственото нещо в което може да сте сигурни е: подобна неприятна случка може да ви случи на абсолютно всяка бензионостанция в България Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest vtec #12 Отговорено 21 Ноември, 2007 (Редактирано) Колега кажи от коя бензиностанция си доволен.Такива неща се споделят.А за измамниците правещи далаверки трябва да се знае кои са.Така ще ясно за какво става дума-няма да ги поощряваме с мълчане само!И тях ако напишеш ще помогнеш на други колеги от София да не се "налепят" с кофти гориво. Поне аз така мисля.Sorry за off-a. Редактирано 21 Ноември, 2007 от vtec Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Еди Ведър #13 Отговорено 21 Ноември, 2007 ..еми аз мога да кажа за Лукойл в Русе до Метро редовно зареждах оттам и наскоро колата ми вдигна разхода и като,че ли падна малко мощноста на моменти обаче!Вече зареждам от Петрол 2 пъти и колата си стана ПЕРФЕКТНА както си бешеНадявам се,че временно се е развалило качеството на Лукойла Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове