Jump to content
Demon

Рено откриват топлата вода, как се казва тази екстра при Хонда?

Recommended Posts

Здравейте,четохме днес с колеги за "новата" система на Рено, която позволявала да завиват задните гуми на автомобила за по-голяма стъбилност. Подобна система знам, че има при Prelude, някой модели на Accord, както и Legend. Гледал съм демонстрации на новия Legend и демонстрираха как взимал завоя благодарение на активните системи при окачване с голяма скорост и помагало при предприемане на резки маневри. Та въпроса е малко на инат в случая и искам да покажа на колегите, че всичко е реклама и тези системи не са чак такава новост. Струва ми се, че отново се рекламира след 2000-дната година революционно нова система в Евро автомобил, която Хонда я е имала от 80-те или 90-те години. Спомням си преди време как представяха Vtec системите в Евро двигатели отново като революция, а повечето хора всъшност незнаеха, че Хонда от 80-те години са имали такива автомобили :) Някой има ли информация по случая?Има ли някой статии за тази система при Хонда?Някой знае ли как се нарича тази система при Хонда?Иначе ето въпросната статия за новото РеноОсвен това моля ако бъркам и не съм прав при този спор някой да ме поправи. Възможно е да греша и не искам да изглеждам като фанатизиран фен, който си знае само неговото и не поглежда настрани и не иска да признае чуждите постижения :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се лъжа става въпрос за системата 4WD - 4 wheel drive. Знам, че я има при повечето прелюди 2.3 и 2.2 vtec от 4та генерация, може и преди това да са я вграждали. В завой задните гуми завиват по посока обратна на предните като по този начин се увеличава стабилносттаСамо не знам, защо са написали, че системата не е била успешна? Като проблеми знам само че ако опреш бордюра докато паркираш може да се получи грешка в компютъра, но и това се оправя

Редактирано от Garrett

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се лъжа става въпрос за системата 4WD - 4 wheel drive. Знам, че я има при повечето прелюди 2.3 и 2.2 vtec от 4та генерация, може и преди това да са я вграждали. В завой задните гуми завиват по посока обратна на предните като по този начин се увеличава стабилността

Системата всъщност се казва 4WS. И означава "Four(4) Wheel Steering". 4WD e друга ракия :)

Ако не се лъжа се слага на прелюд още през 1988 година,

също нисан скайлайн от 1986 е с такава система.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Акорд 6 и 7 генерация подпомагането на завиването става с активно многоточково задно окачване.При Ледженд освен това има и система за регулиране мощността и въртящия момент към всяко колело в зависимост от натоварването и пътните условия.Това е анимация демонстрираща последното http://www.honda.co.jp/LEGEND/SP/showroom/shawd/index.html ,малко е на японски , но нямам друго

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BurZz

След като Mazdа, Hondа и Nissan са се отказали и са били "неуспешни" техните разработки, какво кара тези от Рено да си мислят че тяхната ще е по-успешна. Или всичко е Маркетинг...btw и Ауди 90 2,3 от '88 quattro модел за USA е със завиващи задни колела.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като Mazdа, Hondа и Nissan са се отказали и са били "неуспешни" техните разработки

Моят Прелюд е с 4WS, електронно управляема система, и не е неуспешна, напротив, мога да демонстрирам на всеки желаещ :) . Не се е наложила, тъй като цената не е отговаряла на ефекта.Ето линк към описание на системата в официалния сайт на Хонда Япония, едва ли разбирате японски, но има достатъчно графики :cry:Honda Редактирано от batkosio

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също се съмнявам че е така, затова съм сложил думата в кавички!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Акорд 6 и 7 генерация подпомагането на завиването става с активно многоточково задно окачване

...което се нарича още "пасивно завиване на задните колега" (нещо което Мерцедес при модели от преди 25 години съществува), 4WS системата е за активно завиващи задни колега (по същия начин като добре познатите ни автобуси Икарус и т.н.)BTW: Мицубиши също са използвали подобна на Хонда 4WS система за задно завиващи колела (при топ модели Galant от края на 80-те и култовия им GT3000). Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако не се лъжа на autozine.org бях чел, че навлизането на АBS, ESP и други такива е пр ичина дза залеза на 4WS.Електронното контролиране чрез АБС системата позволило да се постига почти същия ефект "за без пари"(абс става стандартна опция) - фирмите могат да продават "стабилизираща система" с цената на софтуерен ъпдейт, без да инвестират във все паок по-сложни системи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Акорд 6 и 7 генерация подпомагането на завиването става с активно многоточково задно окачване

...което се нарича още "пасивно завиване на задните колега" (нещо което Мерцедес при модели от преди 25 години съществува), 4WS системата е за активно завиващи задни колега (по същия начин като добре познатите ни автобуси Икарус и т.н.)BTW: Мицубиши също са използвали подобна на Хонда 4WS система за задно завиващи колела (при топ модели Galant от края на 80-те и култовия им GT3000).
Ikarus-а е на инерционен принцип.няма нищо общо със тези системи тук.иначе Prelude дебютира с чисто механична система за завиване на задните колела през '88 и печели тест за слалом в САЩ срещу коли като Lamorghini,Corvette и т.н. минавайки с по-висока средна скорост между конусите.също така системата на Legend-а май въобще не завива отзад,а само разпределя въртящия момент към различните колела....в Prelude 4-то поколение вече системата е с електронно управление.на Accord 4-то поколение (90-93) се е монтирала чисто механичната система,но бройките са много малко май.Иначе в модела Prelude 3-то и Accord 4-то поколение ако съм прав е монтирана единствената в света и до този момент чисто механична система за завиване на задните колела.при нея управлението е следното:При завъртане до 3/4-ти оборот на волана-гумите завиват в същата посока като предните помагайки за смяна на ленти при изпреварване или престрояване.така се избягва ефекта на люлеене на автомобила.При продължаване на завъртането след тези 3/4-ти от оборота гумите се завъртат наобратно,което драстично помага за маневреността на колата.оборудвана с тази система Prelude-а е с радиус на завой 1 метър по-малко отколкото ако я няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Благодаря Ви за информацията. Резултата от спора заради който я пуснах не е толкова важен. Всъшност се радвам на факта, че обогатих познанията си за Хонда, а за тази технология на марката почти нищо незнаех, а само бях чувал. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рено явно имат проблем със стабилноста в завой,предполагам и затова са надникналив Нисан и са поразровили тук,там....Предполагам,че колегите са прави,системата не е ефективна колкото се еочаквало за парите които струва, просто и Хонда се стреми към по-големи печалби!По същия начин се отказаха от окачването си и минаха пак на макферсони.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен 4WS /механична в 3-тия прелюд ,електронна в 4-тия и не знам каква в петия/ японските версии само// Хонда правят и първата в света система за промяна на въртящия момент на задните колела ,за да се получи ефекта на лодката с гребла - осигурава стабилност при високи скорости.(Мисля .че Магнум беше се запознал доста по въпроса).Абревиатурата е ATTS и се вгражда в 5-та генерация прелюд. Хонда са достигнали такова съвършенство в тези иновации и технологии и със сигурност са достигнали до цена на крайното изделие/при висока надеждност/,много по-ниска отколкото франсетата някога ще стъпят ! Също така доколкото съм чел за "неуспеха" в продажбите на тези нововъведения те се дължат по скоро на психологически спънки от страна на купувачите , а не на висока цена и ненадеждност ! Просто хората се плашат от нови и непознати неща ! Мен лично ми е мечта кола със завиващи задни колела и дори бих си взел по стар прелюд от моя сивик за да се насладя на тази джаджа.Обмислям го :lol: .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А "INFO" специално за Demon ТУК"It is only human nature that people are suspicious and skeptical of things they do not fully understand. This was certainly true of Honda's 4WS system, which would be a challenge to sell in the marketplace.... "

Редактирано от F18 Hornet

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest nuddy

... в модела Prelude 3-то и Accord 4-то поколение ако съм прав е монтирана единствената в света и до този момент чисто механична система за завиване на задните колела.

при нея управлението е следното:

При завъртане до 3/4-ти оборот на волана-гумите завиват в същата посока като предните помагайки за смяна на ленти при изпреварване или престрояване.така се избягва ефекта на люлеене на автомобила.

При продължаване на завъртането след тези 3/4-ти от оборота гумите се завъртат наобратно,което драстично помага за маневреността на колата.оборудвана с тази система Prelude-а е с радиус на завой 1 метър по-малко отколкото ако я няма.

то не стига , че има само 1бр в БГ от версията 3ген.H22, а и съдейки по компетентното мнение на

prelude не е далеч деня, в който колелетата му ще се въртят в различни посоки...сори за off-a,

ама не се сдържах :cool: !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest batkosio

затова хора,вярващи и невярващи в девиза на любимата ни марка-повярвайте,защото сбъдването на мечтите е възможно:cool: THE POWER OF DREAMS

Много точно казано, Иво!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...