Jump to content
darius

Abs

Recommended Posts

Изчетох доста за abs-а,но повечето теми бяха за ремонти и подръжка.Дайте мнение за предимствата и недостатъците на abs-а и налага ли сеотстраняването му и защо?P.C.Широко разпространено мнение,че пречи на спортното каране!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Benji

не знам за спортното каране какво пречи,но за екстриймно спиране много помага :rolleyes: затова аз съм да НЕ се премахва

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:rolleyes: ABS тази система незажисимо за какво каране става на въпрос мисля 4е помага и то не малко :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моя АБС не работеше и след като си ребилднах спирачките хич не ми и липсва.колата си спира перфектно стига да имаш и хубави гуми.те са най-важните.иначе съм имал случай със сложебна кола когато АБС-а наистина да ме е спасявал.това си го признавам,защото ако бях с хонда-та щеше да стане мазало.а АБС-а ти дава възможност хем да спираш здраво,хем да контролираш колата......и наистина така стана тогава:rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моя АБС не работеше и след като си ребилднах спирачките хич не ми и липсва.колата си спира перфектно стига да имаш и хубави гуми.те са най-важните.иначе съм имал случай със сложебна кола когато АБС-а наистина да ме е спасявал.това си го признавам,защото ако бях с хонда-та щеше да стане мазало.а АБС-а ти дава възможност хем да спираш здраво,хем да контролираш колата......и наистина така стана тогава:rolleyes:

...според мен ... колкото са ти по-добри спирачките , толкова по-нужен ти е АБС-а :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ABS на сух асфалт може да даде дори малко по-дълъг спирачен път, но не е с много и това не е най-важното. По-важното е, че при хлъзгав път спирачният път намалява драстично, но най-вече

Редактирано от CyberGene

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


Твърдо зад ABS-а :)


пс Когато въвеждаха масово ABS-a в началото направиха голям гаф който
водеше до импулсно спиране постоянно дори и без да блокират колелата
това водеше до голям спирачен път особенно на сухо и тогава през 92-ра
бяха изтеглили бая коли за доизкусуряване, спомням си че тогава като
смятаха да го въвеждат имаше голями дискусии и много хора бяха против
но ето вече какво стана сега е просто задължителен и спасява животи :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На връщане от морето със скорост 180км се наложи да спирам много бързо. Ако не беше Абс-а така щях да се нацепя в един камион че на дали щях да пиша това сега :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мойта няма ABS ... пък последната година карах лимозина с доста стабилен ABS и виж кво стана на 10-тия ден от покупката ... е вярно че сичко стана заради гадни гуми ... по важно от гумите няма пък обаче един педал не ме видя засече ме и на горещия асфалт колата ми стана като шеина

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямах ABS миналия месец при спускането ми към Златни Пясъци,сега нямаше да мога да пиша ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мен абс-а ме спаси от грозен удар в спряно на странно място такси ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ABS-ът Удължава доста пътя при рязко спиране на сух асфалт!!!На сух асфалт точно заради abs -а може да се удариш при рязко и екстремно спиране,защото колелата започват да си превъртат и колата продължава да върви.ABS-ът е полезен на сняг или на дъжд,а безспорно винаги е полезен за запазване на управляемостта в завой,това е безспорно и изключително важно.Иначе ABS-ът е пълна глупост за сух асфалт и не е лошо да може да се изключва,като при Аудитата.

Редактирано от HONDA LEGEND

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много преди да си взема хондата с абс слушах как мои познати си спират абс-а за да им спира по-добре колата. След това взех хондата с абс и в началото наистина ми се виждаше много по трудно спраща но се уоказа че аортисиорите са били прецакани. Смених ги и сега мога да кажа само едно нещо: кола без абс просто в екстремни ситуацие е загубена а недей си да е в мокро заледено или на завойЗА АБС ТВЪРДО

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Rust

Като цяло истината е някъде по средата. Добрия шофьор спира по-добре без абс , но и най-добрите грешат . Без абс имаш повече възможности . Обикновения шофьор , който иска колата да кара от точка А до т.Б и нищо повече има нужда от абс. В крайна сметка най-добре е да има копче за изключване, както е на доста коли всъщност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest IvoSi

Още един глас за АБС-а ;) !И мен ме е спасявал доста пъти!Ама то като гледам тя темата е "За и против АБС-а", но не виждам някой да е против

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдо ЗА!!! Спасявал е и моя и милиони задни*и по света с изключение на сух асвалт при всички останали положения е + да имаш АБС. Един колега беше писал по горе, че на много коли се изключва ама ESP, TC-тракшън но АБС-са не се изключва, може и да има коли, но аз знам само за Б4 на Ауди и може би 100.

Редактирано от TYPE-S

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм ЗА! Макар, че на моята красавица е свален в момента и се уча да карам без него. Но и моят живот е бил спасяван както от него така и от еърбег.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

+1 глас за АБС-ано аз няма да си сложа ( или ще го махна ако имам)Определено за ежеднвната кола или семейната кола е по-добре да има АБС, но разберете има ентусиасти, които никога няма да си сложат АБС.Интересно ми е човек който винаги е карал с АБС да го видя как спира без АБС. Спирането с АБС задължава да натискаш яко, за да можеш да го задействаш и това яко натискане според мен отучва хората да спират. Отучва ги да натискат първо леко и чак след това по-силно. Отучва ги да контролират колата. Да не говорим че в краткия си живот на пътя съм имал поне 2 случая в които наковаването на спирачките и блокирането на колелата ми е спасявало кожата.Някой ден като си карам семействоро в горин акорд, ще си ползвам абс-а... тоест ще гледам да не опирам до него, а до тогава ще си карам бегачки без абс или с махнат абс и ще се уча да спирам.Спирането е най-важното нещо в контрола на колата - АБС-а ви го отнема, така че ако ви влече екстремизма, зарежете АБС-а

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм за АБС-а!Доста пъти ме е спасявал,най-вече на лед и сняг,дори със старото фордче,но което беше само на предните гуми,но пак вършеше работа!Вчера със служебната АБС-а спаси една котка, ако не беше той както беше леко пясък и мокро сега щях да си имам нова емблема на бронята;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А има ли вариант да се сложи АБС на кола която няма както в моя случей на моита 6-тица хеч

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

когато имаш АБС можеш да влизаш в завой и с натисната спирачка и пак да контролираш завиването, а без него просто блокираш управлението. Въпрос на навик е, не ми е спасявал задника никога, но да смятам че без него е по-добре, по-лесно се спира и е по-безопасно си е най-обикновено изхвърляне и глупост. Дори и като карам коли с АБС не натискам докрай спирачката или поне се старая да не попадам в такива крайни ситуации. Но след като отдавна е база за всички нови автомобили, това означава че темата е просто излишна!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдо ЗА ABS-а. Случвало се е веднъж да ме спаси - нямаше да са кой знае какви пораженията (само колите щяха да пострадат), но катастрофа щеше да има с около 70 км/ч. А се случи веднъш и да катастрофирам преди няколко месеца поради: слаби(никакви) задни спирачки, зимни гуми, гумите блокираха поради мигновенната ми реакция... Ако имаше ABS това пежо 106 нямаше да катастрофирам - не ми достигна може би половин или един метър спирачен път. Нацепих се в голям нов черен джип митсубиши с голям черен теглич отзад :) познайте на него какво му стана - нищо, даде малко газ колкото да извади теглича от радиатора ми. Случката беше в началото на Дондуков след моста Чавдар има една малка уличка в ляво, където по принцип е забранено влизането и пресичаш двойна непрекъсната линия, но това не му попречи на пича да се закове на място с мега яките си спирачки докато аз поглеждах в огледалото да видя дали мога да се престроя в дясно... така да се каже много фактори като се струпат и става шит-а. Поне само пежото пострада и след ремонта си е пушка (служебно). В последно време карам основно коли с ABS и в градски условия много, много рядко се включва, което ме кара да си мисля, че 1net не е прав с горния си пост. Има ситуации, в които колкото и добър шофьор да си, просто няма какво да направиш и всичко зависи от машинарията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И защо всички тук се заблуждават ,че ABS скъсява спир.път на сухо,като е точно обратното?! :P

Аз знам, че на сухо намалява спирачния път и го знам от едни тестове, които съм разглеждал. За съжаление не мога да ги намеря и приложа като доказателство :)Но накратко - засилват кола с някаквя скорост на сухо, мокро, сняг и лед. Ако на сухо спирачния път е __примерно__ 28 то на лед беше 110 м. Но пак повтарям беше отдавна може и да ме подвежда паметта, но идеята за сухото и леда си я спомням много ясно!Ако намеря въпросния тест ще го сложа тук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest nikolai_fox

нож с две остриета ако питате мен-идеален е при зимни условия и при разумно каране - разумно - иначе заминаваш в небитието-аз лично с една астра с абс - карах бързо но при един завой не прецених скоростта правилно и натиснах спирачки - но усетих че пак няма да взема завоя и продължих напред - добре че имаше къде да изправя завоя иначе-незнам-нито щях да завия нито да спра-ако нямах абс може би щях да спра и преди завоя да пусна педала

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Lordross,интересна гледна точка даваш,но това което прочетох ме кара да споря отново.В тестовете и таблиците е дадено фул педал,което е педал до дупка спирачки,което веднага блокира колелата,другото бест ефърт е по-близо до истината,т.е. най-добър опит,но как са направени опитите е въпросително :cool: ,но въпреки всичко и твойта гледна точка има резон.Действително може да греша,но говоря от личен опит,с ABS определено се усещам излишен с крака си върху педала и спир.път нараства много на сухо,това по мои наблюдения,но трябва да имаме впредвид че ABS-ите на различните марки коли са с различна настройка,някой са по-добри,някои по-лоши и неефективни,но реално в книжките на повечето нови коли си пише-ABS не е предвиден за намаляване на спир.път. Всеки може да си избира на кое да вярва,но и двете тези са интересни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нож с две остриета ако питате мен-идеален е при зимни условия и при разумно каране - разумно - иначе заминаваш в небитието-аз лично с една астра с абс - карах бързо но при един завой не прецених скоростта правилно и натиснах спирачки - но усетих че пак няма да взема завоя и продължих напред - добре че имаше къде да изправя завоя

Точно подобно нещо имам и аз впредвид.Аз така на 1 кръстовище с ново Пежо с ABS се бях засилил с не повече от 50-60км/ч. и в последния момент светна жълто и един тръгна да прави завой и тръгна да ми пресича пътя ,набих леки спирачки,но кръстовището е в павета,ABS-ът се включи веднага и почна да ми бие в крака,а колата си продължава точно като някой параход си влезнах в кръстовището ,тя си върви ли върви,добре че онзи отсреща ме видя,че не мога да спра и наби спирачки,добре че беше с тико без ABS ,та закова на място човека,иначе щях да мина през тикото като бързия влак. :cool: .Та така че ABS си е точно с две остриета.Както споменава колегата с Астрата,като му се включил абс-а преди завоя няма как да намали сериозно колата,защото абс-а е търсил сериозно сцепление и реално е изправил завоя от безсилие,докато без абс,както той спомена,може да ти свирят гумите,но имаш сцепление за спиране и колата забавя повече скоростта си в ситуации на сух път.Твърдо ЗА и твърдо ПРОТИВ--така е тинки е много прав. Редактирано от HONDA LEGEND
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да сте прави, но колата се хлъзна като шейна - за това си мисля, че с абс щеше да спре по-добре. Просто е трудно да я накара да спре човек като до този момент си я зобил на 3та... :cool: е зобил малко пресилено - точно тръгвах от светофара -> към 40 я бях докарал

Редактирано от Garrett

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, добре, де.. Аз не видях, обаче, някой да отговори на въпроса.. "може ли да се сложи ABS на кола, която си го няма"..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма невъзможни неща, но поне при хондите много ще се узориш да добавиш АБС.Колеги, не знам дали съм прав, но всяка една неравност (дори павета) много лъже АБС-а и го кара да отпуска прекалено рано. Ако си без АБС в този момент си задържаш едно спирачно услие и дори да друсне леко и гумата за момент да блокира, то е за адски кратък момент. А АБС-а в тази ситуация се ошашква щото хем му е малко сцеплението, хем е много променливо.И все пак наистина АБС системи - бол.. някои по-добри, някои по-лоши.Не ме разбирайте погрешно, АБС-а спасява безброй животи, просто не е за ентусиасти които искат да си тренират крака.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) именно, траябва човек да се учи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса дали може да се добави ABS. За тия пари май е по-добре да си сложим по-големи спирачни дискове :) , със сигурност ще спираме по-добре :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по-трудно ще прегряват, но определено няма да спираш повече :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса дали може да се добави ABS. За тия пари май е по-добре да си сложим по-големи спирачни дискове :) , със сигурност ще спираме по-добре :)

Хем ме интересува, хем нищо не правя на всяка цена... та правил ли си сметка колко ще излезе? (С еднакви коли сме.)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе най важното е да не разчиташ на АБС или други с-ма............разчитай на себе си.........спазвай дистанция ограничения за скороста и т.н.Опита от коли без абс е много важен не го подценявайте

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе най важното е да не разчиташ на АБС или други с-ма............разчитай на себе си.........спазвай дистанция ограничения за скороста и т.н.Опита от коли без абс е много важен не го подценявайте

Точно така. Едната ми кола е с, а другата без!Важен е шофьора, карай внимателно, пази дистанция и това е!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по-трудно ще прегряват, но определено няма да спираш повече :(

Добре де .... разбрах те . Да го кажем тогава по-добре , вместо повече :o @sharki Силно зависи точно какви ще сложиш . Има за 200 има и за 2000+ лв ..... като за наш'те хонди не съм се интересувал защото засега и стоковите ми стигат . Междудругото скоро като се возих на Мравката на 8мата генерация сивик и като наби едни яки спирачки направо щях да откъсна колана . Бях силно впечатлен колко яко спря . Предполагам се дължеше на по-широките , нови и хубави гуми ... но за мен си беше неочаквано добре !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за вас ама аз поне си изпатих от един абс направо натроших предната броня на едно бмв 5 а ми се наложи да спра с не повече от 60-70км/ч беше мокро и явно са приплъзвали гумите или де да знам ама все едно нямаше спирачки аз със моята хонда макар и без абс си спирам на скорост и спирачка и засега се справям някак си :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^ Красимире, защо си убеден, че ако беше без АБС на мокрото, щеше да спреш по-добре, това просто ме изумява?! 60-70 не са никак малка скорост на мокро, спирачният ти път е огромен, особено ако ти блокират колелата. Така че нито АБС, нито каквито и да е спирачки, освен парашут, не могат да ти намалят спирачния път при тази скорост. Гаранция ти давам, че на мокро с АБС се спира много, ама много по-добре. Направо съм готов да се обзаложим и да направим експеримент, стига да са ни близки по тегло колите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...