Димитър Коев 66 #1 Публикувано 4 Септември, 2007 Възможно е да върви повече, ако сипваш "кръщаван" А98Н. Ако А95 си е наред, а А98 е с вода или други гадости може. По другия въпрос - Аз съм с F20A4 и карам със 100 октанов. Не съм имал проблеми до сега и не съм чул на друг да му е създавал ядове. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Hamann 4 #2 Отговорено 4 Септември, 2007 Възможно е да върви повече, ако сипваш "кръщаван" А98Н. Ако А95 си е наред, а А98 е с вода или други гадости може. По другия въпрос - Аз съм с F20A4 и карам със 100 октанов. Не съм имал проблеми до сега и не съм чул на друг да му е създавал ядове. Ми незнам дали е "кръщаван", но като се замисля те в Лукоил са си мизерници и може да му сипват гадости. Ще я пробвам със 100 октана и ще видим какво ще се получи. Благодаря ти! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Милев 0 #3 Отговорено 4 Септември, 2007 Моята D15Z6 я карам със ОМВ супер 100. Наскоро и сипах 95 от Еко. Не става. Усетих разлика, нещо не беше както трябва. Само 100 си сипвам пък и разхора намалява...е то това за сметка на цената де, но горе долу си направих сметка ако сипвам 95 ще ми гори повече пък и кой знае на какъв ще попадна някой такъв с разни "добавки" по него, а с по скъпия ми харчи горе долу по малко така и ми изминатите километри ми излизат горе долу на същата цена така, че защо да си мъча колата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Demon 4 #4 Отговорено 4 Септември, 2007 Възможно е да върви повече, ако сипваш "кръщаван" А98Н. Ако А95 си е наред, а А98 е с вода или други гадости може. По другия въпрос - Аз съм с F20A4 и карам със 100 октанов. Не съм имал проблеми до сега и не съм чул на друг да му е създавал ядове. Ми незнам дали е "кръщаван", но като се замисля те в Лукоил са си мизерници и може да му сипват гадости. Ще я пробвам със 100 октана и ще видим какво ще се получи. Благодаря ти!От много одавна не зареждам на бензиностанции на Лукойл и мен ме разочароваха, преди бяха супер, a сега сипвам само 95 на ОМВ и съм доволен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rust 5 #5 Отговорено 4 Септември, 2007 От много одавна не зареждам на бензиностанции на Лукойл и мен ме разочароваха, преди бяха супер, a сега сипвам само 95 на ОМВ и съм доволен.И аз така . Даже си имам 2 любими ОМВ-та , от които най-добре ми върви колата Иначе от 98 или 100 /ако има някаква разлика изобщо/ няма как да се прецака двигателя от октана . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ванко 24 #6 Отговорено 4 Септември, 2007 Зна4и от висок октан не може да се прецака колата споко ло6о е ако октана е по малко отколкото е предвидил производителя тогава се полу4ава детонационно горене или по просто казано неоправляем горивен процес.Двигателят запо4ва да работи доста по твурдо,намалява се мо6носта,и се увели4ава износването.дано да съм бил из4ерпателен и да съм помогнал Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest ozonbg #7 Отговорено 4 Септември, 2007 Аз на два пъти зареждам до пълен резервоар А95 на всеки 300 км от шел-а и разхода ми е приличен и колата върви нормално, а докато зареждах от лукойл сякаш гореше повече, но може и така да ми се струва. Трябва да пробвам и ОМВ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest AERODECK #8 Отговорено 4 Септември, 2007 (Редактирано) Карам с f20b3 и смея да твърдя,че мотора ми работи по-добре с 95.С 98 върви повече,обаче някъкси смотано.Капризен или нестабилен (незнам как да се изразя) в преходните режими и на малки обороти под 3000.Иначе влезе ли 4000 направо ще скъса полуоските.Мотора е мощен и предпочетох да карам с по-ниско октанов бензин. Зареждам предимно на Лукойл,второ на ОМВ.Дава ми смесен разход(драдско и малко извънградско) 11/100 яко в лютеницата Редактирано 4 Септември, 2007 от AERODECK Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Майната 4 #9 Отговорено 4 Септември, 2007 за да се пренастрои ецу-то на по-висок октан и да заработи добе трябва да изгориш последователно поне 2 резервоара бензин, иначе като се сипва по малко ту от единия, ту от другия нищо не става единствено със 100 октана кинитрон съм почувствал разлика на сивика, акорда само с 95 съм го карал Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nicki 12 #10 Отговорено 4 Септември, 2007 Абе хора вие наистина ли си мислите че ви продават 100 октана? Я си наливайте 95 и изобщо не им пълнете гушите на тия. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 921 #11 Отговорено 4 Септември, 2007 Абе хора вие наистина ли си мислите че ви продават 100 октана? Я си наливайте 95 и изобщо не им пълнете гушите на тия.Да така е...Абсолютно верно,вервайте ми!Навън може и да има разлика,ама като знам в БГ как се кръщава всичко......Прочетете мнението на доста колеги Любими бензиностанции Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CyberGene 2 #12 Отговорено 4 Септември, 2007 Не че съм голям спец по въпроса, но доколкото си спомням навремето от темите, които обсъждахме във форума на Мазда, от високооктановия бензин има полза само ако аванса на колата е толкова голям, че има опасност да се получи предварителна самодетонация на бензина, преди буталото да е достигнало горна мъртва точка - т.нар. чукане, което е вредно за двигателя. Та октановото число характеризира точно това - свойството на бензина да се самовъзпламенява. Колкото е по-високооктанов, толкова по-малка вероятност има от самовъзпламеняване, следователно можеш да направиш по-агресивен аванс. Повечето съвременни коли обаче имат knock sensor - това е сензор, който чрез нещо като микрофон (или на друг подобен принцип) може да засече дали се получава чукане и в такива случаи компютърът сам сваля аванса, за да предпази двигателя. Гледал съм в сервизното ръководство за моя двигател H23A2 - нямам такъв сензор, но американската версия H23A1 има. Това е наистина полезно устройство, което от една страна може да те предпази от детонации, от друга означава, че компютърът си самонастройва аванса оптимално при всяко зареждане с нов бензин.Сега, конкретно в твоя случай си мисля, че може би компютърът си вдига аванса до някакво предварително зададено ниво, над което по принцип не би го вдигнал повече и вероятно А95 му е достатъчен, за да го поддържа без детонации, така че дори и да му слагаш по-високооктанов бензин, той така или иначе няма да се възползва. А за усещането за вървене на една кола допринасят много фактори, като това колко меко вози, какъв шум има двигателят и т.н., така че е много субективно така просто на усет да се говори дали с единия бензин върви повече или по-малко, особено ако става дума за малки разлики - ако има такива. Може би просто с А98 колата е по-тиха и затова си мислиш, че върви по-малко, защото обикновено шумът от работата на двигателя е малко по-малък с А98.Това са някакви мои разбирания и теории за нещата, не претендирам за правилност на разъсжденията ми, така че ще се радвам да чуя експертни мнения. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ШМИРГЕЛ 9 #13 Отговорено 4 Септември, 2007 Абе там микрофон ли пише... или аз нещо изперквам??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CyberGene 2 #14 Отговорено 4 Септември, 2007 (Редактирано) Това е цитат от Уикипедия: A knock sensor consists of a small piezoelectric microphone, on the engine block, connected to the engine's ECU. Spectral analysis is used to detect the trademark frequency produced by detonation at various RPM. When detonation is detected the ignition timing is retarded, reducing the knocking and protecting the engine.Ето я и пълната статия.Това все пак е малък пиезоелектричен микрофон, който е вграден в блока на двигателя, не е голям микрофон на стойка с дунапренче, на който можеш да си правиш караоке, докато караш Редактирано 4 Септември, 2007 от CyberGene Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest AERODECK #15 Отговорено 5 Септември, 2007 Много първобитен методАвтомобили с октанометри има още в средата на 80-те години Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Hamann 4 #16 Отговорено 5 Септември, 2007 Благодаря на всички за мненията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ШМИРГЕЛ 9 #17 Отговорено 8 Септември, 2007 Много първобитен методАвтомобили с октанометри има още в средата на 80-те годинимайна и на какъв принцип мислиш че работят високотехнологичните октанометри от 80-те ?електролиза Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CyberGene 2 #18 Отговорено 11 Септември, 2007 Според мен малко губиш фокуса на това за какво се използва knock сензорът. Той не служи за измерване на октановото число, той се използва като крайна предпазна мярка, един вид бушон - да засече чукането и да върне аванса. Иначе дори и да има октанометър и колата да си подбере някакви настройки спрямо това октаново число, чукането зависи и от други неща, като например натоварването на колата в този момент, така че дори и да си подбрал хубав аванс за съответния октан, това не ти дава гаранция, че пак няма да се получи чукане. В крайна сметка фактът, че всички нови коли без изключение ползват knock сензори, а не октанометри, както през 80-те години, показва коя от технологиите е по-успешна, независимо че на теб може да ти се струва първобитна Не виждам нищо първобитно в това да се прави спектрален анализ на звуков сигнал, защото това е сложна математическа операция, използват се Фурие-трансформации, трябват бързи чипове, нищо просто няма в цялата работа.За електролизата не знам, но от чисто химични съображения съм убеден, че първо е много неточно да прецениш октановото число само чрез електролиза, защото октановото число характеризира физична величина на бензина, а не химична, и тъй като за подобравяне на октановото число се използват всевъзможни добавки, системата за електролиза няма как да съдържа данни за всяка от тях, и второ - електролизата протича бавно и вероятно трудно ще се осъществи в реално време. Всъщност изобщо не съм сигурен дали наистина се използва електролиза при октанометрите, това къде го прочете? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mark Antoniy 0 #19 Отговорено 12 Септември, 2007 (Редактирано) " - защо си мислите , че такова животно като 100 октана съществува в света.......рекламен трик!" - на Лукойл ви порязват повечко в количеството а не ви харчат повече колите!" - колкото до октана ако е по-нисък вреди, т.е. не карайте с 95 защото е около ~93!" - карам само с Шел, по принуда, и новото пунто хълца с тоя бензин......" - карайте с каквото ви падне.......няма да се пенсионирате с тия коли...... Абе хора вие наистина ли си мислите че ви продават 100 октана? Я си наливайте 95 и изобщо не им пълнете гушите на тия. Редактирано 12 Септември, 2007 от Mark Antoniy Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vartan 9 #20 Отговорено 12 Септември, 2007 " - защо си мислите , че такова животно като 100 октана съществува в света.......рекламен трик!" - на Лукойл ви порязват повечко в количеството а не ви харчат повече колите!" - колкото до октана ако е по-нисък вреди, т.е. не карайте с 95 защото е около ~93!" - карам само с Шел, по принуда, и новото пунто хълца с тоя бензин......" - карайте с каквото ви падне.......няма да се пенсионирате с тия коли...... Абе хора вие наистина ли си мислите че ви продават 100 октана? Я си наливайте 95 и изобщо не им пълнете гушите на тия.Ама и ти се изказа колега.Първо бензин 100 октана несъществува според теб , ок нз да ли е така.После казваш ,че 95 всъщност е 93.По тази лигика излиза че 100 е 95 и просто лъжат.Но нали казваш , че 95 е 93.Тога кво излиза , че 100 е 93 .Малко завъртяно стана , само едно не е ясно 98 колко е . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитър Коев 66 #21 Отговорено 12 Септември, 2007 Аз през почивните дни ходих до Варна и заредих 100 октана от ОМВ. Досега карах с "98" (уж) и ОПРЕДЕЛЕНО има разлика. Колата летеше, а разхода ми падна, така че цената на цялото пътуване ми излезе доста добра. Разхода ми беше около 7 - 7,5/100 при положение, че на места съм карал със 180/190, а при изпреварванията имаше здрави влизания в лютеницата. Даже и аз се учудих. Очаквах разход около 8,5-9, защото градско ми дава мецду 12 и 15 в зависимост от ръчкането. Вярно, че беше и с новия интейк, ама... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mark Antoniy 0 #22 Отговорено 12 Септември, 2007 " - защо си мислите , че такова животно като 100 октана съществува в света.......рекламен трик!" - на Лукойл ви порязват повечко в количеството а не ви харчат повече колите!" - колкото до октана ако е по-нисък вреди, т.е. не карайте с 95 защото е около ~93!" - карам само с Шел, по принуда, и новото пунто хълца с тоя бензин......" - карайте с каквото ви падне.......няма да се пенсионирате с тия коли...... Абе хора вие наистина ли си мислите че ви продават 100 октана? Я си наливайте 95 и изобщо не им пълнете гушите на тия.Ама и ти се изказа колега.Първо бензин 100 октана несъществува според теб , ок нз да ли е така.После казваш ,че 95 всъщност е 93.По тази лигика излиза че 100 е 95 и просто лъжат.Но нали казваш , че 95 е 93.Тога кво излиза , че 100 е 93 .Малко завъртяно стана , само едно не е ясно 98 колко е .Ти наистина се уВЪртЕ. Ето ти една интерсена страница.За октана....Всичко е теория.....Лабораторните проби доказват трагедията в БГ с горивата. Нямаме контрол! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xakera 0 #23 Отговорено 12 Септември, 2007 незнам дали 100октана са 100,но знам че колата се държи по добре с него едно приятелче имаше проблем с аванса постоянно му чукаше сложи си 100 октана бензин и се оправи,със сигирност е по добър от 95 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vartan 9 #24 Отговорено 12 Септември, 2007 (Редактирано) Ти наистина се уВЪртЕ. Ето ти една интерсена страница.За октана....Всичко е теория.....Лабораторните проби доказват трагедията в БГ с горивата. Нямаме контрол!Тва нещо не го разбрах , сигорно си искал да кажеш нещо оригинално.Сано не разбрах кво съм ти виновен като пишеш нещо и със следващото изречение се опровергаваш.Нама значение кой е прав.А за бензина в България е ясно на всеки , че е скапан. Редактирано 12 Септември, 2007 от vartan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
west bam 107 #25 Отговорено 12 Септември, 2007 Еми така е при бензина колкото по голямо октаново число е бензина толкова по мальк е разхода и варвеното се подобрява значително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dimitar Petrov 3 #26 Отговорено 12 Септември, 2007 Аз карам Хонда сивик 1.6 sr vtec , като заредих от Петрол - 95, извънградско ми напражи 6/100 разход и смятам че това е мойто гориво. Когато си взех колата, еди приятел ми каза че е добре да е покарам в началото с 100 октаново гориво. Аз го послушах и ми направи впечетление че градско изгори около 12/100, доста ми се видя и сега е карам само на 95. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове