Jump to content
Jay

Катализатор 5г сивик

Recommended Posts

Колеги здравейте искам да попитам понеже доста хора ми казват да си махна катализатора,други казват да не го махам...бихте ли ме посъветвали.Ако го махам как и къде? Благодаря предварително.пс-извинявам се ако вече има такава тема,но не я намерих...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕ го сваляй.

следващият въпрос е едно подробно "защо"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото е сложен там да върши много полезна работа, а не да пречи. Не съм привърженик на идеята за 2 коня gain да се изхвърлят 5 пъти повече лайна във въздуха, който дишам на и без друго лайнясалите ни улици. Затова мнението ми е - НЕ. Като иска performance, да си сложи high-gain cat с голям диаметър и кюнец от печка на твърдо гориво, не просто да маха катализатора и да го заменя с проходна тръба. Много хора хич не мислят, като правят някакви такива работи. Във форума на Isuzu някакви пишлеменца от Щатите се чешат по мъдите кой бил в emission check area и можело ли да си махнат катализаторите, щял ли някой да ги хване, и т.н. Разберете най-сетне - дали караш пиян, дали замъсрсяваш, дали нелегално тунинговаш, дали крадеш и мамиш - въпросът не е "Дали ше ми се размине или ше ме хванат?", а "Какво мога аз да причиня на останалите така?"! Тръбите наляво-надясно кой какъв фен на Honda бил, колко им били бързи колите и не-знам-си-още-к'во-там! Ама никой не забелязва, че те са No.1 по показател "най-малко вредни емисии" и го постигат с луд труд, отнасят 1000 награди за това и накрая се намира някой мършав "маниак" да врътне два болта и да им прати труда по дяволите. Нв мислете с гъза си, като правите тунинг. Един проблем се оглежда от всички страни, а не само от най-изгодната за нас страна. Тъй, сега е ваш ред да ме наритате колко съм наивен, прост и т.н.P.S. Въпросът на колегата е леко безсмислен и ясно личи, че той самият не знае за са какво му говорили, като са го посъветвали да си махне cat-a. "Да си махна ли катализатора?" :blink: Каква ти е идеята с махането? Знаеш ли последствията (положителни и отрицателни)? Колега, ти самият информиран ли си точно какво и как прави това просто устройство там долу? Като ходиш на състезание - махай го, щом искаш. Но като караш из града, молям ти са, слагай си го обратно. :lol: Thanks!

Редактирано от Rammkopf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рамкопф, надявам се, че с това "мършав "манияк"" не говориш за мен! Би било много грубо излизане от добрия тон! Освен това съм стотина килограма и не ми отива.Сега да отговорим на колегата:1. Няма смисъл да махаш катализатора, ако си е наред или ако не целиш да издоиш и последното конче от колата.Ако е заминал или задръстен - можеш да го махнеш - той и без това не върши работа вече. Иначе основната причина за махането му е да освободиш изхвърлянето на отработените газове, което облекчава работата на двигателя и по този начин можеш да ползваш още 1-2 коня от капацитета му.От мен толкова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:lol:Колега, ти да не се засегна сега?! ;) Радвам се, че си запомнил забележката ми. ;):( Нямам предвид никого конкретно. И под "мършав маниак" разбирам жалкия ентусиаст, който си е купил кола и си вика, без много-много да разбира "Абе ... ше я напра'а аз бегачка ей ся ... да видим к'во мога да й махна преди да сложа турбо, тръби, филтри, 120 октана бензин, добавки ...". Мършав, защото е нищожен пред инженера, проектирал колата (а там работата си е баш дебела). Мисля се разбрахме. :| Никога не съм нарушавал добрия тон и към никой колега не храня лоши чувства, дори и някому да звучи точно обратното. Изключение е този колега, дето го лепнаха с 2 промила. При това броени дни след Катастрофата ... всички я знаем. На него съм му бесен. :blink: Затова и нищо не съм казал. Айде стига, че голямо лирическо отклонение стана.P.S. PreludeManiac, Митко ... пак да кажа, докато сме на темата - и ти не махай катализатора. ;) Ама не ме бий сега. ;) Само напомням. Айде, останете със здраве всички и умната, най-вече!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махането на катализатора не е толкова проста работа.........ако автомобила е с 2 ламбди сонди ,тогава при махането му ще почне да бърка ЕЦУ-то,защото едната е преди катализатора , а другата е очно след нея.........проблема е че втората сонда ще отчита грешно инфо и ще бърка компа на мотора............има два варианта за да не стане това , еидния е да се сложи нов катализатор ,а другия е да се направи коригираща електроника ,симулатор на сондата.............симулатора обаче трябва много добре да се настрои но за да стане това ,трябва да имаш заводските данни............ :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото е сложен там да върши много полезна работа, а не да пречи. Не съм привърженик на идеята за 2 коня gain да се изхвърлят 5 пъти повече лайна във въздуха, който дишам на и без друго!!!аз моя го махнах не заради друго еми щот като плаштах данъка на колата не ми го признаха щот колата била над 100 коня ;) нямало значение дали е с или без катализатор щом била над 100 коня еми щом е така по добре без него ;)

Редактирано от xakera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги здравейте искам да попитам понеже доста хора ми казват да си махна катализатора,други казват да не го махам...бихте ли ме посъветвали.Ако го махам как и къде? Благодаря предварително.пс-извинявам се ако вече има такава тема,но не я намерих...

Здр! Имам същата кола и имах същия въпрос (даже по-труден, защото съм с D15Z1, където катила е на кофти място).Как така не си намерил теми? Не се извинявай, ами ги потърси, сигурен съм, че има, чел съм ги и са доста по-смислени от тази тук. ;) Намери ги и чети!Мен не ме мързи да чета, но ме мързи да пиша, та няма да ти ги преразказвам в подробности тук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нямало значение дали е с или без катализатор щом била над 100 коня еми щом е така по добре без него ;)

Не си прав. ;) Това е пътният данък на колата, а не еко-такса. Според закона, за всеки автомобил с мощност над 74KW (101BHP) собственикът си заплаща ставката в пълен размер. А тя не е малка. Едно приятелче от Варна има Astra GSi 115BHP и данъкът му е към 140 лева. Не си търсете извинение да махате катализатора, разбрали-недоразбрали или в пристъп на гняв към държавата. ;) Тая помия после НА НАС ни се връща тъпкано. Ако не ние, то децата ни ше го усетят след време. Проблемът е съвсем реален, дами и господа. Помислете си дали наистина не грешите от тази гледна точка. Аз мисля, че МНОГО бъркате. Понеже и аз искам мощен автомобил, знам как е ... затова почвам да събирам от закуски за Integra Type-R. ;) Редактирано от Rammkopf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ivaivalito

АКо катализатора ти не е сменян никога и колата ти е над 100 000 км махай нищо няма да загубиш по скоро ще спечелиш аз моя го изтърбуших като си запазих вътрешността .Какво спечелих ли .50 лв като продадох вътрешността.Малко по голяма мощност Малко с около половин литър намаление на разхода.Какво изгубих Вади от време на време малко кофти звук но тва защото не сложих там тръба ако бях сложил няма да го вади но не е проблем само аз си знам че звънти малко .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой да е махал катализатор на акорд 2000, англичанка ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разберете най-сетне - дали караш пиян, дали замъсрсяваш, дали нелегално тунинговаш, дали крадеш и мамиш - въпросът не е "Дали ше ми се размине или ше ме хванат?", а "Какво мога аз да причиня на останалите така?"!

;) Радвам се, че има и такива мислещи фенове във форума ни !!! Поздравявам те ;);)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз НЕ виждам смисъл от един отдавна заминал катализатор защо да стой и да ти запушва колата при положение ,че от него никаква файда говоря за екологична гледна точка.само да се самозаблуждаваме,че пазим въздуха ;) всичко е бла,бла

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...да знам за какво служи катализатора...не мисля да го махам заради 2та коня;),колата ми е на 180 000 км и катализатора не е пипан и точно от тази гледна точка,понеже предполагам вече не върши работа,благодаря все пак за отговорите по темата;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според закона, за всеки автомобил с мощност над 74KW (101BHP) собственикът си заплаща ставката в пълен размер. А тя не е малка. еми да си опарви законите тази държава,кво значение има че съм над 74KW нали имам катализатор и не замарсявам околната среда, :P ебе всичкото е ала бала само да ти взимат парите то е ясно ;)

Редактирано от xakera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest boko

Не го махай. Ако го махнеш освен смраднията ще се сдобиеш и с доста голямо количество шумАко е запушен си го смени. От стария ще искараш 50- 60 леваЗа мен лично тва боботене под газа не си струва 200-те лева - искам да си чувам радиото и птички да пеят около мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега.Наистина има вече писани теми по въпроса, но все пак затова сме хора,за да си помагаме ;-)Нека да ти отговоря на всичките въпроси, които те вълнуват и объркват, тъй кат

Редактирано от Dominic

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега.********************

Ето още един съмишленик. :P Почнаха да се показват вече. :P А като е задънен катализаторът, нема ли начин да се почисти, ми е интересно да попитам? :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм, че са опитвали, но, като се замислиш ..... защо никой от западните страни не го прави... предполагам, че не е толкова успешно, пък и дори да се изкара мръсотията от вътре къде ще отиде... Момчето, което ми свали катализатора дори миказа да не го държа в колата, защото е страшна отрова, и като си го занеса вкъщи, директно в мазето или т.н. :P Не е шега работа явно :P

Редактирано от Dominic

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз поне не съм чувал за такова нещо като почистване на катил,но съм виждал разтопен такъв :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега.********************

Ето още един съмишленик. :D Почнаха да се показват вече. ;) А като е задънен катализаторът, нема ли начин да се почисти, ми е интересно да попитам? :P
това да не ти е торбата на прахосмукачката пък и дори да може едва ли ефекта ще е същиятно ти като си такъв еколог и природозащитник би ли се ръснал за нов катализатор или предпочиташ примерно музика за 5-600 лв в колата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest chopper1969

Пичове,( не ми се отваря нова тема) защо е скъп старият материал от катализатора? казаха ми че имал платина в него...така ли е? и още нещо, къде го изкупуват ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

lud fen - да, категорично ще си купя нов. Не живея в колата, за да харча толкова пари за музика, която ще ми свири по 20 минути на ден сумарно. Аз слушам колата и какво става край мене. Не слушам музика. А и не виждам какъв ми е проблемът да си купя катализатор И музика, ако толкова много съм се навил? :Dxakera - има, има ги още под 100 кончета. Само да искаш. ;) Докато си дирих Хондата, знаеш ли на колко пърдялки попаднах по 75 коня, по 60 коня ... ей такива измислени. А масово се въртят ОКОЛО 100-те. Аз говоря за 2-ра ръка. Ако говорим за нови - Civic 8-gen има с 1,4 литров мотор, 84BHP ... ако не се лъжа за мощността, нещо такова е. Поправете ме, ако греша. Нови колици правят и с по 1.3 , 1.0 моторчета ... само да ти е мерак да караш такъв ... мотопед на 4 колела като последното. ;) А щом ти е запушен каталайзерът и нямаш проблем с парите - слагаш нов и си готов. ;) Мерак да имаш. :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...А като е задънен катализаторът, нема ли начин да се почисти, ми е интересно да попитам? :)

Знанията, които имам:свършил катализатор не може да се "чисти".Противно на разпространеното мнение катализаторът най-често не се запушва(и това става,но...).Просто вече престава да "катализира", защото се износват точно "катализиращите" елементи в него,платина и др. ценни метали+керамика за свързване.Катализаторът на практика прави вторично изгаряне на недоизгорелите газове и така се доближаваме до идеалните продукти на горенето -> СО2 и вода.Когато вече свърши курса по-скоро се явява като задържащо звено в изпускателната система(той по принцип си е рестриктивен,но става още повече).Ако това вече се е случило при вас - ами както каза колегата...просто го сменете :D Чувам, че в М-КОМПЛЕКТ33 продавали катализатори на поносими цени,защото оригинален за сивик е някъде хиляда и нещо лева. Редактирано от cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...