Jump to content
n.g.

Тримове/Смеси на бензин

Recommended Posts

Здравейте колеги,

скоро монтирах ГИ на Хондата - 2.0 155кс.

Както се знае колата трябва да е перфектна на бензин за да стане добре на газ и по мое мнение това е така. Колата никога не е светела с грешки, палене, обороти, тресене.. нищо. Работи като швейцарски часовник.

 

След монтажа на газовото става ясно обаче, че на бензин колата работи леко бедно и не знам дали това е нормално за работата на този двигател или има нещо друго. 

Не я бях закачал за каране на живи данни преди, за да имам база за сравнение, но докато карах с майстора ми направи впечатление, че бензин работи на 7-8% дълъг трим и още толкова къс във всички режими. Това прави общо към 15% и смятам че е леко бедно.

В интерес на истината на газ я настрои перфектно така, че да е в порядъка на 0 до -3% дълъг трим, а късия стига -5-10% при ускоряване за обогатяване.

Има ли запознати или с впечатления по темата да споделят?

Като за начало свалих ЕГР-а и го почистих, че да не би да дърпа въздух от там, но няма разлика. ЕГР-а беше доста чист като цяло.

Теч на вакум е малко вероятно, защото на ПХ без консуматори вакуума е 27mbar, което според газаджията е перфектно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма теч на вакуум от някъде, възможни причини са:

- Mass Airflow (MAF) сензор - може да е необходимо почистване със спрей за MAF сензор.

- По-ниско налягане на горивото от нормалното, в следствие на износване на горивната помпа, или на регулатора на налягане на горивото (fuel pressure regulator);

- Разтегната верига, което променя тайминга, от там и гориво-въздушната смес;

- Позапушени инжектори. Една профилактика с добавка за гориво, с PEA (полиетер амини), няма да е излишна.

- Ленива първа ламбда сонда.

 

Някои източници в нет-а посочват, че при бензини с 10% етанол (каквито са нашите), ЕКУ-то може да коригира дългия трим с 4,7%. Но не съм убеден напълно за верността на това твърдение.

Като цяло, дългият трим, в границите до ±10% се смята за нормален и ЕКУ-то не изкарва грешка в този диапазон.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега. Ще попистя МАФ-а тия дни и ще видя дали има разлика. В момента дава ололо 2.5g\s на ПХ без консултори. Дали това е нормална стойност?

Налягането в рейката и почистване на инжекторите може да в следяащата стъпка, но къде мога да намеря сервизна информация за правилните стойности? 

Колкото до веригата - Не се чува и за секунда при палене. Няма ли поне малко да трака, ако е толкова разтегната, че да бърка смесите?

За сондата ако беше ленива си мисля, че и на газ щеше да показва по същия начин, а там настройките се докарват до 0 тримове. Съшо и при ускорение реагира веднага и отпита обогатяването. Какви са симптомите за "ленива сонда"?

 

А за бензина ще пробвам да заредя от друга бензиностанция и да сложа добавка и ще сверя пак тримовете.Каква добавка да сложа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налягането в рейката, по спомен, трябва е 3 - 3.2 bar. Веригата може да е малко разтегната. Тогава няма да се чува въобще, но си оказва влияние на синхронизацията и тайминга. Ламбда сондата може да се прецени на живи данни. Относно добавката: https://obshtiporachki.online/produkt/amsoil-p-i-performance-improver/   от общите поръчки на форума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото видях из форума R20 двигатела има ревизионен отвор на обтегача на веригата доку до голямата ролка. Има ли техническа спецификация колко мм е оптималното излизане на обтегача или е "на око" работата?

Така или иначе няма да тръгна да сменям верига ако е малко разтеглена и при положение, че не се чува нищо, но ще е добре да проверя и да знам какво състояние е.

При ВАГ има един показател в живите данни за актуално положение на валовете спрямо зададеното заводако положение записано в компютъра и св показва в градуси - над 3⁰ беше проблем.

При Хонда дали има такъв параметър в диагностиката?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята верига е леко поразтегната. Видя се при реглажа на клапаните като се подръпне от зъбното колело на разпределителния вал. Повдигна се леко, което е сигурен признак, че е "тръгнала". Нямам тракане и шумове от нея. Ревизионния отвор не съм отварял, че да не си причиня после течове от там. Нямам необходимите уплътнения за него, а не ми се маже със силикон.

За актуалното положение на валовете спрямо зададеното заводско, би трябвало да се види също на живите данни. Нали има датчици и на коляновия, и на разпределителния вал.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се стигне до обедняване на сместта заради веригата, по-скоро следва първо да избие грешка на фазите.

Аз бих търсил проблема в гориво подаващата система или ламбда сондата.

Ако можеш да намериш друга ламбда за тест, ще е добре.

Пробвай все пак с някоя по-сериозна добавка.

Иначе този трим в момента ти е рамките на допустимото и спокойно можеш да си караш така, все пак основно ще караш на газ.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...