Jump to content
katri71

Нова Хонда в семейството

Recommended Posts

Здравейте, колеги! От вчера съм нов собственик на Honda CR-V 1.5T, 2020, ръчка, ниво на оборудване: Ecsecutive , внесена от Германия (Лайпциг). Това е поредната (четвърта) Хонда в семейството, за която ще се грижа с удоволствие. Успях да я покарам снощи от автосалона до вкъщи (20 км). Засега впечатленията от колата ми са много добри, но има някои неща, които ми се струват ненормални и отговорите им ме тормозят:

1. Как може на 5 годишна кола ( на 55к км), обезшумяващата кора на предния капак да е с изцяло разлепен (провиснал) филц, скъсан и раздран? Имаше още една такава Хонда в автасалона. Погледнах и нея и там същата ситуация. На едно и също място (по средата, от страната на шофьора) филца е скъсан и се е открила полиуретановата изолация отдолу, която е започнала да се разпрашава. Грозна картинка....Поисках оферта за доставка на нова обезшумяваща кора на капака. Цената е 254лв. , но не знам дали се струва въобще да се сменя, ако новата няма да издържи и 5 години. Има ли някакво постоянно решение на този проблем?

2. Друго неприятно впечатление, което ми направи и ме изненада - избелелите външни черни пластмаси, почти навсякъде по екстериора. Намазах ги с реноватор за пластмаса, но знам че това е временно решение и пак ще побелеят след време. Явно материалът, който са използвали за направата на тези части е с ниско качество.

3. Защо стрелката на индикатора за температурата на охлаждащата течност стои постоянно в горния край (все едно е висока температурата)? Това норнално ли е? На мен не ми се струва нормално, но къде да търся причината? При предишното ми CR-V (3 генерация) , индикацията за температурата никога не ми е преминавала средата на скалата.

4. Никога досега не съм карал кола с електрическа ръчна спирачка, та сега ми е голям проблем да и хвана логиката. Може и да ви се стори смешно, но не знам как се потегля под наклон с ръчна скоростна кутия и електрическа ръчна спирачка? За да освободиш ръчната се изисква да държиш натисната крачната спирачка. Тогава при освободена ръчна спирачка и докато преместиш крака си от педала на крачната спирачка на газта, няма ли да тръгне колата по наклона? Ясно е, че се изисква опит за тази манипулация, но все пак ми е много странно.

5. Как се паркира този кораб :)? Има и парктроник и камера, но едва я вкарах в гаража. Постоянно пищи, на мултимедията изписва ,че имам препятсвие пред себе си, но на какво разстояние е препятствието, как да разбера? За отзад ясно, ще се гледат чертичките на изображението на камерата, но за отпред какво да гледам? Карах го на усет, но след тройката, тази ми се вижда все едно камион карам :). 

6. Защо след като навсякъде пише, че оригинално тази кола е с 18 цолови джанти и гуми, моята дойде с 19 цолови такива? Видях в една брушура на Хонда, че се продават и могат да се купят като допълнителен аксесоар 19 цола джанти. Сигурно моя случай е такъв, но все пак, как е по-добре според Вас да се кара тази кола - с 18 цола или с 19 цола?

7. Свалих едно сервизно ръководство на руски, защото съм зле с езиците. Сега чета и се просвещавам, но все пак и руския не ми е матерен език, та ще се радвам, ако някой може да помогне с това ръководство на български. Сигурно го има някъде качено в нета.

Цял ферман изписах :)...Дано не съм досадил на някого.

20251011_203747.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За парктроника разбрах. Има дадена таблица в ръководството. По дължината на звука, може да се ориентираш на какво разстояние е препятствието. По-различно е парктроника, който ползвам в момента, но ще трябва да му свикна. Най-притеснително е това с температурата. Там трябва да намеря решение на проблема възможно най-скоро. Датчика ли е, вентилатора ли не се включва.....антифриз има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега ЧЕЛ съм, че електронната ръчна иска навикване, така че не губи надежда :)
Ето какви са стандартните джанти на модела: 

7.5J x 17; 7.5J x 18; 7.5J x 19

Ако можеш качи някъде това ръководство, руското, ако срещаш проблем с някаква част ще помагаме, а ще помогне и на други колеги с този модел :)

 

Редактирано от Restless
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ръчната спирачка е на страници 111-112 в английското ръководство, пускам преведено от гугъл текста, прегледах набързо изглежда ок превода :)
 

Цитат

Ръчна спирачка

За да я задействате: Издърпайте превключвателя нагоре. Индикаторът BRAKE (СПИРАЧКА) се появява на арматурното табло. Задръжте превключвателя нагоре за аварийно спиране, докато се движите.
За да я освободите: Задръжте педала на спирачката натиснат и се уверете, че предпазният ви колан е закопчан. Натиснете превключвателя надолу, за да освободите. Можете също така леко да натиснете педала на газта, при условие че предпазният ви колан е закопчан, превозното средство е включено, и трансмисията е в положение „Движение“ (D) или „Задна предавка“ (R).

Brake assist System Система за подпомагане на спирането

По време на рязко или аварийно спиране системата увеличава спирачната сила. Педалът на спирачката може да се движи леко или да издава шум? Това е нормално. Продължете да държите педала на спирачката здраво натиснат.

 

Hill start assist system Система за подпомагане на потеглянето по наклон

Когато сте спрели на наклон, системата за подпомагане на потеглянето по наклон помага да се предотврати търкаляне на автомобила, докато преместите крака си от спирачката към педала на газта.

Антиблокираща спирачна система (ABS)
По време на рязко или аварийно спиране системата бързо натиска спирачките, за да предотврати блокиране на колелата и да ви помогне да запазите контрола над волана. Не натискайте педала на спирачката, а продължете да го държите здраво натиснат. Когато ABS се активира, може да усетите вибрации през педала на спирачката или каросерията на автомобила, по-силно натискане на педала на спирачката от обикновено или да чуете шум от двигател от двигателния отсек. Всичко това е нормално. При нормална употреба, ABS системата понякога ще издава звук от двигател от двигателния отсек, особено при първото стартиране на двигателя или след многократно използване на спирачките.

 

Редактирано от Restless
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

стр.112

Цитат

Автоматично задържане на спирачката
Поддържа задържането на задната спирачка дори след отпускане на педала на спирачката. Уверете се, че превозното средство е включено и предпазният ви колан е закопчан, когато използвате тази функция.

1. Натиснете бутона BRAKE HOLD зад скоростния лост. Индикаторът BRAKE HOLD се появява на арматурното табло.

2. С скоростния лост в положение Drive (D) или Neutral (N), натиснете педала на спирачката и спрете напълно. Спрете. Индикаторът HOLD се появява и задържането на спирачката се прилага. Освободете педала на спирачката.

 

Натиснете педала на газта, за да отмените задържането на спирачката и да започнете да се движите.

 

За да изключите задържането на спирачката:

Натиснете педала на спирачката и натиснете отново бутона BRAKE HOLD. Автоматичното задържане на спирачката се отменя, когато:

• Спирането е задействано за повече от 10 минути.

• Електрическата ръчна спирачка е задействана.

• Крачната спирачка е натисната и скоростният лост е преместен в положение Park или Reverb.

• Предпазният колан на водача е разкопчан.

• Двигателят е изключен.

• Има проблем със системата за автоматично задържане на спирачките.

 

ВНИМАНИЕ!

Активирането на системата за автоматично задържане на спирачките по стръмни наклони или хлъзгави пътища може все пак да позволи на превозното средство да се движи, дори да отпуснете крака си от педала на спирачката. Ако превозното средство неочаквано се подвижи, това може да причини катастрофа, водеща до сериозни наранявания или смърт. Никога не използвайте системата за автоматично задържане на спирачките и не разчитайте на нея да предотврати движението на превозното средство, когато е спряло на стръмен наклон или хлъзгави пътища.

 

ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ

Използването на системата за автоматично задържане на спирачките за паркиране на превозното средство може да доведе до неочаквано движение на превозното средство. Ако превозното средство се подвижи неочаквано, това може да причини катастрофа, водеща до сериозни наранявания или смърт. Никога не напускайте превозното средство, когато спирането е временно задържано от системата за автоматично задържане на спирачките, и винаги паркирайте превозното средство, като поставите скоростния лост в положение за паркиране (P) и натиснете ръчната спирачка.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно стрелката за температурата, провери каква е реалната температура с някакъв OBD II четец (ELM327 например) и приложение на телефона.

Ако е нормална, споко! Я датчикът за температурата е за смяна, или веригата му не прави контакт.

Ако, обаче е висока - лошо...

На студен двигател, пак ли е в червеното?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Проблема е в ел. веригата. Проверено е. Реално няма прегряване на двигателя. Датчика не е отчитал правилно.

Редактирано от katri71
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...