Jump to content

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Имам Honda Jazz 1.4 i-DSI Sport 2008 (GE3; двигател L13A6) и съм почти сигурен, поради различни признаци, че катализатора е издал багажа вече. Автомобила е на 235к км и се кара на бензин.

Решил съм да го сменя отново с катализатор а не с резонаторно гърне. Оригинален струва майка си и баща си ( над 2000лв) , но има афтер маркет варианти на цени от 300 до 800лв. Проблемът ми е , че не знам какъв е размера на катализатора. Номерът (от Amayama) e 18160-PWA-G02, но като гледам в различни сайтове за афтер маркет части, с този номер има много варианти с размери от 625мм през 650, 660 та до 765мм и различно тегло.

Някой има ли представа за този модел и двигател кой е правилният размер?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Може ли малко яснота по признаците по които сте разбрали, че катализатора Ви е за смяна? Благодаря!

Изпратено от моят RMX3151 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
9 minutes ago, vandim said:

Здравейте! Може ли малко яснота по признаците по които сте разбрали, че катализатора Ви е за смяна? Благодаря!

Изпратено от моят RMX3151 с помощта на Tapatalk
 

Висок разход на гориво, загуба на мощност и не на последно място специфичен шум от областта на катализатора ... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-ясният признак е, когато го свалиш и го огледаш лично. Ако е тръгнала да се стопява питата или е механично повреден, значи е за смяна. Ако само е замърсен, чисти се, промива се и се кара отново с него. Няма по-добър от оригинала! Афтърмаркетите изкарват по година и дотам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 minutes ago, dandilov said:

Най-ясният признак е, когато го свалиш и го огледаш лично. Ако е тръгнала да се стопява питата или е механично повреден, значи е за смяна. Ако само е замърсен, чисти се, промива се и се кара отново с него. Няма по-добър от оригинала! Афтърмаркетите изкарват по година и дотам.

Имайки предвид шума, най-вероятно е механично повреден и питата е започнала да се разрушава. 

Оригиналните са прекалено скъпи. Преди години на едно Пежо 406 смених катализатора с неоригинален и го карах 3г, после го продадох на приятел и той го кара още година-две и го продаде. Нямаше ядове с катализатора. Автомобила се караше на газ и бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, dandilov написа:

Ако само е замърсен, чисти се, промива се и се кара отново с него. Няма по-добър от оригинала! Афтърмаркетите изкарват по година и дотам.

 

Как се чисти/промива с добавки или има фирми които се занимават с такъв тип дейност. За дпф съм гледал из тубата разни клипчета как си киснати промиват с някаква течност, ама за бензинките ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко зависи от състоянието му.

Ако няма механични повреди и не е много замърсен  - с добавка.

Ако е значително замърсен - в добър сервиз с качествена химия.

 

Чекът свети ли? Ако имаш слаба ефективност на катализатора, трябва втора ламбда сонда да даде сигнал, ако не е манипулирана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чека не свети, но не се знае дали не е манипулирана втората ламбда сонда. Трябва да проверя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шумът, който се е появил, може да е и от някоя част от изпускателната система - тръба, средно или задно гърне. Провери и тях, преди да се хвърляш на катализатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще проверя, но звука се чува повече в предната част - под таблото и шофьора, и когато си отвън е най-ясен звука.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...