Jump to content
iliyan_pi

CR-V 4, необясним проблем със зареждането

Recommended Posts

Здравейте, преди месец забелязах, че акумулаторът ми не се зарежда - алтернаторът дава до 12,3 В, но индикацията не свети. В сервиза казаха че вероятно е релето и го смениха, но като взех колата и тя загря, светнаха "BAT' и "AWD" (!). Майсторът смени и диодните блокове, но ефектът остана. И така до днес - той казва, че имало някакво друго "реле", но не се знае много за него. Зареждането работи (14,2 В), но светят "BAT' и "AWD" и аз карам колата като съм 'на тръни" , да не би да се прецака нещо. Майсторът търси схеми на колата, защото тя е "канадка". Прочетох във форума за някакво ELD и затова пиша тук с надеждата някой да е имал подобен случай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я виж тук. Да не би и ти да си се заблудил като мен. Новите коли си имат управление на зареждането. Не зареждат постоянно на макс.

 

https://forums.hondabg.com/topic/112724-алтернатор-dual-mode-charging-system-или-проблем/?tab=comments#comment-1057580149

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря! Един от майсторите в сервиза също спомена за "интелигентно зареждане" в тези коли и аз го приемам, но защо светят "BAT' и "AWD", а и те нямат нищо функционално общо?  Японците били оставили целия процес на компютъра, но това усложнение спъва работата.

Редактирано от Honda_Z
Моля, не цитирайте цялото предходно мнение! По презупция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Според това което си написал разбирам, че са светнали след манипулациите в сервиза. Така че по-скоро там търси проблема. Дано пазят старото реле.

 

Иначе схемата в последния пост в другата тема видя ли? Би трябвало да е за твоята кола. Щом е от канада е 2.4 нали?

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.03.2025 г. at 17:13, Bizzito написа:

Според това което си написал разбирам, че са светнали след манипулациите в сервиза. Така че по-скоро там търси проблема. Дано пазят старото реле.

 

Иначе схемата в последния пост в другата тема видя ли? Би трябвало да е за твоята кола. Щом е от канада е 2.4 нали?

Да, 2,4 i, бензин. Засега няма напредък, аз съм електроник по професия и много пъти съм се ровил по колите. Искам да те помоля за експеримент понеже видях, че твоята кола е същата. Добавих снимка на акумулатора, защото имам съмнения, че там е заровено кучето. Не ми е ясно (защото не смея да го разглобя) за какво служи елемента отбелязан с една червена точка. На схемата в описанието е написано "датчик акумулатора", а от него излизат два проводника (отбелязал съм куплунга им с две червени точки) и отиват към компютъра. Молбата ми е при работещ двигател да изключиш този куплунг и да видиш дали ще светне грешка на таблото. Ако разбира се си съгласен, а аз ще съм ти благодарен.

IMG_04762.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти на 99% съм сигурен че това с червената точка е т.н. ELD модул, по-точно датчика му.  На повечето други автомобили ( разглеждал съм на Тойота, Опел, БМВ и Форд) се намира точно там, по този начин следи цялата консумация на енергия в инсталацията. На Хонда, поне в старите генерации, се вгражда в модула на релетата и следи консумацията на част от електро инсталацията, малко тъпо решение ама с цел икономия на гориво и ниски емисии е решено така. В интерес на истината за първи път виждам на Хонда да е на това място, но и не съм гледал  Хонди от по-новите генерации, точно това ме кара да не съм на 100% сигурен. 

Как се тества най-лесно системата за заряд - при добре зареден акумулатор и загрял двигател оставяш да работи на празен ход (при изключени всички консуматори, и без  климатроника), взимаш амперклещи (за прав ток на малкия обхват - 40А) и ги слагаш на проводника който идва от алтернатора, взимаш мултицет и се връзваш на акумулатора за измерване U. Както си работи мотора на празен ход започваш да включваш един по един консуматори, първо климатроника, след това фарове и т.н., и т.н.. През цялото това време следиш волтметъра и амперметъра отначало, още при празен ход и последователно след включване на всеки един консуматор. При изправна система би трябвало на празен ход, без консуматори да имаш около 12,5 - 12,8V, при покачване на товара в един момент трябва U да скочи на 14,1 - 14,5V. Може да минеш без амперметър но аз лично го правя с него да си видя зарядния ток. Това е при по-старите генерации на Хонда, новите може да са с наистина интелигентна система за заряд, както при другите марки, там е съвсем друга бира, и истински интелигентна. 

ПП - всичките тези измервания по U можеш да ги правиш с едно волтметърче в запалката или като си включиш един ELM и следиш напрежението при живи данни. 

Успех!

Редактирано от CCord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за мнението и съветите . Аз съм електроник и съм наясно с измерванията, но в момента нямам постояннотокови клещи, а само за променлив ток. Проблемът ми беше реле регулатора и след смяната му сега зареждането е ОК, но на таблото светнаха ВАТ и AWG въпреки, че нямат общо помежду си. Имам съмнение, че майсторът, който смени релето е направил нещо с ELD (срещнах в описанията за ремонт, че трябва да се внимава с него) , но като намеря DC клещи ще проверя дали то оказва влияние от консумацията на тока върху напрежението както ти си описал. Другото е да търся ELD  за проба или да го разглобя. Вътре трябва да има датчик на ХОЛ, подобен на тези, които са в DCклещите за безконтактен сигнал и измерване. Много майстори гледаха колата, но никой не казва нищо за него или само псуват японците за тези усложнения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това измерваше или изравняваше нещо по токовете не помня вече да не беше и регулатор някакъв. Странно, че това нещо се слага в Америка в Европа стои на друго място за това майсторите псуват защото си нямат и на идея за кВо иде реч. Имаме във фамилията 

Ford F-150 Ecoboost там има такова нещо, аз го счупих без да искам при смяна на акумулатора та се наложим да ходим при майстор който прави само американки и той човека детайлно го обясни но то трябва и някой да помни.

Място:SZ- от аватара ти какво значи?

Редактирано от Митко Йотов
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 22.03.2025 г. at 19:46, iliyan_pi написа:

Да, 2,4 i, бензин. Засега няма напредък, аз съм електроник по професия и много пъти съм се ровил по колите. Искам да те помоля за експеримент понеже видях, че твоята кола е същата. Добавих снимка на акумулатора, защото имам съмнения, че там е заровено кучето. Не ми е ясно (защото не смея да го разглобя) за какво служи елемента отбелязан с една червена точка. На схемата в описанието е написано "датчик акумулатора", а от него излизат два проводника (отбелязал съм куплунга им с две червени точки) и отиват към компютъра. Молбата ми е при работещ двигател да изключиш този куплунг и да видиш дали ще светне грешка на таблото. Ако разбира се си съгласен, а аз ще съм ти благодарен.

IMG_04762.jpg

 

Не съм сигурен, че при мен има такова нещо. Моята е 2.0. Ще видя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Митко Йотов написа:

Това измерваше или изравняваше нещо по токовете не помня вече да не беше и регулатор някакъв. Странно, че това нещо се слага в Америка в Европа стои на друго място за това майсторите псуват защото си нямат и на идея за кВо иде реч. Имаме във фамилията 

Ford F-150 Ecoboost там има такова нещо, аз го счупих без да искам при смяна на акумулатора та се наложим да ходим при майстор който прави само американки и той човека детайлно го обясни но то трябва и някой да помни.

Място:SZ- от аватара ти какво значи?

SZ е Стара Загора. Утре смятам да разглобя съвсем ELD елемента, за да видя какво в него може да се повреди. Гледайки схемата трябва да е безконтактем датчик на Хол, който е полупроводник, който реагира на магнитно поле ( дава напрежение на изхода си), когато през него тече ток, но Тубата пише, че е най-обикновен шунт. Ще видя.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако беше до Плевен щях да те заведа при хората за които говоря, те са електричари и щяха да ти свършат работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...