Jump to content
dandy

километраж проблем honda cr-v rd1

Recommended Posts

Здравейте,

възникна проблем с километража и оборотомера на старата хонда. Стрелките при работа на двигателя "скачаха" от нормалните показания на моменти и накрая спряха да отчитат. Проверих връзки, букси, кабели с диагностика колата си показва и километри и обороти на дисплей, но стрелките не сработват. Разглобих го и смених кондензаторите на двата уреда. В началото заработиха и двата, но след 5-6 минути работа оборотомера без да отскача, като преди стрелката, пак спря да работи. Явно няма да се получат нещата и въпроса ми е имат ли разлика километражите за моделите 128к.с. и 147к.с. и съответно за ляв и десен волан(освен разграфения циферблат в мили и км)?

Съответно ако някой продава за ръчна скоростна кутия ляв волан 128к.с. цена?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен започна да ми прави проблеми само скоростомера. Даже понякога се оправя и като спра започва леко да играе, като карам с постоянна скорост. Но нещо от сорта + - 5 км/ч. Мисля първоначално да почистя датчика на скоростната кутия. Ти си свалял таблото за да смениш кондензаторите ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mys7Ic,

да свалих таблото и смених кондензаторите на километража и оборотомера. На километража са два по 1000мкф 16V, а на оборотомера 2200мкф 16V. Лесно се разглобява всичко без опасност от повреди, като не е необходимо да се вадят стрелките и циферблатите излиза целият уред напред. 

Преди малко направих един импровизиран тестер с диод и резистор да проверя сигнала от синият кабел за оборотомера(идващ от ICM на  разпределителя). Сигнала е "-" и при свързване на светодиода към "+" във верига отчита пулсации...при ниски обороти, на високи свети почти без примигване. Забелязах, че сигнала не се губи и е стабилен при работа на двигателя, НО при тест оборотомера спираше да работи. При изключване на тази верига оборотомера започваше да дава показания. Предполагам при лош/слаб сигнал няма да сработва, дори и да има наличие на такъв. Заподозрях сменяния преди години ICM в разпределителя, понеже не е оригинален на NEC. И за всеки случай реших да проверя куплунгът към разпределителя. Запалих колата за късмет оборотомера не отчиташе, проверих на диагностиката оборотите от ECU работят(ако няма сигнал от ECU и колата няма да работи принципно). Размърдах куплунга и оборотомера заработи! Последва почистване с контактен спрей и засега всичко работи, по-късно ще покарам и проверя дали това е бил проблема за неработещият оборотомер :) 

За пулсации и скачащи стрелки сменете кондензаторите, стотинки са :hondarulez: 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно явно идва момента за смяна на ICM комутаторът в делкото..Оборотомерът спря отново в движение, малко по-късно изгуби и газовият инжекцион сигнала за обороти(взима го от същият кабел за оборотомера, има един сервизен изход отпред в коша на мотора) И така колата премина в режим на бензин автоматично. Ако умре този комутатор нацяло ще спре да подава импулс към запалителната бобина и колата угасва. Обикновено температурните промени проявяват проблема поради нарушена верига в капсалованият корпус. Този неоригинален комутатор изкара четири години...ще видим, като монтирам ново "менте" колко ще изкара. Иначе имам в багажника оригинален разпределител, но стои в готовност само за аварийни ситуации на пътя :))) 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам табло от десен волан, за части. Взех му механиката за моето, електрониката е здрава, ако на някои му трябва, го подарявам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, D-D написа:

Имам табло от десен волан, за части. Взех му механиката за моето, електрониката е здрава, ако на някои му трябва, го подарявам.

Колега D-D ако имаш възможност качи снимки какво е останало точно по таблото. Ще свърши работа на колеги с подобни проблеми, ако не им се занимава да разпояват и запояват :)) Моите проблеми се решиха със смяна на кондензаторите в двата уреда за показания на обороти и километри плюс смяна на комутатор в делкото. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поотворих въпросният ICM да видя проблема...прекъсната връзка точно към изхода за краче сигнал оборотомер. За разлика от оригинала на NEC, в който връзките са по-тънки от косъм, в ментето си е стабилен тел :) Ще ги презапоя на всички крачета за спорта, пък и да стои в резерва. Колата си работеше без оборотомер и така. 

IMG_20241009_132843.jpg

IMG_20241009_133103.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...