dandy 23 #1 Публикувано 4 Октомври Здравейте, възникна проблем с километража и оборотомера на старата хонда. Стрелките при работа на двигателя "скачаха" от нормалните показания на моменти и накрая спряха да отчитат. Проверих връзки, букси, кабели с диагностика колата си показва и километри и обороти на дисплей, но стрелките не сработват. Разглобих го и смених кондензаторите на двата уреда. В началото заработиха и двата, но след 5-6 минути работа оборотомера без да отскача, като преди стрелката, пак спря да работи. Явно няма да се получат нещата и въпроса ми е имат ли разлика километражите за моделите 128к.с. и 147к.с. и съответно за ляв и десен волан(освен разграфения циферблат в мили и км)? Съответно ако някой продава за ръчна скоростна кутия ляв волан 128к.с. цена? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mys7Ic 14 #2 Отговорено 4 Октомври При мен започна да ми прави проблеми само скоростомера. Даже понякога се оправя и като спра започва леко да играе, като карам с постоянна скорост. Но нещо от сорта + - 5 км/ч. Мисля първоначално да почистя датчика на скоростната кутия. Ти си свалял таблото за да смениш кондензаторите ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandy 23 #3 Отговорено 4 Октомври Mys7Ic, да свалих таблото и смених кондензаторите на километража и оборотомера. На километража са два по 1000мкф 16V, а на оборотомера 2200мкф 16V. Лесно се разглобява всичко без опасност от повреди, като не е необходимо да се вадят стрелките и циферблатите излиза целият уред напред. Преди малко направих един импровизиран тестер с диод и резистор да проверя сигнала от синият кабел за оборотомера(идващ от ICM на разпределителя). Сигнала е "-" и при свързване на светодиода към "+" във верига отчита пулсации...при ниски обороти, на високи свети почти без примигване. Забелязах, че сигнала не се губи и е стабилен при работа на двигателя, НО при тест оборотомера спираше да работи. При изключване на тази верига оборотомера започваше да дава показания. Предполагам при лош/слаб сигнал няма да сработва, дори и да има наличие на такъв. Заподозрях сменяния преди години ICM в разпределителя, понеже не е оригинален на NEC. И за всеки случай реших да проверя куплунгът към разпределителя. Запалих колата за късмет оборотомера не отчиташе, проверих на диагностиката оборотите от ECU работят(ако няма сигнал от ECU и колата няма да работи принципно). Размърдах куплунга и оборотомера заработи! Последва почистване с контактен спрей и засега всичко работи, по-късно ще покарам и проверя дали това е бил проблема за неработещият оборотомер За пулсации и скачащи стрелки сменете кондензаторите, стотинки са 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandy 23 #4 Отговорено 4 Октомври Последно явно идва момента за смяна на ICM комутаторът в делкото..Оборотомерът спря отново в движение, малко по-късно изгуби и газовият инжекцион сигнала за обороти(взима го от същият кабел за оборотомера, има един сервизен изход отпред в коша на мотора) И така колата премина в режим на бензин автоматично. Ако умре този комутатор нацяло ще спре да подава импулс към запалителната бобина и колата угасва. Обикновено температурните промени проявяват проблема поради нарушена верига в капсалованият корпус. Този неоригинален комутатор изкара четири години...ще видим, като монтирам ново "менте" колко ще изкара. Иначе имам в багажника оригинален разпределител, но стои в готовност само за аварийни ситуации на пътя :))) 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
D-D 33 #5 Отговорено 8 Октомври Имам табло от десен волан, за части. Взех му механиката за моето, електрониката е здрава, ако на някои му трябва, го подарявам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandy 23 #6 Отговорено 9 Октомври Преди 14 часа, D-D написа: Имам табло от десен волан, за части. Взех му механиката за моето, електрониката е здрава, ако на някои му трябва, го подарявам. Колега D-D ако имаш възможност качи снимки какво е останало точно по таблото. Ще свърши работа на колеги с подобни проблеми, ако не им се занимава да разпояват и запояват :)) Моите проблеми се решиха със смяна на кондензаторите в двата уреда за показания на обороти и километри плюс смяна на комутатор в делкото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandy 23 #7 Отговорено 10 Октомври Поотворих въпросният ICM да видя проблема...прекъсната връзка точно към изхода за краче сигнал оборотомер. За разлика от оригинала на NEC, в който връзките са по-тънки от косъм, в ментето си е стабилен тел Ще ги презапоя на всички крачета за спорта, пък и да стои в резерва. Колата си работеше без оборотомер и така. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове