Johnny_V3 29 #1 Публикувано 15 Юни Здравейте, Предстои ми смяна на маслото на Хондата. i-cdti 2.2 е двигателя. Въпроса ми е съвсем конкретен. Попаднах на това масло и се чудя, дали е подходящо за Хондата: https://www.unil-opal.com/wp-content/uploads/wpallimport/files/pdfs_uk/OPALJET_DREAM_2_0W30.pdf Предварително благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #2 Отговорено 15 Юни (Редактирано) По това което дават става за този двигател. По характеристиките за0w30 дори е доста добро. Редактирано 15 Юни от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Johnny_V3 29 #3 Отговорено 15 Юни @CARPERA Благодаря! Ще го сипвам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Johnny_V3 29 #4 Отговорено 16 Юни @CARPERA Само едно не мога да разбера... Линка, който съм пуснал в първия пост и този тук: https://unil.bg/2018/wp-content/uploads/OPALJET-DREAM-2_TDS_BG.pdf малко се различават, макар че маслото е едно и също (уж)... И сега? Защо е така, нали уж е едно и също маслото..? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #5 Отговорено 16 Юни Характеристиките са корено различни вижTBNна второто е 6.6 на първото от първия пост 10. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Johnny_V3 29 #6 Отговорено 16 Юни Това казвам и аз... И вече не знам, дали е подходящо... Най-вече не мога да разбера защо е така... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Johnny_V3 29 #7 Отговорено 16 Юни Явно ще трябва да се чете за маслата. Освен това, предполагам, че маслото, което имам е това второто (спецификацията от българския сайт), на български. Аз ще се опитам да си изясня въпросите около маслата, а и тук има много хубава тема за това, но бързия въпрос ми е: Това масло (от българския сайт) дали все още е подходящо за моята Хонда? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #8 Отговорено 16 Юни В този .pdf, от българския сайт, има много противоречащи данни за маслото, с оглед на заявените спецификации. Например, няма как масло по ACEA A5/B5 да има TBN 6,6 mgKOH/g . За да си сигурен какво има в тубата, първо трябва да си купил маслото от сигурен източник. Второ, да сравниш датата на произвотство от тубата и tds (technical data sheet) от този период. Производителите често променят рецептурата на маслата и по този начин стара серия масло не отговаря на състава и спецификациите от най-новия tds. Трето - винаги гредай tds и msds само от сайта на производителя. Всички други източници може да те подведат с информацията. Четвърто - сравни етикета и модела на тубите. Ако се различават от тези в сайта на производителя към днешна дата, значи маслото е със по-стари х-ки. Гледам pdf-ът от българския сайт е с дата: 12.17, тоест декември 2017г., а от сайта на производителя е с дата: 01/2024. Двигателят ти има ли DPF, за да избереш масло по ACEA C2? Ако не, тогава може спокойно да си ползваш масла по ACEA A5/B5. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Johnny_V3 29 #9 Отговорено 16 Юни @dandilov, благодаря за отговора. Двигателя има DPF. Маслото съм го взел от вносителите, т.е. трябва да е оригинално. Да, и аз видях, че датата на PDF-а е по-стара. Утре ще видя и тубите, че не са пред мен. И най-вече дата на производство на това масло. Ще споделя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #10 Отговорено 16 Юни Ако не е по-старо от 2021г., сипвай смело и не го карай повече от 8 хил. км., ако е с TBN 6.6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове