Jump to content
deepblue

загубен ключ, транспондер, обучение с Лънч

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте колеги,

Двата черни ключа са загубени имам само един червен.
С червения ключ не пали.

Искам по някакъв начин да имам ключ, с който да мога да я запаля.
------------------------------------------
Автомобилът е:
Honda Civic 1996година Hatchback
ek3 
1.5 
114hp 
6та генерация - японка.
Колата я купих втора употреба през 2007 година и до момента не бях използвал червения ключ.
Така че не мога да бъда сигурен, че червения ключ е от нея, но става перфектно за отключване.
Преди за загубя черния ключ, колата палеше и нямаше никакви проблеми.
------------------------------------------
Вече повече от година пробвам различни варианти.
Колата няма възможност да се закара на ключар, защото не пали.
Имам възможност да ползвам автодиагностика LAUNCH X431 Pro S Mini 3.0
Какво е направено до момента:
------------------------------------------
ОПИТ 1: 
Отидох при ключар, той ми направи черен ключ без транспондер.
Ключаря ми продаде отделно един транспондер Megamos 48. (който е кръгла стъклена ампулка)
Пробвах над 10 пъти да обуча с LAUNCH-ча този черен ключ, както в клипчето:
https://youtu.be/7vv2YX24fWw?t=117
лепих с тиксо транспондера на различни места на патронника, но не успях.
Като цяло мисля, че транспондера не би трябвало да е Megamos 48, а е Megamos 13.
Въпреки че ако търсиш в Интернет за Honda Civic 1996 transponder някъде излиза Megamos 48.
Но Megamos 48 е по-новия модел. Megamos 13 е по-стария модел.
------------------------------------------
ОПИТ 2:
Купих от Ebay от САЩ оригинален черен ключ от Хонда втора употреба.
На снимката ключа много приличаше на моя загубен черен ключ.
Когато обаче го получих видях, че формата е абсолютно същата, но материала на черната част е различен. Моя беше повече като гумен, даже от многогодишната употреба гумата-пластмаса се беше доста разложила.
Черната част на ключа, който купих от САЩ е от много твърда пластмаса - подобна на капачките от безалкохолни.
Отидох на друг ключар. Той имаше xHorse vvdi mini tool, с него прочетохме кода заpисан на черния Honda ключ от САЩ.
xHorse vvdi mini tool показа, че моя червен ключ и черния Honda ключ от САЩ са от вид ID13
Предполагам че и двата са Megamos 13.
Няма логика моя червен ключ да е Megamos 13, а черния да е бил Megamos 48, който се води по-нов модел.
Така че се зарадвах, че този път ще успея.
Освен това някъде чух в Youtube, че кода записан в транспондерите на Honda винаги започва с номера 20.
xHorse vvdi показа точно това за черния Honda ключ от САЩ - кода в транспондера започваше с номер 20.
Платих на ключаря и той ми направи 4ти ключ -> желязната част е изрязана от моя червен ключ, а транспондера е кпониран с xHorse vvdi от черния Honda ключ от САЩ.
Този нов транспондера xHorse е от черна пластмаса, а формата му е трапецовидна, и е презаписваем. Ключаря каза, че може да се презаписва с различна информация много пъти.
Така че ако някой има Honda Civic 1996 114 коня и си знае кода записан в транспондера и ми го прати на SMS или на лично съобщение, ще съм много благодарен и ще си плата каквото струва ако кода стане.
Та така ключаря клонира транспондера от черния Honda ключ от САЩ с xHorse vvdi mini tool.
Ключаря сложи xHorse транспондера в xHorse ключа и сега всичко трябваше да е ОК и да мога да обуча моя имобилайзер с LAUNCH-ча да работи с този нов ключ.
(Ако гледате видеото по-долу, ще забележите къде е пъхнат транспондера - близо до желязната част.)
Пробвах но пак не стана.
Върнах се при ключаря и проверихме xHorse vvdi mini tool дали кода на транспондера на черния Honda ключ от САЩ и моя нов ключ4. 
Да бяха абсолютно еднакви и започваха с 20 както се казваше в Youtube.
Записах ги на листче.
------------------------------------------
ОПИТ 3:
Ключаря предложи да изтрие с xHorse vvdi mini tool информацията от трабспондера на този нов ключ4.
Викаме да не би при обучението с LAUNCH-ча, имобилайзера да чака кода да е празен и той(имобилайзера) да записва кода в транспондера, а не да чете кода от ключа.
Ключаря използва xHorse vvdi mini tool и изтри информацията в транспондера.
Преди да отида и да пробвам в колата, помолих ключаря да прочете пак с xHorse vvdi mini tool какъв е кода на транспондера в момента.
Той го прочете и видях, че са други цифри и букви, но не започваше с 20. Той каза че xHorse vvdi mini tool не изтрива кода и да го прави 000000000, а записвал някакъв такъв код, но се води празен (blank transponder).
Предположих, че няма да стане щом кода не започва с 20, но отидох при колата и пак пробвах с LAUNCH-ча.
Обучението беше пак неуспешно.
Ето клипче от обучението, което аз записах:
https://www.youtube.com/watch?v=iNVqXjSKInU
------------------------------------------
Вече нямам идеи какво може да се направи повече.
1. Някой знае ли какъв е транспондера ?
Може би е Megamos 48 или Megamos 13 ? Има някакви и Philips

2. Възможно ли е от много проби с LAUNCH-ча да заключа компютъра ?

3. В този форум бях чел някъде, че един колега е обучавал ключове на Honda CR-V с Лънч.
Знаете ли дали с LAUNCH X431 Pro S Mini 3.0 може да се обучи Honda Civic 1996 ? в документацията на LAUNCH-ча пише, че е съвместим с Honda Civic 1996.

4. Ако някой има Honda Civic 1996 114 коня и си знае кода записан в транспондера и може да ми го прати да пробвам да обуча с неговия код.
Защото Американския ключ може да е от Акорд, а те да започват с други номера след 20-то които са само за Акорд. Или пък американските и Европейските транспондери да са с различни номера. Както едно време бяха DVD-тата, кодирани за съответния регион.

5. Пак в тоя форум колеги бяха писали, че Бултрако могат да ми обучат ключ. Дали още извършват такава услуга, за такава стара Хонда. Предполагам при този вариант колата трябва да се кара от Хасково до София с платформа.


Ако някой има други предложения.
Чух някъде, че имобилайзера може да се заобиколи.
Първия ключар каза, че трябва да разпой чип от компютъра на Хондата ми и да му налеят номер. Но му нямам много доверие, да му дам компютъра си да запоява с поялник.  Предпочитам Хондата да се обучи софтуерно.
 

Редактирано от deepblue

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам за теб честно.......... Много си писал и чак ми се искаше да подмина, да не чета до край и да не отговарям ( както винаги ).

 

Попаднал си просто на неправилните ключари, които са резачи и копирачи. Единият щом е казал че може евентуално да махне иммото не знам защо не е казал че може да направи чип по имобилайзера.

 

Наличието на червен ключ, не решава проблемът когато няма нито един черен. 

Когато Лаунча ти казва дай на контакт с ЛЪРНЕТ ключ, има предвид : Обучен работещ..... Чаааааак после се слага червеният за добавяне на нов..... Използването на червеният  довежда до по големи поразии , но предвид че има Лаунч, те са поправими.

Не случайно излиза първото съобщение, преди да почнеш каквото и да било.

 

Изпрати ми имобилаизерът  и ще имаш работещ чип.

 

.....Даже като се замисля, мога да накарам червеният да стане черен и да пали....

 

Всичките тея схеми и приключения, .......с един комплект (Ключ, Комп и Иммо), също щяха да бъдат решени мнооого отдавна. 

 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте г-н Docev,

 

Когато четох всички теми в целия форум свързани с изгубени ключове и имобилайзери, правене на 3-16 пин ОДБ кабели, HIM, HDS, Вие ми се сторихте най-компетентен по моя въпрос.  Даже ми се искаше да Ви пиша, но не исках да Ви притеснявам.

 

Къде се намира имобилаизерът ? не е ли чип запоен на дънната платка на компютъра на колата.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като махнеш кората под волана, ще го видиш закачен на нея.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз имам англичанка Сивик 6 ген., там чипа в ключа е ID33. За японските не знам какъв чип са слагали. С Хонда HDS и червения ключ би трябвало като се избере all keys lost и да може да обучиш нов ключ, но е важно с какъв чип работи твоят имобилайзер. Нямаш ли някой познат с японска версия и да прочете чипа с xhorse? И е много важно с червения ключ да не опитваш да стартираш колата защото ще изтрие инфото в имобилайзера.

 

 

Редактирано от Mys7Ic

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Mys7Ic,

Благодаря много за отговорът. Моят червен ключ, който би трябвало да е оригинален от моята хонда(японка) е ID13, затова предполагам, че и черния е бил ID13. За съжаление вече съм пробвал да стартирам колата с червения ключ. И аз бях чел, че той изтривал информацията за всички записани до момента черни ключове. И аз бях виждал all keys lost, функция на повечето устройства за програмиране, но LAUNCH X431 Pro S Mini 3.0 няма такава функция. Странното при него е, че ако не може да обучава без черен ключ, би трябвало да предупреди със съобщение, че не може да извърши такова обучения.
Но явно китайците не са си свършили както трябва работата.
Защото Лънча казва:
стъпка 1. Note: Because It Needs The Professional Knowledge For Registration. So When You Select, Delete Or Reset the Item Related With The Security Key. Please Pay Attention To The Selected Item And Execution.
(тук ме предупреждава, такива като мен дето не разбират да не пипат)
стъпка 2. It Is Possible To Register Five Key Codes in Total To The Immobilizer Control Unit
(Тук казва, че Имобилайзера може да се обучи с 5 различни ключови кода, според мен са тези номерчета, които излизат като се прочете с Xhorce и започват с 20 за хонда)
стъпка 3. You Must Have The Red Learning Key For The Immobilizer Control Unit To Continue
(Тук казва, че трябва да имам червен обучителен ключ)
стъпка 4. How Many Original Key
(Тук Лънча пита, "колко оригинални ключа". Аз тълкувам този въпрос като "колко черни ключа имам в момента" и затова отговарям нула.
Но и червения пак си е оригинален, така че може би трябва да отговоря 1. На видеото по-горе отговарям 0 и според мен ако софтуера направен както трябва би трябвало да пише "Не може да продължите обучението без оригинален ключ, но той не казва такива неща, а ме оставя да продължа.)
стъпка 5. How many New Keys
(Тук Лънча пита, "колко нови ключа". Въвеждам 1)
стъпка 6. Turn the ignition switch OFF
(Тук казва, да изключа от контакт, аз изключвам)
стъпка 7. Turn the ignition switch to ON With Learning Key
(Тук Лънча казва, да завъртя на контакт с Learning ключ, аз тълкувам това като "да завъртя на контакт с червения ключ", но може да съм в грешка)
Спираме до тук.
------------------------------------------
ОПИТ 4:
След като Docev каза, че не може да се обучи с Лънч без черен ключ
Пробвах на стъпка 4:
стъпка 4. How Many Original Key
да отговоря "1". Тоест казах на Лънча, че имам един работещ ключ
и тогава Лънча наистина ми поиска първо черен Обучен работещ ключ, после червен обучителен ключ и чак после нов ключ
------------------------------------------
Но така или иначе вече съм пробвал да запаля колата с червения ключ.
Следователно кодовете на черните оригинални ключове са изтрити от имобилайзера.
Следователно с Лънч със сигурност няма да мога да я обуча.
Та да попитам ако намеря HIM / HDS според тебе има ли шанс да използвам функцията "all keys lost" и да обуча моята хонда без да я разглобявам ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да стане, но ще ти иска програмата пин код. В Хонда ще ти го кажат по шасито. Другият вариант е да се свали имо кутията и да се прочете кода с програматор. Разгледай и това https://blog.uobdii.com/honda-accord-v6-2007-all-keys-lost-hds-him-made-new-keys/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше една минимална проста доработка по компа,и се елиминира имобилайзера. Аз съм го правил преди време, по снимки в нета. Разпояваше се и замостяваше нещо, но не помня вече. Има из нета инфо. Единственият недостатък е, че свети чека след това, но колата си пали и се движи без проблем. Някъде съм го прибрал и си го пазя тоя с доработката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...