Jump to content
alex.rashkov

Предпазен диод за климатик

Recommended Posts

Здравейте съфорумци. Някой разполага ли с електрическа схема за Акорд 7?

Опитвам се да открия местоположението на A/C diode B. 

Това е предпазен диод който трябва да предотврати поражения по ел. инсталацията при неправилно свързване. 

Свързах погрешно мултимедия андроид, и в следствие климатика не се включва. Мисля, че съм изгорил въпросния диод след като компресора на климатика не се включва вече, нито със старата конзола, нито с новата.

Моля ако някой има схема или идея къде се намира въпросния диод да даде съвет. 

Доколкото разбрах на американската диода е под таблото закачен на снопа с кабелите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо да ти направя забележка, попълни си в профила модела на автомобила, годината и вида на двигателя, това е важно когато задаваш въпрос защото не става ясно за какъв навес точно питаш , представи си сега искат да ти помогнат някои хора и започва едно задаване на въпроси: ма каква ти е колата? - а сега какъв ти е двигателя? и то се обръща всичко на чат за който аз лично нямам време, а и  намерение да отделям такова, дори и да искам да помогна.

И сега по същество, предпазен диод в смисъла в който ти обясняваш се слага не за да предпази инсталацията а да предпази устройството от евентуално неправилно свързване, инсталацията се пази от предпазители.  

Имам под ръка и разглеждам две схеми ( от различни източници) които намирам и диод няма никакъв и никъде в схемата за управление на климатика. Климатика и всичките му съставни устройства се управляват чрез  релета управлявани от модула "озаглавен" HVAC от Хонда, който е заедно с аудиото.  

И сега идва следващата особеност която е характерна за китайските милтимедии, НЕ МОГАТ ДА УПРАВЛЯВАТ климатроника на дизел а също и на бензинова кола която оригинално е с навигация, повечето търговци между другото си го обявяват коректно и подробно, обаче има и такива които не го правят. 

Щом не ти тръгва климата и с оригиналното управление има вероятност да се е прецакало нещо но като начало провери всички предпазители в двигателния отсек, както и релетата.

  • Нагоре 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за забележката, вписах модела в профила.

Става дума за бензин 2.0.

Релетата и бушоните за климатика си работят. 

Една тънка струйка дим излезе изпод кормилото след което компресора не тръгва.

Рових в интернет за електрическа схема на европейския акорд, но за съжаление намирам само за американската. Там са описани A/C diode A и A/C diode B които би трябвало да предпазват от обратно течащ ток в инсталацията. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
17 hours ago, CCord said:

Първо да ти направя забележка, попълни си в профила модела на автомобила, годината и вида на двигателя, това е важно когато задаваш въпрос защото не става ясно за какъв навес точно питаш , представи си сега искат да ти помогнат някои хора и започва едно задаване на въпроси: ма каква ти е колата? - а сега какъв ти е двигателя? и то се обръща всичко на чат за който аз лично нямам време, а и  намерение да отделям такова, дори и да искам да помогна.

И сега по същество, предпазен диод в смисъла в който ти обясняваш се слага не за да предпази инсталацията а да предпази устройството от евентуално неправилно свързване, инсталацията се пази от предпазители.  

Имам под ръка и разглеждам две схеми ( от различни източници) които намирам и диод няма никакъв и никъде в схемата за управление на климатика. Климатика и всичките му съставни устройства се управляват чрез  релета управлявани от модула "озаглавен" HVAC от Хонда, който е заедно с аудиото.  

И сега идва следващата особеност която е характерна за китайските милтимедии, НЕ МОГАТ ДА УПРАВЛЯВАТ климатроника на дизел а също и на бензинова кола която оригинално е с навигация, повечето търговци между другото си го обявяват коректно и подробно, обаче има и такива които не го правят. 

Щом не ти тръгва климата и с оригиналното управление има вероятност да се е прецакало нещо но като начало провери всички предпазители в двигателния отсек, както и релетата.

Здравейте, благодаря Ви за отговора. Бихте ли споделили схемите с които разполагате?

В момента съм в сервиз, и се оказва, че най вероятно е изгорял HVAC модула който управлява климатика. Техника обаче не може да намери къде се намира въпросния модул.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Честно да си кажа за първи път чувам за диоди "A" и "В" , дори не съм и виждал в схемите. Американската е едната която гледах и е за Акура TSX която е идентична с Европейския Акорд и по мой подробни наблюдения до сега ел инсталацията си отговаря да речем на 95-6%. Това за което пишеш да не е обратен диод свързан паралелно на бобината на съединителя (муфата) на компресора което се прави за предпазване от токовете на самоиндукция. В схемите обаче не дават такъв диод, освен да е някаква строго пазена тайна. Ето ти една схема от руски сайт на която също не се вижда диод, забелязвам обаче някакъв термо-предпазител във веригата на въпросната муфа/съединител на компресора.  http://omanual.ru/Honda/Accord/7/R00/HTML/00/SEA3E00000000000000EBRT00i024.HTML   - малко трудно се чете но като увеличиш мащаба на браузъра долу-горе се виждат детайлите.

Нямаш ли спомен какво точно обърка при свързването на мултимедията? ако е извода за управление на съединителя на компресора просто измерете дали вади сигнал, ако няма такъв при включване на климата може и модула да е сгънал, въпреки че между него и бобината има реле, а между тях и предпазител. Иска си последователно и методично измерване , играчка ще е но ... в повечето случаи в електротехниката е така. Успех и лесно намиране на аварията! 

ПП - не бързайте с "диагнозата" прецакан HVAC модул, разгледайте добре схемите и по цветовете на кабелите и номерата на пиновете измервайте внимателно в конекторите дали излизат сигналите, ако ги има дали включват релетата и ако включват дали след тях всичко е наред. 

Редактирано от CCord
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 2.07.2023 г. at 18:57, CCord написа:

 

И сега идва следващата особеност която е характерна за китайските милтимедии, НЕ МОГАТ ДА УПРАВЛЯВАТ климатроника на бензинова кола която оригинално е с навигация

Това не е вярно. Пиша го от личен опит на моя и още поне два автомобила. Единствения проблем е 6-8 мм фуга между медията и панела с централните духалки и неработещия малък дисплей. След смяна на панела с такъв без дисплей, всичко си пасва.

Редактирано от Ivan_Ch
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично съм монтирал само една такава мултимедия и то на кола без навигация но с премиум система, единствения проблем беше едвам доловимия брум, или по-скоро виене при намален докрай звук. вероятно се получава заради допълнителния усилвател при премиум системите. Дори тогава бях те попитал в една тема точно за унификацията на щекерите и куплунзите на китайчетата.

А това че не става за дизел и бензинка с навигация го пишат самите търговци, може би за бензинките с навигация имат предвид само габаритните размери както казваш.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...