alex.rashkov 1 #1 Публикувано 2 Юли, 2023 Здравейте съфорумци. Някой разполага ли с електрическа схема за Акорд 7? Опитвам се да открия местоположението на A/C diode B. Това е предпазен диод който трябва да предотврати поражения по ел. инсталацията при неправилно свързване. Свързах погрешно мултимедия андроид, и в следствие климатика не се включва. Мисля, че съм изгорил въпросния диод след като компресора на климатика не се включва вече, нито със старата конзола, нито с новата. Моля ако някой има схема или идея къде се намира въпросния диод да даде съвет. Доколкото разбрах на американската диода е под таблото закачен на снопа с кабелите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 235 #2 Отговорено 2 Юли, 2023 Първо да ти направя забележка, попълни си в профила модела на автомобила, годината и вида на двигателя, това е важно когато задаваш въпрос защото не става ясно за какъв навес точно питаш , представи си сега искат да ти помогнат някои хора и започва едно задаване на въпроси: ма каква ти е колата? - а сега какъв ти е двигателя? и то се обръща всичко на чат за който аз лично нямам време, а и намерение да отделям такова, дори и да искам да помогна. И сега по същество, предпазен диод в смисъла в който ти обясняваш се слага не за да предпази инсталацията а да предпази устройството от евентуално неправилно свързване, инсталацията се пази от предпазители. Имам под ръка и разглеждам две схеми ( от различни източници) които намирам и диод няма никакъв и никъде в схемата за управление на климатика. Климатика и всичките му съставни устройства се управляват чрез релета управлявани от модула "озаглавен" HVAC от Хонда, който е заедно с аудиото. И сега идва следващата особеност която е характерна за китайските милтимедии, НЕ МОГАТ ДА УПРАВЛЯВАТ климатроника на дизел а също и на бензинова кола която оригинално е с навигация, повечето търговци между другото си го обявяват коректно и подробно, обаче има и такива които не го правят. Щом не ти тръгва климата и с оригиналното управление има вероятност да се е прецакало нещо но като начало провери всички предпазители в двигателния отсек, както и релетата. 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
alex.rashkov 1 #3 Отговорено 3 Юли, 2023 Благодаря за забележката, вписах модела в профила. Става дума за бензин 2.0. Релетата и бушоните за климатика си работят. Една тънка струйка дим излезе изпод кормилото след което компресора не тръгва. Рових в интернет за електрическа схема на европейския акорд, но за съжаление намирам само за американската. Там са описани A/C diode A и A/C diode B които би трябвало да предпазват от обратно течащ ток в инсталацията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
alex.rashkov 1 #4 Отговорено 3 Юли, 2023 17 hours ago, CCord said: Първо да ти направя забележка, попълни си в профила модела на автомобила, годината и вида на двигателя, това е важно когато задаваш въпрос защото не става ясно за какъв навес точно питаш , представи си сега искат да ти помогнат някои хора и започва едно задаване на въпроси: ма каква ти е колата? - а сега какъв ти е двигателя? и то се обръща всичко на чат за който аз лично нямам време, а и намерение да отделям такова, дори и да искам да помогна. И сега по същество, предпазен диод в смисъла в който ти обясняваш се слага не за да предпази инсталацията а да предпази устройството от евентуално неправилно свързване, инсталацията се пази от предпазители. Имам под ръка и разглеждам две схеми ( от различни източници) които намирам и диод няма никакъв и никъде в схемата за управление на климатика. Климатика и всичките му съставни устройства се управляват чрез релета управлявани от модула "озаглавен" HVAC от Хонда, който е заедно с аудиото. И сега идва следващата особеност която е характерна за китайските милтимедии, НЕ МОГАТ ДА УПРАВЛЯВАТ климатроника на дизел а също и на бензинова кола която оригинално е с навигация, повечето търговци между другото си го обявяват коректно и подробно, обаче има и такива които не го правят. Щом не ти тръгва климата и с оригиналното управление има вероятност да се е прецакало нещо но като начало провери всички предпазители в двигателния отсек, както и релетата. Здравейте, благодаря Ви за отговора. Бихте ли споделили схемите с които разполагате? В момента съм в сервиз, и се оказва, че най вероятно е изгорял HVAC модула който управлява климатика. Техника обаче не може да намери къде се намира въпросния модул. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 235 #5 Отговорено 3 Юли, 2023 (Редактирано) Честно да си кажа за първи път чувам за диоди "A" и "В" , дори не съм и виждал в схемите. Американската е едната която гледах и е за Акура TSX която е идентична с Европейския Акорд и по мой подробни наблюдения до сега ел инсталацията си отговаря да речем на 95-6%. Това за което пишеш да не е обратен диод свързан паралелно на бобината на съединителя (муфата) на компресора което се прави за предпазване от токовете на самоиндукция. В схемите обаче не дават такъв диод, освен да е някаква строго пазена тайна. Ето ти една схема от руски сайт на която също не се вижда диод, забелязвам обаче някакъв термо-предпазител във веригата на въпросната муфа/съединител на компресора. http://omanual.ru/Honda/Accord/7/R00/HTML/00/SEA3E00000000000000EBRT00i024.HTML - малко трудно се чете но като увеличиш мащаба на браузъра долу-горе се виждат детайлите. Нямаш ли спомен какво точно обърка при свързването на мултимедията? ако е извода за управление на съединителя на компресора просто измерете дали вади сигнал, ако няма такъв при включване на климата може и модула да е сгънал, въпреки че между него и бобината има реле, а между тях и предпазител. Иска си последователно и методично измерване , играчка ще е но ... в повечето случаи в електротехниката е така. Успех и лесно намиране на аварията! ПП - не бързайте с "диагнозата" прецакан HVAC модул, разгледайте добре схемите и по цветовете на кабелите и номерата на пиновете измервайте внимателно в конекторите дали излизат сигналите, ако ги има дали включват релетата и ако включват дали след тях всичко е наред. Редактирано 3 Юли, 2023 от CCord 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #6 Отговорено 3 Юли, 2023 (Редактирано) На 2.07.2023 г. at 18:57, CCord написа: И сега идва следващата особеност която е характерна за китайските милтимедии, НЕ МОГАТ ДА УПРАВЛЯВАТ климатроника на бензинова кола която оригинално е с навигация Това не е вярно. Пиша го от личен опит на моя и още поне два автомобила. Единствения проблем е 6-8 мм фуга между медията и панела с централните духалки и неработещия малък дисплей. След смяна на панела с такъв без дисплей, всичко си пасва. Редактирано 3 Юли, 2023 от Ivan_Ch 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 235 #7 Отговорено 4 Юли, 2023 Аз лично съм монтирал само една такава мултимедия и то на кола без навигация но с премиум система, единствения проблем беше едвам доловимия брум, или по-скоро виене при намален докрай звук. вероятно се получава заради допълнителния усилвател при премиум системите. Дори тогава бях те попитал в една тема точно за унификацията на щекерите и куплунзите на китайчетата. А това че не става за дизел и бензинка с навигация го пишат самите търговци, може би за бензинките с навигация имат предвид само габаритните размери както казваш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове