Jump to content
ceco_accord

Сивик 6 - луфт в щангите за скоростите

Recommended Posts

Дружинааа, знам че мнозина са минали през този модел с годините и вероятно накак са решевали проблема, но не открих нищо из форума.

Скоростната работи добре, аз опит имам, но синковеца не усеща кога "не е влязло" и му е терсене.

Грамадният проблем е в "карето" за избирача, но и по другите места вероятно има луфтове.

Как сте спасявали положението? Всякакви коментари и предложения от препатили за бързо и евтино решение ще са ми полезни.

IMG_20221231_155839.jpg

IMG_20230101_182505.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз навремето някакви полиуретанови тампони бях слагал и самият лост като отчетливост значително се подобри.

Но само на лостът мисля. Не съм сигурен. Бях поръчвал комплект от Щатите за цялата кола. Мисля че този на първата снимка най в дясно. Друго не бях пипал. Но може и да е имало още нещо освен него. Не ги сменях аз и не знам. 

https://www.energysuspensionparts.com/16.18110 Този кит беше, плюс още други работи които не бяха в него.

Като гледам явно тези са били нещата, https://www.energysuspensionparts.com/16.1102

Редактирано от docev
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Долният линк е за щангата която осигурява паралелност на лоста с кутията.

Основният ми проблем е не ходът напред/назад, а този настрани.

Луфтът във горното видео е от "карето", а ето как изглежда от купето. Страничният е твърде голям (и при свободна и при 3-та), и съответно - задна от място, както и от 3- та на 2-ра и от нея на 1-ва в движение е ТОТО!

Аз се справях (кво ли не съм карал), но гледам синковеца се опитва да намалява с двигател сваляйки предавки и се мъчи горкия.

а големият проблем е че като спре на кръстовище, намира някак 1-ва и стои на съединител, за да тръгне после овреме.

А и некой от компанията му се присмял на "лоста как лапче", а това в колата е "фалически символ" и някак не е редно . :)

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това на долният линк. С тези тампони ми избяга страничният луфт.

Трябва да видим момчето от Добрич което я кара сега да каже дали все още е ок, но нямам негови координати.

Редактирано от docev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такова виждам и в БГ: https://www.dbkdimitrov.com/dbk-dimitrov-ремонтен-комплект-скоростен-лост-honda-civic-del-sol-rks-1251

Вероятно и там има нужда от реновиране, но моят основен проблем е другаде.

Питах Фена и рече: При теб е зле и втора ръка щанги ще са като твоите, а не съм чул някой да е ремонтирал успешно.

Обаче подирих в Тубата и нали братушките са сръчковци:

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=RPYkoSadZhA

 

Остава само да се постопли и да намеря някой фен на ТНТМ-то, и ще модернизираме японската сглобка на четвърт век, понеже конструкторите едва ли са мислели че след толко време колата ще почва втори живот.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тук (в картинки) е показана цялата философия.

https://www.drive2.ru/l/5354470/

Доколкото разбирам, може и моето да се размине само с преработка на наличните втулки + болт и контрагайка. Предполагам скъсяването на металните втулки чрез изпиляване + болта, осигурява намаляване на разстоянието и със стягането смачква П-то на карето и луфта изчезва. Моят проблем е точно там, но може и другите 2 уши така да се преработят и смачкат, и ще работи чудесно. :)

Вероятно ще го правя като се постопли, но това е рецептата за всичките Сивик 5 и 6 (независимо от тип каросерия), на които има луфт в кинематиката на скоростния лостов механизъм, така че ... комуто е полезно!

Този (за задействане на избирача в кутията) възел е неразглобяем и не се обслужва според Хонда.

За останалото има схема и парт номера: https://www.drive2.ru/l/9508890/

А който иска, тук:   https://www.drive2.ru/l/288230376152073358/  е описано как да тунингова. Отпред може да отреже родното "каре" и да завари такова от кормилен вал на ВАЗ или УАЗ с карданче, а пътем да си направи и "шорт шифтер". :)

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш матриал...... ръчкай смело.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се отвъси малко времето иии ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По обед намерих канал и направих обстоен преглед.

Общо взето, което се предлага като кит за обслужване, при мен е ОК. Тоест, тампоните крепящи паралелната щанга към кутията и купето.

Основните проблеми са в пласмасовият "гребен" около сферата на самия ск. лост, втулката в долният му край (свързваща надлъжната щанга за избирача) и предната (до кутията) втулка - съседната зад нея в карето е ОК.

Маматасийбяло! Чудя се дали да не търся нова лостова система и скоростен лост, ама къде?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Този (за задействане на избирача в кутията) възел е неразглобяем и не се обслужва според Хонда." - за него ще трябва импровизация. Мериш размери, търсиш  втулки и гумени тампони. Втулките и стругар може да ги направи.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инженери сме - хардуера ни е ясен, ама е разправия и с "други" хора.

Просто от много места ми казва колата - "на четвърт век съм аз, горката".

Фена рече: Всичките са така, а повечето отидоха за скраб, та здраво и старо нема.

Дет ми вика Бранко: Ти май си по-ентусиазт от сина, намерил си си хоби - дерзай!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я "кво довлече котката" вчера. :)

Вехти и оригинални, но без луфтове.

Почистени, боядисани, монтирани - друго си е да има прецизност по японски. :honda: Зарежда предавките като оръжие. :guns: МнОу съм доВолен!

IMG_20230211_194515.jpg

IMG_20230212_101018.jpg

IMG_20230214_154541.jpg

IMG_20230214_134533.jpg

IMG_20230214_134543.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...