Jump to content
borko 30

изолиране на егр клапан при бензинов мотор

Recommended Posts

Печелим ли нещо при изолиране на правилно работещ егр клапан?Само за екологията ли е или има още нещо .Плюсове и минуси при изолирането му при бензинките .Какво си мисли че става компа при поставянето на запушваща пластина или при откачането на буксата при ел клапан с обратна връзка -как реагира и как се отразява на работата на мотора .Как разбира че има егр запушени пътища и светва чека за такава грешка -кой сензор го отчита .Има и други въпроси около тоя мистичен клапан ,но да си отговорим на тези първо ,моля запознатите по материята да споделят инфо по темата .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Води се, че намалява разхода на гориво, може би и от там се брои за екологична джаджа. Също и намалявало някакви локални температури при горенето. При шунтиране печелиш по- чисти всмукателни колектори, а при вакумните може и с години да не се сети компа, че е шунтиран ЕГР-а.   

Повече от по-запознатите.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EGR - Exhaust Gas Recirculation (Рециркулация на отработените газове). При тази система, малка част от отработените газове се връща обратно за горене в цилиндрите. Процесът се осъществява с EGR клапан. По този начин се намалява температурата на горене на гориво-въздушната смес в цилиндрите с няколко стотин градуса. При по-ниска температура на горене се образуват по-малко азотни окиси, които са силно отровни, а и при досег с вода образуват различни силни киселини.
Това е и целта на EGR , и екологичният ефект от него - намаляването на азотните окиси, отделяни в атмосферата, при горенето.
EGR клапанът е отворен само по време на постоянно шофиране. При студен двигател, или при интензивно ускорение, клапанът трябва да е затворен.
Тук обаче трябва да се отбележи, че при запушен EGR клапан или пътища, температурата на горене в цилиндрите се увеличава! Също може да се увеличи и мощността на двигателя, но за сметка на негативните последствия!
Едни от негативите, освен отделяне на повече азотни окиси, могат да бъдат прегряване и дори детонационно горене. Имайте предвид, че този двигател е конструктивно изчислен за работа с EGR, тоест при по-ниски температури на горене!
Премахването на EGR и респективно "затапването му" не са препоръчителни за здравето на двигателя.
Решението е периодично почистване на EGR клапана и пътищата, и периодично използване на добавки за почистване на горивната камера и всмукателния тракт.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...