Jump to content
Krasi-mir

Акорд 7, дизел, скърцане в предното окачване след смяна на съединител.

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Доживях да пусна тема с проблем.

 

Преди два месеца ми смениха съединителя (включая демпферния маховик) на колата. От тогава се чува едно скърцане от предното окачване. Звучи като триене на метал в метал, все едно нещо се мести. В началото се чуваше само при по-рязко потегляне и спиране на 1-ва, 2-ра и задна. Звукът е само при потегляне, т.е. колата започва да се движи. При дръпната ръчна и пускане на съединителя не се чува нищо. При заклащане на колата на ръка нагоре-надолу, или настрани не се чува нищо. Няма го и характерното чукане от повреден тампон на двг. От няколко дни започна да скърца и в завои, и на "легнал полицай".

 

Знам за бюлетина с проблема с чукането от "предния мост"(subframe). Не е същото - звукът не е метално чукане, а скърцане. Все едно някъде, нещо не е затегнато (носач, амортисьор, магаре).

 

Майсторът се кълне, че всичко е направено по книга. Имам му доверие, познаваме се и работим заедно в автоиндустрията към 18 години. Още повече, че две седмици преди това той сменява двг и съединител на колата на снаха си - Сивик 8 дизел. Има собствен сервиз и лиценз за ГТП инспектор. За съжаление, неговите повдигачи са двупостови, колелата висят при вдигане на колата във въздуха. Затова, той ме посъветва да отида в пункт за ГТП, където имат рампа за вдигане на цялата кола, т.е. колелата не висят. Тези рампи са специални за ГТП - могат та тресат цялата кола, или всяко едно колело поотделно във всички посоки.

Отидох ... нищо.

Проверяващият вика - "За мен колата е абсолютно технически изправна. Няма никакви луфтове в окачването и кормилната уредба. Не се чува никакъв звук при проверка на рампата."

 

Тааа, много моля, който може да помага, приемам всякакви съвети.

Благодаря.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз го имам същото, без да съм сменял съединителя. Какво ли не мазах, какво ли не гледах, какво ли не ме съветваха - скърца си и това е. Ето високо честотно постоянно скърцане. Като натисна съединителя спира. Следя с интерес.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@Krasi-mir За такъв ефект съм чувал, ако се демонтира нещо по окачването и после се стяга при "висящи" колела, когато колата е вдигната за купето на подемника.

Виж какво е разкачано и да се разхлаби и стегне когато си е стъпила на земята. Обикновено е от тампони по носачите или торсионната щанга, а не от "магарето" и тези на мотора и кутията.

Редактирано от ceco_accord
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, sMARTBomber написа:

високо честотно постоянно скърцане

Не, не е такова. Глухо и еднократно е.

 

По-скоро е това, което казва Цецо - затягане на всичко при стъпили на земята колела.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да докладвам:

Имаме победител - @ceco_accord .

 

Вчера намерих време да вкарам Акорда в бокса. Майсторът е син на Майстора, когото споменах в пост #1.

Развиване и затягане на всички тампони по окачването. Освен това тампонът на скоростите пукаше при натиск със щанга.

Вече 100-тина км чувам тишина. Няма скърцане, няма пукане. Обаче, така и не разбрахме, кой точно тампон скърцаше.

 

Тааа, тетака.

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както викат по Монтанско:

Е, оно я ти казвАх!

Жив и здрав в тишината. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, Майстора е от Видин, зат'вА те разбрАх веднага. ;)

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Krasi-mir  Би ли пратил бюлетина да го прегледам. Аз имам едно чукане което си е метал в метал от долу и го прави от време на време от пред а по някога и от зад. Направо си е метал в метал все едно някой с чукче почуква от долу по шасито, рядко го прави но го прави при леки маневри и леки къси резки завои. Ако някой има същото нещо и го е решил нека сподели. Четох в руския форум, че е масово и до сега лек не е намерен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да го пратя.

Четох за проблема много отдавна, има/няма 6-7г.

По него време съпругата ми имаше Сивик 9, която започна да "чука" при потегляне и спиране. Разрових се във форума и открих това за Акорд 7. Беше нещо за саморазвиване на болтовете на събфрейма.

За съжаление не помня, къде съм го чел. Може и да е било в обширната тема "Всичко за Акорд 7".

Редактирано от Krasi-mir
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...