Executor 49 #1 Публикувано 8 Април, 2022 Днес колата спря докато се движеше. Оказа се че алтернатора не зарежда. Утре ще го сваля за да видя какво се случва. Странното е че лампата не свети. Свалих таблото за да проверя лампата, оказа се здрава. Намерих стара тема във форума за същата тема там видях за предпазител номер 15 но при мен е здрав. Проверих и останалите бушони и те са здрави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Executor 49 #2 Отговорено 9 Април, 2022 Как мога да провера диодния блок дали е здрав ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #3 Отговорено 9 Април, 2022 При работещ двигател, мериш напрежението на клемите на акумулатора. Ако не е в границите на 13,6V - 14,5V, значи не зарежда. Най-често заминават четките. За алтернатор Bosch е това: 31150-P1K-E03 https://www.euavtochasti.bg/chast/as-pl/10666565 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Executor 49 #4 Отговорено 9 Април, 2022 Преди 2 години съм му направил ревизиране - реле регулатор, четки, колектор, лагери. Само диодния блок не смених. Сега се оказа точно от диодния блок. BOSCH 0 123 315 020 ето това е модела на генератора, регулатора е VR-B225 - тествах го работи. Намотките са здрави, нямат пробив. Консултирах се и с колега от форума vlado5 (Благодарности). Сега чакам отговор за диоден регулатор ако не намеря ще поръчам втора употреба алтернатор и ще му взема само диодния блок. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #5 Отговорено 10 Април, 2022 Няма смисъл от втора употреба, понеже пак ще е с износени четки. Аз сложих нов, полски, преди години и си работи нормално. Ето и тук го има https://www.proavto.bg/artikul/AS-PL/rele-regulator-ARE0161_AS и доставката е по-евтина - със Спиди. П.П. реле-регулатор, четки, диоден блок, всичко това е 3в1, в горепосочения модул. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Executor 49 #6 Отговорено 10 Април, 2022 Цената наистина е добра, навсякъде е по 40-45. Сега да кажа какви ги забърках. Намерих от познаг алтернатор (уж работещ). Сложих му моя регулатор защото четките на неговия бяха почти пред свършване. Монтирах го, паля в първия момент тръгна да зарежда (13.9-14.3), по едно време лампата която с предния алтернатор не работеше сега започна да свети. Тоест спря да зарежда. Реших че може да е от регулатора, върнах стария регулатор с който си беше алтернатора, обаче пак не зарежда. Нещо не е както трябва, намерих нов с номер 125.524.070.415 за 190 лева. Гледам обаче е 70 А и ме притеснява да не от колата да е проблема нещо и да поврежда алтернатора или нещо по него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Executor 49 #7 Отговорено 10 Април, 2022 (Редактирано) Понеже не ми дава мира пак слизах до гаража, отново свалих тоя алтернатор мерих пак краищата на релето всичко наред. Върнах го обратно и сега зарежда, само че на 13.9-14.1. Не знам какво се случва. Ще поръчам релето което dandilov показа. Ходих до един магазин за авточасти да поръчам диоден блок за моя стария алтернатор, понеже той е със сменени колектори и лагери, но тия от магазина ми казаха че точно същия няма да можем да намерим извадиха ми 2-3 напръв поглед подобни, но с различен брой диоди. На сегашния алтернатор колекторните пръстени са доста вдлъбнати а четките пред свършване. Редактирано 10 Април, 2022 от Executor Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #8 Отговорено 10 Април, 2022 Ами и аз не мога да разбера какви са тия фокуси. Да нямаш някъде късо между алтернатора и инсталацията? Някой протрит кабел, който да цака работата... Не знам. Втулката с колекторните пръстени се сменя, но изводите й трабва да се запоят със сребърен припой, който е високотемпературен. Ако след ремонта са ти запоили твоята с обикновен припой, при по-голям ток се нагрява и се разпоява. Обърни внимание и на това! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Executor 49 #9 Отговорено 10 Април, 2022 (Редактирано) На моя алтернатор всичко е сменено без диодния блок, който всъщност се повреди. Сега не мога да намеря същия диоден блок. Преди 3 години един познат смени лагери, колекторни пръстени, реле. Няма как да позлвам и диодния блок на алтернатора който взех, понеже захващането на краищата на статорните намотки към дидния блок е чрез кримпване и не виждам как мога да разтворя клемите без да ги счупя. Сега пак слизах да видя какво става - зарежд, но ме притесняват изядените колекторни пръстени, няма да изкарат много. Редактирано 10 Април, 2022 от Executor Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zlobar4e 116 #10 Отговорено 11 Април, 2022 @Executorи едно волтметърче в купето после...... 😉 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Executor 49 #11 Отговорено 11 Април, 2022 Не мога да намеря диоден блок за да сменя на моя стария алтернатор. Ако някой се е сблъсквал с тоя проблем и му се е налагало да търси диден блок, който да пасва за този тип алтернатори....... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове