numelungbg 0 #1 Публикувано 13 Февруари, 2022 Какво се случи накратко, една сутрин си тръгвам с колата (стояла в гаража над 8 градуса, не е била на студ) и тръгвам, колата някак много бавно набира. По едно време усетих вече на половината път (изминати около 500 метра) усетих че лявото задно колело блокира по хлъзгавата улица. (ръчната беше спусната до долу без да има затруднение) Нямаше как да преустановя движението, защото нямаше къде да спра заради това си изминах останалите 600-700 метра с влачеща по хлъзгавите улици гума. Оставих я на припек и след няколко часа отидох да видя какво става, смъкнах кората на ръчната спирачка за да видя движението на жилата и си бяха наред. Подкарах я, напред назад, помпих ръчната спирачка и сякаш се оправи, нямаше влачене, задържане и тн. По обяд трябваше да отскоча до друго място, взех колата, пак слушах за нещо по-особено и всичко изглеждаше наред (натисках си крачната спирачка из града и не е задържало колелото, вървежа си беше ок също). Паркирах я пак на слънце, преди това без да искам дръпнах ръчната спирачка, но на момента я спуснах. След като си приключих работата там обаче, колелото беше така блокирало, че ни напред ни назад. Вдигаме на крик, смъкнахме джантата и започнахме да удряме по захвата на жилото уж да се прибере в изходна позиция (оградено с бяло). Самия механизъм с пружината с всяко почукване лека полека взе да се отпуска, но много по ефективно беше да го избутаме с отвертка колкото можем. В крайна сметка успяхме, за всеки случай откачих и жилото от спирачката. Апарата се отпусна колкото да може да се върти гумата, но все пак опираше леко. По пътя за майстора я карах и гледах да не натискам силно крачната спирачка и нямаше блокировка на колелото. Майстора я прегледа и каза че самия супорт бил прецакан и трябвало да се замени целия. Новите са скъпички, 2 ръка леко рисковани, няма ли начин с някакъв сервизен комплект да стане работата? Случвало ли ви се е нещо подобно и как се справихте? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xatamoto 163 #2 Отговорено 13 Февруари, 2022 (Редактирано) Имах подобна драма, но с Акорд 6. При мен категорично не подлежеше на ремонт, защото ръждата беше изяла самото ухо и жилото нямаше как да се върне. Вариант беше да търся апарат 2 ръка и от него да се свали ухото, но си е доста занимавка, дори да знаеш какво правиш. Пък и все пак си е втора ръка, а това са спирачки. Сервизните комплекти са за самите бутала, за механизмите на ръчната не съм виждал. Не помня точни цифри, защото тогава правих и други неща, но нов апарат + труд не бяха повече от 200лв. На теб колко ти искат? Редактирано 13 Февруари, 2022 от xatamoto Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #3 Отговорено 13 Февруари, 2022 Ако си в София, иди в Горубляне - https://www.giautofren.bg/ Рециклират напълно спирачни апарати за 2 - 3 часа. Стават като нови. Само трябва да си обезвъздушиш системата после, че нямат машина за това. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
numelungbg 0 #4 Отговорено 13 Февруари, 2022 Гледам че новите апарати започват от 130 лева горе долу без накладки. Нямам представа колко ще излезе с труд и тн. Но виждам че втора ръка са доста по приятните 40 лева в Мегапартс. От там присадихме на Хондата ни цяла глава, че я беше спукала. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
numelungbg 0 #5 Отговорено 13 Февруари, 2022 52 minutes ago, dandilov said: Ако си в София, иди в Горубляне - https://www.giautofren.bg/ Рециклират напълно спирачни апарати за 2 - 3 часа. Стават като нови. Само трябва да си обезвъздушиш системата после, че нямат машина за това. От Шумен съм, ако бях сигурен дали е поправим този механизъм щях да пробвам да го изпратя. Въпроса е, че утре чак ще посетя майстора да го питам него дали е възможно, че той веднага скочи на варианта замяна Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xatamoto 163 #6 Отговорено 13 Февруари, 2022 По принцип е прав за замяната. И аз не бих препоръчал на някого да слага части 2-ра ръка по спирачките си. Но в твоя случай може да минеш и с рециклиране, ако всички основни части са цели и на мястото си. В краен случай може да питаш и друг майстор. Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
numelungbg 0 #7 Отговорено 14 Февруари, 2022 Спряхме се на вариант дирекнта замяна с нов, тъй като рециклиран излиза толкова. Може ли да дадете мнение за марките спирачни апарати? Харесал съм няколко варианта: https://www.autopower.bg/спирачен-апарат-abe-honda-civic-7-hatchback-euepev-1.7-ctdi-ep4-czh1400-g7307c773-i31611470.html https://www.autopower.bg/спирачен-апарат-lauber-honda-civic-7-hatchback-euepev-1.7-ctdi-ep4-773206-g7307c773-i4306561.html https://www.autopower.bg/спирачен-апарат-kamoka-honda-civic-7-hatchback-euepev-1.7-ctdi-ep4-jbc0653-g7307c773-i31611471.html https://www.autopower.bg/спирачен-апарат-a.b.s.-honda-civic-7-hatchback-euepev-1.7-ctdi-ep4-721121-g7307c773-i1927365.html https://www.autopower.bg/спирачен-апарат-ferodo-honda-civic-7-hatchback-eu-ep-ev-1.7-ctdi-ep4-fcl695437-g7307-cap773-iarp933243.html https://www.autopower.bg/спирачен-апарат-esen-skv-honda-civic-7-hatchback-euepev-1.7-ctdi-ep4-23skv913-g7307c773-i30534614.html https://www.autopower.bg/спирачен-апарат-metzger-honda-civic-7-hatchback-euepev-1.7-ctdi-ep4-6260626-g7307c773-i30788270.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове