Jump to content
Terje

Добавка за промиване на двигателя Ravenöl Professional Engine cleaner

Recommended Posts

Вече смених веднъж маслото на колата, след като я купих пролетта и се бях решил при следващата смяна да направя и една промивка на мотора с някаква добавка. Взех такава на Ravenöl, но като се поразрових във форума, прочетох малко противоречиви мнения относно тази процедура, особено в тази тема:

 

Какво мислите за тази добавка, някой използвал ли я е вече и дали да я приложа, или по-скоро само да сменя само маслото. От последната смяна съм изминал около 6К км, не съм забелязал да губи масло, а и при реглажа на клапаните двигателя изглеждаше сравнително чист.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползвал съм Ravenol Professional Engine Cleaner като промивка, веднага след закупуване на кола. Върши някаква работа, но повече бих се доверил на PRO-TEC P1001 Engine Flush.

По принцип, ако е чист двигателят, няма особена нужда от промивка. Хубаво масло и честата смяна са напълно достатъчни.

Задължително след промивката и източване на старото масло, източи стария филтър и го върни обратно. Налей някакво евтино масло и покарай малко, или пък остави двигателят да поработи на празен ход за 20-ина минути, за да обере остатъка от промивката. Все пак при теб остава около 1 литър старо масло в двигателя! Накрая източи и това масло, и сложи новото, и нов маслен филтър.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези процедури ги обмислях като алтернатива, евентуално се замислям да оставя тази манипулация, като имам възможност да сваля и картера и да го изчистя и него, като по този начин се източи и несливаемия остатък.

Притеснява ме вероятноста, да направи някакви други поразии по двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В картера остава 0,4 - 0,5л. максимум. Не е необходимо дасваляш картера. Промивката ще разтвори каквото има там. После може да го изтеглиш със спринцовка или шприц, през пробката за източване. Другата част от маслото е горе, във ваничките на разпределителните валове, а още и в маслената помпа.

Поразии може да направи, ако имаш шлака и налепи в двигателя и маслената система, и се откачат парчета от тях. Но това при много мръсен и задръстен двигател. Иначе не би трябвало да има проблем.

Промивката разрежда маслото. Ta, aко си с 0W-20, бих се замислил, да не стане "0W-10"...

В крайна сметка решението е твое.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А относно свалянето на картера, както казват старите ора - "не закачай едно куче ако спи".

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мани, сега проверих какво казва service manual и като прочетох, че трябва да се сваля полуоска..., си сипах още една чаша вино.

Иначе сегашното масло ми е 5W-30, следващото ще е 0W-30, така че разреждането не е проблем, пък и за 10-на минути...

Може би ще оставя тази манипулация за следващата смяна, първо да видя как ще се държи колата с по-тънкото масло

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като се порових малко тук там, смених маслото без да използвам промивката и ще видя как ще се държи двигателя. И най-вероятно няма да я използвам и при следващата смяна, а по-скоро ще направя няколко смени на по-кратки интервали

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...