Jump to content
Legend91

Размери на джанти и гуми

Recommended Posts

Ultraleggera-та носят май до 590 кг/колело. Дори на наскоро ремонтирани магистрали има бабуни и минаваш през тях със 140.  Не знам едни Ultraleggera как биха го понесли това. Иначе са страхотни, материала го дават като Al-Sil-Mg. Не знам колко биха издържали. А и цената отива на 2400 за 4 джанти, Tomason ги намерих по 300 лв/бр и носят 690 кг

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
13 minutes ago, ceco_accord said:

Затвори си отледалото на вратата

 

Този шум, Цецо е при висока скорост. Става осезаем при по-дълго пътуване само. Не мога да карам без ляво огледало извънградско. А ако сложа лист хартия и да следя дали ще падне?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, нали имаш и вътрешно огледало, а и аз говоря за няколко минути само.

Я снимай - за кое уплътнение говариш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord За уплътнението на вратата. Днес мушнах лист хартия, стои си и не се издърпва лесно.

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord
Т.е. да търся виновника в огледалото? Днес пак я карах с около 100, но за кратко, недостатъчно шума да започне да ме дразни. Дали не е възможно това просто да се дължи на недобра аеродинамика на огледалото?

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Залагам на това. За това ти предложих да го "затвориш към вратата. Агледалата са едни от основните вихрообразователи в аеродинамиката. Пробвал съм го и на Сивика и на Акордите си и има разлика. Не случайно все повече нови коли ще са с малки камерки отвън, а екраните вътре.

Шумът не е ли бил винаги така, откак я имаш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, така е откакто я имам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи всичко е нормално. Не "търси под вола теле". :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord
Мисля да проверя и откъм салона, под гарнитурата на огледалото, защото е била пребоядисвана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Legend91, карам 6та година с leggeri-те. Бабуни има в цял свят, не са от пластелин все пак тия джанти. Не съм успял да сцепя нито една за момента но дори и да има проблем то той може да стане с всяк една джанта. Единственият недостатък е цената, всичко останало е плюс. Карам иначе с Dunlop Sportmax RT2. Добри гуми определемо. 

Редактирано от Mkilla
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 10-ти се "преобух", а на 11-ти (в рамките на деня) минах 1000 км със зимния сет.

Вчера бе ден за размисъл :) , та се зачудих разни работи и днес слязох да направя някои измервания и сметки. 

До сега винаги съм карал Ледженда (зиме/лете) с 245 45 18, а сега за сефте минах на стандартния за модела размер 235 50 17 и усетих някак по-комфортна возия. Първата чуденка е защо за Хонда https://www.wheel-size.com/size/honda/legend/2007/ и Акура https://www.wheel-size.com/size/acura/rl/2007/ модела има различни препоръки, при положение че е една и съща кола?

Иначе препоръчителни размери гуми много, даже някои са абсурдни https://www.automobile-catalog.com/tire/2006/1147835/honda_legend_3_5_vtec_v6_sh-awd.html

Естествено забелязах и разлика в показанието на километрите. При еднакъв маршрут (Монтана - В. Търново) с 235 50 17 излезе 250км (според навигацията 250,3км), а с 245 45 18 е бил 247км.Според калкулатора разликата в диаметрите е + 9мм за 245 50 18 и е нормално да има разминаване. Реших да сметна колко всъщност е то. Периметърът на 245 45 18 е 2125,78мм, а на 235 50 17 е 2097,52мм. Сметнато в км, по-малките правят 6,34 оборота в повече за 1 км и съответно + 1585 оборота за 250км. :)

Имаше и разлика в обичайния разхог на гориво, но това е трудно преценимо - сега е по-студено, а и каучука на зимните гуми е по-мек, но ми хрумна да премеря и реалните ширини на протекторите, както и да извадя надлъжните дренажни канали, за да получа действителното "петно на контакт" с асфалта. Това е моят случай, но рисунък на протектори има много.

При стандартна ширина на балона 235, протектора е 195мм, а петното е широко 154мм, като вероятно е и по-малко - не съм смятал минусите за ламелите.

За по-големият опционалният размер 245 тези стойности са 210мм протектор и 167мм контактно петно.

И сега чуденката ми е за летните 18-ки джанти 235, или 245 да си търся? Разликата в диаметрите на 235 50 17 и 235 45 18 е +1мм за 18-ките Има ги и двата типоразмера 18", но по-тесният е по-рядък. Колата е достатъчно тежка и контактното петно дори да намалее с 10мм - пак 157мм ми се струва достатъчно и ще е повече от на зимните.

Предимствата на по-тесните са по-леки гуми, по-малко аеродинамично и пътно съпротивление при търкаляне, а за по-широките е обратното, но пък във виражите и на екстремно спиране ще държат по-добре. А и визуално някак повече ми харесват вертикалните им страни, а не стеснени, като на по-тесните (сравнени на 1 от снимките) - лятната е 245, а зимната в калника е 235. И 2-те джанти са еднакво широки - 8 J.

Не гоня икономия - няма да ставам хипермайлър (извънградско ми харчи около 10,5л газ на 100), но все пак над 95% от времето една кола се движи направо и почти без право или обратно ускорение.

Та, какво ви е мнението по казуса ми? Може и на авттора на темата (а и на други) да е полезно. Замен бе лека изненада колко по-малко е контактното петно спрямо познатите ни цифрови ширини на гумите.

 

IMG_20211113_193359.jpg

IMG_20211113_194219.jpg

IMG_20211113_194133.jpg

IMG_20211114_103140.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 hours ago, ceco_accord said:

Иначе препоръчителни размери гуми много, даже някои са абсурдни https://www.automobile-catalog.com/tire/2006/1147835/honda_legend_3_5_vtec_v6_sh-awd.html

 

Е да, но поне са сложили предупреждение. Сигурно ги дават само защото са подобен диаметър. Това което аз мога да кажа е че със стоковите гуми при рязко натискане на спирачката много бързо блокират и се включва АБСа, нищо че са бая меки Мишлен Кросклаймит. Макар че избягвам да го правя заради никога недостатъчната дистанция, но, може и да се наложи. Мисля че освен това за всеки 10 мм по-широка, съответно, по-нископрофилна гума налягането трябва да се увеличи с 0,1 бара. Заради лунния пейзаж обаче карам (на стоковите) с 0,1 бара по-малко.

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблеми с дупките не съм имал, но градско 45% борд карам на 0,2 атм. по-ниско, за да е по-комфортно, а и скоростите там са по-малки. За летни винаги избирам високоскоростни, защото като загреят са много добри на спиране и виражи, а и се балансират по-лесно.

Моята дилема е нещо като тази във Ф1, където се търси баланс между по-ниско съпротивление направо и по-високо сцепление в завоите. :)

Дори със зимните 235 колата стои достатъчно солидно, а и задно външно в завоя винаги е най-активно при газ и я вкарва навътре в радиуса.

Иначе бих могъл да обуя и 265 40 18 (диаметърът пак е аналогичен на 235 50 17), но ми се струва прекалено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като карам с 0,1 бара по-ниско налягане (бтв и аз го правя само при градско) имам неравномерно износване - външната част е по-износена от вътрешната, но съм го приел, че иначе много подскача и вместо гумите по-важни неща са застрашени. Само наскоро размених предни със задни, докато ме разбраха какво искам в гуми центъра ... 😆

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 37 минути, Legend91 написа:

Ами като карам с 0,1 бара по-ниско налягане  - външната част е по-износена от вътрешната,

Разликата е минимална и не би трябвало да има износване на крайните ръбове на протектора на определена гума.

Ако обаче има само външно износване на бордовете, иди на стенд за сходимост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord Износването е в повече по целия последен ред от протектора (външен и вътрешен) (а може би и на втория, не помня)

Днес я понастъпах малко и това е резултата на видео. Някои неща, които ги приемах за естествени, не се получиха, като например обединяването на файловете в едно видео в Уиндоус едитора: трябваше и акаунт в Майкрософт да правя спароли, имена, и не знам си какво и да плащам за добавка, и т.н.... заради HEVC компресията. Не-учудващо като за алчните Go-о-гъл и в YouTube не видях възможност за обединяване, затова го давам като плейлист. На няколко места GPSа явно се бъгва и не показва реалната скорост, то се вижда къде. Страничните шумове са от нещата в купето мятащи се насам - натам. Освен това YouTube осезаемо намалява качеството, оригинала е доста отчетлив 4K, да се надяваме че след няколко часа, докато сървърите обработят материала (към 2 GB), качеството ще се подобри

 

https://youtube.com/playlist?list=PLk_D4NGs7kIhaNqWNaA2y63EURSNMLedR

 

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...