Jump to content
Станимир_пм

Yatour запитване

Recommended Posts

Здравейте колеги, преди време си закупих 2ра ръка от едно момче един yatour. Продаваше машинката и заводското радио защото беше сложил андроидска мултимедия. Сложих си машинката, всичко точно докато не открих че нещо се случва с акумулатора, малко по малко се разреждаше а динамото и ELD си работеха перфектно (12,6v - 14,2/3v). Смениха акумулатора, който интересно беше оригинален на хонда и си сложих Varta silver dynamic със същите характеристики като на оригиналния. И след няколко дни, качвам се сутринта в колата давам контакт на първата степен да отключа волана и да свирне радиото и гледам на волт метъра 12v и по някаква случайност видях че флашката в yatour-а мига а самото устройство е топло. На другата сутрин по същия начин, без да съм давал контакт без нищо и стигнах до извода че щом е топло устройството и ми мига флашката черпи някакъв ток и малко по малко ми събаря и акумулатора. Махнах го и след няколко дни волтажа се нормализира, давам на първата степен от контакта - 12,4v. На първо гледане с устройството нямаше проблеми, работи си, но като развих двете черни врътки на буксата и като я искарах вътре имаше корозия. Искарах платка и с един приятел компютърджия я пръскахме със някакъв специален спрей за почистване на платки, четкахме я, и конектора и буксата зачиствахме, но ефект нямаше и продължаваше да консумира ток. По платката няма видими нередности. Ако някой се е срещал с този проблем нека пише.

 

Моля, споделете дали и вашите устройства стоят топли със светещи флашки на студен автомобил. Аз мисля да си взема нов кабел на който да монтирам буксата която влиза в радиото, а другия край дирекно да запоя кабелчетата на платката след като разпоя буксата. Ще изчакам вашите мнения и съвети преди да започна каквото и да е. Благодаря Ви предварително! 

 

162964610873994098504633530000.thumb.jpg.e3e117ca155bbd6c1c2f4c3ccdb4c9f8.jpg

 

 

Редактирано от Станимир_пм

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей. При мен с изваден контактен ключ флашката не свети, демек не консумира. Търси проблема другаде. По-скоро е платката а не кабела.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз със yatour (на друга кола) имах някакви драми, вече не помня какво, но се оказа драмата в изолацията на кабела..
Разбрах го, когато драмите, които правеше, се проявиха и при махнат yatour, но с вързан кабел към радиото..
Т.е. бях откачил yatour от кабела, а кабела си седеше вързан към радиото... Същите магарии правеше (май нещо по управлението на радиото да не беше).
Като го разбрах, успях и да го локализирам с мултицет (проявяваше се при извиването на кабела, най-често).

Тогава направо го наместих в радиото (вместо касетката:) ) и импровизирах със свързването. Но не ползвах на неговия кабел края към ятура...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ще трябва да пробвам варианта или с нов кабел или със запояване, че мията букса ми изглежда зле, но може и да се окаже че проблема е в кабела

16297437839031212259173497089617.thumb.jpg.11e7b13048924f2ab0c9af190ff15373.jpg

1629743879427776959029804299130.thumb.jpg.b64ce8d8d8b1a3503e7e1f25deb203a5.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като качих снимките на компютъра и като ги увеличих, се вижда как вътрешноста където са пинчетата, е пълно с корозия и може заради това да ги прави тея шашми

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тази корозия, няма какво да се чудиш. Проблема е, че не се знае колко навътре е влязла. Запояването няма да е много готина процедура, предвид, че и разпиновка трябва да търсиш. Ама като гледам цените на кабелите - по добре го отрежи и си поиграй с поялника.

 

Иначе Това е в Алито, но цените в OLX-а са същите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля да взема да ги просвиря с мултицета и да си начертая една схема къде какво отива. Аз се чудя да опитам с утп кабел от интернет но той е с 8 жици вътре, а на мен ми трябват 9, освен да го разделя снопа и да добавя една жица и после една шлафка и готово, и после накрая след запояването горещ силикон 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда от UTP или друго. Срежи буксата на оригиналния и ползвай неговите жици.

Редактирано от I_Yordanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би и ти си си прав, но ми се иска да се презастраховам, че горе колегата до колкото разбрах при него проблема бил в кабела

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като видях буксата, нахлуха спомени:)
Тя беше.
Все едно беше поразяла изолациите на кабелите и имаше измеримо съпротивление между каблчетата.

Буксата към самия yatour, която си снимал.
Иначе аз го извадих от неговата кутия, запоих там някъде по платката и вместо кутия, го напъхах в "касетофона"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просвирих ги 2 пъти от единия край на кабека до другия и 2 пъти от края на кебела до спойките на конектора на платката. Интересното че C и D излизат на една и съща спойка/краче и при четирите проверки. И същъ като мушна по 1 кламер в C и D и пак ми свири че са свързани. 

Ако някой може да потвърди че трябва да е така ще е супер. Благодаря 

IMG_20210825_062250.thumb.jpg.8b30ec88504c85b87b41b9c6a9ef8b9f.jpg

IMG_20210825_072744.thumb.jpg.f58356ad16c394d58bdb0269a422408b.jpg

IMG_20210825_062751.thumb.jpg.36714c22b17f5e89e2133d945ce169ff.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ето схемата на тази букса. Дано ти е полезна.

Screenshot_20210825-170309_Gallery.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дефакто се падат пинче 13 и14 да са едни краче :/ Тази вечер ще се опитам да разпоя буксата и да оголя буксата на кабела към устройството, за да видя как са запоени нещата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, разбрах защо тези два кабела ги дава на едно място, те всъщност са екранировка на други 2 кабелчета от снопа и затова ги дава на едно място. Сега ме тревожи друго, на B5 и B6 ми ги дава че са окасени, като б5 са точно тези 2та екранираните (right channel(-)  и left channel (-) ), a б6 е ground. Ако някой има свалено устройство и ако може да ми просвири с мултицена тези 3 точки да каже как е ще съм много благодаренIMG_20210830_194606.thumb.jpg.8dfa39c27f299047bbe40b14c00e7f15.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих го, остана сами да се тества, малко ме е шубе, някой има ли идея ако нещо не сработи, мога ли да повредя нещо по колата

IMG_20210831_214552.thumb.jpg.a5c590b3181a631868114aac3aa66bc7.jpg

IMG_20210831_214615.thumb.jpg.896b4e89df58d5f630ce85e5f645ab6b.jpg

IMG_20210831_214608.thumb.jpg.66f9b283b2de41cd1ba345ef42ad21f7.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-много да опаткаш нещо в тази платка:

image.thumb.png.d2b3a5ed789e6335e6248d2817c34e9d.png

Нема страшно, това е радиото. В най - лошия случай, ще останеш без радио(климатик евентуално) за не известно време. 

Евала за труда и упоритостта!🍻

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...